Antti1 09.10.2005 23:57:26 (muokattu 10.10.2005 00:51:16) | |
---|
Niin, elikkä otsikossa lukeekin aika selkeästi, millaista soundia ollaan hakemassa. Vaillahan on monenlaista soundia levyillään, joten pieni tarkennus on ehkä paikallaan. Sellaista yläpäästään pehmoista ja kirkasta särösoundia, joka ei sirise vähän suuremmallakaan gainin määrällä ja erittäin heleitä (joidenkin mielestä ehkä varmaan jo vähän epäluonnollisenkin) ja kirkkaita puhtaita soundeja. Muutama esimerkkibiisi löytyy seuraavasta viestistä. Hyvät kaiut ovat pakolliset (nämähän yleensä on mallintavissa ihan kohdillaan nykyään) ja erilaiset häröilyefektit plussaa. Mä oon mietiskelly lähinnä Tonelab SE:tä ja POD XT liveä. Ne tulisivat siis kiusaamaan Screamerin päättäriä (putki, 50W, jos joku nyt ei tiennyt) ja itse rakennettua 2x12" kaappia (G12H ja V30). Miten noi kyseiset mokkulat mahtavat toimia tuossa tarkoituksessa? PODin käyttäytymistä trankkupäätteillä on kehuttu, entä putkipäättäri? Miten on Tonelabin laita? Kummasta mielestänne saisin paremman vastineen rahoilleni noita edellämainittuja soundeja ajatellen? Entäpä ylipäänsä soundia, käytettävyyttä, monipuolisuutta, helppoutta ja ties mitä muita kriteerejä ajatellen? Onko jompikumpi ehdottomasti jossain asiassa toista parempi ja miksi? Ja jos joku nyt haluaa ehdottomasti myydä jommankumman noista laitteista, niin ottaa toki yhteyttä reippaasti vaan. Myös tavallinen XT ja Tonelab huomioidaan hyvän tarjouksen sattuessa kohdalle. Näiden laitteiden paremmuudestahan on tapeltu aika paljon. Koitin hakua, mutta se ei päästänyt mua sisään jostain syystä ja kovin monia sivuja en jaksanut taaksepäin kelailla tietoa etsiessäni. Jos jotain parempia saman hintaluokan mööpeleitä tulee mieleen, niin kertokaa toki. Pysytellään mallintavissa kuitenkin niiden monikäyttöisyyden takia. Oletettavasti kuitenkin jossain vaiheessa muutan vielä kerrostaloon ja sielläkin olisi kiva nauhoitella edes kohtalaisilla soundeilla. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Starlia 10.10.2005 00:33:41 | |
---|
Esimerkkisoundeina käykööt pikaisella mietiskelyllä The 7th Song ja Alien Love Secrets -levyjen soundimaailmat. Kysytystä asiasta en mitään ymmärrä, mutta eikös 7ths Song-levyllä ole kaikilta siihen mennessä ilmestyneiltä albumeilta biisi? Joten sen levyn soundimaailma on suht laaja.. Sori. Nyt nukkumaan. |
Antti1 10.10.2005 00:49:59 | |
---|
Kysytystä asiasta en mitään ymmärrä... No joo, niinpä näköjään onkin. :) Tarkennusta asiaan: Tender Surrender, For The Love Of God, Boston Rain Melody ja Die To Live miellyttävät korvaa näin äkäseen kuunneltuna. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
elbowski 10.10.2005 00:56:55 | |
---|
En tiedä meneekö lähelle Vain saundia mutta: Jokin high-gain mallinnos, bassot miltei täysille, samaten middlet, treblet kello 14.00 kohdalle. Säröt melkein täysillä, ellei täysillä jopa. Sitten kitarasta kaulamikki päälle, ruuvaat tonet nollaan, pikkusen delayta ja siinä on pehmeä liidisaundi. Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
kimurantti1 10.10.2005 01:00:35 (muokattu 10.10.2005 01:11:37) | |
---|
ALS-levyn kannessa ainakin lukke näin: Marshall, Bogner, Carvin & Fender amps. Siitä tuollainen kiva skaala soundien hakuun, että ota siitä sitten selvää millä se on minkäkin biisin (tai riffin) soittanut. Uudella levyllä on sitten se Carvinin Legacy. Sellaista aika hyvin kokeilleena voin sanoa, että siitä saa irti aivan sellaisenaankin tasan saman mitä uusimmalla levyllä kuullaan. Vähän meni aiheesta ohi, ajatuksen virtaa... Sori, tää on aika typerä ja moneen kertaan kaluttu kysymys, mutta miksi juuri Steve Vai-tyyppisiä soundeja? Onko niin tärkeä juttu, että pitää uusia kamoja ruveta ostamaan? Edit: En tiedä meneekö lähelle Vain saundia mutta: Jokin high-gain mallinnos, bassot miltei täysille, samaten middlet, treblet kello 14.00 kohdalle. Säröt melkein täysillä, ellei täysillä jopa. Sitten kitarasta kaulamikki päälle, ruuvaat tonet nollaan, pikkusen delayta ja siinä on pehmeä liidisaundi. Näin tuskin saadaan mitään kovin järkevää soundia aikaiseksi... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Kimmo72 10.10.2005 01:04:35 | |
---|
Carvinin Legacy Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Antti1 10.10.2005 01:09:49 (muokattu 10.10.2005 01:12:14) | |
---|
Sori, tää on aika typerä ja moneen kertaan kaluttu kysymys, mutta miksi juuri Steve Vai-tyyppisiä soundeja? Onko niin tärkeä juttu, että pitää uusia kamoja ruveta ostamaan? Steve Vai -tyyppisiä soundeja sen takia, että tunnen sen tällä hetkellä siksi omimmaksi soundityypiksi itselleni. En siis ole hakemassa mitään 1:1 soundia millään tuhansien eurojen räkeillä, vaan jotain saman suuntaista. Mulla on jo komppisoundeja varten se oma Screamerin soundi, mutta se ei tyydytä vielä kaikkia tarpeita. Screameria en siis ole mihinkään hukkaamassa ja sen komppisoundeja tulen jatkossakin käyttämään. Leadisoundit ovat vain suoraan sanottuna perseestä mun tarpeisiin. EDIT: Ja mitä nyt tohon Legacyyn tulee, niin se on rahallisesti liian suuri panostus. Niin tärkeäksi en tuota soundimaailmaa vielä ainakaan itselleni tunne. Jos noilla mallintavilla ei päästä tarpeeksi lähelle, niin menee harkintaan. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
kimurantti1 10.10.2005 01:10:24 | |
---|
Carvinin Legacy Mutta eipä ollut ko. vahvistimesta tietoakaan esim. Alien Love Secretsin aikoihin. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
McNulty 10.10.2005 01:13:00 | |
---|
Tuon mallintavan laitteen tulee mallintaa myös Steve Vain sormia! "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Antti1 10.10.2005 01:13:51 | |
---|
Jos mä oisin rikas, niin mähän ostaisin tietenkin Bognerin Shivan, ton Carvinin ja jonku kivan Fenkun puhtaille. Siihen sitten Eventidea ja ehkä vielä G-Force. Mutta pysytellään niissä mallintavissa, ne on halpoja. Jooko? "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
elbowski 10.10.2005 01:14:07 | |
---|
Näin tuskin saadaan mitään kovin järkevää soundia aikaiseksi... Kyllä vain minun vahvistimestani lähtee hyvinkin pehmeä tiluliidisaundi juuri noilla säädöillä. Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
kimurantti1 10.10.2005 01:16:04 | |
---|
Se on varmaa, ettet ko. laitteilla samanlaisia tai lähellekkään yhtä hyviä soundeja saavuta, mutta koitappa kysellä vaikka line6:sen foorumilta. Siltä varmasti saat presettejä jotka voivat olla ainakin sinne päin. En tiedä onko Voxilla samanlaista foorumia, kannataa koittaa. Siinä varmaan olet oikeassa, että kun on niin laaja skaala soundeja haussa niin mallintava voisi olla paikallaan. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Antti1 10.10.2005 01:16:42 | |
---|
Kyllä vain minun vahvistimestani lähtee hyvinkin pehmeä tiluliidisaundi juuri noilla säädöillä. Joo, niin lähtee mun vahvarista kanssa. Se nyt ei vain ole ihan se mitä haetaan. En eti siis mitään megaturbosärökompressiodelayhotellihelpotustilulii -soundeja, vaan sellasta vähän vähäsäröisempää ja ehkäpä, hmm, orgaanisempaa soundia. Sanokaa mitä sanotte, mun mielestä Vailla on parhaimmillaan aika eläväinen soundi, vaikka laitetta mieheltä löytyykin. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
kimurantti1 10.10.2005 01:20:05 | |
---|
Kyllä vain minun vahvistimestani lähtee hyvinkin pehmeä tiluliidisaundi juuri noilla säädöillä. Vai VAIn sinun vahvistimestasi? VAI myös VAIn? Väsyttää, taidan mennä nukkumaan... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Antti1 10.10.2005 01:21:49 | |
---|
Vai VAIn sinun vahvistimestasi? VAI myös VAIn? Väsyttää, taidan mennä nukkumaan... Hoho, ehkäpä se olisi myös meikäläiselle paikallaan. Mennään kaikki nukkumaan. Jos joku nyt kuitenkin valvoo, niin olkoon hyvä ja kertokoon mulle jonkun puoli-ilmaisen oikotien onneen. Saa sitten kaljat, jos joskus nähdään. Varmasti... :) "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Exhausted 10.10.2005 11:31:59 | |
---|
Outoa ettei Screamerista irtoa sellaista saundia kuin haluat. Ehkä jokin boost-pedaali avaisi soundia sopivasti? |
tommi_899 10.10.2005 11:40:34 (muokattu 10.10.2005 11:41:15) | |
---|
engl screamer + laney gh50l --> 2x12. edit: menenpä juomaan kahvia ja kuuntelemaan Vai:ta |
Antti1 10.10.2005 12:19:42 (muokattu 10.10.2005 12:21:41) | |
---|
engl screamer + laney gh50l --> 2x12. edit: menenpä juomaan kahvia ja kuuntelemaan Vai:ta Nojoo, sähän tämän tiedätkin, kun pelleilyssä olit mukana. Osta uus nuppi ja myy toi mulle? Outoa ettei Screamerista irtoa sellaista saundia kuin haluat. Ehkä jokin boost-pedaali avaisi soundia sopivasti? Kyllä mä oon aika monenlaisen pedaalin kanssa Screameria koittanut, muttei millään pääse oikeanlaiseen lopputulokseen. Soundi on liian kireä ja räikeä yläpäästään. Toi edellämainittu vahvistinyhdistelmä tosin on just eikä melkein se mun soundi. Ei vaan oo varaa. Ei se nuppi kyllä paljon POD XT liveä enempää maksais... Hmm... "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
tommi_899 10.10.2005 12:30:22 | |
---|
Nojoo, sähän tämän tiedätkin, kun pelleilyssä olit mukana. Osta uus nuppi ja myy toi mulle?
katotaan enskesänä sitten jos budjetti olisi paremmilla kantimilla :D |
Jaqqi1991 09.03.2007 23:03:41 (muokattu 09.03.2007 23:03:49) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 515 päivää vanhaan ketjuun! No antti ja muutkin tietävät löytyykö sitä steve vai saundia jostain budjettiluokan (mallintavasta) vehkeestä? Joku mallintava voisi tulla itsellekkin kyseeseen jota ajan sitten piivin 6505 kanssa. |