Tervehdys, olen soitellut kitaraa nyt 6kk, ja pikkuhiljaa alkaa mieleen hiipumaan ajatus josko jotenkin voisi nauhoitella siedettävällä laadulla tietokoneellekin. Auttaisi ainakin arvioimaan omaa soittoaan paremmin, ja olisihan sitä mukava itse jonkin coverinkin muka soittaa ja miksata.. Mutta sähkökitaraa en vielä omista (vuoden lopulla toivottavasti, kunhan on sellaisen ostoon varaa), joten mietin josko halvalla voisi päästä näiden akustisten kanssa. Eli hakusessa olisi mikrofoni akustiselle, tällä hetkellä käytössä on kaksi kitaraa: -Halpa klassinen kitara -Vähän laadukkaampi teräskielinen akustinen Eli mitenkäs käytännössä näillä eväillä pääsisi mahd. halvalla nauhoittelemaan omaa soittelua, äänenlaadun silti pysyessä siedettävänä? Tosin äänikorttikin on varmasti mitä huonoin siihen tarkoitukseen. Tällä hetkellä ääni taitaa tulla ihan tietokoneen emolevyn integroidusta äänikortista, joiden laatu on tunnetusti melkoisen surkeaa. |
Hyvä akustisen kitaran saundi saadaa mikrofoneilla, ei kitaramikeillä. Poikkeuksia tietysti on. Itse tuskailin jonkin aikaa, ja hankin sitten tuollaisen Zoom H4:n, eli siis "kannettavan studion", eli siis laitteen joka on täysin tietokoneesta erillinen. Selvästi parempi saundi sillä tulee kuin aiemmilla virityksilläni. Bossilla on vastaavia. Mutta kyllä ne ainakin sen 200-250€ maksaa. Mutta yksi vaihtoehto voisi olla hankkia webkamera, jossa on mikki. Omani ainakin antaa huonoa vinkuvaa ääntä, mutta kun on kuvakin, niin ei se haittaa niin paljon. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |