Bealsebup 08.03.2007 23:04:31 | |
---|
Njooh onhan tästäkin jo keskusteltu näköjään pariin otteeseen, mutten oikein löytänyt suoraa vastausta. Eli etsin jotain pientä putkikomboa kerrostalosoitteluun.. Hinta siinä max 400€. Oon kuolannut tuota laneyn LC15r:ää, mutta pikku kutina persiissä notta se on vähän turhan äänekäs. Sitten nuista pienemmistä en tiedä.. Epin Valve Junior, Iban Valbee, Peaveyn Nano Valve tai Kustomin Tube 12A Taeeee VOX Cambridge 15 Mitään ideoita, ehdotuksia kenelläkään? tarkotus ois lähinnä bluessiin ja rokkiin saada välinettä.. ei niinkään mitään sirkkelisoundia. vaikka mielellään metallikin saisi sillä taipua. |
Ze Kink 08.03.2007 23:12:44 | |
---|
Laneyn VC15 on todella jees, ja kyllä se muistaakseni osasi olla kohtuullisen hiljainenkin. Who gare`s... |
Mäci 08.03.2007 23:25:06 | |
---|
Mulla on Valve Jr. Head ja nimenomaan kerrostalossa.Kyllä asia on niin,että se 5W on liikaa sekin!Tai okei,puhtailla pitää soitella tai sit ottaa säröä jostain purkista,mulla on Bad Monkey.Kyllähän tuo toimii,mutta ei se sitä itseään ole... Kaukana väijyy ystäviä. |
JartZA 08.03.2007 23:25:51 | |
---|
Kustomin Tube 12A Taeeee VOX Cambridge 15 Nämä kaksi eivät ainakaan täysputkivahvistimia ole, taitaa molemmissa pelkästään etuasteessa putki lymyillä. Mutta heitetään nyt ehdotukseksi vielä, että koita etsiä käytettynä vaikka Orangen AD5. Luulis olevan tehoiltaan melko sopiva kerrostaloon. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Volle 08.03.2007 23:33:40 (muokattu 08.03.2007 23:34:36) | |
---|
LC15r on mulla, mutta eihän sillä oikein kerrostalo-oloissa mitään tee. Onhan siinä toki master volume jne. , mutta paras rutina lähtee kyllä vasta kovemmalla, joten mieluummin hommaisin jonkun pikkutrankun kotiin. Omakotitaloon sen sijaan tuo lc15r on ihan passeli kyllä sikäli, että sitä mökää ei kuitenkaan ihan hulluna lähde. Edit: Kerrostalossa tosiaan muutama wattikin on jo paljon, jos/kun käytellään herkkiä kaiuttimia niinkuin kitarakaiuttimet ovat. Piis |
Bealsebup 08.03.2007 23:34:19 | |
---|
Nämä kaksi eivät ainakaan täysputkivahvistimia ole, taitaa molemmissa pelkästään etuasteessa putki lymyillä. Mitenkä muuten sitten nuissa..hybridejäkö ne on, soundit kuulostaa? Meinaan, onko niillä mitään tekemistä putkivahvareiden kanssa vai antaako se putki siellä vain lisää ääntä? :D |
-Cale 09.03.2007 00:04:37 | |
---|
Mitenkä muuten sitten nuissa..hybridejäkö ne on, soundit kuulostaa? Meinaan, onko niillä mitään tekemistä putkivahvareiden kanssa vai antaako se putki siellä vain lisää ääntä? :D Näissä hybrideissä ei se putki siellä etuasteessa vaikuta juuri ollenkaan saundiin, aika tarkkana saa olla jos sen vaikutuksen kuulee. |
Joees 09.03.2007 00:17:41 (muokattu 09.03.2007 00:20:11) | |
---|
Matampin Minimat. Jos sattuu olemaan varastossa. Niitä on tulossa lisää ihan näinä hetkinä ilmeisesti. Elleivät sitten ole jo kaikki varattu :-) Mulle itselleni on tulossa yksi sellainen. 2w putkivahvistin. Kyllä pöhisee! Uskaltaa kerrostalossakin soitella. Tuo 80w Budda on _vähän_ liikaa tänne. E: Ai mut sori, luin vasta tarkemmin nyt tuon. Menee budjetin yli hitusen. Tuo on nuppi ja se vaatii vielä siis kaapinkin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
bfoc 09.03.2007 01:43:08 (muokattu 09.03.2007 01:43:53) | |
---|
Mikä tahansa fullstack. (Yhden miehen varpajaiset menossa ja fiilis sen mukainen) Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
buju 09.03.2007 03:03:27 | |
---|
Matamp Minimat on ihan loistava. Suosittelen. Damn right, I´ve got the blues |
Juustonaksu 09.03.2007 06:58:30 | |
---|
Epin Valve Junior oli hiljainen laite. Tosin jos tästä pitäisisi taas rykäistä takaisin kerrostaloasutukseen niin heivaisin putkikoneen ja ostaisin Voxin hybridin. P.S. Valvetronix AD30VT tai AD50VT Saapa enemmän efektejäkin samassa. Soundi on myös passeli. Jollain lisäspedulla tuosta loihtii jo kummia. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
humppahanuristi 09.03.2007 08:26:33 | |
---|
