masterhat 30.03.2007 21:45:09 | |
---|
Iltaa. Sain tässä juuri tehtyä vaatehuoneesta laulukopin (leuhkin täälläkin) ja nyt tarvis himaan hommata joku pienehkö combo, jota voi kuitenkin luukuttaa ihan kivasti, äänieristyksen ansiosta. Niin, eli lähinnä nauhoitus käyttöön. Elementti saisi olla mielellään 10", miksei 12", koska pienemmät elementit ei mielestäni tuota ihan niin hyvin botnea. Hinta olisi kuitenkin suotavaa pysyä alta 200eur. Tosin laneylla taitaa olla joku pienehkö putkicombo 279eur, joka tietysti kiinnostaisi. Transistorikin voi aivan hyvin olla, ja mielellään särökanavakin, jotta himassa voi soitella ihan noin muutenkin vaan, ettei pedaalilautaa tarvi aina raahata kämpiltä mukaan. Eli hieman isompaa kun esim. microcube, muttei tarvi volat bänditreenien tasolle riittää. Olen kiitollinen mahdollisesta avusta. I am the Horsemaster |
Ziggy Bubba 30.03.2007 22:28:28 (muokattu 30.03.2007 22:31:20) | |
---|
Enää pitäisi tietää minkä tyylistä settiä tuolla combolla tulisi luukuttaa, hintahaarukkakaan ei olisi pahitteeksi. E: Vox AD15VT irtoaa tuohon hintaan... Jos taas haluat vain simppelin perussoundin (jota voi tarvittaessa purkeilla maustaa), niin nuo Epin Valve Juniorit ja Bentonin GA5:t menee myös kevyesti tuohon rakoon. Myspace.com/Crookmachine |
Ziggy Bubba 30.03.2007 22:30:36 (muokattu 30.03.2007 22:30:59) | |
---|
Enää pitäisi tietää minkä tyylistä settiä tuolla combolla tulisi luukuttaa Jeh, kämmi. Myspace.com/Crookmachine |
masterhat 30.03.2007 22:49:43 | |
---|
Enää pitäisi tietää minkä tyylistä settiä tuolla combolla tulisi luukuttaa, hintahaarukkakaan ei olisi pahitteeksi. E: Vox AD15VT irtoaa tuohon hintaan... Jos taas haluat vain simppelin perussoundin (jota voi tarvittaessa purkeilla maustaa), niin nuo Epin Valve Juniorit ja Bentonin GA5:t menee myös kevyesti tuohon rakoon. onkos noissa 10" ta isompi elementti? I am the Horsemaster |
Ziggy Bubba 30.03.2007 22:56:06 (muokattu 30.03.2007 22:56:28) | |
---|
onkos noissa 10" ta isompi elementti? Oho, tossa AD15:sta onkin 8" elementti - AD30:ssä on 10"... Hinta mennee kyllä hieman 200 euron päälle. Tuo on kyllä hyvä peli, löytyy omasta arsenaalista, hintaa oli omassa muistaakseni 250e. Käytettynä voi irrota edukkaammin. Myspace.com/Crookmachine |
LamaAjanElvis 30.03.2007 23:05:39 | |
---|
Mulla on Fenkun Champion 300DSP 30w/10". Todella hienot cleanit ja muutama efekti päälle. Rosokanavakin löytyy, mutta ne kyllä ennemmin otan jostain purkista. |
-septimisti- 30.03.2007 23:06:27 | |
---|
onkos noissa 10" ta isompi elementti? En sun tarpeista tiedä, mutta ei tolla AD15:sta ole "botne" jäänyt kerrostalovolyymeillä puuttumaan. Kotokäyttöön suosittelen kyllä mielummin tuota kolmekymppistä versiota, sillä siinä on noita tehon puolitus / kymmenesosaistus tjsp juttuja. Nuo kun periaatteessa oikein tykkäävät luukutuksesta nuo vahvarit ja lisäksi sen sopivan volumen löytäminen on vaikeaa tuon 15 wattisen kanssa. |
masterhat 30.03.2007 23:51:27 (muokattu 30.03.2007 23:57:23) | |
---|
niin ja vielä sen verta että ei mallintavia mielusti, kuitenkin eteen tulee tarpeesta riippuen monia purkkeja. Eli tuo volyymi homma on sinänsä melko sama, koska ihan reilusti voi luukuttaa E: Taitaa nykyään olla mahdoton saada ei mallintavaa transistoria.. vaikka käytetystä haaveilenkin I am the Horsemaster |
Ziggy Bubba 30.03.2007 23:59:59 (muokattu 31.03.2007 00:00:17) | |
---|
