tokeman 11.04.2007 19:11:29 | |
---|
Ei oikein toi squierin kopio strato soi kovin pitkää ja lisää sustainia pitäisi taikoa jostain. Tähän mennessä olen laittanut puupalikan tallan ja rungon väliin eli tein kitarasta kiinteäperäisen. auttaisiko jos kaulan irrottaisi ja liimaisi takaisin? entä onko jotain muita kikkoja tiedossa? paksummat kielet kannattaa kai ainakin hankkia, nyt on joku 010 setti. |
Joees 11.04.2007 19:15:21 | |
---|
Ei oikein toi squierin kopio strato soi kovin pitkää ja lisää sustainia pitäisi taikoa jostain. Tähän mennessä olen laittanut puupalikan tallan ja rungon väliin eli tein kitarasta kiinteäperäisen. auttaisiko jos kaulan irrottaisi ja liimaisi takaisin? entä onko jotain muita kikkoja tiedossa? paksummat kielet kannattaa kai ainakin hankkia, nyt on joku 010 setti. Itse en suosittele kaulan liimaamista, koska tarpeen tullen se on paskamainen irrottaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
ReBeat 11.04.2007 19:25:12 | |
---|
|
kimurantti1 11.04.2007 19:28:48 | |
---|
Sori ehkä tyhmä itsestäänselvyys, mutta kai nauhat on hyvässä kunnossa, eikä action aivan älyttömän matala? |
LamaAjanElvis 11.04.2007 19:36:40 | |
---|
Kaula/keskimikkiä ruuvaat vähän lähemmäksi pleksiä, että magneettinen veto ei sammuta kieliä niin nopeasti. Ja kyllä se on riippuu myös sieltä piuhan toisestakin päästä. Mulla on tallessa vielä yksi anttilan halpa vahvistin jonka läpi ei soinut mikään kitara hyvin. Särön kun laittoi päälle, niin vielä huonommin, vaikka juuri toisinpäin pitäisi olla. Säröpurkeilla sitä saa kans pidennettyä, mutta eipä se Squierin Strato ole muutenkaan mikään sustainhirmu. Kieliä minä en rupeaisi vaihtelemaan paksumpiin pelkän lisäsustainin toivossa. Mulla on ihan muutenvain vaihtelun vuoksi Stratossa vuorottain 09-setin ja 12-setin väliltä kieliä, eikä niillä mitään kovin mullistavaa eroa ole sen suhteen. |
tokeman 11.04.2007 20:06:44 | |
---|
Sori ehkä tyhmä itsestäänselvyys, mutta kai nauhat on hyvässä kunnossa, eikä action aivan älyttömän matala? nauhat on ok, kielet on kohtuu korkeudella |
tokeman 11.04.2007 20:18:00 | |
---|
|
Krice 11.04.2007 20:23:10 | |
---|
Omassa squikassani on mielestäni yllättävän hyvä sustain pulttikaulaiseksi kitaraksi. Jos sitä sustainia tosissaan alkaa hakemaan niin liima- tai läpi rungon kaula on ensimmäinen tavoite. Eli siis uusi kitara. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Werde 11.04.2007 21:58:27 | |
---|
Mun kokemuksen mukaan kaulaliitos ei ratkaisevasti sustainiin vaikuta. Käsitystä pulttikaulaisten huonosta sustainista pitää yllä se, että halpikset on lähes poikkeuksetta niitä ja niissä on moni sustainiin vaikuttava asia viturallaan. Hiljattain myymäni Jackson USA Dinky Custom soi pitkään ja kovaa, aivan yhtä pitkään kun kokeilemani neckthru-Jacksonit. Samaan sarjaan menevät myös Caparisonit, ei paljon kaulaliitos sointia huononna.. "lets just say they have a godly auroa around them. if jesus shreded he did it on one of these" - random guy@JCF about Soloist Archtop Pro |
LamaAjanElvis 11.04.2007 22:07:28 | |
---|
Mun kokemuksen mukaan kaulaliitos ei ratkaisevasti sustainiin vaikuta. Käsitystä pulttikaulaisten huonosta sustainista pitää yllä se, että halpikset on lähes poikkeuksetta niitä ja niissä on moni sustainiin vaikuttava asia viturallaan. Joskus sattuu siihen halpikseenkin hyvät sustainit. Meikän RG321:ssä ainakin tuntuu piisaavan enemmänkin kuin riittävästi tuollaiseen vehkeeseen. Ja sitten tuokin DeArmondin pulttikaulainen LP-hengessä muotoiltu vehje josta löytyy vielä paremmin. Jälkimmäinen on tosin ollut jo hiukka hinnakkaampi. Hiljattain myymäni Jackson USA Dinky Custom soi pitkään ja kovaa, aivan yhtä pitkään kun kokeilemani neckthru-Jacksonit. Samaan sarjaan menevät myös Caparisonit, ei paljon kaulaliitos sointia huononna.. Joo kaverin Jemistä voisin sanoa aikalailla samaa. |