JuSu 02.04.2019 22:20:14 | |
---|
Moro! Tuommoinen mörkö vahvistimeksi tuli vaihdossa.. Ja sehän ei siis kyykkää sitten mitenkään ilman, että tärykalvot poksahtaisivat pevävöövin kautta pihalle. Mutta puhdasta tulee siis kovaa ja komeasti. Tube screamer -johdannaisella löytyy varsin maukas reunaroso, mutta vähän tuhdimpaan tuuttaukseen en oikein ole löytänyt mielestä säröpedaalia. Metalliosastolle ei ole tarkoitus mennä, mutta laulavat blues/southern rock -leadit pitäisi löytyä. TS ei tähän yksin taivu. Vehje on melko kranttu, kun aletaan mennä distortion -osastolle. Kaipaisinkin suosituksia ja kokemuksia vähän tanakammista säröpedaaleista, jotka toimivat putipuhtaan Twinin edessä.. Ja jos vielä pedaali vielä tykkää tube screamerilla tuuppaamisesta, niin aina parempi.. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Sarko 02.04.2019 22:48:13 | |
---|
Zvex Box of Rock / Distortron. Ja Proco Rat. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
hallu 02.04.2019 23:01:21 | |
---|
JuSu: Moro! Tuommoinen mörkö vahvistimeksi tuli vaihdossa.. Ja sehän ei siis kyykkää sitten mitenkään ilman, että tärykalvot poksahtaisivat pevävöövin kautta pihalle. Mutta puhdasta tulee siis kovaa ja komeasti. Tube screamer -johdannaisella löytyy varsin maukas reunaroso, mutta vähän tuhdimpaan tuuttaukseen en oikein ole löytänyt mielestä säröpedaalia. Metalliosastolle ei ole tarkoitus mennä, mutta laulavat blues/southern rock -leadit pitäisi löytyä. TS ei tähän yksin taivu. Vehje on melko kranttu, kun aletaan mennä distortion -osastolle. Kaipaisinkin suosituksia ja kokemuksia vähän tanakammista säröpedaaleista, jotka toimivat putipuhtaan Twinin edessä.. Ja jos vielä pedaali vielä tykkää tube screamerilla tuuppaamisesta, niin aina parempi.. JuSu Mä en ole twin reverbillä soittanut, mutta EHX English Muff toimi hyvin puhtaalla soivan vahvistimen edessä noin yleisesti. Toinen joka toimisi luultavasti paremmin kuin hyvin olisi Koch Pedaltone ja se futasi oivallisesti Boss SD1 pedaalin kanssa, mutta se on tietenkin helvetin epäkäytännöllisen iso mörssäri. Mutta EHX English Muff kannattaa tsekata, oli meinaan hyvä spedu silloin kun vahvistin ei suostunut yliajettavaksi :-). "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
antnis 02.04.2019 23:30:54 | |
---|
Mulla oli Xotic SL Drive Custom '68 Twinin Bassman-kanavan edessä, hienosti toimi. |
LaXu 02.04.2019 23:47:42 | |
---|
Mä olen digannut kovin Keeley D&M Driven säröistä puhtaan kanavan päälle. OCD ja Klon tyyppinen, yhdessä tai erikseen ja ihan kummassa järjestyksessä vaan. Tykkäsin OCD:sta enemmän yksikelaisten kanssa ja Klon toimii kummankin kera. Myin omani ainoastaan sen takia, että sain ruuvattua Line6 Helixista hyvin vastaavat soundit, joten esim. HX Stomp ei ole välttämättä huono ratkaisu jos ei digiä vierasta. Myydään Fryette Power Station 2 keinokuorma/päätevahvari: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1444748 |
iec 03.04.2019 00:23:38 (muokattu 03.04.2019 00:26:32) | |
---|
