januszian 29.03.2007 22:25:42 (muokattu 29.03.2007 22:33:32) | |
---|
Nyt sit tarttis tod. näk. päivittää päättärit Mesan rectifieriin. Tällä hetkellä siellä on ollut Mesan STR-440 6L6:set jotka on siis käsittääkseni Kiinalaiset 6L6:set. Itte olen ajatellut JJ:n 6L6:sia leikkaamaan hieman kirskuvaa yläpäätä sievemmäksi. Mutta mieluusti ostaisin jotain vähän vintagempaa että saisi snadisti epäscoopatumman saundin. Middleä lisää ja vaikka middle laatuakin paremmaksi ku Kiinalaisissa putkissa. Pistäkääs ehostuksia kehiin! (niin mulla siis on Bias modi ja voin laittaa ihan mitä lystään kehiin...) Ja meikän kanssa pitää sit toimia vähän niinku nurinperin ku yleensä että ku kaikki tuntuu haluavan sellasen neitseellisen kireän ja tiukkaakin tiukemman botnen elikkäs persuksen niin mulle se pitää olla vähintään GOATSE eli mitä löysempi, sen parempi. :D Nojoo, ehkä se nyt kuitenki se särön laatu on enempikin se jossa löysä miellyttää. Ei niinkään pelkkä alapää. Nu-metal ja sillai. JJ:hän on sinällään kyllä tiukka putki kuulemma mutta josko sitten tasottaisin tilannetta ja vaihtasin Sovtekin 5AR4 rectifierit Mesan 5U4GB mallisiksi. (Joka taas on kuulemma Mesan valkkaama EH:n 5U4GB) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
januszian 07.04.2007 14:45:07 | |
---|
Ilmeisesti aika vähäistä kannatusta saanut aihe... :) No, kysynpä tässä samassa että Svetlana / SED 6L6GC vai JJ 6L6GC? Pystyykö joku kertomaan jotain vertailevaa informaatioita noista kahdesta? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Shredator 07.04.2007 16:35:57 | |
---|
No, kysynpä tässä samassa että Svetlana / SED 6L6GC vai JJ 6L6GC? Pystyykö joku kertomaan jotain vertailevaa informaatioita noista kahdesta? Itellä on Mesassa ainakin nuo Svetlanat ja voin kyllä suositella lämpimästi. Todella tiukkaa ja tasapainoista soundia tuuttaavat!
Nuke 'em! |
LaXu 07.04.2007 16:36:55 | |
---|
Vertailua en osaa tehdä, mutta Svetlanan 6L6:n olen erittäin tyytyväinen Diezelissani. Mitkä etuasteputket sulla on käytössä? |
januszian 07.04.2007 16:39:05 (muokattu 07.04.2007 16:41:31) | |
---|
Tällä hetkellä mulla on Groove Tubesin 12AX7-C:tä etunen täynnä. Tarkoitus jossain välissä ostaa Mesan (eli 12AX7EH) 12AX7 putkia. Yks pointti JJ:n käyttöön olisi että tämän hetkiset Mesan STR-440 6L6 putket ovat yläpäästään aikas kirskuvat ja sitä tietty JJ:llä rauhoittamaan. Mutta lukenut että SED 6L6 sisältää yläpäätä mutta se on huomattavasti miellyttävämpi kuin normaalisti. Onko kokemuksia? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
LaXu 07.04.2007 16:46:13 | |
---|
Minä lähtisin myös etuasteputkilla hakemaan muutosta soundiin. Jos nuo Mesan 12AX7:t on ElectroHarmonixin putkia, niin en ainakaan itse suosittele niitä mikä pehmeää soundia haetaan. Minusta niissä on liikaa yläpään surinaa. |
januszian 08.04.2007 14:07:44 | |
---|
Minä lähtisin myös etuasteputkilla hakemaan muutosta soundiin. Jos nuo Mesan 12AX7:t on ElectroHarmonixin putkia, niin en ainakaan itse suosittele niitä mikä pehmeää soundia haetaan. Minusta niissä on liikaa yläpään surinaa. - En mä pehmeää hae vaan löysää. :) Joo, noita putkia tuli testailtua muinoin ja mielestäni parhaaksi havaitsin etusen täynnä EH:ta. Hevi ja sillai... Ainakaan JJ:n etusputkea en halua laittaa sekaan kun paikassa kuin paikassa tekee liian sieväksi ja pehmeäksi ja just että leikkaavat yläpäätä. Kyllä noi JJ:n päättärit varmaan riittää sitä surinaa leikkaamaan. Tosin Mesalla en kyllä ole testaillut vaihtoehtoja vaan ENGL Powerball nupilla. Liekö sitten Mesa käyttäytyisi erilailla eri putkilla. Ihan varmasti. Tämän hetkisiin GT:n 12AX7C putkiin olen kyllä ollut tyytyväinen ja kuulemma samantyyliset kuin nuo mainitut EH:t. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
pekurides 08.04.2007 14:30:09 | |
---|
- En mä pehmeää hae vaan löysää. :) Joo, noita putkia tuli testailtua muinoin ja mielestäni parhaaksi havaitsin etusen täynnä EH:ta. Hevi ja sillai... Ainakaan JJ:n etusputkea en halua laittaa sekaan kun paikassa kuin paikassa tekee liian sieväksi ja pehmeäksi ja just että leikkaavat yläpäätä. Kyllä noi JJ:n päättärit varmaan riittää sitä surinaa leikkaamaan. Tosin Mesalla en kyllä ole testaillut vaihtoehtoja vaan ENGL Powerball nupilla. Liekö sitten Mesa käyttäytyisi erilailla eri putkilla. Ihan varmasti. Tämän hetkisiin GT:n 12AX7C putkiin olen kyllä ollut tyytyväinen ja kuulemma samantyyliset kuin nuo mainitut EH:t. vai löysää..... no silloin ainakin pitäisi nuo EH etusen hiivata välittömästi kuuseen, nimittäin ehdottomasti kireimmät putket mitä tiedän ja viäläpä sillä sinun "rakastamalla" yläpääkihinällä! Mulla on etusessa GT:n 12ax7-m mullardkopio ja siinä ei ainakaan mitään samaa kuin EH:ssa ja tuo 12ax7-C ( c=china) siitä en tiedä mitään muuta kuin en huolinut kiinanputkia. (juu, tiedän että joku väittää että tuo mullardkopsu olis kiinassa myös tehty mutta muualla taas sanotaan että GT:n omaa jenkkituotantoa) Toinen hyvä GT putki ecc83s. Tosin kalliitahan nuo mutta mielestäni 3xparempia kuin eh:t. Ostele pikkuhiljaa useampia eri putkia ja rakentelet itse oman etuosastot omista lemppariputkista, ei sitä missään määrätä wettä kaikki putket pitäisi olla samaa merkkiä! Ainakin meikäläinen on löytänyt oman saundin yhdistelemällä GT,tung-sol ja JJ. Kamanysväyksihän tuo menee kun niitä putkien paikkoja vaihdellaan ja vertaillaan mutta kivoja onnistumisen riumujakin tiedossa kun alkaa homma toimimaan:) nm. Unohtakaa hyvät ihmiset EH, Mielestäni surkein kireäsirinäsaundi mitä löytyy! Tunteella päin vittua. |
januszian 08.04.2007 17:17:15 | |
---|
nm. Unohtakaa hyvät ihmiset EH, Mielestäni surkein kireäsirinäsaundi mitä löytyy! - Hyviä pointteja. Mutta kyllä mä silti testatessani nimenomaan valkkasin nuo EH:t vaikka tarjolla oli muitakin, muun muassa JJ. :) Joo, kyllähän se vaan menee nysväämiseksi väkisinkin vaikka kuinka yrittäisi helpolla päästä. Rectossa on muuten se että se ei ihan hirveitä määriä gainia sisällä se MODERN kanava moodi ja siksipä etusputkissa pitää olla sitä tökyä. Tälläkin hetkellä mulla on Lespassa Duncanin JB suht lähellä kieliä ja Mesasta gain jossain 7-8 paikkeilla. Ja mun saundi on kuitenkin melko kuiva. http://koti.welho.com/tpappila/Mesaa.mp3(tosin clipin aikoina oli päättärissä JJ:n EL34 mutta samat etusputket) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
McNulty 08.04.2007 17:32:10 (muokattu 08.04.2007 17:33:04) | |
---|
Täältä kanssa ääni Svetlanalle jos vaihtoehtoina on Svetlana tai JJ. Aikani käytin Svetlanaa päätteessä mutta nykyään sinne on tarttunut TAD Premiumit. Tosin, sen verran pitää sanoa ettei nupissani ole 6L6:t vaan EL34:t. http://terrornylund.blogspot.com/ |
pekurides 08.04.2007 20:07:59 | |
---|
Yksi uusi putkituttavuus on tuo JJ KT77 uusituotanto putket, itse pamautin nuo Framuksen päätteeseen ja huomattavasti reilumpi headroom ja semmonen hiukan KT88 suuntainen saundi elikäs chunkchunk ja tummaa paksua mattoa pukkasi semosella "tiheellä ja samettisella" säröllä. Voisin kuvitella että rectossa voisi toimia kun tuossa Framun cobrassa hiukan mesamainen lead kanava ja siinä Workkii hyvin:) Menee heittämällä el34 tilalle. eikä mitään törkykalliitakaan. Niin ja tuosta EH dumaamisestani että ihan omia makutottumuksiahan ne:) Ei ainakaan tuossa Cobrassa miellyttänyt korvaa kun siinä muutenkin helposti turhan kirkas yläpää löytyy. Suosittelen kokeilemaan KT77! Tunteella päin vittua. |
januszian 08.04.2007 22:06:36 | |
---|
Niin ja tuosta EH dumaamisestani että ihan omia makutottumuksiahan ne:) Ei ainakaan tuossa Cobrassa miellyttänyt korvaa kun siinä muutenkin helposti turhan kirkas yläpää löytyy. Suosittelen kokeilemaan KT77! - Joo! Miksei! Pitääpä tutustua! Ovat monet puhuneet että tuo 6L6:sesta isompi veli toimii hienosti hevimeiningissä. Joo, noissa Saksalaisissa, uskokaa tai älkää on kaikissa se vähän samantyylinen saundi. H&K, ENGL, Framus ja Diezel, joista Diezel se miellyttävin mun korvaan mutta siinä on kuitenkin se Saksalainen "terä." Kyllä se Mesa on se mun saundi. (ja ehkä parin muunkin tyypin koko maailmassa) :) Mä kirjotan vähän humalassa joten suotakoon pienet ajatusvirheet ja painotukset jos moisia ilmeentyy. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.