Tech 21:n mallisto kannattaa tarkistaa myös, analogivehkeitä ovat - mallintavia trankkuja :) Myspace.com/Crookmachine |
msormune 31.03.2007 08:47:05 | |
---|
Onhan nuo Epi valve juniorit ja GA5:t tavallaan ihan kivoja pönttöjä, mutta en kyllä sellaista kotiäänittelyyn ostaisi. Jokin mallintava vahvistin sopisi paremmin, vaikka tuo mainittu Vox tai joku Tech21. |
masterhat 31.03.2007 12:34:38 | |
---|
Onhan nuo Epi valve juniorit ja GA5:t tavallaan ihan kivoja pönttöjä, mutta en kyllä sellaista kotiäänittelyyn ostaisi. Jokin mallintava vahvistin sopisi paremmin, vaikka tuo mainittu Vox tai joku Tech21. juu en mä niitä oikeen meinannutkaan. Onkos tälläsestä pöntöstä kokemuksia? http://www.thomann.de/fi/laney_lc15_gitarrencombo.htm Itsellä on GH100L nuppi, ja kieltämättä laneyn soundi miellyttää, etenkin puhtaassa kanavassa. mutta tuokin maksaa jo 279eur (suomen hinnoista en tiedä). onkos kukaan tuollaista testailut? I am the Horsemaster |
superfly 31.03.2007 12:38:07 | |
---|
juu en mä niitä oikeen meinannutkaan. Onkos tälläsestä pöntöstä kokemuksia? http://www.thomann.de/fi/laney_lc15_gitarrencombo.htm Itsellä on GH100L nuppi, ja kieltämättä laneyn soundi miellyttää, etenkin puhtaassa kanavassa. mutta tuokin maksaa jo 279eur (suomen hinnoista en tiedä). onkos kukaan tuollaista testailut? Hyväsaundinen ja riittävä vehje bändikäyttöönkin, mutta ei se oikein kotinauhoitteluun ole hyvä peli äänekkyytensä takia. Meteli mikä tuosta lähtee on ihan järjetön kokoon nähden. Varmasti tuota pystyy hiljempaakin soittamaan mutta ei se oikein aukea niillä volumeilla vielä kunnolla. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Fide 31.03.2007 12:42:57 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/roland_cube30x.htm Cube on ehkä helpoin äänitettävä, kun saat XLR:n suoraan ulos siitä. Cuben efektit on mun makuun aivan järkyt, mutta perussoundi ok. Itse ostin just Vox AD30VT, jonka soundit ja käytettävyys on aika namu. En ole vielä tarjonnut purkkeja sen eteen, joten siitä en tiedä. Vähän pelottaa tuon cleanin ominaisuus purkkeja silmällä pitäen, samoin äänitysulosotot ei oo Cuben luokkaa, mutta itse äänestäisin tätä Kokeilin liikkeessä myös kustomin 30W vaffaria, joka ainakin cleanien osalta oli hämmästytäävän meluisa kokoisekseen. Sitä ehkä sietäisi kanssa tyypittää? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
superfly 31.03.2007 12:47:48 (muokattu 31.03.2007 12:50:19) | |
---|
Itse ostin just Vox AD30VT, jonka soundit ja käytettävyys on aika namu. En ole vielä tarjonnut purkkeja sen eteen, joten siitä en tiedä. Vähän pelottaa tuon cleanin ominaisuus purkkeja silmällä pitäen, Valvetronix tykkää purkeista kyllä. Olen tuon AD60VT -mallin kanssa käyttänyt kaiken maailman purkkeja keikallakin paljon. Ihan yhtä hyvin ne on tuossa pelittäneet kuin putkikombon kanssa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
masterhat 31.03.2007 12:57:52 (muokattu 31.03.2007 12:59:22) | |
---|
Hyväsaundinen ja riittävä vehje bändikäyttöönkin, mutta ei se oikein kotinauhoitteluun ole hyvä peli äänekkyytensä takia. Meteli mikä tuosta lähtee on ihan järjetön kokoon nähden. Varmasti tuota pystyy hiljempaakin soittamaan mutta ei se oikein aukea niillä volumeilla vielä kunnolla. luitkos ekaa viestiä? mul on himassa laulukoppi, jossa voin huoletta tykitellä vahvarin kanssa, ilman että naapurit (tai se yksi mikäasuu alapuolella) häiriintyy. Sen takia tässä etsitäänkin nyt jotain muuta kun Line6podia, tai mikrocubea. Jotain suhteellisen pientä comboa, jossa on kuitenkin voimaa ja botnea myös pikkuisen. Eli volyymit ei tässä tapauksessa ole ongelma E: Noita voxeja pitänee testailla. liikkuuko missä hinnoissa ja onko saatavuus suomessa kuinka hyvä? I am the Horsemaster |
Ziggy Bubba 31.03.2007 13:17:51 | |
---|
E: Noita voxeja pitänee testailla. liikkuuko missä hinnoissa ja onko saatavuus suomessa kuinka hyvä? Voxin AD-sarjaa luulis löytyvän vähintään joka toisesta kitarakaupasta. Tuo "luukuttaminen" on sinänsä kiva juttu ja sen avulla saa soundia tosiaan avattua, mutta monen n. 200e vahvarin kanssa siitä ei ole juuri hyötyä. Jos haluat kunnon putkisoundia, niin eikun muutama satanen lisää budjetiin - 200 eurolla ei vielä kuuhun lennetä. Myspace.com/Crookmachine |
masterhat 31.03.2007 13:27:28 | |
---|
Voxin AD-sarjaa luulis löytyvän vähintään joka toisesta kitarakaupasta. Tuo "luukuttaminen" on sinänsä kiva juttu ja sen avulla saa soundia tosiaan avattua, mutta monen n. 200e vahvarin kanssa siitä ei ole juuri hyötyä. Jos haluat kunnon putkisoundia, niin eikun muutama satanen lisää budjetiin - 200 eurolla ei vielä kuuhun lennetä. sepä se.. sen takia tuota lanikkaa himoilinkii ku se on kuitenki alta 300.. I am the Horsemaster |
LaXu 31.03.2007 15:15:46 | |
---|
juu en mä niitä oikeen meinannutkaan. Onkos tälläsestä pöntöstä kokemuksia? http://www.thomann.de/fi/laney_lc15_gitarrencombo.htm Itsellä on GH100L nuppi, ja kieltämättä laneyn soundi miellyttää, etenkin puhtaassa kanavassa. mutta tuokin maksaa jo 279eur (suomen hinnoista en tiedä). onkos kukaan tuollaista testailut? Ihan eri peli kuin GH100L joten ei voi oikein verrata. Oletko miettinyt, jos käyttäisi vain tuota GH nuppia ja ostaisi sille kaveriksi 1x12 kaapin? |
masterhat 31.03.2007 21:34:10 | |
---|
Ihan eri peli kuin GH100L joten ei voi oikein verrata. Oletko miettinyt, jos käyttäisi vain tuota GH nuppia ja ostaisi sille kaveriksi 1x12 kaapin? No kun en jaksaisi roudailla juurikaan kämpiltä pois. Etenkään jos jätän auton katsastamatta ja alan liikkumaan junalla treeneihin. Pedaalilauta viele menee, tosin sekään ei kevyimmästä päästä, kun valmistin sen liimalevystä. Jonkun pienencombon kaipaisin, ei kuitenkaan ihan niitä 5" varustettuja. Nuo voxit toki herätti kiinnostusta, koska ei sen pakko mikään putkipeli tarvi olla. Jotenkin vaan vierastan mallintavia, johtuen ehkä siitä etten ole niiden kanssa tarpeeksi touhuillut.. joku ihan perus perus trankkukin periaatteessa riittäisi, sellanen old school missä on clean ja särö. sitä sitten tarpeen mukaan ajelee pedaaleilla.. joskus ollessani kymmenen vuotias mulla oli carlsbron 35wattinen transistori vahvari. Sellasen ku löytäis jostain lähettyviltä. Mietin myös että mitäs jos ostais ihan tuollasen halvan harley bentonin, mutta jotenkin luottamus ei niitä kohtaan ole tarvittavalla tasolla.. Mutta kiitoksia hyvistä idiksistä ja lisää saa pistää I am the Horsemaster |
Jmvk 31.03.2007 21:39:54 | |
---|
Mulla ois Peaveyn Banditt 112 trankkupeli jos kiinnostaa. Tosin tarvitsen muualta lisää rahaa ennenkun uskallan myydä ton pois (että saan toisen vahvistimen) Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siin muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoo; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis.
Myytävänä M-Audio Delta 1010LT kortti! |