P3tteri 05.03.2007 13:55:19 | |
---|
Mä aattelin kesällä ostaa uuden kitaran, mutta en tiedä minkä ostaisin. Hintahaarukka on jotain 400-800. Olen ajatellut jotain ESP ltd kh202 tai ESP ltd Alexi 200. Oon soittanu kitaraa jo jotain 5vuotta ja sen mukaan voisi laittaa ehdotuksia. Oon aina keskittyny soittamiseen vaan niin en oo ehtiny tutkia noita eri kitaroita hirveesti. Ehdotukset sais olla jotain "hevikitaroita" kun tykkään soittaa lähinnä Dimmua, Immortalia, Gorgorothia ja muuta black metallia, joskus soitan jotain AC/DC:tä tai metallicaa. |
Räkkipeli 05.03.2007 13:59:09 (muokattu 05.03.2007 14:02:29) | |
---|
Ei muuta kun musaliikkeeseen testaamaan vaikka noita malleja mitä tuossa mainitsit. Ole avarakatseinen, mieti huolella. Kyllä se oikia löytyy! Ja kannattaa myös miettii sitä käyttötarkotusta monelta kannalta, esim. soitatko leadeja paljon, vai pelkkää komppia. Jos komppaat vaan, suosittelisin kiinteätallaista. You can run, but you can't hide from metal! |
Krice 05.03.2007 14:05:03 | |
---|
Jos pitää V-mallista niin tuo ESP alexi 200 on hintaansa nähden varmasti oivallinen soittopeli. V-mallin ongelma on mielestäni siinä, että kitara ei pysy oikein kunnolla kehossa kiinni vaan kääntyilee joka suuntaan kun soittaa retvakkaasti. Siitä tulee sellainen hatara tuntuma. Painavampi kitara auttanee tuossakin hieman. Ibanezit on aina hyvä vaihtoehto tiluheviin, kuten esim: http://www.thomann.de/fi/ibanez_s520ex_oxf.htm Huomaa varsinkin hinta! "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
JuSu 05.03.2007 14:09:02 | |
---|
Oon soittanu kitaraa jo jotain 5vuotta ja sen mukaan voisi laittaa ehdotuksia. Oon aina keskittyny soittamiseen vaan niin en oo ehtiny tutkia noita eri kitaroita hirveesti. Ehdotukset sais olla jotain "hevikitaroita" Mikä kitara sulla nyt on? Onko se ollut hyvä, haluatko kenties samantyyppisen mutta laadukkaamman? Tarvitsetko vibrakampea? Melkeinpä noissa hevimmissä vehkeissä se on sitten floikka tai vastaava lukkoveivitzydeemi ta ihan kiinteä talla. Jos haluat kammen, niin tuohon hintahaarukkaan hyvä hinta/laatusuhde on Ibanezin RG-sarjassa, kunhan katsoo, että talla on Edge, Edge Pro tai Lo-Pro Edge. Käytettynä varsinkin saa hyvin vastinetta rahalleen. Kiinteätallaisia tuohon hintaharuukkaan voisi katsella vaikka LTD:n ja Tokain Les Paul -kopioita. Tarjontaa on runsaasti muitakin merkkejä ja malleja, mutta nuo nyt ekana tuli mieleen. Mä myöskin välttäisin pahimpia hevisuunnikkaita. Saattaa nyt tuntua räyhäkkäältä, mutta on vaara, että alkaa piankin hävettää moinen. Tai sitten ei, mutta miksi ottaa riski? Paitsi tietty sitten, jos se terävänurkkainen keihäs on juuri se, joka sopii käteen kuin hanska. Sittenhän se on ostettava, ei voi mitään. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
P3tteri 05.03.2007 14:15:19 (muokattu 05.03.2007 14:16:08) | |
---|
No mulla on nyt ESP ltd ec50. On se ollut mielestäni erinomainen mutta haluaisin sellaisen kitaran jossa on tuo vibra. Mä ennen komppasin vaan paljon mutta nyt ne alkaa tuntua niin helpoilta että paljon leadejä oon alkanu soittamaan. En jaksaisi mennä musakauppaan menemään jokaista kitaraa läpi vaan minun mielestä olisi hyvä jos olisi joku suunta tai sarja jota kokeilee sielä. |
Räkkipeli 05.03.2007 14:17:22 | |
---|
Mä myöskin välttäisin pahimpia hevisuunnikkaita. Saattaa nyt tuntua räyhäkkäältä, mutta on vaara, että alkaa piankin hävettää moinen. Tai sitten ei, mutta miksi ottaa riski? JuSu Hohhohhoo, kieltämättä vähän naurahdin. =) Niin epävarman kuuloista tekstiä oli. Luulisin että harva ostaa jotain kunnon kirvestä jos sen mielestä se ei oikeasti ole siisti. Tajusin että viittasit siihen että "mieli muuttuu, tää malli ei miellytäkkään" mutta tuskin kukaan semmosta häpeää. Jos häpeää, niin minusta ei kaveri ole itsensä kanssa ihan sujut. You can run, but you can't hide from metal! |
Räkkipeli 05.03.2007 14:19:35 | |
---|
No mulla on nyt ESP ltd ec50. On se ollut mielestäni erinomainen mutta haluaisin sellaisen kitaran jossa on tuo vibra. Mä ennen komppasin vaan paljon mutta nyt ne alkaa tuntua niin helpoilta että paljon leadejä oon alkanu soittamaan. En jaksaisi mennä musakauppaan menemään jokaista kitaraa läpi vaan minun mielestä olisi hyvä jos olisi joku suunta tai sarja jota kokeilee sielä. Nyt sun täytyy kuule miettii et mitä haluat. Kattele katalogeja, mene kattomaan niitä kitaroita sinne liikkeeseen, ei niitä kaikkia tarvihe edes testata. Mut mä lupaan että paikan päällä löydät varmasti ne tietyt joita haluaisit testata. Ethän halua testata kitaraa jonka ulkonäkö ei miellytä sinua? You can run, but you can't hide from metal! |
JuSu 05.03.2007 14:50:29 | |
---|
Hohhohhoo, kieltämättä vähän naurahdin. =) Niin epävarman kuuloista tekstiä oli. Sorry, tarkoitus ei ollut kuulostaa epävarmalta, vaan olla loukkaamatta suunnikaista diggailevaa porukkaa. Tajusin että viittasit siihen että "mieli muuttuu, tää malli ei miellytäkkään" mutta tuskin kukaan semmosta häpeää. Jos häpeää, niin minusta ei kaveri ole itsensä kanssa ihan sujut. Ei tietenkään kukaan osta kitaraa, mikä tuntuu nololta NYT. Mutta mieli tosiaan muuttuu. Omakohtaisesti tiedän, monet niistä kitaroista, joita kuolaten tuijottelin katalookeista ja musakauppojen ikkunoissa n. 15-20 vuotta sitten, pitäisi kyllä tänä päivänä piilottaa vaatekomeron takanurkkaan ettei kaverit näe... =) Tuon hintaluokan kitara kun voi olla hyvinkin loppuikäinen seuralainen, se on ikävää jos muuten hyvä kitara pelkän ulkomuodon takia jää myöhemmin soittamatta. Toisaalta, jos harrastus siirtyy pelkästään makuuhuoneen puolelle, niin eipä siellä kukaan ole katselemassakaan. Eikä kaikille näin käy, jotkut varmasti vetävät suunnikkailla kuusikymppisenäkin. Tästä asiasta on monta mielipidettä. Oma kokemukseni kuitenkin on, että jos olisi silloin joskus ostanut sen kaikkein mageimman suunnikkaan, niin kyllä olisi ottanut muutaman vuoden jälkeen päähän, varsikin jos kitara olisi muuten varsin käypä peli. Mutta edelleen, jos se suunnikas on se magein juttu, niin siitä vaan. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Räkkipeli 05.03.2007 15:08:14 | |
---|
Sorry, tarkoitus ei ollut kuulostaa epävarmalta, vaan olla loukkaamatta suunnikaista diggailevaa porukkaa. Et sä mitään loukannu. Ei tietenkään kukaan osta kitaraa, mikä tuntuu nololta NYT. Mutta mieli tosiaan muuttuu. Omakohtaisesti tiedän, monet niistä kitaroista, joita kuolaten tuijottelin katalookeista ja musakauppojen ikkunoissa n. 15-20 vuotta sitten, pitäisi kyllä tänä päivänä piilottaa vaatekomeron takanurkkaan ettei kaverit näe... =) Tuon hintaluokan kitara kun voi olla hyvinkin loppuikäinen seuralainen, se on ikävää jos muuten hyvä kitara pelkän ulkomuodon takia jää myöhemmin soittamatta. Toisaalta, jos harrastus siirtyy pelkästään makuuhuoneen puolelle, niin eipä siellä kukaan ole katselemassakaan. Eikä kaikille näin käy, jotkut varmasti vetävät suunnikkailla kuusikymppisenäkin. Tästä asiasta on monta mielipidettä. Oma kokemukseni kuitenkin on, että jos olisi silloin joskus ostanut sen kaikkein mageimman suunnikkaan, niin kyllä olisi ottanut muutaman vuoden jälkeen päähän, varsikin jos kitara olisi muuten varsin käypä peli. Mutta edelleen, jos se suunnikas on se magein juttu, niin siitä vaan. JuSu Joo siis ymmärrän kyl et jos ei enää miellytä se RR malli enää joskus kääpänä, mut se että häpeää sitä silloin? Mitä vittua? Ihmiset muutenkin tuntuu häpeävän menneisyyttään jos ovat digannu hevistä joskus mutta sitten "sivistyneet" eikä enää diggaa siitä ja sit ovat sillee että "noh, olin silloin tyhmä ja epäsivistymätön kloppi, mitäs minä olisin silloin ymmärtänyt mistään mitään.". Minusta ihmisen ei pitäisi katua mitään josta on tosissaan joskus nauttinut ja josta ei ole tosiaan ollut harmia kenellekkään. Joillakin siitä vaan tuntuu olevan tulevaisuudessa harmia enemmän kuin keski-iän kriisistä. Minusta vähän naurettavaa. Enkä halua nyt olla mikään ikä-rasisti tässä ja itsekkään ketään loukata, but I had to say this. You can run, but you can't hide from metal! |