Näissä hybrideissä ei se putki siellä etuasteessa vaikuta juuri ollenkaan saundiin, aika tarkkana saa olla jos sen vaikutuksen kuulee. En tiedä tuosta pienestä voxista mutta Cambridge 30 reverbissä putken eron kyllä kuulee. Se vaikuttaa siinä vain toiseen kanavaan ja kanavilla on eroa. Ja putken vaihto erimerkkiseen tuo kyllä lisää eroja. Onhan se soundi siitä huolimatta vähän erilainen kuin täysputkivehkeessä mutta tuossa jopa erittäin hyvä, kuitenkin. Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa. |
Jucciz 09.03.2007 08:29:13 | |
---|
Onko jollakulla tarjota Minimat:ista ääninäytteitä? Kuulostaa kiinnostavalta koneelta, varsinkin kun Matamp on todella laatua. |
Tympee Huttunen 09.03.2007 08:32:33 | |
---|
Näissä hybrideissä ei se putki siellä etuasteessa vaikuta juuri ollenkaan saundiin, aika tarkkana saa olla jos sen vaikutuksen kuulee. Kyllä se vaan vaikuttaa. Eri asia taas, onko sen vaikutus yhtään transistoria parempi. Putken vaikutuksen soundiin huomaa ainakin siinä vaiheessa, kun putki vetelee ihan viimeisiä:) Musta kerrostaloon käy ihan hyvin jokin nykyaikainen 50w putkicombokin. Kyllä ne soi tosi hyvin myös pienemmillä volumeilla. Mun käsityksen mukaan ne vanhemmat rotiskot tarvitsee sitä huudattamista. |
Flaser_Phanger 09.03.2007 09:12:28 | |
---|
Musta kerrostaloon käy ihan hyvin jokin nykyaikainen 50w putkicombokin. Kyllä ne soi tosi hyvin myös pienemmillä volumeilla. Mun käsityksen mukaan ne vanhemmat rotiskot tarvitsee sitä huudattamista. Omat kokemukset eivät puolla tätä, mulla oli joskus uusi Fenderin deluxe 50w combo, ja sillä ei hiljaa pystynyt soittaa. Putket ei auennut ollenkaan ja sustainia ei ollut ennenkuin volume oli jo aivan liian kova kerrostalosoitteluun - ja volume nuppi oli tässä vaiheessakin vasta noin 1:sen kohdalla. Nykyinen Peavey Classic 30W on hieman armeliaampi mutta on sekin kerrostaloon aivan liian suuri. Kyllä putket mun mielestä vaatii jonkin verran volaa ennenkuin niiden soundi on sitä mitä pitää. Mutta löytyyhän sitä niitä jopa alle Watin pikkupurkkeja kuten Little Lanilei, joka taas mahdollistaa putkisoundin pienellä volalla. ei se siitä!! |
Artist 09.03.2007 09:20:08 (muokattu 09.03.2007 09:21:19) | |
---|
Little Lanilei olisi kerrostaloon kiva. Mutta onhan niitä isompia hyviä putkivahvistimia, jotka soundaa mainiolta hiljaisellakin, esim. Fender Deluxe Reverb, joka ei tosin mene tohon budjettiin. "Short lives make good movies. Short lives -bad advice." |
jazzIII 09.03.2007 09:58:22 (muokattu 09.03.2007 10:00:26) | |
---|
Little Lanilei olisi kerrostaloon kiva. Mutta onhan niitä isompia hyviä putkivahvistimia, jotka soundaa mainiolta hiljaisellakin, esim. Fender Deluxe Reverb, joka ei tosin mene tohon budjettiin. Mesa Studio .22 löytyy just samaan tarkoitukseen, suunniteltu kuulostamaan hyvältä myös pikkuvolyymillä. Itse en edes vähän aika sitten tiennyt, että tämäntyylisiä laitteita on olemassa. :P Saman firman Subway Blues tai Subway Rocket, muistelen että nämä molemmat oli sellaisia pieniä(?!), voisi sopia musatyyliin ja tuohon budjettiin käytettynä. edit: ai metalliakin halusit soittaa, sitten tuo studio nimenomaan olis just passeli :P |
Jouni Antero 09.03.2007 10:28:29 | |
---|
Kerrostaloon - jos meinaat päätesäröäkin saada - niin ainoita on jo valmistuksesta poistuneet H & K:n chrunchmachine ja semmoiset (itselläni on sellainen ja kyllä silläkin häädön saisi halutessaan) tai Little Lanilei...tehoa 0,5 wattia ja tarvitsee kaapin lisäksi. Kaikki muut on liian kovaäänisiä. Jos etuastesärö kelpaa, niin osta putkietuaste ja soittele trankkupelillä muuten. |
-Cale 09.03.2007 11:20:02 | |
---|
Kyllä se vaan vaikuttaa. Eri asia taas, onko sen vaikutus yhtään transistoria parempi. Putken vaikutuksen soundiin huomaa ainakin siinä vaiheessa, kun putki vetelee ihan viimeisiä:) No ehkä tuossa tapauksessa kun putki on viimeisimmillään, Valvestatestani alkoi säröt kadota ja aina välillä tuli volumenheittelyä kovalla luukuttaessa, mutta tuosta en ole ihan varma johtuiko loppuunkulutetusta putkesta. |
Joees 09.03.2007 11:28:09 | |
---|
Onko jollakulla tarjota Minimat:ista ääninäytteitä? Kuulostaa kiinnostavalta koneelta, varsinkin kun Matamp on todella laatua. Mä just löysin jostain vaan en muista mistä. MUTTA! Kun tulet käymään Jkl:ssä niin otappahan yhteyttä ja tule testaamaan! Varmaan ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla mulla on moinen jo täällä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |