Aihe: Explorer mallinen kitara. Mielipiteitä kaipaillaan.
1
Nag3tti
17.03.2019 19:34:51
Moro!
Olen etsinyt itselleni jo hyvän aikaan ns "premium" explorer kitaraa. Käytössäni on tällä hetkellä vanha LTD ex-400 ja olen jo pitkän ajan etsinyt kyseisestä kitarasta ESP standardi versiota. Kyseinen malli on ESP:ltä lakkautettu jo vuosia sitten, eikä E-II malliakaan ole saatavilla. Pari kappaletta silloin tällöin olen ebayssä nähnyt mutta en ole koskaan sieltä mitään ostanut enkä uskalla laittaa 1500-2000€ vieraaseen palveluun. Yhtenä vaihtoehtona ovat myös ESP Snakebyte ( James Hetfield signature ) ja siitä olemassa oleva LTD versio. LTD hinta pyörii 1200€ paikkeilla, kun taas Japanin versiossa hinta pyörii 3500€ paikkeilla. 3500€ alkaa olemaan hinnaltaan jo käsintehdynn USA ESP:n hintainen ja siksi täällä kyselen että onko 3500€ Japanin ESP:stä liikaa? Henkilöt joilla on seka Japanin että USA ESP kitaroita ollut niin teiltä kaipaisin mielipiteitä näiden laitteiden eroista. Hetfieldin kepissä lukee että " Handcrafted in Japan " mutta onko se käsintehdyn USA kitaran veroinen vai pitääkö tuo 3500€ sisällään jo ison " Hetfield-bonuksen " vai onko kyseinen tuote hintansa väärti.

Kiitos etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan.
zedder
17.03.2019 19:42:48 (muokattu 17.03.2019 19:43:14)
Kyllä käsintehty japanilainen kitara voi melko varmasti olla jopa parempi kuin USA:ssa tehty.

Osta tämän foorumin torilla kaupan oleva ESP Snakebyte...? Ei kai tuonne Kouvolaan nyt niin kauhea matka ole lähteä testailemaan jos tosissaan on liikkeellä. Sittenpä saa ihan itse muodostaa mielipiteensä että onko minkä väärtti.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Nag3tti
17.03.2019 19:47:21
zedder: Kyllä käsintehty japanilainen kitara voi melko varmasti olla jopa parempi kuin USA:ssa tehty.

Osta tämän foorumin torilla kaupan oleva ESP Snakebyte...? Ei kai tuonne Kouvolaan nyt niin kauhea matka ole lähteä testailemaan jos tosissaan on liikkeellä. Sittenpä saa ihan itse muodostaa mielipiteensä että onko minkä väärtti.

Itse asiassa mielessä kävi tuokin vaihtoehto. Vähän kyllä karsastan valkeaa väriä mutta se olisi heti paljon edullisempi hankinta. Saatan hyvin ajellakin, ei täältä Tampereeltä niin kauaa sinne huristele.

Miten mulla on aina ollut sellainen mielikuva että USA > Japani. Ehkä se on vaan joku mun oma päähän pinttymä.
perttime
17.03.2019 19:56:33
Nag3tti: ...

Miten mulla on aina ollut sellainen mielikuva että USA > Japani. Ehkä se on vaan joku mun oma päähän pinttymä.

Japanialaiset osaa tehdä hyvää työtä. Hyvin tehdystä työstä toki pitää maksaa, joten hyvin tehdyt japanin kitarat ei ole ihan ilmaisia.
joku muu sikko
17.03.2019 20:07:01
zedder: Kyllä käsintehty japanilainen kitara voi melko varmasti olla jopa parempi kuin USA:ssa tehty.

Kai tuossa 1500 edestä on kitaraa. Viimeinen tonni sitten hetukka-hypeä.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Uncle Johnson
18.03.2019 08:15:41
Jos ei ole pakko saada just ESP:iä, niin luulis että tohon 3,5ke sais jo premium "Explon" ihan kotimaiselta soitinrakentajalta?
Täh?
antikristus
18.03.2019 08:30:46

Uncle Johnson: Jos ei ole pakko saada just ESP:iä, niin luulis että tohon 3,5ke sais jo premium "Explon" ihan kotimaiselta soitinrakentajalta?

Kiiras ja Raato tekee varmaa ainakii tohon hintaa ihan top notch specseillä.
Jackson-mies
Nag3tti
18.03.2019 09:45:24
antikristus: Kiiras ja Raato tekee varmaa ainakii tohon hintaa ihan top notch specseillä.

Ei sen pakko esp ole olla. Täytyy myöntää ettei käyny nää kotimaan rakentajat edes mielessä. Täytyy tutkailla heidän valikoimaansa myös.
BulletFace
26.03.2019 09:08:22
Nag3tti: Ei sen pakko esp ole olla. Täytyy myöntää ettei käyny nää kotimaan rakentajat edes mielessä. Täytyy tutkailla heidän valikoimaansa myös.

Jos on oikeasti ostohousut jalassa ja polttava tarve laittaa yli 3 tonttua rahaa keppiin niin ehdottomasti menisin antikristiuksen viitoittamalla tiellä ja tilaisin kotimaiselta valmistajalta. Saat kolmella tonnilla juurikin sellaisen kitaran kuin haluat ja tuet samalla kotimaista markkinaa.
Get the best and fuck the rest.
BulletFace
26.03.2019 09:10:58
Nag3tti: Ei sen pakko esp ole olla. Täytyy myöntää ettei käyny nää kotimaan rakentajat edes mielessä. Täytyy tutkailla heidän valikoimaansa myös.

Explorer mallinen keppi itselläkin kiikarissa, meinasin pärjätä huomattavasti halmemmmalla ja ostaa tämän solari https://www.thomann.de/fi/solar_guitars_e1.6etwhm.htm

Tuota saa toki myös mustana ja plussana siinä on evertune.
Get the best and fuck the rest.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)