trih 16.08.2017 06:14:18 | |
---|
|
TTV 16.08.2017 06:31:22 | |
---|
Näyttää käsilaukulta :-) Tässäkin ois ollut hyvä, että noita digiefektejä saisi itse valkata edtorin kautta, liekkö sellainen mahdollisuus tulossa myöhemmin. Ulkoisen kaapin liitäntämahdollisuus olisi ollut mukava lisä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
hallu 16.08.2017 13:24:43 | |
---|
TTV: Näyttää käsilaukulta :-) Tässäkin ois ollut hyvä, että noita digiefektejä saisi itse valkata edtorin kautta, liekkö sellainen mahdollisuus tulossa myöhemmin. Ulkoisen kaapin liitäntämahdollisuus olisi ollut mukava lisä. Mielenkiinoinen laite. Kovastimanostetaan, että se on analoginen koko matkalta, mikä vähän yllättää kun isot katanat on kaikki digitaalisia. Spekseissä ei sanottu onko se dealay digitaalinen vai analoginen? viitattiin kylläkin nauhakaikutyyliseen viiveeseen joten se todennäköisesti on digitaalinen koskapa vaikea kuvitella boksin sisälle nauhaa. Se ei varmasti ole sattumaa, että tietokoneella editointi on jätetty pois. Ensinnäkin joku usb-portti rikkoisi mielikuvan analogisuudesta ja toisekseen tuo on suunnitelut mukana kulkevaksi räkkyläksi reissuun ettei tarvitsisi ottaa sitä tietsikkaa mukaan. Jos sulla on se tietsikka reissussa, niin ihan sama ajaa ne vahvistin mallit sieltä, miksi silloin ottaisit katanaa mukaasi ollenkaan? Mutta tässä on selkeästi vastattu meikäläisen kaltaiselle yksikertaisia potikoista säädettäviä laitteita arvostavalle. Niin ja tällaista laitetta ei markkinoilla ole, niin ei ole kilpailuakanaan. Blacstarin Fly on digirompe, ja Yamaha THR on digirompe myös. Kyllä mun silmissä Boss vetää nyt selkeästi analogisuudellaan ja yksinkertaisuudellaan ihan oikeasta narusta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
s8na 16.08.2017 20:05:02 (muokattu 16.08.2017 20:05:21) | |
---|
Näeh. Kuulostaa huonolta. Vähän semmonen surinasärö kun käytetään huonoa analogista kaappimallinnusta. |
trih 16.08.2017 20:35:08 | |
---|
s8na: Näeh. Kuulostaa huonolta. Vähän semmonen surinasärö kun käytetään huonoa analogista kaappimallinnusta. No eipä nuo Bossin kaappimallinnukset ole ikinä saaneet kehuja. Mutta ei tämä ole käsittääkseni linjasoittoon suunniteltukaan. Ilmeisesti parempi purkkisoundi kuin Blackstarin Fly, mutta tämä on isompi. Isompi tuunattu purkkisoundi. |
RaskasMielinen 16.08.2017 20:43:29 | |
---|
Kaiuttimen koko (4") ei oikein vakuuta. Kuitenkin jo kahdella sadalla eurolla saa 50-wattisen Katanan 12" kaiuttimella. Kulkee mulla mukana mökkireissuilla. Toki jos omistaisin jonkun Ferrarin jonka tavaratila olisi olematon, niin sitten kait pitäisi tyytyä Katana Miniin ;D "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." |
aristoteles666 16.08.2017 21:23:47 (muokattu 16.08.2017 21:24:07) | |
---|
RaskasMielinen: Kaiuttimen koko (4") ei oikein vakuuta. Kuitenkin jo kahdella sadalla eurolla saa 50-wattisen Katanan 12" kaiuttimella. Kulkee mulla mukana mökkireissuilla. Toki jos omistaisin jonkun Ferrarin jonka tavaratila olisi olematon, niin sitten kait pitäisi tyytyä Katana Miniin ;D ma olen vetanyt keikkoja Katana headilla niin etta sen 5-6 tuumainen kaiutin on mikitetty :D saanut uusia ulottuvuuksia kun sanoo miksaajalle etta mikita nuppi :D :D " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
trih 16.08.2017 21:28:16 | |
---|
RaskasMielinen: Kaiuttimen koko (4") ei oikein vakuuta. Kuitenkin jo kahdella sadalla eurolla saa 50-wattisen Katanan 12" kaiuttimella. Kulkee mulla mukana mökkireissuilla. Toki jos omistaisin jonkun Ferrarin jonka tavaratila olisi olematon, niin sitten kait pitäisi tyytyä Katana Miniin ;D Ei sen tarvikaan vakuuttaa muuta kuin käyttötarkoitus. Ei ne varmaan perusminielementtiä tuohon laita (?), vaan jotain ideaa rahan keräämiseksi. Olin aikoinaan innostunut Yamahan THR-sarjasta, testin jälkeen en, sitä ennen muinaisesta Microcubesta, joka kyllä vieläkin omistuksessa. Katana 50 kiinnostaa joo... Oleellista omassa menossa on, että 12" elementtiä ei vaan saa soimaan volakompromississa :D. Voi olla, että minikatanakin on pettymys, ja vaikkapa Microcube parempi, mutta kiinnostaa kuitenkin, jos kuulostaisi hyvältä korvanjuuressa tässä läppärin kyljessä. Ja tietysti tuo analogisuus kiinnostaa, josko ahmisi pedaaleita myös. |
trih 16.08.2017 21:38:41 | |
---|
hallu: Mutta tässä on selkeästi vastattu meikäläisen kaltaiselle yksikertaisia potikoista säädettäviä laitteita arvostavalle. Juuri tämä iso asia. Josko helposti tarpeeksi soundia. |
RaskasMielinen 16.08.2017 21:54:07 | |
---|
trih: Oleellista omassa menossa on, että 12" elementtiä ei vaan saa soimaan volakompromississa :D Kokeile sitä Katana 50:stä ja koitapa sanoa tuo sitten :DD "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." |
trih 16.08.2017 22:02:25 | |
---|
RaskasMielinen: Kokeile sitä Katana 50:stä ja koitapa sanoa tuo sitten :DD Joo kyllä kiinnostaa vieläkin, aika ja ilmansuunnat olleet esteenä :D |
tuskiz 16.08.2017 22:21:15 | |
---|
Vuosikymmenen munaus laittaa delay eikä reverbia, microcube on edelleen king. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Pinewood 16.08.2017 22:41:59 | |
---|
tuskiz: Vuosikymmenen munaus laittaa delay eikä reverbia, microcube on edelleen king. Arvioissa tuotiin esille, että jonkinlainen reverb-korvike syntyy kun delayn time = 0 ja level = 10. Eikä omasta mielestä muutenkaan delay vahvistimen ainoana efektinä yhtään hullumpi idea ole jos vain yksi on valittava. |
iec 17.08.2017 09:30:59 (muokattu 17.08.2017 09:44:43) | |
---|
Pinewood: Arvioissa tuotiin esille, että jonkinlainen reverb-korvike syntyy kun delayn time = 0 ja level = 10. Eikä omasta mielestä muutenkaan delay vahvistimen ainoana efektinä yhtään hullumpi idea ole jos vain yksi on valittava. Komppaan. Jos pitää yksi aikapohjainen efekti valita, niin sitten kaikkein mieluiten delay. Mutta tämä asia riippuu varmaan pitkälti siitä minkä tyylistä soittelee. En ymmärrä kyllä Microcube-hehkutusta ainakaan omien kokemusteni perusteella. On kieltämättä kyllä halpa käytettynä, joten siinä mielessä ok ensivahvariksi. Pojalla oli sellainen pari vuotta sitten ja ei ainakaan pärjännyt vanhalle Voxin AD30-mallintavalle soundeiltaan tai soittofiilikseltään. Microcube on myös soundeiltaan ihan eri luokkaa kuin Bossin Katana 50 tai Katana 100, eli Katanasta en keksi lyhyen kuuntelusession perusteella moitittavaa. Olin mukana kuuntelemassa kun poika testasi kitaroita liikkeessä, ja vahvarina oli Katana 50 tai 100. En muista kumpi oli. Itse ainakin jättäisin Microcuben kauppaan ja ostaisin Katana 50-mallin, mikäli olisin ostamassa ensimmäistä kitaravahvaria. Ovat taineet Bossilla tehdä liian hyvän liian halvalla. Luulenpa että lopettavat tuon Katana 50 ja Katana 100 -mallien valmistamisen jossain lähitulevaisuudessa ja julkaisevat päivitetyt versiot, jotka ovat sitten reilusti kalliimpi kuin nykyiset mallit. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
hallu 17.08.2017 09:53:42 | |
---|
Tässä verrataan koko ajan digitaalisia vermeitä analogiseen. Kiinnostavia ja oikeampia verrokkseja olisi muut analogiset laitteet kuten Roland BluesCube (tai waza jollaista kenelläkään ei taida vielä olla), Tech21, Marshall MG, etc.. Roland/Bossilla ainakin osaamista ja kokemusta ja tekniikkaan tämän kaltaisista laitteista on niin paljon että ei se homma ainakaan siitä jää kiinni. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Pinewood 30.08.2017 20:03:53 | |
---|
