Aihe: Mooer Preamp Live 1 2 | |
---|---|
![]() 08.05.2019 09:53:25 | |
Onkos m-nettiläisten joukossa kyseiseen laitteeseen tutustuneita? Ruvennut vähän nyppimään tuon full stackin raahaaminen pois treenikseltä vaikka siinä aivan jumalainen soundi onkin. Tarkoituksena olisi kuljettaa jatkossa mukana mahdollisimmaan pientä setuppia joko 2x12 varustettuna Mooerin 30watin Baby Bompilla ja kyseisellä MPL:llä tai pelkkä MPL tai vastaava keikalla ja sieltä suoraan korvamonareihin. Tuossa MPL:ssä kiinnostaa varsinkin tuo tone capture toiminto joka vaikuttaa aika hyvältä. Tämä tietenkin houkuttaisi jos sillä saisi tuon oman Savagen mallinnettua niin hyvin, että voisi napata vain tuon laudan mukana keikalle ja luukuttaa sillä menemään. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 08.05.2019 10:14:47 (muokattu 08.05.2019 10:17:50) | |
Mulla oli tuo laite testissä (löytyy videokin), enkä kyllä suosittele sitä kenellekään. Korkeintaan kohtalaiset soundit, ei mitään sisäänrakennettuja efektejä, Mooerin surkea softa PC/Mac-käyttöön ja siinä softassa edelleen samat bugit, joita oli jo Radarissa lähes 2v sitten. En ymmärrä, kenelle tuo on suunniteltu. Hieman lisää rahaa investoimalla saat Helix Stompin, jossa on paremmat vahvarimallinnukset, hyvä softa ja valtava kasa efektejä. E: laitetaan nyt linkkikin videoon. Kysy ihmeessä lisää, jos tulee jotain mieleen. https://www.youtube.com/watch?v=bBpQ1CzmtAk | |
![]() 08.05.2019 13:42:34 | |
Vladi: Mulla oli tuo laite testissä (löytyy videokin), enkä kyllä suosittele sitä kenellekään. Korkeintaan kohtalaiset soundit, ei mitään sisäänrakennettuja efektejä, Mooerin surkea softa PC/Mac-käyttöön ja siinä softassa edelleen samat bugit, joita oli jo Radarissa lähes 2v sitten. En ymmärrä, kenelle tuo on suunniteltu. Hieman lisää rahaa investoimalla saat Helix Stompin, jossa on paremmat vahvarimallinnukset, hyvä softa ja valtava kasa efektejä. E: laitetaan nyt linkkikin videoon. Kysy ihmeessä lisää, jos tulee jotain mieleen. https://www.youtube.com/watch?v=bBpQ1CzmtAk Outoa. Minulla se on toiminut oikein hyvin. Sitäpaitsi tuo on etuaste, ei multiefekti. | |
![]() 08.05.2019 13:44:19 | |
Durty: Outoa. Minulla se on toiminut oikein hyvin. Sitäpaitsi tuo on etuaste, ei multiefekti. Juu tiedän että se on etuaste, mutta reilun satasen kalliimmalla saa paremman kuuloisen kaikki-samassa-purkissa-ratkaisun, joka kattaa kaiken ja mahtuu reppuun. Sitähän kysyjä kaipasi. | |
![]() 08.05.2019 15:53:20 | |
Mulla on nyt ollut reilun puoli vuotta tuo Preamp Live lähinnä treenivahvistimena kuulokkeiden kanssa. Omasta mielestäni tuossa on ihan ok soundit ja sisäänrakennetun kaappimallinnuksen kanssa toimii hyvin myös kuulokkeiden kanssa. Uusimman firmware-päivityksen jälkeen tuli iso kasa etuastemalleja lisää ja boostipedaalimallinnukset myös. Siitä olen Vladin kanssa samaa mieltä, että tuon säätämiseen tarkoitetut softat (kokeiltu on Android kännyllä ja Windows-PC:llä) on ihan kuraa. Old is not 0xdead. | |
![]() 12.05.2019 20:50:48 | |
Vladi: Mulla oli tuo laite testissä (löytyy videokin), enkä kyllä suosittele sitä kenellekään. Korkeintaan kohtalaiset soundit, ei mitään sisäänrakennettuja efektejä, Mooerin surkea softa PC/Mac-käyttöön ja siinä softassa edelleen samat bugit, joita oli jo Radarissa lähes 2v sitten. En ymmärrä, kenelle tuo on suunniteltu. Hieman lisää rahaa investoimalla saat Helix Stompin, jossa on paremmat vahvarimallinnukset, hyvä softa ja valtava kasa efektejä. E: laitetaan nyt linkkikin videoon. Kysy ihmeessä lisää, jos tulee jotain mieleen. https://www.youtube.com/watch?v=bBpQ1CzmtAk Eipä tuolta noita ns firman omia soundeja pahemmin tulisi käytettyä vaan nimenomaan tuo Tone Capture kiinnostelee, kerta sillä saa näemmä myös plugareita napattua purkkiin. Tuo Stomp menisi kyllä muuten samantien tilaukseen, mutta nuo Helixin soundit ei kyllä ihan täysin ole vakuuttaneet. Ennemmin taidan hankkia tuon FM3:n vaikka se taitaakin olla melkein puolet kalliimpi kuin tuo stomp. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 12.05.2019 22:47:25 | |
BulletFace: Tuo Stomp menisi kyllä muuten samantien tilaukseen, mutta nuo Helixin soundit ei kyllä ihan täysin ole vakuuttaneet. Ennemmin taidan hankkia tuon FM3:n vaikka se taitaakin olla melkein puolet kalliimpi kuin tuo stomp. Ihan akateemisesta mielenkiinnosta kysyn, mikä Stompin saundeissa on ollut sellaista, että eivät vakuuta? Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 12.05.2019 23:38:24 | |
Haeroe: Ihan akateemisesta mielenkiinnosta kysyn, mikä Stompin saundeissa on ollut sellaista, että eivät vakuuta? Joo samoja itsekin mietin, mutta kun itsellä on Helix => päätyy nopeasti selittelijän rooliin... Mä uskon jotta perustuvat enämpi mielikuviin ja "nettiluentaan" nämä paremmuuskysymykset, kuin hartaaseen kokeiluun. Itse olen päätynyt Helixiin axen (ultra ja axe2), Kemperin ja 11r:n kautta, enkä koe mitään semmoista mullistavuutta äänissä...enempi ovat käytännöllisyyskysymyksiä. Hiukan samoja fiiliksiä kuin eri valmistajan delay-polkimien kanssa ==> vivahteita veljet enemmän kuin toisen huonoutta! Toisaalta mulla (-kaan) ei ole mitään tarvetta Helixin puolusteluun, sillä jokainen taaplaa tyylillään => enemmän mua hymyilyttää nämä "soundit ei vakuuta"-keskustelut joiden seuraamiseen sorrun itsekin. Mä olen soitellut linjaan Helixillä jo jonkin aikaa, mutta mielenkiintoisia paletteja saa aikaan käyttämällä helixiä efektilaudan tapaan peruskombon edessä. Ei siinäkään mitään mullistavaa, vaan erilaisia sävyjä ja nippeleitä. Maaliin pääsee pod2:llakin :-) En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 13.05.2019 13:31:27 | |
Tami: Joo samoja itsekin mietin, mutta kun itsellä on Helix => päätyy nopeasti selittelijän rooliin... Mä uskon jotta perustuvat enämpi mielikuviin ja "nettiluentaan" nämä paremmuuskysymykset, kuin hartaaseen kokeiluun. Itse olen päätynyt Helixiin axen (ultra ja axe2), Kemperin ja 11r:n kautta, enkä koe mitään semmoista mullistavuutta äänissä...enempi ovat käytännöllisyyskysymyksiä. Hiukan samoja fiiliksiä kuin eri valmistajan delay-polkimien kanssa ==> vivahteita veljet enemmän kuin toisen huonoutta! Toisaalta mulla (-kaan) ei ole mitään tarvetta Helixin puolusteluun, sillä jokainen taaplaa tyylillään => enemmän mua hymyilyttää nämä "soundit ei vakuuta"-keskustelut joiden seuraamiseen sorrun itsekin. Mä olen soitellut linjaan Helixillä jo jonkin aikaa, mutta mielenkiintoisia paletteja saa aikaan käyttämällä helixiä efektilaudan tapaan peruskombon edessä. Ei siinäkään mitään mullistavaa, vaan erilaisia sävyjä ja nippeleitä. Maaliin pääsee pod2:llakin :-) Tullut testattua Helixiä ja Fractalia rinnakkain ja kyllä niistä FX voiton vie. Erot eivät tietenkään ole mitenkään maata mullistavia, mutta selviä kuitenkin. Varsinkin tuolla metallimusan puolella missä itse operoin. Fractal vain mielestäni onnistut mallintamisessa paremmin ja soundit ovat täyteläisemmät ja lähempänä alkuperäistä kuin Helixissä. Ei jälkimmäisessä toki mitään vikaa ole, mutta näiden kahden ero on mielestäni kuitenkin FX:n voitoksi. Tarkoituksena kuitenkin korvata se putkinuppi/kaappi yhdistelmä, joten tietenkin haen ratkaisua joka pääsee mahdollsimman lähelle tätä ja FX pääsee. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 13.05.2019 14:57:45 | |
BulletFace: Tullut testattua Helixiä ja Fractalia rinnakkain ja kyllä niistä FX voiton vie. Erot eivät tietenkään ole mitenkään maata mullistavia, mutta selviä kuitenkin. Varsinkin tuolla metallimusan puolella missä itse operoin. En mitenkään kyseenalaistanut mielipidettäsi. Olin aidostin kiinnostunut kuulemaan, mikä Helixissä mättää. Olen Helixiä käyttänyt päälle vuoden 100% kitarakeikoilla saundin lähteenä, ja olen pärjännyt loistavasti, mutta koska metallihommista en ymmärrä, voi hyvin olla, että niissä hommissa joutuisin käyttämään muuta. Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla / kokeilla eri vaihtoehtoja vierekkäin. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 13.05.2019 19:55:54 | |
Haeroe: En mitenkään kyseenalaistanut mielipidettäsi. Olin aidostin kiinnostunut kuulemaan, mikä Helixissä mättää. Olen Helixiä käyttänyt päälle vuoden 100% kitarakeikoilla saundin lähteenä, ja olen pärjännyt loistavasti, mutta koska metallihommista en ymmärrä, voi hyvin olla, että niissä hommissa joutuisin käyttämään muuta. Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla / kokeilla eri vaihtoehtoja vierekkäin. Kokeile niin voit itse todeta, se on ihan sama muut nillittää, se mikä toimii toisella ei välttämättä itsellä. Helixistä voin sanoa sen että alakerta mättää, pieree, ei kasassa, löysä. Aivan sama mitä ruuvaat/mikä mallinnus/mikä IR. Verrokkina Bias josta saa halutessaan tarpeeksi tiukan. Ja minähän olen kaikkien mielestä väärässä tai en osaa, heh. | |
![]() 13.05.2019 22:03:27 | |
aslak: Kokeile niin voit itse todeta, se on ihan sama muut nillittää, se mikä toimii toisella ei välttämättä itsellä. Helixistä voin sanoa sen että alakerta mättää, pieree, ei kasassa, löysä. Aivan sama mitä ruuvaat/mikä mallinnus/mikä IR. Verrokkina Bias josta saa halutessaan tarpeeksi tiukan. Ja minähän olen kaikkien mielestä väärässä tai en osaa, heh. Tämä pitää kyllä allekirjoittaa. Mielestäni Helix loistaa oikeasti kaikessa muussa paitsi kun ruvetaan operoimaan alakerrassa ja varsinkin drop vireissä. Siinä ero Fractalin ja Helixin välillä kirkkaammin erottuu, Get the best and fuck the rest. | |
![]() 13.05.2019 22:22:27 | |
BulletFace: Tämä pitää kyllä allekirjoittaa. Mielestäni Helix loistaa oikeasti kaikessa muussa paitsi kun ruvetaan operoimaan alakerrassa ja varsinkin drop vireissä. Siinä ero Fractalin ja Helixin välillä kirkkaammin erottuu, Täytyy koittaa päästä tsekkaamaan johonkin. Aihe kiinnostaa, vaikka tuskin Helixistä luovun. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 13.05.2019 22:37:40 | |
BulletFace: Tämä pitää kyllä allekirjoittaa. Mielestäni Helix loistaa oikeasti kaikessa muussa paitsi kun ruvetaan operoimaan alakerrassa ja varsinkin drop vireissä. Siinä ero Fractalin ja Helixin välillä kirkkaammin erottuu, Näin on näreet, mitä alemmaksi mennään niin tuska kasvaa ja kun taas päinvastainen suunta juurikin noin. Ne jotka löytää Helixistä sen oman jutun niin hyväksyn mukisematta ja on erittäin ok. | |
![]() 13.05.2019 23:18:33 | |
aslak: Näin on näreet, mitä alemmaksi mennään niin tuska kasvaa ja kun taas päinvastainen suunta juurikin noin. Ne jotka löytää Helixistä sen oman jutun niin hyväksyn mukisematta ja on erittäin ok. Oho...otsikkoonhan tämä ei kyllä liity. Mr Haeroen kanssa ollaan näemmä ulkona metallimateriaalista, joten jännä huomata että eroa on olennaisesti. Mulla on axe2 ja helix kotosalla ja itseäni sivistääkseni pitää kaikkea kokeilla ja lueskella. Dropeista en tiedä mitään, joten en osaa kommentoida noita eroja. Onko vastaavia kommentteja tullut eteen muilta foorumeilta? Perinteisessä live-elämässä cover-puuhissa on ne erot niin mitättömiä, että mukaan lähtee aina Helix. Siin ei tarvitse midipoljinta => vähemmän kannettavaa. Ja kannatan keskustelun pitämistä poissa "mun isillä on paremmat vehkeet kuin.." jutusta, vaan mennään ihan niinkö aikuiset :-). En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 13.05.2019 23:27:47 | |
Tami: Joo samoja itsekin mietin, mutta kun itsellä on Helix => päätyy nopeasti selittelijän rooliin... Mä uskon jotta perustuvat enämpi mielikuviin ja "nettiluentaan" nämä paremmuuskysymykset, kuin hartaaseen kokeiluun. Itse olen päätynyt Helixiin axen (ultra ja axe2), Kemperin ja 11r:n kautta, enkä koe mitään semmoista mullistavuutta äänissä...enempi ovat käytännöllisyyskysymyksiä. Hiukan samoja fiiliksiä kuin eri valmistajan delay-polkimien kanssa ==> vivahteita veljet enemmän kuin toisen huonoutta! Toisaalta mulla (-kaan) ei ole mitään tarvetta Helixin puolusteluun, sillä jokainen taaplaa tyylillään => enemmän mua hymyilyttää nämä "soundit ei vakuuta"-keskustelut joiden seuraamiseen sorrun itsekin. Mä olen soitellut linjaan Helixillä jo jonkin aikaa, mutta mielenkiintoisia paletteja saa aikaan käyttämällä helixiä efektilaudan tapaan peruskombon edessä. Ei siinäkään mitään mullistavaa, vaan erilaisia sävyjä ja nippeleitä. Maaliin pääsee pod2:llakin :-) Tami-setä, miten tämä kuuluu otsikkoon? Huoh näitä palstapoliiseja. | |
![]() 13.05.2019 23:59:19 | |
aslak: Tami-setä, miten tämä kuuluu otsikkoon? Huoh näitä palstapoliiseja. Setä :-) Ei mitenkään, mutta miepä saankin ens viikolla tuommoisen otsikon laitoksen soitantaan ja testaukseen. Ei ole tarvetta, mutta kun tutulla semmoinen on niin hitto miks ei (c) Laura Voutilainen!! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 14.05.2019 09:17:11 | |
Tami: Setä :-) Ei mitenkään, mutta miepä saankin ens viikolla tuommoisen otsikon laitoksen soitantaan ja testaukseen. Ei ole tarvetta, mutta kun tutulla semmoinen on niin hitto miks ei (c) Laura Voutilainen!! Pistä näppis laulamaan jahka olet saanut laitteen testattua. Itse jään varmaan odottelemaan tota FM3:sta jahka se sieltä joskus tulee. Sillä välillä taidan ruveta ruuvailemaan keikkasettiä kuntoon läppärin ja plugareiden ympärille. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 14.05.2019 10:32:57 | |
Ootko testannut Atomic Amplifirea? Käytettynä siinä olisi hyvä ja kompakti budjettivaihtoehto. http://atomicamps.com/wp-content/up … 02/Atomic-AmpliFire-Manual-V1.0.pdf Itelläni parikin noita Amplifirejä tällä hetkellä, kolmenappinen jäänyt vähemmälle käytölle joten siitä vois luopua jos kiinnostaa. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 14.05.2019 11:08:49 | |
Keskusteluja näistä minilaitteista seurannut nyt sen verran, että pitänee jossain kohtaa Amplifire-Boxiin pohjautuva lauta laittaa vaihtoon ja hankkia HX Stomp tilalle. Osittain saundin takia, mutta paljon enemmän käytettävyyden. Tarvitsen käytännössä vain A/B-moodia, mutta siinä ei tunnu olevan mitään järkeä. Laite tuntuu sotkevan asetuksia miten sattuu ja jo volyymin säätäminen tuntuu jo olevan haasteellista vehkeelle. Manuaalikaan ei auttanut, joten ei kiinnosta enää harjoitella tuon kanssa. Ps. Sori off-topic, mutta tässä käyty aika laajalti keskustelua pienistä/halvoista mallintavista, joten siihen jatkoin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)