eyemaster 20.06.2006 09:34:48 | |
---|
Onko kokemuksia tuollaisista? Noitahan tekevät ainakin Soldano, Mesa, Hughes & Kettner, Brunetti ym. Etsin erittäin raskasta demppisäröä Meshuggah-tyyliin tuon Thunderin kanssa. Olen ihan tyytyväinen tuon Thunderin tuottamaan soundiin sinänsä, mutta tarvitsisin siis muutamaan biisiin vielä raskaamman (ei niinkään gainia lisää) soundin. Olisko tuollaisista putkisäröistä tuohon vai onko esmes MXR Dime tai Krankin Distortus tuohon parempia? |
McNulty 20.06.2006 09:38:02 (muokattu 20.06.2006 09:38:40) | |
---|
|
eyemaster 20.06.2006 12:02:05 | |
---|
No joo kylläpä tuota keskusteluakin luin, mutta ei tuossa nyt oikein noita putki/putiikkisäröjä käsitelty kyllä ollenkaan..Lähinnähän noista haluaisin kommenttia. On sillai kato kiva tilata joku 450 euron särö kun ei tiijä noista mitään eikä noita musakaupoissa oikein näe.. |
kimurantti1 20.06.2006 12:11:16 | |
---|
Jos ei Thunderin soundi oo tarpeeksi tiukka, niin mä varmaan kokeilisin ensin jotain eq-pedaalia ennemmin kuin lähtisin sijoittamaan paria sataa johonkin boutiquespeduun. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
rytilahti 20.06.2006 12:28:57 | |
---|
http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm Mul on tommonen bulldoggi. Siinä on aika tanakka saundi. Kokeilin näitä putkettomia dist. pedaaleita eikä vakuuttanut ollenkaan. Tossa voxissa 2 kanavaa toinen vintagempi ja toinen modernimpi. Nykyään otankin komppisärön tosta ja vähän od:ta sekaan. Hyvä tulee!! Löytyy varmaan joka musakaupasta, kannattaa käydä testaamassa! Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
msormune 20.06.2006 12:36:22 | |
---|
Itselläni on tuo H&K Tube Factor ja se ei kyllä oikein sovellu tuohon äärimetalliin, ainakaan itsekseen. Riippuu varmaan myös siitä, mikä putki on sisässä, mutta jotenkin sitä extreme-tiukkuutta ei löydy. Sen sijaan kun laittoi tuubikerroin => digitech hot head, niin johan alkoi räimettä löytymään. Tosin itse en mitään extremeheviä soittelekaan. Pelkällä tubefactorilla en vahvistimeen oikein sitä tarvittavan tiukkaa soundia saanut. Siis tarkoitan, että tuo H&K on overdrive-laatikko ja äärimetalli minusta kaipaa myös distortiota eli niitä kauheita diodeja klippaamaan. Periaatteessa putkisärö on kai vain ylimääräinen putkietuaste ennen vahvistinta, eli mössöksi menee helposti. Suosittelen ensin kokeilemaan vaikka tuota dime distortiotiota, vaikka maksaahan sekin aika lailla... myös tuo digitechin metal master vois toimia elikkä http://www.digitech.com/products/xseriesflash/MetalMaster.html ja ei ainakaan maksaa liikoja, 69€ Thomannilla. |
McNulty 20.06.2006 14:11:28 (muokattu 20.06.2006 14:17:31) | |
---|
