Aihe: Podille kaveri :)
1
Weg
11.04.2007 21:21:56
Hahaa, otsikko hämäsi teidät tänne.

Elikkäs olisi sellanen juttu mielessä, että, kun tässä lähiaikoina olen hankkimassa line6 pod xt liveä ja tällä hetkellä muljuttelen tuollasella vox valvetronix 30wattisella, mallintavalla. Lähinnä podin ostan sen takia, että haluan saada hyvää kamaa suoraan äänitettyä helposti ja myös siksi, että podi kulkee mukana esimerkiksi pienille keikoille ja sitten pa:han kiini.

Noh olen sitten kuullut, että jos mallintavaan iskee tuollasen podin vielä eteen se menee jo aika sohjoksi, vaiko? Jotkut sanovat, että soundi paranee todella paljon, kun soitat aktiivikaapin läpi? Minkalaista ratkaisua suosittelette, kun pitäisi tuota podia pystyä käyttämään myös harjoituksissa jonne ei välttämättä hirveitä pa:ita saada, kun tila tulee vastaan?

Käytössä on myös mahdollisesti 2 monitoripäätevahvaria, jos niillä jotain tekisi vaikka passiivikaappien kanssa, hm?
Ziggy Bubba
11.04.2007 21:36:39

Kylläpäs on tutun oloinen kattaus, iteltä löytyy niin XT Live kuin myös AD30VT :)

En ole pahemmin tuon Voxin kanssa Podia käyttänyt, vaan ajan XTL:n suoraan Behringerin 2030A Truth aktiivimonitoreihin... Niissä kun on erittäin "neutraali" soundi, joka on Podin kanssa hyvästä - se kun mallintaa koko homman. Nauhotushommissa nuo Behkut on myös omimmillaan, kuten monitoreilla on tapana.
Myspace.com/Crookmachine
-Cale
11.04.2007 21:45:53
En ole pahemmin tuon Voxin kanssa Podia käyttänyt, vaan ajan XTL:n suoraan Behringerin 2030A Truth aktiivimonitoreihin... Niissä kun on erittäin "neutraali" soundi, joka on Podin kanssa hyvästä - se kun mallintaa koko homman. Nauhotushommissa nuo Behkut on myös omimmillaan, kuten monitoreilla on tapana.

Mikä noiden monitorien ja Podin väliin tulee? Vai tuleeko mitään? Itse olen katsellut putkivehkeitä jo liian kauan eikä tunnu löytyvän sopivaa, ja tuosta omasta podista kuitenkin ihan käyttökelpoista saundia olen saanut irti (omasta mielestä), mm. erillisellä säröpedaalilla, joten mahdollisimman neutraali äänentoisto olisi tarpeen. Missäs tuollaisten edullisten mutta ei ihan roskaaktiivimonitorien hinnat pyörivät? Sellaiset mistä riittäisi hönkää vähän enemmänkin.
Ziggy Bubba
11.04.2007 21:54:17 (muokattu 11.04.2007 21:56:53)

Mikä noiden monitorien ja Podin väliin tulee? Vai tuleeko mitään?

Ei tule mitään, ellei nyt joku välttämättä halua :) Aktiivimonitorithan eivät vahvistinta tarvitse, passiivit kylläkin.

Missäs tuollaisten edullisten mutta ei ihan roskaaktiivimonitorien hinnat pyörivät? Sellaiset mistä riittäisi hönkää vähän enemmänkin.

Nuo Behkut on oikeasti varsin asialliset vehkeet (joistain Geneleceistä kopioitu, kait), voittivat jopa jonkun TM:n testin :) En ole kovinkaan lujalla noita huudattanut, mutta kyllä noista tuntuisi jonkin verran tehoakin lähtevän..

http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

E: Nuo toimivat muuten erittäin hienosti myös erinäisten musiikkisoitinten perässä - periaatteessa noita voisi käyttää vaikka talon ainoina kaiuttimina... Töllöt, stereot ja Podit samoihin pönttöihin.
Myspace.com/Crookmachine
-Cale
11.04.2007 22:05:58
Ei tule mitään, ellei nyt joku välttämättä halua :) Aktiivimonitorithan eivät vahvistinta tarvitse, passiivit kylläkin.

No jos siihen lykkää vaikka equalisaattorin väliin, sillä itse olen soitellut podilla stereoiden kautta laittamalla podin equalisaattoriin ja sen stereovahvistimeen. Saundi on mielestäni paljon parempi kuin pelkällä vahvistimella, sillä se on jotenkin tunkkainen, eq:n kanssa erottelevampi ja muutenkin miellyttävämpi. Ei ehkä kaikkien mielestä :)

Nuo Behkut on oikeasti varsin asialliset vehkeet (joistain Geneleceistä kopioitu, kait), voittivat jopa jonkun TM:n testin :) En ole kovinkaan lujalla noita huudattanut, mutta kyllä noista tuntuisi jonkin verran tehoakin lähtevän..

http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

Ei paha hinta. Mutta mites sitten jos haluaisi vaikka keikalla käyttää podia, sinne tuskin tuollaiset monitorit käyvät? :) Onko se sitten kytkettävä ihan PA:han?
Ziggy Bubba
11.04.2007 22:10:18

Ei paha hinta. Mutta mites sitten jos haluaisi vaikka keikalla käyttää podia, sinne tuskin tuollaiset monitorit käyvät? :) Onko se sitten kytkettävä ihan PA:han?

Siihen hommaan eivät tosiaan oikein sovi nuo, painavatkin muuten kuin perkeleet :) Eiköhän Podin saa PA:stakin soundaamaan hyvältä, voi olla vaan että ne himaan säädetyt soundit ei toimikaan ilman ruuvausta lavalla - sama homma pätee kyllä treenikämppiinkin.
Myspace.com/Crookmachine
-Cale
11.04.2007 22:23:51
Siihen hommaan eivät tosiaan oikein sovi nuo, painavatkin muuten kuin perkeleet :) Eiköhän Podin saa PA:stakin soundaamaan hyvältä, voi olla vaan että ne himaan säädetyt soundit ei toimikaan ilman ruuvausta lavalla - sama homma pätee kyllä treenikämppiinkin.

Mites muuten tuo PA:han kytkeminen luonnaa? Olettaen tietysti että PA -laitteet on hommattu jonkun muun puolesta. Itse kun en keikoilla ole koskaan ollut soittamassa niin en tiedä näistä jutuista juuri mitään.
tommiot
11.04.2007 22:55:58
Mites muuten tuo PA:han kytkeminen luonnaa? Olettaen tietysti että PA -laitteet on hommattu jonkun muun puolesta. Itse kun en keikoilla ole koskaan ollut soittamassa niin en tiedä näistä jutuista juuri mitään.

DI-boksilla kaukokaapeliin/lavaboksiin kiinni.
Weg
12.04.2007 08:01:36
Hmm tota noh katellaa, lähinnä haen sitä kaappia tai jotain ratkaisua silleen, että toimis niiku kaappina ihan bänditreeneissä se kaappi, hmm.. noh katellaan vielä.
Jaqqi1991
12.04.2007 18:17:52
Onko podi kuinka tarkka minkä vahvarin läpi sitä ajaa. Siis jos ottaa kaiken podista, säröt, efektit yms..
We may be humans, but were still animals
Lennu
12.04.2007 18:32:32

Suositelkaa jotain hyvää 19" EQ:ta pod xt liven kaveriksi.
"tää skene ei oo oikeen mun juttu"
LamaAjanElvis
12.04.2007 18:37:32
Onko podi kuinka tarkka minkä vahvarin läpi sitä ajaa. Siis jos ottaa kaiken podista, säröt, efektit yms..

Mulla on Podi yleensä Fenderin Champion300 trankussa (30w/10") ja Podista tulee kaikki säröt, efektit, vahvistin/kaappi mallinnukset jne... Eli minun mielestä riittää vahvarille kunhan on hyvä cleani joka toistaa sen mitä piuha tarjoaa. Hevistä rautalankaan.
Viimeaikoina on piuha ollut myös suoraan stereoihin kytkettynä. Ehkä vähän liiankin muhkeat soundit tuollein, mutta ei se yksin soitellessa haittaa.
Häröilyä. Kevyet MULLET-The Darkest Night Sormet lähtee soundista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)