Fulltone plimsoul on makea pedaali Fenderin putkivahvarin kaveriksi. Toinen hyvä on Wampler plexi drive tai plexi drive deluxe. Näistä kahdesta ensin mainitusta on omakohtaista kokemusta ja suosittelen testaamaan. Minä käytin näitä Fenderin Supersonicin kanssa. Molemmat olivat siinä mielessä turhia pedaaliostoksia, että Supersonicin oma särökanava taipui suunnilleen samoihin soundeihin. Voisin kuvitella että Twinin kanssa nuo pedaalit toimisivat mainituissa genressä todella hyvin. Plexi drive ainakin tykkää kun sitä kurittaa vielä ts-tyylisellä pedaalilla. Plexi drive deluxessa onkin sitten ts-tyylinen boostinappi mukana. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
PJS 03.04.2019 08:52:11 | |
---|
Mikä tahansa spedu mikä antaa middleä tarpeeksi. Esim. just RAT tai OCD tms. Ehkä toinen tube-screamer. Sit lähtökohtaisesti pidät sitä Tubescreamerii aina vahvarin edessä silloin kun pitää olla säröä ettei middle-osasto häviä mihinkään. I still love rock and roll |
Shredator 03.04.2019 08:55:52 | |
---|
Bogner Ecstasya tarjoilisin, joko blue tai red. Myös La Grange tai Friedmanin BE-OD. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
mopar 03.04.2019 09:09:49 | |
---|
Mulla oli joskus seitkääntluvun lopun fenderin pro reverb joka taitaa olla 70W kone, eli twinin tyylinen aivan tolkuton headroom. Käytössä oli ocd ja ts. Tämä toimii pirun hyvin. Ocd:stä säröt ja sooloihin ts kitaran ja ocd:n väliin. |
Laulava Kylätohtori 03.04.2019 09:19:47 | |
---|
Wamplerin Plexi Drive toimii mielestäni erinomaisesti Bluetonen Blackface-kanavan kanssa. Ihan jees boosterina Marshallille, mutta kyllä se vaan on mielestäni tehty puhtaalle kanavalle. Itsellä standard, johon olen tyytyväinen, enkä kaipaa deluxen lisäominaisuuksia, mutta tämä on tietysti tapauskohtaista. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Les Paul 03.04.2019 11:25:42 | |
---|
Mä tuskailin pitkään säröpedaalien kanssa mun '66 BF Pro Reverbiin kunnes vaihdoin orkkiselementit WGS:n ET65siin. Yhtäkkiä vahvistin syö kaikki säröpedaalit mukisematta! Kirskuva yläpää on historiaa ja bright switch on oikeesti käyttökelpoinen! -Kimi |
Rämppy 03.04.2019 12:25:33 | |
---|
Twinin kanssa mä oon särösooloissa boostannut ts-tyyppistä särötintä esim. Boss OD-3:lla, joka on säädetty melko kliiniksi. Tuo Bossi on siis varsinaisen särön perässä. Se toimii samoilla säädöillä hyvänä lämminsoundisena clean boostina, jolla saa pikkuisen myös reunasäröä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
iec 03.04.2019 12:42:26 (muokattu 03.04.2019 12:44:50) | |
---|
iec: Fulltone plimsoul on makea pedaali Fenderin putkivahvarin kaveriksi. Toinen hyvä on Wampler plexi drive tai plexi drive deluxe. Näistä kahdesta ensin mainitusta on omakohtaista kokemusta ja suosittelen testaamaan. Minä käytin näitä Fenderin Supersonicin kanssa. Molemmat olivat siinä mielessä turhia pedaaliostoksia, että Supersonicin oma särökanava taipui suunnilleen samoihin soundeihin. Voisin kuvitella että Twinin kanssa nuo pedaalit toimisivat mainituissa genressä todella hyvin. Plexi drive ainakin tykkää kun sitä kurittaa vielä ts-tyylisellä pedaalilla. Plexi drive deluxessa onkin sitten ts-tyylinen boostinappi mukana. Tuossa demo Fulltone