Aihe: G-Major ja midi kontrolleri paha ongelma. Apua kaivataan
1
silakkkka
13.04.2019 10:41:03

Morjesta kaikille.

Pyytäisin teiltä viisaammilta neuvoa seúraavanlaisessa ongelmassa.

Eli mulla vahvarina toimii Mesa triple recto, jossa kiinni loopissa G-major 1, sekä G-Labin gsc3, ja sen loopeissa kiinni vain 2 overdriveä. G-lab siis ohjaa majoria ja rjm releboksi hoitaa mesan kanavien vaihdon. Profiilikuvistani näkee setuppini.

Eli yritin päivittää midi interfacella majoriin uusimman firmwaren.
Päivitys ei kuitenkaan onnistunut, sillä interface ei ollut yhteensopiva niin vanhan laitteen kanssa.

Nyt sitten vika on sellainen että, kaikki ohjelmoimani kanavakohtaiset presetit on poissa pelistä tavallaan.

Nyt majori laittaa vain factory mitä sattuu presettejä, tai tietyt samat. Eli itse tekemäni ovat kyllä ,ajorissa tallessa mutta, pitää manuaalisesti kädellä siis vaihtaa user preset. Mulla oli siellä parit cleanit, parit leadit ja parit kompit.

Ennen nämä kaikki toimi ongelmitta g-labin kautta.
Nyt olen jo niin kauan tuskaillut tämän ongelman kanssa että alkaa usko loppua.

Uskon että vika voi olla g-labissa joku väärin.

Eli pitäisi siis saada taas toimimaan kaikki g-labin ja rjm:n kautta, ja ainoastaan itse tekemäni presetit.

Toivottavasti tästä sai selkoa ongelmaan. Ja älkää välittäkö mikäli vääriä termejä. Olen todella surkea yleensäkin kitarakamarunkkauksen kanssa. En usko että majori kuitenkaan rikki tuosta meni. Se vain antaa vääriä samoja, ja mitä sattuu tehdas presettejä. Olen jo kokeillut kaiken mitä itse keksin.

Auttakaa miestä hädässä!

Kiitos jo etukäteen vastauksista, mikäli niitä toivottavasti tulee :}
janik
13.04.2019 12:23:41
Ihan nyt ulkomuistista heitän, eikös sieltä majorista saa valittua että käyttääkö oletuksena factory tai user-presettejä?
VIPMetal
13.04.2019 13:33:32

Kuulostaa, että G-major heittää midi program change käskyjä satunnaisesti. Tosiaan siellä midi valikossa on se midi channel valinta, tsekkaa, että se on oikein. Ja se user/factory valinta on userilla. Joskus itellä ainaki on ollu vastaavia ongelmia johtuen siitä, että midi piuhat on menny väärään järjestykseen, joku midi mapping jostain vehkeestä on tehny vääriä juttuja tms.

Yritin aikoinaan päivittää ykkös majoria eikä se onnistunut. Tyydyin siihen firmware versioon mikä siinä sitten oli. Jos ei muu auta, niin G-majorin kernelin tai mikä ihme olikaan, niin tyhjentäminen ja ns nollaus. Siinä se kysyy, et poistetaanko presetit, niin laittaa vaan ei.

Toivottavasti homma ratkeaa.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
silakkkka
13.04.2019 13:35:37

Tätä olen miettinyt kans, mutta ei ole osunut silmiin tuo.
Yritin ohjelmoida uudelleen kaikki, ja samalla klatosi tärkeimmät presettini. Tuntuu että vika voisi olla g-labin puolella.

janik: Ihan nyt ulkomuistista heitän, eikös sieltä majorista saa valittua että käyttääkö oletuksena factory tai user-presettejä?
silakkkka
13.04.2019 13:48:03

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta!

Mika aiheuttaa sen että heittää program käskyjä?
Mikä on oikea asetus midi channel valinnasta?
Ja löytyikö jostain valikon uumenista että pitääkö käytössä pelkästään user presetit?

Midi johdot olen kaikki merkannut ennen jo kuin ongelma alkoi, joten johdot ovat oikein.
Mikäs se on se kernel? Onnistuuko nollaus jostain valikosta, ja user presetit pysyvätkö tallessa?

Tsekkaan ne asetukset sitten ja raportoin että miten kävi.

Olen jo todella epätoivoinen kun ei saa pelamaan. Ei soittaminenkaan nappaa kun ei kalliit laitteet toimi.

Kiitos jo etukäteen!

VIPMetal: Kuulostaa, että G-major heittää midi program change käskyjä satunnaisesti. Tosiaan siellä midi valikossa on se midi channel valinta, tsekkaa, että se on oikein. Ja se user/factory valinta on userilla. Joskus itellä ainaki on ollu vastaavia ongelmia johtuen siitä, että midi piuhat on menny väärään järjestykseen, joku midi mapping jostain vehkeestä on tehny vääriä juttuja tms.

Yritin aikoinaan päivittää ykkös majoria eikä se onnistunut. Tyydyin siihen firmware versioon mikä siinä sitten oli. Jos ei muu auta, niin G-majorin kernelin tai mikä ihme olikaan, niin tyhjentäminen ja ns nollaus. Siinä se kysyy, et poistetaanko presetit, niin laittaa vaan ei.

janik
13.04.2019 13:53:25
MIDI/UTIL-> Program bank?
silakkkka
13.04.2019 14:01:13

Kiitos! Tuohan löytyikin heti. Olen niin luupaa näiden kanssa.

Nyt alan kokeilemaan ratkeaako ongelma, vai jääkö ohjelmointiin vielä ongelmaa.

janik: MIDI/UTIL-> Program bank?
silakkkka
13.04.2019 14:22:45

Nyt sentään toimii omat presetit. Mutta silti kun G-labista yritän ohjelmoida niin valittu preset ei tallennu vaan nakkaa jonkun muun oman presetin.

silakkkka: Kiitos! Tuohan löytyikin heti. Olen niin luupaa näiden kanssa.

Nyt alan kokeilemaan ratkeaako ongelma, vai jääkö ohjelmointiin vielä ongelmaa.
silakkkka
14.04.2019 12:09:28

Osaatko keksiä että mikä nyt aiheuttaa viimeisimmän ongelman?

VIPMetal: Kuulostaa, että G-major heittää midi program change käskyjä satunnaisesti. Tosiaan siellä midi valikossa on se midi channel valinta, tsekkaa, että se on oikein. Ja se user/factory valinta on userilla. Joskus itellä ainaki on ollu vastaavia ongelmia johtuen siitä, että midi piuhat on menny väärään järjestykseen, joku midi mapping jostain vehkeestä on tehny vääriä juttuja tms.

VIPMetal
14.04.2019 14:04:13

silakkkka: Osaatko keksiä että mikä nyt aiheuttaa viimeisimmän ongelman?

Ite oon tehny silleen, et painan midilankusta presetin ja ohjelmoin sitä G-majorin patchia. En oo silleen harrastanu tota mappingkiä. Mutta jos se G-major arpoo ihan satunnaisia presettejä, niin en tiedä mikä siinä sitten on.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
aslak
14.04.2019 15:18:28
silakkkka: Osaatko keksiä että mikä nyt aiheuttaa viimeisimmän ongelman?

Tarkista Glabin midikanavat, ohjaa max kolmea midilaitetta ja jos on sama midikanava (tuplana/triplana) niin varmasti sekoilee.
silakkkka
14.04.2019 16:15:35

Kiitos vastauksesta.

Tuo G-labin toiminta mietityttää. Käyttöohjeet aika huonot ja lontooksi niin ei taitu niin hyvin.
Osaatko vääntää rautalangasta että mitä nappeja painan G-labista
jotta oikea preset tallentuu eikä poista niitä jne ohjelmointi ongelma.

Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta tässä sitä kokoajan oppii. Hienoa että täältä saa aina apua eikä vittuilua.

aslak: Tarkista Glabin midikanavat, ohjaa max kolmea midilaitetta ja jos on sama midikanava (tuplana/triplana) niin varmasti sekoilee.
aslak
14.04.2019 16:33:16
silakkkka: Kiitos vastauksesta.

Tuo G-labin toiminta mietityttää. Käyttöohjeet aika huonot ja lontooksi niin ei taitu niin hyvin.

Pahoittelen tyhmiä kysymyksiä mutta tässä sitä kokoajan oppii. Hienoa että täältä saa aina apua eikä vittuilua.

Mulla oli joskus GSC-2 ja meniköhän näin:
- tsekkaa ettei vehjes ole lock-moodissa (valo ei pala)
- paina Midi2 namiskaa ja ohjelmoi kanavaksi vaikka 11 painamalla kaksi kertaa poljinta 1 ja talleta
- paina midi2 ja midi3 namiskaa yhtäaikaa -> pääset midi3 määrityksiin ja paina vaikka poljinta 1 ja 2 (kanava 12) ja save
- sitten vielä painat midi1 namiskaa ja määrität kanavan 1 painalla poljinta 1 ja save

Siinä se ja manuaalissa on varmasti selkeemmin kerrottu.
Tämä kun on tehty niin voit pois sulkea ongelman ainakin Glabin kohdalta.
Kokeile myös toisella midijohdolla, niissä on joskus ollut sanomista.
timppis
15.04.2019 11:35:58
silakkkka: Kiitos vastauksesta.

G-labin toiminta jos epäilyttää, niin sen lähettämiä viestejä vois tarkistella, että onko ne niinkuin ajattelet niiden olevan. Tolla esim. voisi onnistua

https://www.morson.jp/pocketmidi-webpage/

Varmaan aika moni softasyna-host softa tms. osais purkaa käskyt tekstimuotoon myös. Mä oon käyttänyt Sensomusicin Usine-hostia, ja sillä noita on joskus katteltu.
Shredator
15.04.2019 13:03:17

Tuota meinasin ehdottaa, eli pitäisi tarkistaa mitä se midipoljin lähettää. Eli vastaako program change-käskyt samaa mitä on g-majoriin ohjelmoitu. Jos vastaa, niin sanoisin että vika on kaapelissa tai siinä G-Majorissa.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
silakkkka
15.04.2019 16:46:55

Kiitän kaikkia vastauksista!

Nyt sain kohtuu hyvin toimimaan. Nyt ongelmana on että muutamissa namiskoissa painamalla, jonne haluaisin ohjelmoida presetin. Niin näyttää L kirjainta ja P kirjaimella alkavat toimivat nyt oikein. Ongelmaa ratkaisi myös se että, Rjm oli nollaantunut ja kaikki siitä piti ohjelmoida uudelleen.

L Kirjaimella alkavat eivät reagoi namiskoihin? Ja miyä noiden kirjaimien toiminta tarkoittaa? Pankkia varmaan P toki.

Nyt puhutaan siis G-labista ainoastaan.

G-majorissa oli midi/util asetus mikä sattuu. Nyt on asetuksena 1. Onkohan tuo oikein? Hieaman myös hankaloittaa kun näytöstä on oikealta 1 merkki "rikki" eli, ei voi lukea jotain kirjainta näytöstä.

aslak: Mulla oli joskus GSC-2 ja meniköhän näin:
- tsekkaa ettei vehjes ole lock-moodissa (valo ei pala)
- paina Midi2 namiskaa ja ohjelmoi kanavaksi vaikka 11 painamalla kaksi kertaa poljinta 1 ja talleta
- paina midi2 ja midi3 namiskaa yhtäaikaa -> pääset midi3 määrityksiin ja paina vaikka poljinta 1 ja 2 (kanava 12) ja save
- sitten vielä painat midi1 namiskaa ja määrität kanavan 1 painalla poljinta 1 ja save

Siinä se ja manuaalissa on varmasti selkeemmin kerrottu.
Tämä kun on tehty niin voit pois sulkea ongelman ainakin Glabin kohdalta.
Kokeile myös toisella midijohdolla, niissä on joskus ollut sanomista.
janik
15.04.2019 18:59:39
Sulla ei ollut toimivaa midi Interfacea? Jos saat sellaisen jostain niin realmajor on ihan pätevä työkalu. http://realmajor.haax.se/download.htm
silakkkka
03.05.2019 17:39:24

