Aihe: Kieli rahisee
1
Krice
05.03.2007 23:31:59

Squerin ohut e-kieli rahisee oudosti. Vähän niinkuin sen päällä olisi jotain ja se vaimenisi. Kyse ei ole nauhoista, koska rahina kuuluu vapaalta ja myös viimeiseltä nauhalta painettuna. Kielen kiinnityspudos tulee hiukan tallan viritysreiästä ulos, joka ehkä aiheuttaa rahinan mutta en ole varma.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Boogierooster
06.03.2007 00:49:21 (muokattu 06.03.2007 00:49:55)
E: Ei mitään, jos siis rahisee koko kielen matkalta?
janik
06.03.2007 00:55:53
No kannattais varmaan vaihtaa se kieli tai pistää paremmin kiinni:)
Jäärä
06.03.2007 09:22:51
Kato, että ne e-kielten korkeutta säätävät pienet kuusiokulma-avaimella säädettävät ruuvit on molemmat kiristetty siten, että "kantavat" kunnolla. Joskus toinen niistä yksittäisen tallapalan ruuveista on voinut löystyä niin, että vain hieman hipoo sitä tallaa ja siitä aiheutuu justiinsa tollasia oireita.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
ankkiz
06.03.2007 10:49:25 (muokattu 06.03.2007 10:50:53)

Onko sulla lavassa "kielten ohjaajia"- (en tiedä oikeaa nimeä)?
Mulla itselläni g-kieli särisee vähän sen takia jos sitä ei aina välillä paina sormella pohjaaan, se jostain syystä aina nousee vähän.

EDIT: Olet varmaan jo koittanut laskea mikkejä, mutta sanotaampa sekin tähän:
Koita laskea mikkejä alemmas :)
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
marko.m
06.03.2007 11:37:03
Mulla oli kans squierissa sama että e kieli sirisi. Muistaakseni auttoi kun painoi satulan ja viritystapin välistä kieltä alas. Että jos siihen laittais kielenohjurin?
Kuutisen vuotta kitaraa olen yrittäny soittaa, eipä siitä vielä taho mitään tulla.
Räkkipeli
06.03.2007 11:42:27
Mun jaskassa särisee vittumaisesti ala-E virityksessä paksu E-kieli ja G-kieli. Josku pieni E kans. En oo koskaan varsinaisesti huoltanut kitaraa tai puhistellut tallan osia ym. mutta mistähän moinen voisi johtua? Se on jännä ton paksun E:n kanssa ku se on siinä pisteessä et se särisee (eli ala E virityksessä) ni vähänki jos nostan tai lasken tallasta nuottia kammella, särinä lakkaa.
Mikähän siinäkin ompi?
You can run, but you can't hide from metal!
Twinkle
06.03.2007 12:03:31
Minulla joskus Peaveyn halparitsassa virittimen nupikka särisi. Kiristin sen mjeisselillä niin loppui surinat.

Ei se varmaan tuota ole, mutta muistutukseksi vaan että ne ylimääräiset äänet saattaa tulla vaikka mistä, joskus epämääräisistäkin paikoista.
Nacher
06.03.2007 12:47:45
Epämääräisistä särinälähteistä puheenollen, etsin pitkään sitä, mikä hitto tuossa SG:ssäni parilla kielellä helisi aina soittaessa, mutta sitten paljastui, että se oli vähän löysässä asennossa oleva mikkiswitchi. Sitä kun napautti pari kertaa edestakaisin, helinä loppui..
Krice
06.03.2007 15:19:07

Säädin tallapalan korkeutta ja kääntelin samalla kitaraa niin tallapalan intonaatioruuvi tipahti. Se oli syynä rahinaan ja itse asiassa intonaatio oli pielessä punomattomien kielten osalta eli tallapaloja piti säätää taaksepäin ja samalla kunnolla kiinni.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
zepeteus
06.03.2007 16:58:46
Se on jännä ton paksun E:n kanssa ku se on siinä pisteessä et se särisee (eli ala E virityksessä) ni vähänki jos nostan tai lasken tallasta nuottia kammella, särinä lakkaa.

Tsekkaapa kuinka pitkällä matkalla se kieli lepää tallapalan urassa normaalitilassa, ja vertaa siihen kun talla on kenollaan eteen tai taaksepäin. Joskus liian pitkällä matkalla (vaakatasossa) uraa koskettava kieli särisee tai soundaa sitarilta. Kampeaminen saattaa sitten muuttaa kulmaa siten että kosketuspinta pienenee.
Räkkipeli
06.03.2007 17:19:35
Tsekkaapa kuinka pitkällä matkalla se kieli lepää tallapalan urassa normaalitilassa, ja vertaa siihen kun talla on kenollaan eteen tai taaksepäin. Joskus liian pitkällä matkalla (vaakatasossa) uraa koskettava kieli särisee tai soundaa sitarilta. Kampeaminen saattaa sitten muuttaa kulmaa siten että kosketuspinta pienenee.

Tätä minä kelasinkin. harmillisesti sattuu vaan olemaan justiinsa tuossa kohtaa toi särinä kohta, missä ala E on juuri kohillaan ja pikaviritin keskikohdassa. Noh, elämä ei ole reilua.
You can run, but you can't hide from metal!
P3tteri
07.03.2007 08:10:27
Aattelin kysyä tätä täällä ku rahinasta puhutaan ja en uutta aihetta viitti tehdä. Eli mistä johtuu että mun vahvarin OverDrive värisee,surisee, kun soitan. Johtuuko se siitä overdrivestä vai mun hyvin poljetusta johdosta???
Twinkle
07.03.2007 08:13:50
Aattelin kysyä tätä täällä ku rahinasta puhutaan ja en uutta aihetta viitti tehdä. Eli mistä johtuu että mun vahvarin OverDrive värisee,surisee, kun soitan. Johtuuko se siitä overdrivestä vai mun hyvin poljetusta johdosta???

jos siis kyse on vahvarin omasta overdrive-kanavasta, joka surisee niin luultavasti kyse on vahvarista itsestään. Etenkin jos puhtaalla kanavalla soitettaessa rutinaa ei ole.
c_barnes
07.03.2007 15:34:21
Mietin aikoinani pitkään samantyyppistä ongelmaa. Jossain vaiheessa sitten huomasin että se oli viritystappi, joka resonoi kielen soidessa. Homma hoitui tapin päässä olevaa ruuvia kiristämällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)