Aihe: Fender stratocaster American Highway1
1 2 3
navos
02.06.2006 20:54:50
Olen tässä miettinyt, että ostaisin Fender American straton tai Highway1:n? onko kokemuksia? Vaikuttaa, että American on hieman paremmin viimeistelty, mutta muuten ei iso eroja? American vaikuttaa jotenkin muutaman tyyppäyksen jälkeen paremmalta, mutta onko ero käytännössä merkittävä? American lakkaus on mielestäni parempi.. kertokaa kokemuksia/fiiliksiä!!
MadMatt
02.06.2006 21:54:47

Älä osta. America nimi ei tee ihmistä yhtään onnellisemmaksi. Parhaat mexikot hakkaa mennen tullen halvat jenkit. Sain tällä viikolla jimmie Vaughan Straton parempaa kitaraa en oo omistanut ja se kaula... Se kaula... . . se on käsittämätön.... taidan ruveta kitaristiksi.
slowfinger
02.06.2006 22:13:21
Kannattaa mielummin etsiskellä käytettynä japsi stratoja. Ovat halpoja ja parempia kuin nuo halvimmat uudet amerikan stratot. Tämä tosin perustuu vain muutamaan kitaraan jota olen testannut. Itse mietin highway1:nin ja japsi straton välillä ja japsi oli sitten testi penkissä huomattavasti toimivampi peli, ainakin itselleni.
C:stä...
kari10
02.06.2006 22:30:48
http://www.rytmi.com/rytmi702/702HighwayStrat.html tuossa on juttu Highway 1 Fenkusta.
Rypsolisti
02.06.2006 22:32:29
Jos noista pitää valita niin ihan American sarjalainen, mutta itse en kummastakaan pidä. Taitaa johtua siitä mod-C kaulan profiilista. Mistä aattelit ostaa?
MadMatt
02.06.2006 22:43:32

jos ostat amerikkalaisen niin osta kunnon keppi, joko vintage sarjaa tai joku singrature malli
jarkki
02.06.2006 23:20:20
Luin ton Rytmin jutun ko.kitarasta ja tämä jäi mieltä painamaan "Toisaalta keveys lyhentää sustainia ja ennen kaikkea lisää Stratocasterin kimakkuutta". Siis onko keveys aina sustainia lyhentävä ominaisuus ja tuleeko äänestä aina siten kimakka ?
MadMatt
02.06.2006 23:35:43

Tuli aikoinaan testattua highwayta. kamala tatsi, Kunnon halko ,kiinalainenn hardware. UU jee
Tompsi
02.06.2006 23:38:24
Luin ton Rytmin jutun ko.kitarasta ja tämä jäi mieltä painamaan "Toisaalta keveys lyhentää sustainia ja ennen kaikkea lisää Stratocasterin kimakkuutta". Siis onko keveys aina sustainia lyhentävä ominaisuus ja tuleeko äänestä aina siten kimakka ?

Paskapuhetta, jos minulta kysytään. Kyllä ne parhaiten soivat keihäät ovat mielestäni aina olleet myöskin keveitä.
MadMatt
02.06.2006 23:42:28

Homman idea on että ensin katsotaan soitettavuus yms. sit vastta mennään noihin pikkuasioihin
Dr. Muff
03.06.2006 00:02:51 (muokattu 03.06.2006 00:06:25)

Jotenkin tuntuu vähän aikamoiselta yleistämiseltä jos tollasia linjauksia tosta noin vaan lähtee tekemään. Mulla on ollut kevyt strato joka ei vaahterakaulasta huolimatta ollut kimakka ja toisaalta taasen painavampi strato ruusupuuotelaudalla joka kimakampi. Mutta kaipa poikkeus vahvistaa säännön.