Ehdin jo kovasti innostua ajatuksena tuosta Katana Ministä. Esittelyvideot ovat aika vakuuttavia satasen laitteelle. Pahimpana puutteena pidän sitä, että mukana ei tule virtalähdettä (lisävaruste, joka nostaa kokonaishintaa). Myös mahdollisuus liittää jalkakytkin (vaikka lisävaruste) vahvistintyyppien vaihtamiseen ja delayn kytkemiseen olisi ollut kiva juttu. Ei pääse Katana Mini hinta-laatu-suhteessa Katana 50:n tasolle, mutta eiköhän tuo tule kuitenkin hommattua tarvittaessa pattereilla/akuilla toimivaksi treeni-, terassi- ja reissuvahvistimeksi. |
Guitarfreak 30.08.2017 21:58:16 | |
---|
iec: ... En ymmärrä kyllä Microcube-hehkutusta ainakaan omien kokemusteni perusteella. On kieltämättä kyllä halpa käytettynä, joten siinä mielessä ok ensivahvariksi. Pojalla oli sellainen pari vuotta sitten ja ei ainakaan pärjännyt vanhalle Voxin AD30-mallintavalle soundeiltaan tai soittofiilikseltään. Microcube on myös soundeiltaan ihan eri luokkaa kuin Bossin Katana 50 tai Katana 100, eli Katanasta en keksi lyhyen kuuntelusession perusteella moitittavaa. Olin mukana kuuntelemassa kun poika testasi kitaroita liikkeessä, ja vahvarina oli Katana 50 tai 100. En muista kumpi oli. Itse ainakin jättäisin Microcuben kauppaan ja ostaisin Katana 50-mallin, mikäli olisin ostamassa ensimmäistä kitaravahvaria.. ... Mun microcube-innostus loppu siihen kun omisti laitteen. Se boksi ei toista kitaran alimpia ääniä ollenkaan nii sillä soittaminen/reenaaminen tuntu vähän turhalta... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
trih 31.08.2017 06:23:59 (muokattu 31.08.2017 06:24:40) | |
---|
Pinewood: Ehdin jo kovasti innostua ajatuksena tuosta Katana Ministä. Esittelyvideot ovat aika vakuuttavia satasen laitteelle. Pahimpana puutteena pidän sitä, että mukana ei tule virtalähdettä (lisävaruste, joka nostaa kokonaishintaa). Myös mahdollisuus liittää jalkakytkin (vaikka lisävaruste) vahvistintyyppien vaihtamiseen ja delayn kytkemiseen olisi ollut kiva juttu. Ei pääse Katana Mini hinta-laatu-suhteessa Katana 50:n tasolle, mutta eiköhän tuo tule kuitenkin hommattua tarvittaessa pattereilla/akuilla toimivaksi treeni-, terassi- ja reissuvahvistimeksi. Virtalähteeksi käy sama mitä käytetään pedaaleissakin, perus 9V ja 350 mA tuo imee. Mulla on vuosien aikana kertyny virtalähteitä, myös Bossin, joten se ei ongelma. Kamattomalle tulee sitten 10-20 e lisäkustannuksia, joka on prosentuaalisesti jo aika paljon. Itse en harkitsisi hankkimista, jos en olisi kamarunkkari virtalähdekertymineen. |
superfly 31.08.2017 11:21:07 | |
---|
Hmm... Ratkaisin kotivahvistinongelman ostamalla rivariin 100-wattisen Marshall MG100DFX-pömpelin. Saundi on hiljaisellakin ihan eri planeetalta kuin noissa ankeissa linnunpöntöissä. Ja tuolla pärjää sitten vaikka bänditreeneissäkin jotenkin. Onhan siinä huonojakin puolia mutta silti se isompi elementti vaan kuulostaa paremmalta, eikä taatusti jää alapäät uupumaan. Löytyy myös jonkinmoiset perusefektitkin jos semmoisia kaipailee. Hinta käytettynä 140 euroa. Tuolta ääninäytettä: https://www.youtube.com/watch?v=kXID5J3cKBYKilling internet dragons is serious business! |
Pinewood 31.08.2017 18:05:35 | |
---|
trih: Virtalähteeksi käy sama mitä käytetään pedaaleissakin, perus 9V ja 350 mA tuo imee. Mulla on vuosien aikana kertyny virtalähteitä, myös Bossin, joten se ei ongelma. Kamattomalle tulee sitten 10-20 e lisäkustannuksia, joka on prosentuaalisesti jo aika paljon. Itse en harkitsisi hankkimista, jos en olisi kamarunkkari virtalähdekertymineen. Valmistajan suosittelema PSB-1U maksaa erikseen ostettuna yli 30 e. Jos olisi tullut vahvistimen mukana, olisi nostanut hintaa varmaan noin 10 e. Siksi tuo harmittaa. No, katsoinpa omatkin laatikkoni läpi ja sattumalta tuollainen löytyi Rolandin FA-66:n mukana tulleena. |