Aihe: Kaiuitinpari Vintage30 kavereiksi?
1 2
JoeHans
08.06.2007 13:20:56
Hei! Tilasin tossa taannoin kimppatilauksessa 2kpl Celestion Vintage30 -ämyreitä ja vaihdoin ne behkun kaappiin. Nyt on ollut käytössä puolikkaana tuo behku, koska mun mielestä se kuulostaa paremmalta pelkkien celestionejen kans.
Nyt sitten oon miettinyt, että jos vaihtais loputkin kaks elementtiä tuosta. Nuppina mulla on Engl Screamer.
Mitäs elementtejä suosittelisitte vintage30 kavereiksi? Vintage30 kuulostaa tulpat päässä yksinään ihan kivalta, mutta ilman tulppia tuntuu ehkä vähän turhan riipiviltä. Mitkä elementit ois omiaan tasottamaan tuota? Greenbackejä ilmeisesti on monesti käytetty vintage30 rinnalla? Suositteluja, kiitos! :)

Niin ja jos jollakin on hyviä celestioneja(16ohm) jouten helsingin tai rovaniemen seudulla, niin saapi tarjota privana!
Trying is the first step towards failure.
JoeHans
08.06.2007 21:58:00
Nostetaans takas ylös! ;)
jussimus
08.06.2007 22:08:34
Celestion G12 Heritage. Ehdottomasti.
Mattarn
09.06.2007 13:36:47

Itse olen miettinyt Eminence Private Jackejä, kuulema greenbackin kaltainen mutta 50W 25W sijaan ja herkkyyskin korkeampi. Onko kukaan kokeillut?
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
pekurides
09.06.2007 14:11:19

Itse olen miettinyt Eminence Private Jackejä, kuulema greenbackin kaltainen mutta 50W 25W sijaan ja herkkyyskin korkeampi. Onko kukaan kokeillut?

hmm...Kaveri pisti v30,kaveriksi nuo privatet mutta vaihtoi pois ja tilalle gl75 jotain celet.

Ite tyyppäsin myös prive jackia krankin kaappiin V12legend kaveriksi,(eminence) ja ei kyllä toiminut pätkääkään!

Private jackit ohkaset ja munattomat V12llegendeihin verrattuna.
en tykännyt sitten yhtään.
yksinäänkin kokeilin niitä 2x12 kaappiin ja ei ei ei aivan lattea ja onneton tatsi ja taas v12 legendit samassa komerossa nostivat suupielet hymyyn:)

No sitten pistin vintage 30 krankkiin v12legendien kaveriksi ristiin ja pelittää aika mukavasti!

Näissä suht samanlainen herkkyys niin pysyy tasapainossa ja ikäänkuin korjaavat toisten ominaisuuksia, elikäs tyypillinen v30 ylämiddlepuukko loistaa poissaolollaan ja räyhäkäs yläpää taas piristää legendien hiukan tunkkaista ja tanakkaa saundia.

Nuo eminencen v12 legendit myös hinnaltaan varsin suopeat uutenakin:)
Tunteella päin vittua.
JoeHans
09.06.2007 14:29:17
Nuo eminencen v12 legendit myös hinnaltaan varsin suopeat uutenakin:)

Jees, voisi olla siis varsin varteenotettava vaihtoehto.
pekurides
09.06.2007 20:32:24

Jees, voisi olla siis varsin varteenotettava vaihtoehto.

Juu ihan jees mutta niissäkin omanlainen hiukan tunkkainen mutta paksu ja tukeva saundi toiset tykkää toiset ei:)
ja Eminenceltä löytyy paljon muitakin hyviä elementtiä... itse suunnittelin joku aika sitten texas heattia ja tonkeria myös mutta nyt ihan jees saundi ni antaa olla toistaiseksi ennekuin taas kyllästyy:)
Tunteella päin vittua.
saastara
09.06.2007 20:35:55 (muokattu 09.06.2007 20:43:39)
Ei ole kyllä kokemusta kyseisestä kombinaatiosta mutta mites olisi V30:n kaveriksi Eminencen Swamp thang..? Ominaisuuksia vertaillen vaikuttaisi ihan jämptiltä vaihtoehdolta.

Täällä oli muistaakseni jollakin jepellä (joka hivenen hevanderimpaa kamaa soitteli myös), moinen yhdistelmä ja muistaakseni kehuikin sitä.. Hemskatti kun en nyt mieleeni saa kenellä moinen oli.

E: "Pientä" viilausta.. Stanan pilkkufiilit.
Lisää middleä.
Antti1
09.06.2007 20:41:29
Celestionin Swamp thang

Pi ping! We have a winner here. Eminencen mallistosta löytynee noita vähän paremmin. Sori...
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
saastara
09.06.2007 20:42:44
Pi ping! We have a winner here. Eminencen mallistosta löytynee noita vähän paremmin. Sori...

Bäääääääääää.. jäätyminen. Taidanpa tästä korkata illan ensimmäisen oluen. Eihän tästä häpeästä muuten selviä.. ;)

Mutta tosiaan.. Swamp thäng.
Lisää middleä.
RekoS
09.06.2007 21:48:01
tilasin eilen Uraltonelta 2x vintage 30 ja 2x Greenback. Tulevat itse tekemääni kaappiin. Nupiksi tulee ENGL Screamer, Thunder, Laney GH50L tai Koch Twintone. Eli en vielä osaa sanoa toimiiko mutta pitäisi toimia hyvin.