Ei ollut toimivaa interfacea, ei ollut yhteensopiva,

Nyt taas ilmeni ongelma. Ollut laitteet kiinni viikon, ja nyt kaikki G-labin kautta ohjelmoimani G-majorin presetit ei vaihdu, pysyy sama pre-set jokaisella polkimella. Kun ohjelmoin nuo, kokeilin pari kertaa sammuttaa, ja hyvin toimi. Nyt tosiaan ollut virrat kiinni viikon vähän yli.

janik: Sulla ei ollut toimivaa midi Interfacea? Jos saat sellaisen jostain niin realmajor on ihan pätevä työkalu. http://realmajor.haax.se/download.htm
silakkkka
18.05.2019 15:09:13

Noniin päivitystä tilanteeseen.
Oli tosiaan G-majorin midi off asennossa, ja nyt laitoin sen 1 asentoon, ja G-labin ohjelmoinut midi 1:llä.
Ongelmaa aiheuttaa myös kun kun júuri tuon off tekstin kohdalla on kuolleita pikseleitä näytössä.

Enään vaan ihmetyttää G-labin toiminta. Kun jossain preseteissä on "L" kirjain, ja pitää toisen soundin kautta kiertaa halutulle seuraavalle presetille. Joissain taas eri kirjain enkä saa niitä muutettua.

silakkkka: Morjesta kaikille.

Pyytäisin teiltä viisaammilta neuvoa seúraavanlaisessa ongelmassa.

Eli mulla vahvarina toimii Mesa triple recto, jossa kiinni loopissa G-major 1, sekä G-Labin gsc3, ja sen loopeissa kiinni vain 2 overdriveä. G-lab siis ohjaa majoria ja rjm releboksi hoitaa mesan kanavien vaihdon. Profiilikuvistani näkee setuppini.

Eli yritin päivittää midi interfacella majoriin uusimman firmwaren.
Päivitys ei kuitenkaan onnistunut, sillä interface ei ollut yhteensopiva niin vanhan laitteen kanssa.

Nyt sitten vika on sellainen että, kaikki ohjelmoimani kanavakohtaiset presetit on poissa pelistä tavallaan.

Nyt majori laittaa vain factory mitä sattuu presettejä, tai tietyt samat. Eli itse tekemäni ovat kyllä ,ajorissa tallessa mutta, pitää manuaalisesti kädellä siis vaihtaa user preset. Mulla oli siellä parit cleanit, parit leadit ja parit kompit.

Ennen nämä kaikki toimi ongelmitta g-labin kautta.
Nyt olen jo niin kauan tuskaillut tämän ongelman kanssa että alkaa usko loppua.

Uskon että vika voi olla g-labissa joku väärin.

Eli pitäisi siis saada taas toimimaan kaikki g-labin ja rjm:n kautta, ja ainoastaan itse tekemäni presetit.

Toivottavasti tästä sai selkoa ongelmaan. Ja älkää välittäkö mikäli vääriä termejä. Olen todella surkea yleensäkin kitarakamarunkkauksen kanssa. En usko että majori kuitenkaan rikki tuosta meni. Se vain antaa vääriä samoja, ja mitä sattuu tehdas presettejä. Olen jo kokeillut kaiken mitä itse keksin.

Auttakaa miestä hädässä!

Kiitos jo etukäteen vastauksista, mikäli niitä toivottavasti tulee :}
aslak
18.05.2019 17:38:50
silakkkka: Noniin päivitystä tilanteeseen.
Oli tosiaan G-majorin midi off asennossa, ja nyt laitoin sen 1 asentoon, ja G-labin ohjelmoinut midi 1:llä.
Ongelmaa aiheuttaa myös kun kun júuri tuon off tekstin kohdalla on kuolleita pikseleitä näytössä.

Enään vaan ihmetyttää G-labin toiminta. Kun jossain preseteissä on "L" kirjain, ja pitää toisen soundin kautta kiertaa halutulle seuraavalle presetille. Joissain taas eri kirjain enkä saa niitä muutettua.

Taidat vaan sekoilla laitteen kanssa, itse en muista L lainkaan viittaisi loopin ohjelmointiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)