Aihe: 400€-500€ paras kitara?
1 2
Iban3z
23.02.2007 22:52:05
Terve taas!
Viimeksi kyselin noin 350€ kitaroista, mutta nyt vähän kalliimmista.
Uusi kitara pitäisi saada 2kk-3kk aikana.
Vaatimuksia:
Floikka/ kiinteätallainen :).
24 nauhaväliä.
Ei väliä V-mallinen vai ST-mallinen, mutta ei lespaul-malli.
Sen verran olen lukenut (aika paljon), että heviin olisi paras vaihtoehto joko:
Ibanez
Esp taikka
Jackson
Siksi olenkin katsonut muutamia vaihtoehtoja.

Ibanez RG350 DX:

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg350dx_egitarre_wh.htm

Ibanez RGR320EX-RBK:

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgr320exrbk.htm

Esp LTD MMV SN:

http://www.power-sound.fi/product_info.php?products_id=1689

Esp LTD M200 FM STBC:

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m200_fm_stbc.htm

Esp LTD MH250 NT DBSB:

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh250_nt_dbsb.htm

Tuossa muutamia (vain ja ainoastaan selailemalla löydettyjä, ei oma kohtaisia kokeilu kokemuksia, paitsi mmv sn on tullut kokeiltu kaverin luona moneen kertaan.
Siispä teidän ehdotuksianne odottelen (ja neuvoja).
Kiitos ja kumarrus.
pekurides
23.02.2007 23:01:56 (muokattu 23.02.2007 23:03:55)

Onko sen pakko olla uusi? 400-500erkkoon parhaimman pelin löydöt torilta.

Uutena tuo 400-500 erkkiä on vielä semmoiinen halvemman laatuluokan kitaran hinta joka tulee kiinasta tai indonesiasta... käytettynä voipi löytää oikein helmiä.

Ei se hevi tiedä mitä siellä lavassa lukee, kunhan löytyy kunnon tallamikki niin siitä se on kiinni!!!! ..katu-uskottavuus sitten eri asia:)

minä en ostais yhtäkään noista... korjaus: KYllä nuo viimeset ltd:t voisi mennä läpirungon kaulojen takia mutta tuosta agathis bodysta vähän kuraa tullut.
Tunteella päin vittua.
Wespa
23.02.2007 23:03:51
Samantyyppisiä topicceja on jo vaikka kuinka monta, mutta menköön. Jos ei aivan välttämättä ihan uusi tarvitse olla (itse en ainakaan ihan upouutta kitaraa ostaisi), niin käännäppä katseesi Torille. http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … amp;price_max=550&x=14&y=10 Heti haun kärkeen löytyi kaksi todennäköisesti hyvää keppiä, jotka luultavasti pesevät nuo antamasi vaihtoehdot komeasti. Ainoa, mitä edes harkitsisin noista Thomannin kepeistä, on tuo kiinteätallainen LTD. Noiden muiden lisenssifloikat kun eivät tule kestämään kovaa käyttöä montakaan vuotta. Mutta sanotaan nyt vielä loppuun, että luota kuitenkin itseesi. Jos voit testata jotain keppiä etukäteen, ja se hyvältä tuntuu, niin silloinhan kaikki on kunnossa, ei sinun tarvitse hankinnallesi mitään Mnet-hyväksyntää saada. Jos kitara tuntuu sinusta hyvältä, niin siitä vain ostamaan. :)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Iban3z
23.02.2007 23:27:56
Samantyyppisiä topicceja on jo vaikka kuinka monta, mutta menköön. Jos ei aivan välttämättä ihan uusi tarvitse olla (itse en ainakaan ihan upouutta kitaraa ostaisi), niin käännäppä katseesi Torille. http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … amp;price_max=550&x=14&y=10 Heti haun kärkeen löytyi kaksi todennäköisesti hyvää keppiä, jotka luultavasti pesevät nuo antamasi vaihtoehdot komeasti. Ainoa, mitä edes harkitsisin noista Thomannin kepeistä, on tuo kiinteätallainen LTD. Noiden muiden lisenssifloikat kun eivät tule kestämään kovaa käyttöä montakaan vuotta. Mutta sanotaan nyt vielä loppuun, että luota kuitenkin itseesi. Jos voit testata jotain keppiä etukäteen, ja se hyvältä tuntuu, niin silloinhan kaikki on kunnossa, ei sinun tarvitse hankinnallesi mitään Mnet-hyväksyntää saada. Jos kitara tuntuu sinusta hyvältä, niin siitä vain ostamaan. :)

Tiedätkö onko tuossa kiinteätallaisessa LTD:ssä mitään parempaa kuin nuissa muissa LTD:eissä?Itse en huomannut eroa, mutta ehkä en katsonut riittävän tarkasti.
simosiili
23.02.2007 23:46:20
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=152060

Toi nyt meni 50 e budjetin mistä voi taas lähteä perinteinen m:net taisto et säästä vielä vähän lisää. Mutta tuskin huonovaihto ehto toi skeba. ja..
suosittelen ettimään esp ltd 400 sarjalaisia käytettynä - voi löytyä toho viidensadan pintaan. Tietty makuasia tykkääkö aktiiveista mut vaatimuksien perusteella luultavasti.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=148209

Siinä sitten toi mitä ilmeisesti oot testannutkin jo. Liekö sitten tykännyt? Lähtee varmaa alle 500. Näemmä uutena 549€ musamaailmassa. joten.. Ei käytettynä paljon pitäs olla.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=145391 näemmä toinenkin.

Itellä ei hirveesti floikkakitaroista oo kokemusta mut esp ltd 400 kiinteetallaset on ainakin hyviä. Varmasti sitte ibanezilta ja näilt muilta löytyy kans asiapelejä.
maraparta
Wespa
24.02.2007 00:00:42
Tiedätkö onko tuossa kiinteätallaisessa LTD:ssä mitään parempaa kuin nuissa muissa LTD:eissä?Itse en huomannut eroa, mutta ehkä en katsonut riittävän tarkasti.

No omaa kokemusta LTD:n kepeistä ei ole kuin ihan pari kokeilua, mutta niihin pätee sama kuin kaikkiin muihinkin merkkeihin: jokainen kitara on yksilö. Hyviä voi halvoistakin löytyä, mutta se ei selviä kuin kokeilemalla. Lähinnä nostin tuon noista vaihtoehdoistasi esiin sen takia, että se oli ainoa kiinteätallainen. Noiden muiden lisenssitallat aiheuttavat todennäköisesti varsinkin kokemattomimmille soittajille ongelmia vireenpidon kanssa. Halvan lisenssifloikankin voi toki saada toimimaan ja kestämään, siitä on vaikka oman Ibanezini Lo-TRS II oiva esimerkki. Silti en enää sellaista kitaraa ostaisi, jossa ei ole ns. hyväksi havaittua floikkaa, vaan joku halpalisenssi-sellainen.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Iban3z
24.02.2007 00:06:27
No omaa kokemusta LTD:n kepeistä ei ole kuin ihan pari kokeilua, mutta niihin pätee sama kuin kaikkiin muihinkin merkkeihin: jokainen kitara on yksilö. Hyviä voi halvoistakin löytyä, mutta se ei selviä kuin kokeilemalla.

Tarkoitin lähinnä, onko puumateriaalilla/mikeillä eroa?
pekurides
24.02.2007 01:16:35

Tarkoitin lähinnä, onko puumateriaalilla/mikeillä eroa?

Verrattuna mihin? Puumateriaaleista ja mikeistä tuo saundi tuppaa muodostumaan ja jos hyvää saundia halajat niistä ei kannata tinkiä tai oikeastaan puusta koska mikkejä saa ja todennäköisesti tuleekin vaihdeltua ihan vaihtelun ja kokeilun vuoksikin

Sitten toiseksi tuo kaulaliitos vaikuttaa myös paljon saundiin.

Pulttikaulaiset yleensä kirkkaampisointisempia ja läpirungon taas parempi sustain ja voimakkaampi.

ite en ibanezin pulteista välitä niin en sano niistä mitään.

Agathis taitaa olla halvimpia puita tällä hetkellä niin siitä näitä halvempia keppejä tehdään paljon oma suosikkini mahonki joka perustana lespaulin saundille liimakaulan ohella.

Itsellä ollut/on kaksi keppiä lisenssi floikalla eikä mitään ongelmia vireen kanssa koskaan. stoptail käytössa huom.helpompi jos et vibraa tarvi.

musatyyli ratkaisee.
Tunteella päin vittua.
1976
24.02.2007 05:09:50 (muokattu 24.02.2007 05:12:30)
Voi tulla taas sanomista, mutta itse pysyisin erossa noista ltd v-tpyypin halpiksista. Omasta mielestä samassa hintaluokassa on vaan niin paljon paremmin soivia vermeitä ( ibanez, yamaha, ltd toiset mallit, fender, schecter, etc ) , joten multa ei sv ainakaan kerää kovin isoja pojoja.hop
76' the best of the bunch.
Iban3z
24.02.2007 10:01:11
Kiitos neuvoista.
Mutta mitäs ibanezin kepit?
Mitkä mallit sopisivat minulle?
Ja minkä laisia ovat nuo rgr320 ja rg350?
Krice
24.02.2007 10:11:49

Varmasti ihan hyviä hintaluokassaan. Itse ostaisin 320EX:n, koska siinä ei ole keskimikkiä (ja siinä on jonkinlaiset EMG:t). Keskimikki on hevin soittamisen tiellä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Iban3z
24.02.2007 10:14:00
Itse ostaisin 320EX:n, koska siinä ei ole keskimikkiä

Tämä ei ole ongelma.
Keskimikin saa laskettua jos haluaa.
Tämän hetkisessäkin kitarassani on keskimikki todella alhaalla.
Krice
24.02.2007 10:20:13

Keskimikin saa laskettua jos haluaa.

