Aihe: Crate V33H ja Crate V30H 1 | |
---|---|
![]() 26.06.2007 13:28:02 | |
Uusi laadukas kitaranuppi ostolistalla. Onko kellään kokemusta otsikon mukaisista V-sarjan nupeista/nupista. Myös tietoa V-sarjan 30w ja 50w komboihin voi tällä sivulla vuodattaa. Kitaristi etsii hittiriffiä tositarkoituksella. | |
![]() 26.06.2007 13:50:59 (muokattu 26.06.2007 13:55:27) | |
Mie testasin Craten V50 comboa, enkä syttynyt. Se ei ollut huono, mutta ei hyväkään. Mitäänsanomaton on aika hyvä sana kuvaileen miun fiiliksiä siitä. Itse ainakin testaisin H&K Edition Tubea, Puretonea ja Statesman-sarjaa ennenkö Cratea ostaisin. H&K Statesman Dual EL84 Combo - http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_statesman_dual_el84.htm H&K Puretone Combo & Nuppi - http://www.thomann.de/fi/hughes_kettner_puretone_combo.htm http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_puretone.htm H&K Edition Tube Combo - http://www.thomann.de/fi/hugheskett … r_edition_tube_20th_anniversary.htm Voin Puretonen ja Edition Tuben kohdalla kyllä vannoa, että Crate jää kalkkiviivoille. Statesmania on hinku päästä koklaan ja roplaan. clenching the fists of dissent | |
![]() 26.06.2007 15:38:58 | |
Sori bonecrusher, mutta pakko olla eri mieltä. Mun Crate V3112 combo on palvellut kohta kaks vuotta mallikaasti, just vaihtoin uudet putket ja hyvältä kuulostaa. Varsinkin puhdas kanava on mun mielestä tosi hyvä, ja särökanavasta saa hyvän pikkuroson jota on hyvä boostata pedaaleilla. Meininki on aika roots-painotteinen, joten ei se mikään ihan älyttömän monipuolinen ole, eli hevit kannattaa soittaa jollain muulla. Itsekin kävin läpi paljon vaihtoehtoja samassa teho- ja hintaluokassa, mm. Laneyn VC30, Peaveyn Classic, Fenderin HRD ja BD, Mesa/Boogie F-30 ja Carvin Bel Air. Ja Crate oli mun mielestä ehdottomasti paras. Mun mielestä kannattaa käydä kokeilemassa. Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet. | |
![]() 26.06.2007 17:00:39 | |
Sori bonecrusher, mutta pakko olla eri mieltä. No hätä. Hyvä vain jos saadaan enempi "haarukkaa" aloittajan kyselylle. Mun Crate V3112 combo on palvellut kohta kaks vuotta mallikaasti, just vaihtoin uudet putket ja hyvältä kuulostaa. Varsinkin puhdas kanava on mun mielestä tosi hyvä, ja särökanavasta saa hyvän pikkuroson jota on hyvä boostata pedaaleilla. Meininki on aika roots-painotteinen, joten ei se mikään ihan älyttömän monipuolinen ole, eli hevit kannattaa soittaa jollain muulla. Jea. Miulla ei ole muistikuvaa siitä mitkä putket Cratessa oli kun sitä testasin. Mielestäni siinä oli vähän samaa vikaa jota oli esim. Mesan F-sarjassa. Soundi jäi jotenkin "ohueksi" ja piikikkääksi/teräväksi. Ei miellyttänyt meikäläistä. Toki, putkilla voi pelata paljon, samoin kuin elementtiä vaihtamalla. Henk. koht. toivon että uusi laite jonka ostan, toimii suorilta ilman että heti pitää viritellä ja ronata. Tässä suhteessa TADeilla varustettu Edition Tube lämmitti omaa soundikorvaa ja sydäntä enempi (en omista, mutta reeniksellä on toisen kitaristin E.T. pyörinyt). Itse omistin aikanaan myös Peavey Classic 30 sekä Ashdown Peacemaker 40 