Aihe: Kielistä..
1
masasd
26.06.2007 16:10:16
Joo eli semmosta vaan kysyisin että mitkäköhän kielet ois millekkin vireelle parhaat? Lähinnä normi E-vireelle, puoli sävelaskelta alaspäin eli Eb, drop-D ja drop-Db. Ja mikä setti ois semmonen mikä toimis sekä E ja drop-D vireessä ja mikä semmonen mikä toimis Eb ja drop-Db vireessä? Onhan näitä varmaan ollut, mutta teinpähän tämmösen silti. Tässä voi vaikka puhua kielistä yleensäkkin, ja kysellä jos on aiheeseen liittyviä ongelmia tai muutenvaan kysyttävää.
http://www.last.fm/user/masasd/
Lancelot
26.06.2007 16:16:19
Omassa 25" skaalan Ibanezissa käytössä DR 10-52 setti mikä on mielestäni parhaimmillaan Eb standardi tai dropped D vireessä. Helpposoittoinen ja mukavan jämäkkä tatsi.
hullu_ukko
26.06.2007 16:25:24
Miksei ihmiset osaa kokeilla mikä kielisetti itsellä toimii parhaiten?

Itselläni on 0.09/0.10-settien hybridi ja paksuin kieli on vielä erikseenostettu 0.58.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Umas
26.06.2007 16:27:18

Tuossa seuraavalla sivulla on juttua.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=149341&co=30

...eikö tää vois mennä lukkoon?
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
masasd
26.06.2007 19:07:19 (muokattu 26.06.2007 19:10:06)
miksei ihmiset osaa kokeilla mikä kielisetti itsellä toimii parhaiten?

siksi ku tarkotus ois tilata thomannilta iso läjä kieliä ku niitä on täällä saatavilla ylihintaan paikallisesta paskasta musiikkiliikkeestä ja valikoimaki on huono. ni kusisempi homma tilata 10 pakettia väärän kokosia kieliä.

onneksi joku täällä osaa vastata asiallisesti tämmöseenki kysymykseen, pisteet siitä!

niin ja tuo toinen topicci koski drop-d vireeseen sopivia kieliä. tämä oli tarkotus olla niinku kieliä yleisesti. mutta harmi jos joku vetää herneet nenään tästä. pääasiassa hakusessa on nimittäin Eb eikä drop-D vire. asdasd.
http://www.last.fm/user/masasd/
Kefiiri
26.06.2007 19:16:36
Ihan pelkkien suositusten perusteella sitä kieliläjää ei vissiin kannata tilata. Hae sieltä paikallisesta ny edes yks sen kaliberin setti mitä meinaat hommata, että näet toimiiko ne sulla.

Eihän toi niin yksiselitteinen asia ole. Normaalivireessäkin käytetään eri paksuisia kieliä milloin milläkin perusteella.
McNulty
26.06.2007 19:36:23 (muokattu 26.06.2007 19:39:35)
Joo eli semmosta vaan kysyisin että mitkäköhän kielet ois millekkin vireelle parhaat?

Ei ole olemassa oikeita kieliä eri vireille. Mulla soittaa kaveri D-vireestä 9-46 setillä. Toisella tutulla on E-vireessä 13-56.

Lähinnä normi E-vireelle, puoli sävelaskelta alaspäin eli Eb, drop-D ja drop-Db.

Mitä settiä käytät nyt? Itselläni on 10-52 setti neljässä eri kitarassa. Vireinä on vaihtelevasti E, Eb ja D. Itse en käytä ns. droppivireitä lainkaan. Yhdessä skebassa on 11-56 setti ja vireenä C# eli Db. Skaalana 25.5" ja hyvin on toiminut. Ei liian löysä, eikä liian jäykkä. Bendit onnistuu vaivattomasti, samoin kuin sahailut.

Kokeile nyt vaikka 10-52 settiä... se on shred-ystävällinen mutta alakerta ei ole liian löysä.

Ja mikä setti ois semmonen mikä toimis sekä E ja drop-D vireessä ja mikä semmonen mikä toimis Eb ja drop-Db vireessä? Onhan näitä varmaan ollut, mutta teinpähän tämmösen silti.

Kyse on enempi siitä, millaisesta tatsista tykkäät itse. Ei siis siitä mikä setti sopii mihinkin. Sääntökirjaa tai jumalallisia ohjeita ei ole olemassa. Jos tykkäät 8-38 setistä C-vireessä, niin sitten tykkäät. Ihan se ja sama mitä muut sanovat. Kyseessä on tottumiskysymys ja makuasia... muiden ei tartte diggailla maksalaatikosta vaikka minä tykkäänkin. Ju nou vat ai miin?

Tässä voi vaikka puhua kielistä yleensäkkin, ja kysellä jos on aiheeseen liittyviä ongelmia tai muutenvaan kysyttävää.

Itse haluan pitää touhut kovasti simppeleinä, kuitenkin muistaen että kielet ovat kitaran tärkeimpiä elementtejä. Ilman niitä ei tule pienintäkään ääntä... Siksi käytänkin nykyään vain hexa-ydinlangalla varustettuja kieliä. Punottujen kielten ydinlanka ei siis ole pyöreää "rautalankaa" vaan kuusikulmaista lankaa. Se vaikuttaa kielten soundiin ja sointiin. Kirkkaampi, erottelevampi ja jollain tavalla aggressiivisempi soundi ja kieli on tuntumaltaan jäykempi, mitä perinteiset roundcore-kielet. Hexacoren ansiosta atakki on jotenkin nopeampi/herkempi... se iskee heti takaisin kun sitä iskee. Vaikea selittää...

Tässä nyt vielä listaa siitä mitä kieliä on kiinni omissa skeboissa:
DR Strings Hi-Beam 10-52
DR Strings Hi-Voltage Dimebag Signature 10-52
Elixir Nanoweb 10-52

Akustisessa on Elixir Nanoweb 12-53
if the shit fits... wear it!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)