Krice 05.03.2007 15:12:53 | |
---|
pitäisi kyllä tänä päivänä piilottaa vaatekomeron takanurkkaan ettei kaverit näe... =) V ja Explorer alkavat kyllä olemaan jo klassisia muotoja:) Joku BC Rich voisi jo alkaa hävettääkin. Mielestäni kitaran muodolla on ensisijaisesti soittotuntumaan vaikuttavia seikkoja. V esimerkiksi on vain todella hankala pitää mitenkään järkevästi, kun siinä ei ole tukea ranteelle eikä tukea keholle, vaan se pyörii koko ajan holtittomasti. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
fox 05.03.2007 15:44:06 | |
---|
Joku BC Rich voisi jo alkaa hävettääkin. Njää, edelleenkin on jääny puuttumaan joko Mockingbird Supreme tai Rich Bich kuutonen.. Vaikka siis vuosia on kulunu ja soitto hidastunu.. =) |
zädääm 05.03.2007 16:07:06 | |
---|
V ja Explorer alkavat kyllä olemaan jo klassisia muotoja:) Joku BC Rich voisi jo alkaa hävettääkin. Mielestäni kitaran muodolla on ensisijaisesti soittotuntumaan vaikuttavia seikkoja. V esimerkiksi on vain todella hankala pitää mitenkään järkevästi, kun siinä ei ole tukea ranteelle eikä tukea keholle, vaan se pyörii koko ajan holtittomasti. Tätä holtittomuutta en oikeen kässää?? mutta omassa V mallin kitarassa ärsyttää tällä hetkellä vain jakin typerä sijoitus joka tekee istualtaan soittelusta hankalaa, siksipä soittelenkin sillä vain seisaaltaan... ehkä vähän myös tuo ampiais väritys :D Yksijalkaisia naisia on helppo kaataa sänkyyn. |
Twinkle 05.03.2007 18:11:11 | |
---|
Ei tietenkään kukaan osta kitaraa, mikä tuntuu nololta NYT. Mutta mieli tosiaan muuttuu. Omakohtaisesti tiedän, monet niistä kitaroista, joita kuolaten tuijottelin katalookeista ja musakauppojen ikkunoissa n. 15-20 vuotta sitten, pitäisi kyllä tänä päivänä piilottaa vaatekomeron takanurkkaan ettei kaverit näe... =) Helpoimmalla pääsee, kun ei anna itsensä hävetä soittopelejään. Ne on ensinnäkin vaan esineitä, toisekseen niitä tulee koko aika lisää ja kyllä sinne sekaan mahtuu. Itsekin omistan tällä hetkellä sekä straton ja RR:n eikä hävetä yhtään. Tässä välissä on myös alkanut tuntua siltä että Telecasteri voisi olla ehkä hauska kanssa mutta nyt on vähän vaiheessa se, että ostanko B.C. Richin Warlockin ennen vai jälkeen telen. Etenkin bassona tuo jälkimmäinen on kova vekotin. Kitaraa ei pidä hävetä, se on kuitenkin ihmisen paras ystävä eikä koskaan petä.
|
Krice 05.03.2007 18:58:28 | |
---|
Tätä holtittomuutta en oikeen kässää?? V:ssä ei ole sakaroita etuosassa eli se "pyörii" akselinsa ympäri helpommin. ST-mallissa yläsakara pitää kitaran kehossa kiinni. Strato-malli ei ole sattumalta sellainen kuin se on, vaan sen muodoilla on merkitys ja mallihan periytyy klassisesta kitarasta, jossa jo satoja vuosia sitten keksittiin järkevä muoto. V-muoto taas ei ole mitään muuta kuin coolin näköinen. Kovin käytännöllinen se ei ole. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
zädääm 05.03.2007 19:14:25 | |
---|
V:ssä ei ole sakaroita etuosassa eli se "pyörii" akselinsa ympäri helpommin. ST-mallissa yläsakara pitää kitaran kehossa kiinni. Strato-malli ei ole sattumalta sellainen kuin se on, vaan sen muodoilla on merkitys ja mallihan periytyy klassisesta kitarasta, jossa jo satoja vuosia sitten keksittiin järkevä muoto. V-muoto taas ei ole mitään muuta kuin coolin näköinen. Kovin käytännöllinen se ei ole. Ei oo vielä pyörähtäny akselinsa ympäri, koska pidän ilmeisesti kaulasta sen verran jämäkällä otteella ettei ala kitara kovin herkästi kierroksia nostamaan :D Yksijalkaisia naisia on helppo kaataa sänkyyn. |