Ellen väärin muista niin mm. mnetin jäsen Moridin soitteli tällä yhdistelmällä ja nuppina oli Laney VH100R.
pekurides
09.06.2007 22:09:51

tilasin eilen Uraltonelta 2x vintage 30 ja 2x Greenback. Tulevat itse tekemääni kaappiin. Nupiksi tulee ENGL Screamer, Thunder, Laney GH50L tai Koch Twintone. Eli en vielä osaa sanoa toimiiko mutta pitäisi toimia hyvin.

Ellen väärin muista niin mm. mnetin jäsen Moridin soitteli tällä yhdistelmällä ja nuppina oli Laney VH100R.

Tuossa voipi olla semmonen miinuspuoli että greenbäkit soivat heikommin kuin vintaget eli jäävät hiukan jalkoihin mutta semmottia se moridin kertoili että ei se niin kuulemma haittaa kun soivat kuitenkin ihan hyvin kimpassa.

Kuitenkin jotain hiukan pehmeäsaundisempaa itse ainakin suosisin vintagen kaveriksi.

Nää kuitenkin vähän samoja juttui kun mikin valitseminen että ei sitä tiedä ennekuin itse kokeilee eli testiä vaan:)

Kyllä ne "ei niin hyvät vaihtoehdot" tulee ainakin karsittua pois ja loppupeleissä makuasioita nämäkin...
Tunteella päin vittua.
JoeHans
10.06.2007 11:20:03
Mites muuten nuo elementit on yleensä fiksuinta sijottaa 4x12" kaappiin? Ristiin, rinnakain, vai päälekkäin? Nyt mulla on ollu nuo rinnakkain. Aikasemmin kun käytin täytenä tuota behkun kaappia, niin ainakin sound checkissä huomasin, että kitarasoundi oli tyystin eri vasemmalle, kuin oikealle. Olin siis yleisössä käsin kuuntelemassa, kun lainasin kamoja kaverille. Lähietäisyydeltä reeneissä tota ei niinkään huomannu. Ristiin sijoittaminen vois luoda tasaisemman soundin ehkäpä?
JoeHans
10.06.2007 18:34:09
Onko kellää kokemuksia Celestion G12T-75 -ämyreistä v30 rinnalla? Tollasia olis torilla parit tarjolla hintaan 60e/kpl.
Antti1
10.06.2007 18:37:01
Onko kellää kokemuksia Celestion G12T-75 -ämyreistä v30 rinnalla?

Ei samanaikaisesti, mutta noinniinku soundillisesti ne on kovin erityyppiset. Saattaisivat toimiakin, mikäli sellanen kirkas ja botnekas sointi on hakusessa.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
pekurides
10.06.2007 18:50:51

Onko kellää kokemuksia Celestion G12T-75 -ämyreistä v30 rinnalla? Tollasia olis torilla parit tarjolla hintaan 60e/kpl.

samalla kaverilla juurikin nuo ristissä ja hyvin ne saundaa.

Melkein juu ristiin paras laittaa.
Tunteella päin vittua.
JoeHans
10.06.2007 19:18:46 (muokattu 10.06.2007 20:36:44)
Jees. Silleen tässä kivasti aikaa miettiä kuiten, koska elokuussa tulee kavereita helsingistä käymään, niin siinä samalla kulkeutuis nuo elementit.

EDIT: Ois kyllä nannaa, jos jostain pystyis clippejä taikoon nuista yhdistelmistä.

EDIT: Celestionin sivuilta kävin kuunteleen sampleja, niin tuo G12H Heritage kuulosti kyllä korvia hivelevältä. :) Juuri sellaista soundia kun tahtoisin. En tiedä onko tuo silti paras vaihtoehto juuri V30 kaveriksi.

EDIT: Celestionin sivuilta tuosta G12H soundista: "Loud and proud thanks to its heavy magnet structure, the G12H provides a fusion of the Vintage 30 and the Greenback characteristics, producing a thick, warm and syrupy sound while still retaining a tight and focused bottom end."

Mahtais tuo Greenback ehkä olla sitten se vaihtoehto mitä tässä haetaan. :)
pekurides
10.06.2007 23:57:14

koita nyt jo päättää... eipä juupas.
Tunteella päin vittua.
JoeHans
11.06.2007 07:22:37
koita nyt jo päättää... eipä juupas.

Heh. No eihän tässä mitään empimistä ole.

-G12H soundi hivelee korvia

*V30 ja Greenback ominaisuudet yhdessä

->Greenback V30 kaveriksi

Selkeää logiikkaa, ei päättämisen vaikeutta. ;) Kuuntelen mieluusti käytännön kokemuksia tästä yhdistelmästä kuitenkin (aikaa empiä elokuuhun asti, jos siltä tuntuu). :)
duc
11.06.2007 07:39:50 (muokattu 11.06.2007 07:40:22)
Itse olen ajatellut että jos Texas Heatin iskee toisen v30:n tilalle Framuksen kaappiin. Suoraan sanottuna aika hirveältä kuulostaa nyt särösoitanto ilman korvatulppia. Swamp Thang olis toinen vaihtoehto, mutta niitä näyttäisi olevan vähemmän tarjolla 16 ohmin versioina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)