Jubei 02.06.2007 09:44:04 (muokattu 02.06.2007 10:01:14) | |
---|
Morjesta! Ajattelin tässä kesän aikana tuunata jaskan rändiä uuteen uskoon ja mieleen juolahti noiden aktiivielektroniikan asentaminen.. EMG:ltä kävin kattelee kyseisiä vekottimia ja hyvältä vaikutti mut täältä on löytyny kyl paljo huonoa palautetta, joten aattelin kysyä enemmän kokemuksia lähinnä afterburnerista, expanderista ja Pi2:sta Onks noi aivan turhia patterin syöjiä kuten jossain päin sanotaan?! P.S.Tää ois tietty sopinu ehkä vähä paremmin tonne elektroniikka ja soitinrakennus-puolelle, mut nyt kävi näin :D |
Muuki 02.06.2007 11:20:34 | |
---|
Afterburneria oon harvemmin käyttäny yli puolenvälin, säröillä se aiheuttaa aivan järjetöntä kohinaa. Cleaneilla kun neljäsosalla buustaa niin nam. Mutta minä en siis ole löytänyt tuolle noita cleaneja lukuunottamatta oikeen minkäänlaista käyttöä. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Iron Horse 02.06.2007 11:28:47 | |
---|
Kivat cruncit sillä saa tuttujen kitaroilla ainakin, siis puhtaille. Melua tuli tosiaan säröille buustatessa The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
KurtCobain 02.06.2007 12:11:02 | |
---|
Siis voisko joku kertoo mikä on toi afterburner? haluisin tietää "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Tatuo 02.06.2007 12:13:53 | |
---|
Siis voisko joku kertoo mikä on toi afterburner? haluisin tietää se on jonkusortin gainboosteri mielstäni ihan turha lelu koko aktiivielektroniikka www.yad.fi | et sillee |
noir 02.06.2007 12:14:22 (muokattu 02.06.2007 12:15:45) | |
---|
Siis voisko joku kertoo mikä on toi afterburner? haluisin tietää http://www.emginc.com/displayproduc … &categoryid=32&catalogid=69 E: se on jonkusortin gainboosteri mielstäni ihan turha lelu koko aktiivielektroniikka eri mieltä mitä ihan hyvää jos tykkää ja oma mielipide tärkein onkohan kuinka paljon lisää kulutusta paristolle missähän välimerkit tässä näppäimistössä no antaa olla kyllä tästä saa selvää jos oikeasti haluaa Mä haluun sua - pähkinänkuoressa Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
merirosvokissa 02.06.2007 12:20:07 | |
---|
http://www.emginc.com/displayproduc … &categoryid=32&catalogid=69 E: eri mieltä mitä ihan hyvää jos tykkää ja oma mielipide tärkein onkohan kuinka paljon lisää kulutusta paristolle missähän välimerkit tässä näppäimistössä no antaa olla kyllä tästä saa selvää jos oikeasti haluaa Tässä plussa, ole hyvä, hyuck hyuck hyuck hyuck. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - I am amazing check me out i'm new your god guitar noobs. |
Jubei 02.06.2007 12:45:06 | |
---|
Mites toi expanderin laita, onko siitä mitää kokemuksia? |
Ankherias 02.06.2007 13:24:26 | |
---|
Afterburner on kiva lelu ja joskus ihan näppärä, tosiaan puolenvälin jälkeen menee käyttökelvottomaksi kun ääni alkaa säröytymään kuumilla mikeillä, siihen ehkä auttaisi jos kytkisi sen 18 volttiin? Kannattaa ehkä harkita jonkun pedaalin hommaamista boosteriksi mieluummin. |
bfoc 02.06.2007 13:33:20 | |
---|
Kokemuksia vain afterburnerista. Jos omistat overdrive-polkimen, ei AB:llä tee paljoa IMO. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
McNulty 02.06.2007 14:49:01 | |
---|
Itselläni on Charvelissa Jackson JE-1200 midboost aktiivipiiri... ja se on kyllä hyvä. Se JE-1000 gainboost olisi ihan mielenkiintoinen myös. JGP:n foorumeilla on ollut pitkään threadi tuosta JE-1000 DIY-meiningillä. Ovat teettäneet piirilevyjä ja sitten kotona kolvailleet. Sitä suosittelen EMG:n ohitse, vaikka täytyy kyllä sanoa että olen joutunut hieman näkemyksiäni EMG:n rojuista pyörtämään. Kai se johtuu siitä että olen saanut ihan hyvän soundin väännettyä tuosta Jackson KV:stä jossa on 81/85-satsi kiinni. clenching the fists of dissent |
Tatuo 02.06.2007 15:02:32 | |
---|
Jos omistat overdrive-polkimen, ei AB:llä tee paljoa IMO. juuri näin :D www.yad.fi | et sillee |
Jii 02.06.2007 21:30:28 | |
---|
Metallikitarassani on EMG PA2. Yleensä en tuota käytä ja olen muutenkin säätänyt potikan vähän alle puolivälin. Gainboostilla on kyllä ollut käyttöäkin. Muutamalla keikalla ei käyttöön olekaan saatu luvattua vahvistinkalustoa. Tällöin PA2 on toiminut pelastajana. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
darrell 02.06.2007 21:51:54 | |
---|
... vaikka täytyy kyllä sanoa että olen joutunut hieman näkemyksiäni EMG:n rojuista pyörtämään. Kai se johtuu siitä että olen saanut ihan hyvän soundin väännettyä tuosta Jackson KV:stä jossa on 81/85-satsi kiinni. Mulla on edelleen Jack&Danny pyöriny nurkissa, kun siinä on 81/85-setti ja halpis-Bigsby kiinni ja kyllä sillä soittelee, varsinkin 85:lla kaulassa. Jonkunlaiset cleanitkin saa, kun rullaa volaa vähän kiinni ja käy neuvottelemassa vahvistimen EQ:n kanssa. Kans voi harkita, käyttääkö vahvistimen hi- vai lo-inputtia. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
kunnasja 15.06.2007 16:58:26 (muokattu 15.06.2007 16:58:43) | |
---|
Seymour Duncanillakin on nykyään aktiivimikkejä. EMG on hallinnut aktiivimarkkinoita - ainakin kitarapuolella - vuosikaudet lähinnä siksi että muut valmistajat eivät ole aktiiveja tehneet (Jacksonilla lähinnä on jotain omia malleja). Lähtisin aktiivipuolelta kokeilemaan myös noita Duncaneja jo ihan pelkästään siksi että Duncanilla on mikkien rakentamisesta pitkät perinteet. Luulisi soundin olevan jo lähtökohtaisesti parempi kuin EMG:ssä. Mutua, makuasioita, arvailua... |
McNulty 15.06.2007 17:00:39 | |
---|
Seymour Duncanillakin on nykyään aktiivimikkejä. EMG on hallinnut aktiivimarkkinoita - ainakin kitarapuolella - vuosikaudet lähinnä siksi että muut valmistajat eivät ole aktiiveja tehneet (Jacksonilla lähinnä on jotain omia malleja). Lähtisin aktiivipuolelta kokeilemaan myös noita Duncaneja jo ihan pelkästään siksi että Duncanilla on mikkien rakentamisesta pitkät perinteet. Luulisi soundin olevan jo lähtökohtaisesti parempi kuin EMG:ssä. Mutua, makuasioita, arvailua... Itse meinaan kyllä kokeilla Duncanin Blackouts-mikkejä heti kun niitä vain saapi... LiveWire-sarjasista en kauheasti diggaillut, tosin se Mustaine-setti on vielä omissa skeboissa ja soitteluissa kokeilematta. Testasin tosin kaverin Kellyä jossa tuo Mustainen aktiivisatsi oli... ihan ok fiilikset jäi. clenching the fists of dissent |
Fingolfin 15.06.2007 18:08:02 | |
---|
Strength and Honor |
H.Corruption 16.06.2007 03:27:47 | |
---|
Itselläni on Charvelissa Jackson JE-1200 midboost aktiivipiiri... ja se on kyllä hyvä. Se JE-1000 gainboost olisi ihan mielenkiintoinen myös. JGP:n foorumeilla on ollut pitkään threadi tuosta JE-1000 DIY-meiningillä. Ovat teettäneet piirilevyjä ja sitten kotona kolvailleet. Sitä suosittelen EMG:n ohitse, vaikka täytyy kyllä sanoa että olen joutunut hieman näkemyksiäni EMG:n rojuista pyörtämään. Kai se johtuu siitä että olen saanut ihan hyvän soundin väännettyä tuosta Jackson KV:stä jossa on 81/85-satsi kiinni. Mulla Soloistissa JE-1200 ja kestää mukavasti myös kuumemmatkin mikit. Huolsin kaverin vanhaa Jaskaa, jossa J-50 ja JE-1000. Yritin saada JE-1000:n dippikytkimillä lisää kirkkautta tummasoundiseen kitaraan. Ajattelin ehdottaa mikin vaihtoa johonkin tunnetusti kirkkaampaan, mutta JE-1000:n yliohjautumisherkkyydestä johtuen kovin kuumia mikkejä ei voi valita. EMG:n PA2 kestää hyvin kuumat mikit, mutta tällöin kannattaa gain-säädön kanssa olla maltti mukana. |
kartar 18.06.2007 08:09:04 | |
---|
Itselläni on kaikissa kolmessa kitarassani Afterburner. Eli RG (EMG 85+60), RG (Duncan Full shred/59) ja Strato (EMG SLV single coilit + SPC midBoost). Potikan käyttökelpoisuus riippuu kokemuksieni mukaan mikkien lisäksi paljon käytettävästä vahvistimesta. Nykyisen nuppini VH100R:n kanssa siitä ei ole ollut riemua ts. ei juuri vaikuta soundiin, lähinnä vain lisää kohinaa ja sama juttu oli 6505:n kanssa. Lee Jackson etuasteen (Marshall-tyyppinen peli) kanssa se sitten taas toimi tosi hyvin lisäten gainiä oikein selkeästi. |
Ibanez_90 18.06.2007 08:13:18 (muokattu 18.06.2007 08:14:46) | |
---|
Itselläni on EMG-HZ H4 + MM04 gain booster (JE-1000 klooni). MM04, on Musamaailman tekemä, Laihon customeita varten tehty boosteri, joka on kohtuullisen samanlainen kuin EMG PA2, mutta ilman ylimääräistä kohinaa. Joka näkyy hinnassa: itse sain maksaa 109 euroa omastani. Olen Stratocaster_90 |