Täällä tätä kysytään melko usein, joten jos vastaus löytyy jostain vanhasta topicista, myös linkki käy vastaukseksi.. Eli jonkinlaista sähkökitaraa oon hommaamassa, hintaluokka 200-350€. Tällä hetkellä ehdokkaina: Ibanez RG(oikeestaan lähinnä RG321 ja RG321mh tai vast.) Yamaha pacifica 112 Jackson JS30RR RG on päällimmäisenä listalla, mutta olen lukenut joitain palstoja täältä, ja se on kehuttu HEVIkitarana.. itse olen kiinnostunut soittamaan vähän kevyempää musiikkia, kuten perus suomirockia sekä ihan pelkkää säestämistä, niin toimiiko Ibanez sellaisessa hyvin? Pacificaa kun kerran koitin,se tuntui hyvältä käteen,lähinnä otelauta tuntui mukavan pieneltä ja kielet lähellä otepintaa, toisaalta se vaikuttaa melko halvalta kitaralta,ja en haluaisi heti ostaa uutta kun on vähän edennyt opiskelussa.. Eli ehdotelkaa muita kitaroita, kevyempään rokkiin soveltuvia(ei kuitenkaan mitään tylsiä les paul mallisia,saa olla näyttäväkin). ja jos tietoni ibanezista on väärä niin korjatkaa.. kiitos jo etukäteen :) |
Noista kaikkia olen testannut ja tässä jotain juttua niistä: RG-321 Kaula on ohut ja kitara (ainakin kokeilemani yksilö) on kevyt. Viimeistely oli hyvä, eli maalivirheitä ei juuri löytynyt eivätkä nauhat törröttäneet otelaudan sivuista. Mikit ovat sitä peruskauraa, joilla kyllä soittelee. Yamaha Pacifica Kevyt ja helpposoittoinen peruskeppi. Ajaa loistavasti asiansa ensimmäisenä kitarana ja kyllä sillä pidemmällekkin ehtinyt soittelee. Viimeistelystä en sano mitään, sillä kokeilemani yksilö oli ollut jo pidemmän aikaa käytössä ja ottanut kolhua+käynyt säädettävänä. Jackson JS-30 RR Täysi hevisuunnikas. Intiassa valmistettua Jacksonin halvinta sarjaa. Ei läheskään yhtä ergonominen soitin kuin kaksi edellämainittua. Sanoisin, että tässä on panostettu enemmän siihen ulkomuotoon kuin laatuun :) Ja kyllä tuo RG aivan hyvin taipuu vaikka sitten siihen kevyempään rockiin. Malli siinä nyt lähinnä on enemmän ''hevi'', kuin vaikkapa tuossa Yamahassa. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti |
Eli ehdotelkaa muita kitaroita, kevyempään rokkiin soveltuvia(ei kuitenkaan mitään tylsiä les paul mallisia,saa olla näyttäväkin). ja jos tietoni ibanezista on väärä niin korjatkaa.. kiitos jo etukäteen :) Les paulhan on yksi maailman siisteimmistä kitaroista, ehkä siistein heti telen jälkeen. Kuitenkin, fenderin mehiko strato tai tokain strato voisi olla kova vaihtoehto, mutta jos haluat monipuolisen halvalla, nii pacifica on siihen ihan ok. Surreal life |