Aihe: Putkivahvari käyttöön vuoden tauon jälkeen
1
Artzi
21.06.2007 08:39:05
Häpeäkseni joudun myöntämään, että rakas Fender Dual Showmanini on saanut odotella edellisten bändikuvioiden jälkeen parempia aikoja ja kerätä pölyä nurkassa aika pitkään täysin koskematta. Elkee lyökö, lupaan ottaa beibin huomioon paremmin tästä lähin!

Kysynpä siis, että mitäs tuossa pitäisi ottaa huomioon ja millä toimenpiteillä, kun nyt lähiaikoina yrittäis polkaista mopoa taas käyntiin?
Paska on parhaimmillaankin heviä.
Numb
21.06.2007 08:51:45

Pölyt pois ja ehkä voipi antaa lämmetä vähän tavallista pitempään. That should be it.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Chemo
21.06.2007 09:49:13

Pölyt pois ja ehkä voipi antaa lämmetä vähän tavallista pitempään. That should be it.

Komp. Eihän vuosi oo vielä aika eikä mikään =D
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
duc
21.06.2007 09:57:07
Komp. Eihän vuosi oo vielä aika eikä mikään =D

Jeps, itsellänikin oli varmaan neljä vuotta nuppi varastossa käyttämättä. Vähän pölyjä pois ja soittamaan vaan.
Artzi
21.06.2007 10:52:29
Heh, isot pojat vaan pelottelivat, että konkat kuivuu ja spitaaliset vaeltaa kaduilla ja muuta sen suuntaista, mutta alan uskoa, että kun tuo vehje nyt muutenkin on jo about 30 vuotias, niin josko sille pieni lepotauko vaan antaisi lisää voimaa!

Mutta näinpä teen, että annan lämmetä kunnolla ja sit soitan entistä suuremmalla raivolla :)
päänahka
21.06.2007 11:10:44 (muokattu 21.06.2007 11:11:34)
Heh, isot pojat vaan pelottelivat, että konkat kuivuu ja spitaaliset vaeltaa kaduilla ja muuta sen suuntaista, mutta alan uskoa, että kun tuo vehje nyt muutenkin on jo about 30 vuotias, niin josko sille pieni lepotauko vaan antaisi lisää voimaa!

Itse asiassa konkat kuivuvat juuri näiden lepotaukojen aikana, ei käytössä. Mutta tuskin nyt vuodessa sentään.

E: Ja vaikka olisivatkin kuivuneet, niin ei se laitetta riko. Kuulisit sen vain lisääntyneenä hurinana.
Up and down, that's how energy stays alive.
Tumppi38
21.06.2007 11:14:27
Itse asiassa konkat kuivuvat juuri näiden lepotaukojen aikana, ei käytössä. Mutta tuskin nyt vuodessa sentään.

E: Ja vaikka olisivatkin kuivuneet, niin ei se laitetta riko. Kuulisit sen vain lisääntyneenä hurinana.

Eikös ne noin 15 vuoden välein kannata vaihtaa ja hurinoistahan sen tosiaan huomaa jos kuivuneet ovat.
"Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt" - "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja"
Chemo
21.06.2007 13:25:44

tuo vehje nyt muutenkin on jo about 30 vuotias

Erityisen hieno vahvistin on tuo! Onko 100 W vai 135 W? Tietääkseni muutos tapahtui vuoden 1977 mittaan...

Mä vaihdatin omaan Quad Reverbiini konkat muutama vuosi sitten, ja se on juurikin kolmekymppinen. Jos konkkaremppa ei vahvistimeesi vielä oo tehty, se voi tulla muutenkin ajankohtaiseksi lähitulevaisuudessa.
Artzi
21.06.2007 13:56:27
Erityisen hieno vahvistin on tuo! Onko 100 W vai 135 W? Tietääkseni muutos tapahtui vuoden 1977 mittaan...

Mä vaihdatin omaan Quad Reverbiini konkat muutama vuosi sitten, ja se on juurikin kolmekymppinen. Jos konkkaremppa ei vahvistimeesi vielä oo tehty, se voi tulla muutenkin ajankohtaiseksi lähitulevaisuudessa.

Muistaakseni pari vuotta aiemmin heitettiin just sun kanssas samasta laitteesta läppää samaisella palstalla, kun kyselin tyhmiä :)

Mutta oikeassapa mies hyvä olet, hieno laite on tuo Dual Showman Reverb (silverface). 135W:sena sen myi minulle mies, joka väitti, että moinen värkki on joskus soinut Mr. Ile Kallion rankaistavana (päällä näkyy teipinjälki "ILE"). Sääli vaan, että eräiden henk.koht ratkaisujen johdosta en ole oikein pystynyt sillä soittelemaan vuoteen :( Mutta jos tästä saisi taas tuulta purjeisiin... ja lahkeisiin :)

Paljonkos muuten tuollaisesta konkkarempasta köyhtyy?
Chemo
21.06.2007 15:17:29 (muokattu 21.06.2007 15:18:31)

Muistaakseni pari vuotta aiemmin heitettiin just sun kanssas samasta laitteesta läppää samaisella palstalla, kun kyselin tyhmiä :)

Voi ollakin, hyvä muisti sulla, parempi kuin mulla =D

Paljonkos muuten tuollaisesta konkkarempasta köyhtyy?

Riippuu tekijästä. Osat ovat halpoja, olisko näihin vahvistimiin jotain luokkaa muutaman kympin (EDIT: vai muistelenko mä markka-aikaa? No, eivät kalliita kuitenkaan). Siihen sitten työtä päälle - eli työn osuus on suhteellisen suuri kokonaiskustannuksesta (vaikka tämänikäiset Fenderit ovat korjaajan kannalta kohtuukivoja). Hyvään ja ammattimaiseen työhön kannattaa toki satsata.

Samalla kertaa kannattaa teettää muutakin - putsaamista, ja jos putket ovat menossa vaihtoon, niin nekin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)