Tuli aikoinaan testattua highwayta. kamala tatsi, Kunnon halko ,kiinalainenn hardware. UU jee

Tatsi on säätökysymys. Ja hardware on oikeasti samaa kauraa mitä ylistämissäsi meksikoissa. Että semmosta. Ettet vaan sekoita Traditional-sarjaan? Tosin se tuskin on mahdollista koska otsallaankin ne on erotettavissa.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Rypsolisti
03.06.2006 00:03:31
Kuten tossa jo MadMatt mainitsikin niin parhaita USA Fenkkuja on American Vintage, Artisti sarjalaiset ja American Deluxe mallit. Amerikan Fendereistä miettisin itse joitain noista mitä tossa edellä mainitsin. Tosin noitten sarjojen kitarat on selvästi kalliimpia. Itse ostaisin American Deluxe Straton jos USA Fenderiä etsiskelisin.
Ziggy Bubba
03.06.2006 01:06:02

Eihän toi Highway-sarja ole oikein samaa tasoa kuin nuo American Standardit ja siitä ylöspäin. Sanoisin että ollaan lähempänä Mexikon tavaraa muuten, mutta jälleenmyyntiarvoa tuo MIA-teksti kyllä parantaa. Ihan toimiva kapula tuo anyhoo on.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
navos
03.06.2006 08:34:16
Kiitoksia kommenteista... Meksikolaisten hinta tietysti houkuttaa, mutta miten on laadun kanssa? Pysyykö vireessä? Tiedättekö mikkien laadusta yms.? Onko näin, että kannattaa säästää muutama kk pidempään ja ostaa semmoinen malli johon ei tarvitse heti vaihtaa kaikkia romppeita.
mkuusela
03.06.2006 08:55:27
Itse omistan pari meksikaania ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Ainoastaan nuo keraamiset mikit kaipaavat vaihtoa. Noissa uusissa standard stratoissa on jo mielestäni alnico-mikit, soundeista tosin en tiedä.
T.K.
03.06.2006 18:32:12
Kokeilin tänään American 60 v. juhlamallia.Otin tuntumat pikaisesti akustisena,todella hyvä strato.Itse omistan hw 1 telen ,viime kesänä vertaisin meksikolaiseen ja tulin siihen tulokseen et highway oli parempi.Puut melko hyvät,toi kimakkuus soinnissa mistä oli aiemmin juttua johtuu mielestäni melko vaatimattomista ensiasennusmikeistä.Eli aloittelijalle hw 1. jos homma jo hallussa kalliimpi jenkki -versio.
Pasi 95
03.06.2006 21:46:23

Itse en suosittelisi ainakaan Meksikolaista, enkä myöskään Highwayta. Fenderin Highwayn sanotaan olevan "Made In USA", mutta sen osat ovat kuitenkin Kiinalaisia, joka ei tässä tapauksessa ole hyvä asia. Omasta kokemuksesta voin suositella American Seriesin aitoja "Made In USA" Fendereitä. Ne ovat toki kalliimpia, mutta eipähän ainakaan tarvitse ostaa toiseen kertaan. Lisäksi ne ovat mielestäni ja myös monen muun mielestä paremman saundisia ja parempia soittaa. Aina täytyy silti koittaa kitaroita, koska kaikissa on yksilöllisiä eroja!
"Old Time Rock `n` Roll"
Dr. Muff
03.06.2006 22:03:48
Fenderin Highwayn sanotaan olevan "Made In USA", mutta sen osat ovat kuitenkin Kiinalaisia, joka ei tässä tapauksessa ole hyvä asia.

Ei edelleenkään pidä paikkaansa.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
kari10
03.06.2006 22:13:37
Jonkun Fenkun kanssa pelanneena en minäkään osaa Highwayn osia kiinalaisina pitää. Jos ovat, niin voihan hitsi :-)
Pasi 95
03.06.2006 22:16:52

Ainakin Fenderin Tamperelainen jälleenmyyjä sanoi Highwayn koostuvan pääosin itämaisista osista. On toki mahdollista, että hän myös valehteli...
"Old Time Rock `n` Roll"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)