Noh, Ibanezin GRG170:ssä se ei ainakaan halua laskeutua tarpeeksi alas. Squerissa taas sain laskettua sen pleksin tasalle, which was nice.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Iban3z
24.02.2007 10:24:38
Noh, Ibanezin GRG170:ssä se ei ainakaan halua laskeutua tarpeeksi alas. Squerissa taas sain laskettua sen pleksin tasalle, which was nice.

Minun ibassakin saa laskettua pleksin tasolle, joten ei haittaa ollenkaan.
Eihän se välttämättä kaikissa kitaroissa onnistu samalla lailla, mutta kyllä sitä aina tarpeeksi saa laskettua.
pekurides
24.02.2007 13:14:16

Kiitos neuvoista.

IC400 se on aika hevi ja liimakala mahonkirungolla luo massiivisen saundin.

en, kyllä tiiä mitä maksaa
Tunteella päin vittua.
rainmaker
24.02.2007 14:45:53

Anteeksi off-topicointi, mutta en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Mistä hitosta kukaan muu, kuin sinä itse, tietää minkälainen kitara sopii sinulle? Tuossa hintaluokassa ei enää täysin susia keppejä luulis olevan myynnissä, joten itse kokeilemaan ja niistä parhaiten käteen sopivaa hankkimaan. Ja tietenkin käytetyn ostamalla saa enemmän vastinetta rahoilleen, joten toria kannattaa myös seurata.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Iban3z
24.02.2007 19:12:56
Anteeksi off-topicointi, mutta en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Mistä hitosta kukaan muu, kuin sinä itse, tietää minkälainen kitara sopii sinulle? Tuossa hintaluokassa ei enää täysin susia keppejä luulis olevan myynnissä, joten itse kokeilemaan ja niistä parhaiten käteen sopivaa hankkimaan. Ja tietenkin käytetyn ostamalla saa enemmän vastinetta rahoilleen, joten toria kannattaa myös seurata.

Tiedän, että sen voi vain itse tietää, mutta silti, voi sitä suositella mitä mennä kokeilemaan, eikä mennä kauppaan ihan kädettömänä.
hevikukko
25.02.2007 15:17:09 (muokattu 25.02.2007 15:17:50)
Itselläni on ollut 100 egen Strato kopiosta Custom Rhandy Rhoads USA malliin...ja olen päätynyt halpaan hyvään aina hintaluokassa 400-500. Kaikilla tuon arvoisilla pärjää kunhan omaan käteen istuu mukavasti =)
Luota vaistoosi, osta lähiten hakemasi kitara vaikka sitten uutena 500 egeen tai sitten käytetty tuolla hinnalla niin saat ainakin 1000€ Ovh kitaran. "Mikä toimii itsellä" on paras sääntö. Aina voi trimmata tarpeen mukaan...
Dippadui :D
Guitarhero455
27.02.2007 14:10:28
Potkaisin sinuna kaikki floikalliset kepit pois,koska se floikan hinta vie siltä kitaralta viel tossa hinnassa kaiken muun kivan. Kannattaisin tota MH-250 NT:tä,koska siitä ei löydy kampea ja on sopivan hintanen, ei ole floikalla pilattu. Tossa saattaa olla sitte paremmat mikit mitä muissa. Jos nyt et välttämättä tule näihin tuloksiin niin menehän Muusikoiden.netin Torille! Jos floikallista kaipaat niin osta joku arvokkaampi skeba samalla hinnalla ku noi, saat paremman silleen. mutta Tee miten tykkäät. :)
"Pistä Se Täysille!!"
zädääm
27.02.2007 20:38:48
Potkaisin sinuna kaikki floikalliset kepit pois,koska se floikan hinta vie siltä kitaralta viel tossa hinnassa kaiken muun kivan. Kannattaisin tota MH-250 NT:tä,koska siitä ei löydy kampea ja on sopivan hintanen, ei ole floikalla pilattu. Tossa saattaa olla sitte paremmat mikit mitä muissa. Jos nyt et välttämättä tule näihin tuloksiin niin menehän Muusikoiden.netin Torille! Jos floikallista kaipaat niin osta joku arvokkaampi skeba samalla hinnalla ku noi, saat paremman silleen. mutta Tee miten tykkäät. :)

no ei se floikka kitarassa mitään pilaa jos niitä tykkää käyttää ja onhan floikasta muutenkin etua, kuten yleensä parempi sustain ja nopea virittää ja pitää vireen paremmin. IMO!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)