Minusta putkia sisältävien pedaalien soundi on enemmänkin lämmin kuin välttämättä rankka. Myönnän etten ole Brunettia ja Soldanoa testannut, mutta muutamaa muuta putki- ja etenkin putiikkisärötintä testanneena se soundi oli jotain muuta kuin Meshuggah. Niissä on lämpöä ja dynamiikkaa, sellaista tervettä murinaa soundissa, mutta en minä sillä välttämättä lähtisi mitää Fredrikiä kosiskelemaan. MXR Dime Distortion ei ole maailman suurigainisin mokkula (eikä se kyllä ole putkisärötinkään), mutta sen toiminta perustuukin tiukkaan keskialueeseen ja siihen soundin suuruuteen joka sieltä tulee kun kääntää volumen kaakkoon (siis pedaalista). Etenkin reeniksellä sieltä tulee teräskärkistä maiharia kasseille niin että tuntuu. Se löi ainakin itselläni yhdessä Marshall JCM800 50W nupin kanssa hampaat kurkkuun. Krankin Distortus Maximusta en ole päässyt kokeilemaan, mutta uskoisin sen tuottavan Krank Rev.1 kuuluisaa jenkkiläistä säröä. Siis jotain Peavey 5150/6505 tai Mesa Dual Recto soundimaailmasta tuttua. Tuo EQ jota joku jo ehdottelikin, saattaisi olla pätevä laite. Niillä saa soundia muokattua yllättävän paljon (itselläni on MXR 6-band EQ H&K:n fxloopissa). Tietysti radikaalimpi temppu on vaihtaa kaiutinelementtejä. Itse pidän suuresti Celestion V30 sekä Eminencen muutamista 12" elementeistä. Esim. Tonker, Texas Heat ja pari muutakin ovat varsin päteviä ämyreitä hevanderin vei En tiedä mikä/mitkä elementit sinulla on käytössä vaffarin kera, mutta kannattaa kokeilla erilaisin elementein/kaapein. Nimittäin monesti käy niin että sitä soundia haetaan purkeilla ja purnukoilla ja lopulta toteaa sen kaverin reeniksellä että "ei juma, tää kaappi on loistava tän mun vaffarin kanssa... pakko saada tuollainen". Eli, ei pidä aliarvioida elementin merkitystä, sillä siitä se soundi tulee ulos tai on tulematta oli ennen sitä mitä tahansa. |
Fin_Rocker 20.06.2006 14:45:22 | |
---|
|
eyemaster 20.06.2006 15:15:31 | |
---|
Kaapissa on V30 elementit eli Englin oma kaappi kyseessä. EQ:n ongelma on se, että se on efektilenkissä (siis mulla on EQ tosin Behringer) mutta sen käyttö livenä on hieman hankalaa kun toi särö pitäis tavallaan saada tietyissä tilanteissa päälle ja sitte nopeemmat/rokimmat kohdat hoitaa edelleen Thunderin omalla säröllä. Arvelinkin, että putkisäröt ovat enemmän sellasia pehmeämpiä eikä niinkään päällekäyviä. Tuolla muuten Krank Distortus Maximus soundeja: http://www.wondertone.co.jp/products/krank_soundclip_2.htm Mitäs tykkäätte? |
kimurantti1 20.06.2006 15:39:45 (muokattu 20.06.2006 15:41:10) | |
---|
Edellisestä tulikin mieleen täysin alkuperäiseen aiheeseen liittymätön kysymys efektiloopin käytöstä: Jos teillä on esim. delay, niin laitatteko sen looppiin ja vedätte about 3-5m x2 piuhaa pedalboardiin, vai laitatteko pedaalin vain kiltisti kitaran ja vahvistimen väliin jolloin tuolta säästytään? Minä teen mielummin viimeksi mainitun, mielestäni delay toimii ennen etuastetta varsin hyvin. Miten muilla? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
cruel_destiny 20.06.2006 16:00:50 | |
---|
Edellisestä tulikin mieleen täysin alkuperäiseen aiheeseen liittymätön kysymys efektiloopin käytöstä: Jos teillä on esim. delay, niin laitatteko sen looppiin ja vedätte about 3-5m x2 piuhaa pedalboardiin, vai laitatteko pedaalin vain kiltisti kitaran ja vahvistimen väliin jolloin tuolta säästytään? Minä teen mielummin viimeksi mainitun, mielestäni delay toimii ennen etuastetta varsin hyvin. Miten muilla? ite en ainakaan pidä siitä saundista, minkä saan, kun laitan delayn ennen säröä, joten classicin kanssa pelittäessä se menee looppiin samantien. :) itelläni heräsi taas kysymys, että jos haluaisin boostailla sooloihin lisää volaa RAT:illa, niin laitanko sen classicin looppiin, vai onko sillä mitään väliä? :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
Dropped C 20.06.2006 16:47:43 | |
---|
Onko kukaan kokeillut miltä EBS:n ValveDrive kuulostaa kitaralla? Tai no itse luultavasti kokeilen kohtapuolin kunhan saan seuraavan tilin ja saan sen liikkestä ulos... kerron vaikka sitten täällä. |
Ziggy Bubba 21.06.2006 01:11:02 | |
---|
Meshuggahin karjut taisi vetää Podeilla noita jyräytyksiä oikein levyllekin. Niissä ei kyllä ole putkia :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Torniojaws 21.06.2006 01:33:53 | |
---|
Meshuggahin karjut taisi vetää Podeilla noita jyräytyksiä oikein levyllekin. Niissä ei kyllä ole putkia :) Itse asiassa kolmen levyllisen verran (Nothing, I ja Catch 33) ja melko varmasti myös tulevalla levyllä. |
Ziggy Bubba 21.06.2006 02:46:55 | |
---|
Itse asiassa kolmen levyllisen verran (Nothing, I ja Catch 33) ja melko varmasti myös tulevalla levyllä. Oho, mä tiesin vaan tosta Nothingista. Tietääkös joku muuten käyttääkö ne vielä tota vanhempaa mallistoa vai ovat siirtyneet XT:isiin? Sori OT www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Spike 21.06.2006 07:06:30 | |
---|
Oho, mä tiesin vaan tosta Nothingista. Tietääkös joku muuten käyttääkö ne vielä tota vanhempaa mallistoa vai ovat siirtyneet XT:isiin? Sori OT Livenä ainakin Vettaa, johon XT pohjautuu. Clearly motivated by an unholy alliance. |
eyemaster 21.06.2006 11:52:48 | |
---|
Joo kyllähän tuo itelläkin ois FlextoneII, että varmaan sillä tuommostakin Meshuggah soundia sais aikaan. Pitää kuitenkin testailla noita pedaaleja. Muutenhan tuo kyllä taas eilen reeneissä kuulosti hyvältä toi thunder, että tuskimpa siitä ihan heti luovun:) Tsekkasko kukaan noita Krank soundeja? Minusta nuo nyt ei ihan huonoja ollu.. |
Henko 10.04.2007 21:55:27 | |
---|
Radialin Tonebone Classic on niin loistava putkisärö, että oli ihan pakko tulla kommentoimaan 293 päivää vanhaan ketjuun. Potikoiden kääntely vaikuttaa kunnolla soundeihin, ja erilaisia asetuksia löytyy riittävästi. Itse käytän sitä aika miedolla, mutta jumaliste sitä särön määrää, kun tappiin kääntää. Mutta paketissa tullut tarra herätti huomion: Punamustavalkoisella (eli natsilipun väreillä) painetussa tarrassa on pääkallo ja sääriluut, jonka päällä lukee kaarella, "boneheads of America". Mihin tonkin nyt liimais... Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |
H.Corruption 10.04.2007 23:38:48 | |
---|
Joo kyllähän tuo itelläkin ois FlextoneII, että varmaan sillä tuommostakin Meshuggah soundia sais aikaan. Pitää kuitenkin testailla noita pedaaleja. Muutenhan tuo kyllä taas eilen reeneissä kuulosti hyvältä toi thunder, että tuskimpa siitä ihan heti luovun:) Tsekkasko kukaan noita Krank soundeja? Minusta nuo nyt ei ihan huonoja ollu.. Ei se Meshuggah-soundi tai mikään ärhäkkäämpikään lähde millään muutaman satasen putkipurkilla. Lähelle vois päästä overdrivella kiusatulla Metal Zonella ja putkipurkit kannattaa unohtaa, ellet oo valmis investoimaan toista tonnia. |