combot, joista jälkimmäinen oli varsin hyvä ja monipuolinen ominaisuuksiltaan. Soundipaletti vain ei ihan riittänyt omiin touhuihin. Itsekin kävin läpi paljon vaihtoehtoja samassa teho- ja hintaluokassa, mm. Laneyn VC30, Peaveyn Classic, Fenderin HRD ja BD, Mesa/Boogie F-30 ja Carvin Bel Air. Ja Crate oli mun mielestä ehdottomasti paras. Jees. Tuohon listaan kannattaa tosiaan se H&K kuin myös Orange AD heittää mukaan. Tosin, Orangelle hintaa kertyy aavistuksen enemmän. Mun mielestä kannattaa käydä kokeilemassa. Ehdottomasti... mahdollisimman monta konetta testauslistaan ja referenssiksi. clenching the fists of dissent | |
![]() 26.06.2007 17:59:13 (muokattu 26.06.2007 18:00:22) | |
Hyvä meininki! Se vielä että noissa uusissa Crateissa on Tone Tubby Hempcone ämyrit vakiona, niitä on kehuttu kovasti ja irtotavarana ostettuna ovat aika kalliita. Putkina taitaa olla Groove Tubesit. Vaihdoin omaani päätteeseen JJ EL84:t ja etuseen EH 12AX7:t. Soundi muuttu jotenkin tiukemmaksi plus että särökanavasta tulee roimasti enemmän gainia EH:n etuputkilla. En ole vielä päässyt testaamaan treenikämppä-volalla, mutta kotona soittelu kuulostaa ihan hyvälle. Craten osat on muutenkin musta aika hyviä, metalliset input-jackit sun muuta. Putkien vaihdon yhteydessä tuli katseltua sisältöä lähemmin, ei ihan yhtä siistiä jälkeä kuin vaikka Mesa/Boogieissa, kummallista limaa pursoteltu sinne tänne, mutta ihan luotettavalta laatupeliltä vaikuttaa. Pari vuotta toiminut mulla ongelmitta, ja käytettynä ostin. Mutta onhan se tosiaan niin että pöntöt riviin ja testaamaan. EDIT: Mäkään en tykännyt yhtään Mesan F-30:stä. Se oli kauhea pettymys, kun ajattelin että se vois olla hyvä... Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet. | |
![]() 26.06.2007 22:49:08 | |
Toki, putkilla voi pelata paljon, samoin kuin elementtiä vaihtamalla. Henk. koht. toivon että uusi laite jonka ostan, toimii suorilta ilman että heti pitää viritellä ja ronata. Tässä suhteessa TADeilla varustettu Edition Tube lämmitti omaa soundikorvaa ja sydäntä enempi (en omista, mutta reeniksellä on toisen kitaristin E.T. pyörinyt). Itse omistin aikanaan myös Peavey Classic 30 sekä Ashdown Peacemaker 40 combot, joista jälkimmäinen oli varsin hyvä ja monipuolinen ominaisuuksiltaan. Soundipaletti vain ei ihan riittänyt omiin touhuihin. Musta ei kans mitään järkeä ostaa vahvistinta, jota on heti pakko muokata uusilla kajareilla ja/tai putkilla. Huolto on sitten eri asia, jota usein käytettyihin vaffareihin joutuu tekemään. Pidän ehkä nuppivahvaria siitä kätevämpänä suhteessa komboon, et siihen voi hommata kulloiseenkin tarpeeseen soveltuvan kaapin/kaapit haluamillaan elementeillä. Tuo mainitsemasi H&K edition tube vaikutti kylläkin oikein pätevältä ja kompaktilta. Muistaisin nähneeni laitteen paikallisessa F-musiikissa. Taidan mennä kokeilemaan! Etsin tällä hetkellä kompaktia keikkailuun soveltuvaa pakettia hyvällä perus-soundilla - En kaipaa mitään 100 parametrin ja presetin systeemejä. Olen turhautunut roudaamaan marshallin jmp nupin + 4x12 kaapin pieniin kapakan nurkkiin (ja soittamaan volat 1:llä tai vastaavaa). Enkä nyt sit kaipaa mitään "kyllä marshall craten aina voittaa" juttuja. Pienessä kapakassa tms pienessä tilassa monet pikkucompot tai pienemmät nuppi+kaappi yhdistelmät soudaavat yksinkertaisesti paremmalta. Mikitys PA-kamoihin on myös yleistä nykytouhuissani, joten sitäkin kautta raa'an tehon tarve ei ole niin välttämätöntä. Noista otsikon nupeista olisi tosiaan myös mukava saada mielipiteitä! Kitaristi etsii hittiriffiä tositarkoituksella. | |
![]() 26.06.2007 23:12:38 | |
Sori bonecrusher, mutta pakko olla eri mieltä. Mun Crate V3112 combo on palvellut kohta kaks vuotta mallikaasti, just vaihtoin uudet putket ja hyvältä kuulostaa. Varsinkin puhdas kanava on mun mielestä tosi hyvä, ja särökanavasta saa hyvän pikkuroson jota on hyvä boostata pedaaleilla. Meininki on aika roots-painotteinen, joten ei se mikään ihan älyttömän monipuolinen ole, eli hevit kannattaa soittaa jollain muulla. Itsekin kävin läpi paljon vaihtoehtoja samassa teho- ja hintaluokassa, mm. Laneyn VC30, Peaveyn Classic, Fenderin HRD ja BD, Mesa/Boogie F-30 ja Carvin Bel Air. Ja Crate oli mun mielestä ehdottomasti paras. Mun mielestä kannattaa käydä kokeilemassa. Mielenkiintoisia vertailu kohteita! Kaikki sellaisia, joita täs olen itsekkin enemmän ja vähemmän vertaillut viime viikkoina =). Miten volat on riittäneet bändin kanssa tolla V3112? Tuntuuko, et lisäkaappia tarttis oheen huutamaan? Soittelen itte kans tollasta perinteisempää rokkia, et ei nyt ihan mahdottomia säröjä tartte muuhun kuin ehkä johonkin soolojuttuihin. Kitaristi etsii hittiriffiä tositarkoituksella. | |
![]() 27.06.2007 00:03:34 (muokattu 27.06.2007 00:05:46) | |
Olen soittanut keikkoja ja treenejä pääasiassa aika pienten kokoonpanojen kanssa (4-6 henkeä), joissa on ollut aika kevytkätisiä rumpaleita, en ole kaivannut lisäkaappia, 1x12 on riittänyt mulle. Toisaalta olen lonkkavaivaisena aika haluton roudaamaan mitään painavaa... Mutta mun tarpeisiin on saanut riittävästi volaa sekä puhtaalla että säröllä. Jos vaadit isompaa ilmanliikettä niin voihan combon seuraksi hankkia vaikka 2x12 lisäkaapin isommille areenoille. Tai sitten nuppi ja pari erikoikoista kaappia jos sellainen paremmin vastaa tarpeitasi. Cratella ei ole samanlaista mainetta kuin vaikka Marshallilla tai Fenderillä, mutta hinta-laatu on noissa V-sarjan styrkkareissa musta aika kohallaan ja onhan se ehkä vähän persoonallisempi valinta kuin vaikka Peavey Classic tai Fender HRD. Muitakin hyviä tietysti on, H&K kannattaa varmasti tsekata myös. Ei Crate mikään täydellinen ole, yksi vähän kummallinen pikkuvika on se, että kanavaa vaihtaessa tulee pieni hiiljainen hetki. Toinen harmillinen juttu on se että presence ja boost-toiminto eivät ole säädettävissä. Mulle ratkaiseva tekijä oli soundi, haen aina kaikissa soittimissani avointa soundia, ajattelen että mitä vokaalia soundi eniten muistuttaa. Monet kuulostavat mun mielestä E:ltä tai pahimmiltaan Ö:ltä. Paras on tietenkin A, joka on kaikkein avoimin vokaali. Mutta nää on näitä mun juttuja joita oon kelannut... Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)