kipu69 25.06.2007 12:26:12 | |
---|
Oli testissä Procon Rat särö ja tykästyin kovasti. Sitten aloin katselemaan ja löytyi noita otsikossa olevia rottia. Nyt vaan kiinnostaisi miten paljon nuo soundillisesti eroavat toisistaan. Ne jotka on enemmän perehtynyt noihin niin voisivatko kertoilla.. Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi... |
-Cale 25.06.2007 12:32:03 | |
---|
Mitä noista testasit? Olen kuullut että se originaali 80-luvun Rat olisi saundillisesti aivan eri luokkaa tuon kakkosen kanssa. Itseltäni löytyy kakkonen ja mielestäni sekin on ihan kelpo laite, vaikkei varmasti kirkkainta kärkeä, mutta kyllä sillä kasarirokki taipuu oikeinkin hyvin. |
kipu69 25.06.2007 12:42:58 | |
---|
Mitä noista testasit? Olen kuullut että se originaali 80-luvun Rat olisi saundillisesti aivan eri luokkaa tuon kakkosen kanssa. Itseltäni löytyy kakkonen ja mielestäni sekin on ihan kelpo laite, vaikkei varmasti kirkkainta kärkeä, mutta kyllä sillä kasarirokki taipuu oikeinkin hyvin. se tais olla ihan rat tai rat 2( kun tarkemmin miettii niin en tosiaan muista). kiinnostais miten esim tuo rat kakkonen eroaa turbo- ja juudööti- ratista.. Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi... |
Numb 25.06.2007 12:54:12 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
kipu69 25.06.2007 13:05:23 | |
---|
http://www.ratdistortion.com Sieltä löytyy vertailut ja sound samplet. joo kävin tuolla sivuilla mut sampleista ei kovin paljoa ollu apua. itselläni nimittäin on vire A# ja metallia tulee soitettua. Muuttuu aikalailla särö kun vire menee noin alas. olis varmaan kannattanu mainita tuo aiemmin, sori siitä... Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi... |
Jungleman 25.06.2007 16:08:15 | |
---|
joo kävin tuolla sivuilla mut sampleista ei kovin paljoa ollu apua. itselläni nimittäin on vire A# ja metallia tulee soitettua. Muuttuu aikalailla särö kun vire menee noin alas. olis varmaan kannattanu mainita tuo aiemmin, sori siitä... Nii-i, tässä tapauksessa on aika paha mennä sanomaan mitään. Minulla on ollut kolme erilaista Rättiä, onhan niissä eroja mutta en pysty pätkänkään vertaa kuvittelemaan miltä ne kuulostaisivat kuvailemassasi käytössä. Käy kokeilemassa tai kysele kansainvälisiltä foorumeilta. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Artist 25.06.2007 21:24:49 (muokattu 25.06.2007 21:27:49) | |
---|
Olen jotain vertailua tehnyt itsekseni aiheesta The Rat (siis se leditön small box, mulla oli ns. whiteface, jossa tekstit valkoisella, siis se myöhempi small box) vs Rat 2. Itseäni miellytti The Rat enemmän, mutta kuulemma Rat 2:desta saa paremman vaihtamalla LM308 chipin sisään. Kyllä noiden soundissa oli kuitenkin ihan havaittavissa oleva ero; uusi Rat2 oli jotenkin kylmemmän ja kovemman soundinen eikä soundissa ollut mielestäni alapäätä ihan samalla tapaa (minä en sitä kyllä älyttömästi kaipaakaan, kitarasoundin kuuluu olla middlekäs). Vanhassa Ratissa myös etulevy oli paksumpaa metallia kuin uudessa, vaikka ihan jämäkkä tuo uusikin on. Hyviä laitteita molemmat, mutta omasta mielestäni vanha small box Rotta oli suuremman rahallisen panostuksen arvoinen (hyväkuntoisesta saa usein maksaa enemmän kuin uudesta Rat 2:desta, mint kuntoisista jopa reilusti enemmän). No, enää mulla ei tosin ole sitä, kun ei sopinut nykyiseen setuppiini. Jotkut ovat haukkuneet vanhoja LM308:lla varustettuja Ratteja kohiseviksi, mutta omani oli yllättävänkin hiljainen mitä kohinoihin tulee... Turbo Ratia en ole testannut, vaikka mieli on tehnyt, enkä myöskään vanhaa large box Rottaa tai uudempaa Vintage Rat-laitosta. "I wish life could be Swedish magazines." |
msormune 26.06.2007 08:49:23 (muokattu 26.06.2007 08:50:30) | |
---|
Kyllä noiden soundissa oli kuitenkin ihan havaittavissa oleva ero; uusi Rat2 oli jotenkin kylmemmän ja kovemman soundinen eikä soundissa ollut mielestäni alapäätä ihan samalla tapaa (minä en sitä kyllä älyttömästi kaipaakaan, kitarasoundin kuuluu olla middlekäs). Vanhassa Ratissa myös etulevy oli paksumpaa metallia kuin uudessa, vaikka ihan jämäkkä tuo uusikin on. Joo, olen aika lailla samaa mieltä. Ehkä tuossa uudehkossa Rat2:ssa on ylämiddleä/trebleä enemmän mkä peittää muita taajuuksia tehokkaasti (omani on viime vuodelta). Mutta bändisoitossa Rat2 toimi kyllä todella hyvin ihan Laneyn halpatrankkuvahvistimen kanssa. Todella murea ja hyvin läpi kuuluva särö. Iron Maiden / ACDC -osasto toimii aika hyvin tuolla, myös vanhempi Metallica. Bonuksena vielä, että patterikin kestää noissa suunnilleen ikuisesti, ja ei vie paljoa tilaa laukussa. EDIT: Tosin sanottakoon että tuosta vahvistimesta piti Rat2:n kanssa treblet vääntää aika matalalle, että ei riipinyt korvia. |