Minkälaisia välejä teillä on 12 nauhalta mitattaessa ala E ja ylä E. Ja onko tuo kielten korkeus maku asia vaiko tärkeä asia soitannassa? Maku asioita ja kielten paksuudellakin on merkitystä, sekä missä vireessä vetelee. Itse pidän aikas korkealla kieliä kun settinä on yleensä 13-60. Sellain ettei sormet luista bendatessa toisten kielten alle =D "Olen kitaristi. lempiruokaani ovat nokkos lätyt. Syön paljon mielen terveys lääkeitä. Etsin naista! Kitarani on Harley Benton. se on kyvä kitara" ...jooh niinpä |
Akustisissa E n.2 ja e 2 - 1,5 Sähkiksissä E 2 - 1,5 ja e himpun vähemmän On makuasia ja tärkeä soitettaessa. Tarvittava väli riippuu tuntuman lisäksi myös otelaudan radiuksesta, reliefistä, nauhojen/kaulan kunnosta.... "Living is easy with eyes closed!" |
Mä diggaan tästä euro säännöstä. Jos yhden euron kolikko menee 12. nauhan ylä- ja ala-E:n alta nauhaa ja kieliä hipoen, olkoon se hyvä korkeus. Monesti kitaristit tykkää pitää aktionia tosi matalalla, jolloin se kitara ei soi kauhean kauniisti akustisesti, mikä on harmi koska kaikki kuitenkin rakastaa niitä omia soittimiaan kuin (tulevia) lapsiaan. Ja lapsienkin pitäisi soida kauniisti, ilman vahvistimia. Tapansa ja mieltymyksensä kullakin. jop jop.. "Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them." |