Aihe: Tremolon päivitys mexicon stratoon?
1 2 3
Reiska_
18.03.2019 14:52:04 (muokattu 18.03.2019 15:55:13)
Moi,

Ajattelin parantaa kitaran soittotuntumaa vaihtamalla tremolon parempaan, kyseessä on v 60s classic strato vm 2009. Mitä suosittelisitte?
tuskiz
18.03.2019 15:16:44
Kiva juttu.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Rämppy
18.03.2019 16:03:52
Siinä on ihan kelpo vibrasysteemi. Säädöt vain kohdalleen. Jos et osaa säätää, niin vie kitarasepälle.
In Finland we have this thing called "diu diu".
LaMotta
18.03.2019 16:06:14

Mikä soittotuntumassa on pielessä?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
18.03.2019 17:42:16
Jos vaihdat tremolon eli tallan parempaan samanlaiseen, niin eipä se taida soittotuntumassa tuntua. Niitä vaihdetaan lähinnä soundin takia.

Eli käytä tallarahat kitaran säädättämiseen, niin saat tuntumaan todellista parannusta. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jucciz
18.03.2019 18:27:49
Kitarassa on talla ja/tai vibrakampi, tremolo löytyy joko soittotekniikasta, pedaalista tai vahvistimesta.
LaMotta
18.03.2019 18:56:56

Itse ainakin vaihtaisin ne surkeat vintagetallapalat moderntallapaloihin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tomaattiorava
18.03.2019 19:50:40
LaMotta: Itse ainakin vaihtaisin ne surkeat vintagetallapalat moderntallapaloihin.

tämmösiäkö meinaat? https://www.thomann.de/fi/fender_bridgesection.htm#bewertung
LaMotta
18.03.2019 19:56:34

tomaattiorava: tämmösiäkö meinaat? https://www.thomann.de/fi/fender_bridgesection.htm#bewertung

Jep. Kyllä. Joo.
tomaattiorava
18.03.2019 20:04:25
LaMotta: Jep. Kyllä. Joo.

Onko ero muuta kuin kosmeettinen? Joiltain olen kuullut että perinteiset palat käy ikävästi kämmensyrjään rajusti dempatessa mut en ite oo huomannu.

Outoa ettei thomannilta löydy kuin tuo setti missä ruma vanhan raudan väri ja mustat jouset sekä ruuvit, pilais oman straton ulkonäön kertaheitolla. Kromisia voisi ihan puuhastelun vuoksi harkita.
tuskiz
18.03.2019 21:27:52
Kaipa tuommoset teknisesti siirtää ääntä paremmin kun omaavat enemmän massaa. Paras stratotyylinen vibra on kuitenkin PRS:llä jossei vintage-seikat ole tärkeitä.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
LaMotta
18.03.2019 21:30:12 (muokattu 18.03.2019 21:30:46)

tuskiz: Paras stratotyylinen vibra on kuitenkin PRS:llä .

En tätä tohtinut sanoa vaikka asia on juuri näin.
Kuha
18.03.2019 22:49:12 (muokattu 18.03.2019 22:50:26)

Kiteytettynä tämän säikeen neuvot:

Kiva juttu mutta sun vibra on hyvä - mut ei sull mittän tremoloo ole! Sitäpaitti sun pitäs ostaa PRS-kitara!!
Old Fenders never die
hallu
18.03.2019 22:53:49
Jucciz: Kitarassa on talla ja/tai vibrakampi, tremolo löytyy joko soittotekniikasta, pedaalista tai vahvistimesta.

Muissa kitaroissa voi olla vibrakampi, mutta Fenderissä se on kylläkin tremolo. Ostin omaan stratooni Fenderin orggistremolon, niin myyntipakkauksen kyljessäkin lukee "Fender tremolo system" eli on ihan perusteltua Fenderin kohdalla kutsua sitä tremoloksi. Mä itse ajattelen, että Fenderin vibra on tremolo. Vibran saa kyllä stratollakin aikaan soittotekniikalla :-)
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Jucciz
18.03.2019 23:05:42
hallu: Muissa kitaroissa voi olla vibrakampi, mutta Fenderissä se on kylläkin tremolo. Ostin omaan stratooni Fenderin orggistremolon, niin myyntipakkauksen kyljessäkin lukee "Fender tremolo system" eli on ihan perusteltua Fenderin kohdalla kutsua sitä tremoloksi. Mä itse ajattelen, että Fenderin vibra on tremolo. Vibran saa kyllä stratollakin aikaan soittotekniikalla :-)

Se, että Leo Fender ei osannut yksinkertaisiakaan musiikkitermejä, ei tarkoita sitä, että meidänkään ei tulisi.
Progorava
18.03.2019 23:10:42
tuskiz: Paras stratotyylinen vibra on kuitenkin PRS:llä jossei vintage-seikat ole tärkeitä.

Kyllä Dual Fulcrum on myös aika nautinnollinen käyttää.
Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla?
Jucciz
18.03.2019 23:15:17
tuskiz: Kaipa tuommoset teknisesti siirtää ääntä paremmin kun omaavat enemmän massaa. Paras stratotyylinen vibra on kuitenkin PRS:llä jossei vintage-seikat ole tärkeitä.

Ai ne käyttää nykyään Bladerunner Super-Veetä?
Barska
18.03.2019 23:49:43

tuskiz: Kaipa tuommoset teknisesti siirtää ääntä paremmin kun omaavat enemmän massaa. Paras stratotyylinen vibra on kuitenkin PRS:llä jossei vintage-seikat ole tärkeitä.

Hitsi kun mulla oli pitkään rinnakkain -88 ja -91 PRS Custom 24 pari, enkä pöljä huomannut soittavani stratolla, moneen vuoteen. :) Juu, se on hyvä vibra, mutta ei lähellekään paras tyylilajissaan. Tossa jo muiden mainitsemien lisäksi, Gotoh tekee oivia joista osa on PRS:n viritystä parempia. Tämähän kylläkin makuasia, mikä kenellekin paras.

Kuten jo nopeampana joku totesi, tuollaisessa Fenderissä on ihan ok talla. Säädättää vaan osaajalla ja kertoo mitä toivoo. Tuossa on monta säätöä jotka vaikuttavat tuntumaan. Ihan siitä, että missä kulmassa se kantta kohti on, jousten määrään/vetoon, tallan kiiinnitysruuvien tiukkuuteen ym. Esim. Andy Timmons poistaa (tosin Gotoh-vibrastaan) kaksi keskimmäistä kiinnitysruuvia, kun tykkää tatsista niin.

Jos nyt haluaa vaihtaa, niin vaikkpa Gotoh 510 tarjoaa modernimman tatsin ja järkevään hintaan. Ja toi Super Vee on loistava myöskin. Myös alkuperäistä saa tuunattua, vaihtamalla blockin ja tallapalat. Nämä tosin eniten vaikuttaa soundia muuttavasti...
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
McLeach
19.03.2019 00:04:22 (muokattu 19.03.2019 00:04:45)
Jucciz: Se, että Leo Fender ei osannut yksinkertaisiakaan musiikkitermejä, ei tarkoita sitä, että meidänkään ei tulisi.

Oli kieltämättä alkuvuosina aika rasittavaa päästä kitaraan ja efekteihin kiinni kun mm. Leo kusetti jo heti kättelyssä.
Mikko1978
19.03.2019 01:04:52
Jucciz: Se, että Leo Fender ei osannut yksinkertaisiakaan musiikkitermejä, ei tarkoita sitä, että meidänkään ei tulisi.

Aika yleisestihän tuota tremoloksi kutsutaan. Kaikki ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan,

LaMotta: Itse ainakin vaihtaisin ne surkeat vintagetallapalat moderntallapaloihin.

Itse vaihtaisin surkeat palat hyviin vintagehenkisiin. Esimerkiksi Highwood ja Tonetech tekevät oikein hyviä alkuperäistä ideaa kunniottavia paloja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)