Plimsoulista Deluxe Reverb 65':n kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=t-ssraJRz7E Wampler Plexi Drive toimi myös todella hyvin Super Sonicin bassman-tyylisen cleankanavan päälle. Sitä en osaa sanoa onko Plimsoul parempi vai huonompi kuin Wampler Plexi Drive, sillä mulla ei ollut koskaan noita pedaaleja yhtä aikaa, jotta olisin voinut vertailla. Tuossa vielä Plexi Drive- ja Plexi Drive deluxe testiä jonkun tekemänä: https://www.youtube.com/watch?v=osw5KIktlrg Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Guildfinger 03.04.2019 16:34:14 (muokattu 03.04.2019 16:35:09) | |
---|
Täällä on käytössä SD-1 ja pelkkänä boostina tai lisäsärönä Sparkle Drive säädettynä cleaniksi. |
JuSu 04.04.2019 13:14:13 | |
---|
Les Paul: Mä tuskailin pitkään säröpedaalien kanssa mun '66 BF Pro Reverbiin kunnes vaihdoin orkkiselementit WGS:n ET65siin. Yhtäkkiä vahvistin syö kaikki säröpedaalit mukisematta! Kirskuva yläpää on historiaa ja bright switch on oikeesti käyttökelpoinen! Vaihdoin myös Twiniin nuo ET65:t melkein ensitöikseni, ja parannus oli huomattava. Kiitokset kaikille suosituksista. Päädyin kitsauttani ja YouTuben johdattelemana (big mistake) MXR:n tuotoksiin, kun vielä sattui kiva pariskunta torilta kohtuuhintaan. Ans kattoo ny. YouTubesta löytyi jopa video, jossa näitä kahta pedaalia esitellään yhdessä: https://www.youtube.com/watch?v=L9uDzZUKnnI JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Icy-Sun 04.04.2019 18:17:19 | |
---|
JuSu: Vaihdoin myös Twiniin nuo ET65:t melkein ensitöikseni, ja parannus oli huomattava. ET65 on aivan loistava elementti. Toimii myös Marshallin kanssa. |
s8na 05.04.2019 20:48:25 | |
---|
Pistä se kivireki torille ja osta vahvari jossa on gainia! :P |
JuSu 05.04.2019 21:13:58 | |
---|
s8na: Pistä se kivireki torille ja osta vahvari jossa on gainia! :P Mulla on jo Silver Jubilee. =) Päivitystä tähän. Oon illat istunut tiiviisti keltsussa ja pyöritellyt nappuloita ja puljannut speduja. Lienee jotakuinkin kaikille itsestäänselvyys, mutta vahvistimen eq:n vääntely ei puhtaalla soundilla ehkä vielä tee ihmeitä, mutta kun siihen lyö säröpedaalin päälle, niin pienikin pyöräytys voi olla dramaattinen ja just se oikea liike. Suurin yllätys tähän asti on Mooer Blues Crab. On nimittäin todella mainio low gain -pedaali Twinin kanssa. Ruttua ei tule paljoakaan edes gainit tapissa, mutta siellä klo kahdessa, kolmessa ollaan stratolla juuri siellä rajamailla, missä pikkuisen runtua antamalla tapahtuu kyykkääminen, hellempi hively pitää soinnin puhtaana. Aivan mahtava, hieman metallinen klangi. Loppupeleissä löysin isompaa ruttua sittenkin plexi-tyyppisestä pedaalista, sekin halpisosastolta eli Tone City Golden Plexi. Nämä em. stäkättynä sitten tömähtää tuuteista melkoiset henkat, että oksat pois. Tietty jonkin verran epäortodoksista, että ison F:n vahvistimesta pitää kaivaa ne marsusoundit, mutta tämä nyt vaan toimii mulle. Eli ensimmäinen kierros on valmis. Nyt on käyttökelpoinen paletti olemassa, voi jatkaa puljausta huvin vuoksi, mutta pakkorakoa ei enää ole. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |