PJS 03.04.2007 16:00:47 (muokattu 03.04.2007 16:01:51) | |
---|
en laittanut nyt elektroniikkaan koska en puutu rakentamiseen vaan saundiin. Kumpikohan olisi parempi mulle Marshall JTM45 Klooni vai Train Wreck Express Klooni vai joku muu, mikä? JTM45 on legendaarismpia vahvistimia mitä on ja sen saundi on ehdottoman hyvä, mutta toisaalta Train Wreckin vahvistimia pidetään ilmeisesti eräänlaisena kitaravahvistinten Graalin maljana.. Ajattelin siis säästää rahaa ja hommata keskinkertaisen/ valmiin putkinupin sijasta loistavan DIY Putkinupin. Saundiesikuvina David Gilmour, Mark Knopfler, jimmy pag. Toisaalta haluan myös vahvistinta joka pedaalilautani jatkeena taipuu vähän rankempaankin modernimpaan räimeeseen. High Gain ei ole kiinnostukseni kohde vaan hyvä, dynaaminen vehje jolla taipuu niin cleanit kuin maukkaat overdrivetkin. Watteja mielellään se noin 30-50, alle 30 ei kiinnosta ja yli 50 on liikaa. 2x12 kaappi laadukkailla elementeillä tulee olemaan ämyrinä. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Artist 03.04.2007 16:09:56 (muokattu 03.04.2007 16:10:45) | |
---|
Saundiesikuvina David Gilmour, Mark Knopfler, jimmy pag. Gilmour taitaa ainakin soitella Hiwatilla, jossa on headroomia ihan eri tavalla kuin kummassakaan noista sinun vaihtoehdoistasi. Samoin Knopflerin soundi on sellainen (mitä nyt olen sitä kuullut), että hakisin kyllä jollain muulla kuin kummallakaan noista. No, en ole kyllä oikeaa Train Wreckiä kuullut, paitsi jotain videoklippejä, mut kuiteski. Kummallakaan tuskin pahasti vikaan menet; hyviä laitteita molemmat ja taipunevat vaikka mihin, olettaen että on hyvin rakentanut. "I wish life could be Swedish magazines." |
PJS 03.04.2007 16:20:11 | |
---|
Gilmour taitaa ainakin soitella Hiwatilla, jossa on headroomia ihan eri tavalla kuin kummassakaan noista sinun vaihtoehdoistasi. Samoin Knopflerin soundi on sellainen (mitä nyt olen sitä kuullut), että hakisin kyllä jollain muulla kuin kummallakaan noista. No, en ole kyllä oikeaa Train Wreckiä kuullut, paitsi jotain videoklippejä, mut kuiteski. Kummallakaan tuskin pahasti vikaan menet; hyviä laitteita molemmat ja taipunevat vaikka mihin, olettaen että on hyvin rakentanut. Joo, Hiwatin hakisinkin kaupasta, mut rahat ei riitä. Eikä energia et alkaisin metsästellä vahoja sound cityjä yms. Ja toisaalta siis haluun kyllä sitä crunchia ja rosoakin jo edes hiukan inhimmillisillä volyymeillä eli se 100w putkivahvistin järjettömällä headroomilla on aika väärä vehje siihen. Gilmour saundi tässä tapauksessa siis sitä säröisempää gilmouria... "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
PJS 03.04.2007 16:23:50 (muokattu 03.04.2007 16:27:02) | |
---|
ehkä toi JTM45 olis kumminkin sellanen tried and true valinta...eihän se oo hiwatt headroomiltaan eikä varmaan mikään deluxe reverb/the twin cleaneiltään, mutta se on ehdottoman rouhea peli siitä huolimatta ja säröosastolla varsinkin. ja eikös ne cleanit nyt tuossakin aika hyvät ole? Ite en oo kumpaakaan päässy testaamaan ni en osaa sanoa. Ehkä se tärkein ominaisuus on itelle se rikas, hyvä ja monipuolinen perussaundi minkä varaan on hyvä rakennella. Peaveyn Classic 30:n on alkanut vahvistimena tympimään, onhan se ihan kiva, mutta jotenkin sellanen että ei oikein loista millään alueella. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
arrgh 03.04.2007 16:44:37 | |
---|
Gilmour saundi tässä tapauksessa siis sitä säröisempää gilmouria... En tiiä kandeeko sitä lähteä vaffesta hakemaan, koska about kaikki gilmourin särösoundit on pedaaleista lähtöisin. |
PJS 05.04.2007 00:18:22 | |
---|
En tiiä kandeeko sitä lähteä vaffesta hakemaan, koska about kaikki gilmourin särösoundit on pedaaleista lähtöisin. Huoh... Jees tiedän...unohtakaa se gilmour, tavoite ei siis ole hakea täsmälleen samanlaisia saundeja kuin kellään muulla vaan noi soittajat oli siinä lähinnä kuvaamassa omaa kitarasaundimakua, mut sekin on sellainen ailahteleva ja ympäristöstään riippuva asia et parhaiten vastaatte jos pohditte vaan tota alkuperäistä kysymysytä. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Grabel 06.04.2007 13:10:44 | |
---|
Kumpikohan olisi parempi mulle Marshall JTM45 Klooni vai Train Wreck Express Klooni vai joku muu, mikä? Mistäs näitä Diy-settejä sais helposti hommattua? Rokkia rennolla asenteella! |
Guitar Hero 06.04.2007 13:32:52 | |
---|
Mistäs näitä Diy-settejä sais helposti hommattua? Metroampsilta saa ainakin tosi laadukkaita jtm-settejä.. Mulla on nyt vähän kiire, mutta google kertoo kyllä nettisaitin osoitteen. |
Artist 06.04.2007 13:38:51 | |
---|
Huoh... Jees tiedän...unohtakaa se gilmour, tavoite ei siis ole hakea täsmälleen samanlaisia saundeja kuin kellään muulla vaan noi soittajat oli siinä lähinnä kuvaamassa omaa kitarasaundimakua, mut sekin on sellainen ailahteleva ja ympäristöstään riippuva asia et parhaiten vastaatte jos pohditte vaan tota alkuperäistä kysymysytä. No, veikkaan edelleen, että ihan kumpi tahansa kone käy periaatteessa hakemaasi soundiin. Voi tosin olla, että jos hakee puhdasta niin se lähtee JTM-45:stä paremmin? Jostain muistan tosin lukeneeni, että Trainwreck olisi hyvin herkkä sen suhteen kuinka hyvin sen on rakentanut; huonommalla työllä saattaa oskilloida holtittomasti. Tällaisetkin seikat kannattaa ottaa huomioon.. Tässä hyvää klippiä Trainwreckistä: http://www.youtube.com/watch?v=j6VAipqeIpo "I wish life could be Swedish magazines." |
PJS 06.04.2007 14:19:29 | |
---|
No, veikkaan edelleen, että ihan kumpi tahansa kone käy periaatteessa hakemaasi soundiin. Voi tosin olla, että jos hakee puhdasta niin se lähtee JTM-45:stä paremmin? Jostain muistan tosin lukeneeni, että Trainwreck olisi hyvin herkkä sen suhteen kuinka hyvin sen on rakentanut; huonommalla työllä saattaa oskilloida holtittomasti. Tällaisetkin seikat kannattaa ottaa huomioon.. Tässä hyvää klippiä Trainwreckistä: http://www.youtube.com/watch?v=j6VAipqeIpo Holtiton oskillointi olisi ehkä hieman liian psykedeellistä jopa mulle :D mitäs vehkeitä noi Matchlessit on? Minkä tyyppistä saundia? Tällä hetkellä vaakakuppi olisi kallitumassa JTM45 + 2x12 kaappi greenbackeilla "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Insane Kane 06.04.2007 14:32:29 | |
---|
Ajattelin siis säästää rahaa ja hommata keskinkertaisen/ valmiin putkinupin sijasta loistavan DIY Putkinupin. Loistavan putkinupin rakentaminen on kallista! (ainakin minun arvomaailmalla) Sellaisen hinnalla saa todella hyvän nupin käytettynä. Tottakai kun itse ostelet osaset irtaalleen, niin siinä säästää jonkin verran verrattuna esim. valmiisen JTM-45 kittiin jonka hinnat huitelee tuolla 800€-> Ei näin! >=) |
PJS 06.04.2007 14:35:31 (muokattu 06.04.2007 14:45:21) | |
---|
Loistavan putkinupin rakentaminen on kallista! (ainakin minun arvomaailmalla) Sellaisen hinnalla saa todella hyvän nupin käytettynä. Tottakai kun itse ostelet osaset irtaalleen, niin siinä säästää jonkin verran verrattuna esim. valmiisen JTM-45 kittiin jonka hinnat huitelee tuolla 800€-> Ceriatonesta valmis JTM45 kitti 360USD.... et en nyt sanois et on niin kovin kallista entä miten JTM45 eroaa saundillisesti noista eri plexi malleista (plexi501987 lead, bass tai plexi100 superlead) "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Insane Kane 06.04.2007 14:45:57 | |
---|
Ceriatonesta valmis JTM45 kitti 360USD.... et en nyt sanois et on niin kovin kallista 350$ "No OT, no PT, no choke and no tubes" 550$ oli valmis "chassis" ilman putkia. (tilatessa USA:sta tullit ja postit alvit x1.25) kotelon rakennus, n.50€ Putket, n.100€ Siitäkun rupiat laskemaan hintaa... Tarkotus ei toki ole latistaa, mutta tuo Lausahdus vaan osu silmään, notta tarkotus olisi rahaa säästää =) Ei näin! >=) |
PJS 06.04.2007 14:54:45 (muokattu 06.04.2007 14:56:35) | |
---|
350$ "No OT, no PT, no choke and no tubes" 550$ oli valmis "chassis" ilman putkia. (tilatessa USA:sta tullit ja postit alvit x1.25) kotelon rakennus, n.50€ Putket, n.100€ Siitäkun rupiat laskemaan hintaa... Tarkotus ei toki ole latistaa, mutta tuo Lausahdus vaan osu silmään, notta tarkotus olisi rahaa säästää =) nojoo, mut käytännössähän toi on silti aika edullinen, jos miettii mitä mastervolumettomista JTM45 tyyppisistä marshalleista pyydetään, eikö? tietty saisin muutaman satasen lisää laittamalla sen aidon ehkä, mut se on vaan ehkä. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
PJS 06.04.2007 15:02:23 (muokattu 06.04.2007 15:06:01) | |
---|
Valmiiksi koottuna olis valmiiksi koottu styrkka ilman putkia 550 USD lennätys tänne 124 USD 675USD--->503€ siihen kotelon kokoamien ehkä just se 50€ ja putket maksaa sen mitä maksaa... toisaalta Tubeampdoctorilta euroopasta olis siinä noin 900€ kotelon kanssa. Siihen hintaan tietty saisin jo jonkun valvekingin mut entä jos en haluu just vaikkapa valvekingiä tai Engliä tai näitä muita mitä täällä aina suositellaan? "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Jucciz 06.04.2007 16:27:17 (muokattu 06.04.2007 16:28:06) | |
---|
entä miten JTM45 eroaa saundillisesti noista eri plexi malleista (plexi501987 lead, bass tai plexi100 superlead) Tuossa alkuperäinen 60-luvun puolivälin JTM45. Ihan käsittämättömän herkullinen soundi mielestäni: http://www1.gitarrebass.de/magazine/0607/marshall_jtm45.htm soundslive.co.uk -verkkokaupasta saa uuden Marshall JTM45:n kotiinkuljetettuna 661 puntaan (n. 971 euroa) DHL:n kuljetuksilla. Kieltämättä on himottanut... Suomalaisissa musakaupoissa sama laite on vähintään sen 1500 euroa ja pitää vielä itse hakea tai maksaa lähetyskulut päälle. |
Vasu 06.04.2007 17:16:12 | |
---|
Tällä hetkellä vaakakuppi olisi kallitumassa JTM45 + 2x12 kaappi greenbackeilla Hyvä valinta. JTM45 on suhteellisen helppo rakeneltava. Osia on helposti saatavissa. Ennenkaikkia hyvä ja ongelmaton vahvistin. Ei muuten ole suoraan verrattavissa uusia JTM45 ja vanhoja (tai itserakenneltuja), uudet on piirilevyille kasattuja, eikä komponentitkaan ole samankaltaisia kuin vanhoissa. Suosittelen jos rakennat itse (ei siis rakennus sarjasta), niin tarkasti alkuperäisen mukainen kun vain mahdollista (jokaista komponenttia myöten). |
PJS 06.04.2007 17:25:56 | |
---|
Ite ajattelin rakentaa, se ei oo niin nuukaa mulle, et saundaako just originaalille mut kunhan saundi on tunnistettavissa ja se on hyvä. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Dr. Muff 06.04.2007 17:44:29 | |
---|
350$ "No OT, no PT, no choke and no tubes" 550$ oli valmis "chassis" ilman putkia. (tilatessa USA:sta tullit ja postit alvit x1.25) kotelon rakennus, n.50€ Putket, n.100€ Siitäkun rupiat laskemaan hintaa... Tarkotus ei toki ole latistaa, mutta tuo Lausahdus vaan osu silmään, notta tarkotus olisi rahaa säästää =) Ceriatonehan tais olla Malesiassa. Mutta eipä sen niin väliä, tullit tulee maksettavaksi kumminkin. Ceriatonen kitit ovat käsittääksi oikein hyviä muuntajia myöden. Eikä mahdottoman hintaisia. Dollarin kurssi on tällä hetkellä aika suotuisa. JTM45sta en varsinaisesti ole testannut. Bluesbreaker (RI) comboa kyllä ja siinä taitaa olla sama vahvistinosa. No se ei niin vakuuttanut, liekkönä jotain häikkää, mutta jtm45/100 hendrix-signature-pino vakuutti. Se oli hieno peli, joskaan en ole valmis semmosesta maksamaan 5k€ + kaappi(kaapit)..Youtubesta löytyy klippiä jos kiinnostaa. Mehevin marsu tähän mennessä testaamistani taitaa kuitenkin olla Superbass. Ah, se on hunajaa korville. Eiköhän mikä vaan noista perinnemarsuista tuota hyvän tonen. Olen kojootti. Älä koske. |
PJS 06.04.2007 17:56:07 | |
---|
Ja varmasti paremman kuin classic 30, pedaaleilla tai ilman. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |