Aihe: Onko Ibanez ARX500 kokemuksia? 1 | |
---|---|
![]() 24.06.2007 21:27:55 | |
Olen koko ikäni rämpytellyt stratocastereilla, mutta nyt on alkanut tehdä mieli toisen tyyppistä kitaraa. Haaveilin aluksi Les Paulista, mutta lähes kaikki testaamani kopiot ovat mielestäni olleet aika perseestä (etunenässä Epiphonet), mutta esim. Ibanezin ARC500 vaikutti ihan kivalta. No tietenkin aidossa Gibson LP:ssä on mahtava soundi ja kaikki on muutenkin kohdallaan (hintaa vaan vähän liikaa), mutta joku näissä Les Paul soittotuntumassa tokkii strato-miehellä.. Olen siis tullut johtopäätökseen, että haluan Les Paul mahonki-sointisen kitaran, jossa olisi hiukan stratomaisempi soittotuntuma. Alan päästä näiden jorinoiden jälkeen itse asiaan eli olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne Ibanez ARX500, jota en ole päässyt itse missään testaamaan, kun ei ole tullut Itä-Suomessa vastaan. Kiitos kommenteista. ps ' niin ja suositelkaan muita kitaroita' | |
![]() 25.06.2007 22:47:32 | |
PRS kitarat suunniteltiin vissiin että olisi hiukan siinä välimaastossa, koklaa semmosia! Tosin ovatten aika kalliita ja sitten halpiskorealinja samaa tasoa epiphonen kanssa... no tätä mä aina kaikille suosittelen:) http://www.thomann.de/fi/bc_rich_bich_exotic_perfect_10_nat.htm Tunteella päin vittua. | |
![]() 26.06.2007 10:35:04 (muokattu 26.06.2007 10:40:25) | |
no tätä mä aina kaikille suosittelen:) http://www.thomann.de/fi/bc_rich_bich_exotic_perfect_10_nat.htm Jeah! Tuollainen "best of both worlds" -tyyppinen ratkaisu ongelmaan... Komppaan! mutta joku näissä Les Paul soittotuntumassa tokkii strato-miehellä.. Sinänsä kolahti kyllä tämä topikki omaan nilkkaan koska olen itsekin hieman etsimässä Les Paulia tai sen tyylistä kitaraa (mahonkibody + humbuckerit) Perus LesPaul vaan tuntuu todella vieraalta... ainakin melkein kaikki mitä olen kokeillut. Ei se paino vielä mitään mutta se epätasapaino on melko järkyttävä ja tatsi outo. PRS on tietysti yksi vaihtoehto mutta ei minulle (ainakaan hintansa puolesta) välttämättä se oikea. Godin voisi olla hyvä: http://www.godinguitars.com/godinlgsigp.htm Korjatkaa toki, jos ei oo hyvä... ;) Hit me with your rhythm stick! | |
![]() 26.06.2007 12:19:03 | |
eli olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne Ibanez ARX500, jota en ole päässyt itse missään testaamaan, kun ei ole tullut Itä-Suomessa vastaan. Koitapa hakea tuolta keskustelusta ARX300:sesta juttua. Tähän jo alkuun täytyy todeta, että nästä uudemmista ARX:sta ei ole henkilökohtaista kokemusta, toisin kuin tuosta alkuperäisestä Ibanex Artist-sarjasta. Siinäkin voisi olla jonkinmoista vaihtoehtoa, tosin joutuu vahtimaan esim. eBayta. Myös niitten hinnannousu on ollut 2002 jälkeen merkittävää. Vintagemarkkinoitten ehkä prosentuaalisesti suurinta...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 26.06.2007 20:29:08 | |
Jep Jep, nuo Paul Reed Smith:n tyyppistä olen juuri hakemassa, mutta kun hinnat ovat olleet siinä 3k tuntumassa, joka on kyllä mulle vähän liikaa... ihan periaatteestakin. Tule sellainen ole, että pitäs ehkä ekana opetella soittamaan jos tälläisen hankkii.... Tämä http://www.thomann.de/fi/bc_rich_bich_exotic_perfect_10_nat.htm on minun makuun liian paholaisen-basso-kitara (heh). Kylläsen pitää kitaran sellainen vintagea olla niin kun soittajansakin, kun viikset ja posketkin jo roikkuu tai ainakin tyylikkään 'herrasmiesmäinen' niin kuin esim. nää PRS ja Goudinit. Olen kyttäillytkin muutamaa 80 luvun alun Artistia eBayssa ja olen parit tarjouksetkin heittänyt, mutta hinnat ovat sitten karanneet kohtuuttomuuksiin. Hyviä kitaroita ovat luultavasti olleet, mutta en halua ostaa keräilyesinettä (antiikkihintaan) vaan laadukkaan käyttötavaran kohtuulliseen hintaan. Toisaalta ymmärrän kyllä nämän vanhojen-Artist/Vintage-Ibanezien arvon nousun, sillä mitä niitä 80-luvulla kokeilin, niin ne olivat tosi Pro tasoa (ainakin mielestäni). Jos joku hullu maksaa 10000€ vanhasta Fenderistä, niin miks ei 3000€ vanhasta Ibanezista. Täytynee tulla Helsinkiin kalastelemaan, jos vaikka löytyis tää ARX500:n. Useimmat ovat tälläpalstalla näköjään kiitellet tota ARX300. Itseäni kiinnostaa lähinnä että onko ARX-malli soittotuntuma erilainen kuin ARC-mallin. Testaamani ARC500 oli siis aivan loistava kitara. Hienoa viimeistelyä, loistava soundi, hyvät mikit ,mutta ehkä vain siis liian Les Paul-mainen minun makuuni. | |
![]() 26.06.2007 20:36:09 | |
Fox ja Herbert: Siis mihin hintoihin nuo Ibanez Artist-kitarat ovat nousseet? Mulla taitaa olla vm.80 AR100, jonka ostin joku vuosi sitten mielestäni edulliseen hintaan. Kitara ei todellakaan ole mint-kuntoinen, mutta en etsinytkään mitään vitriinikitaraa, vaan työkalua. Pahoittelut off-topicista. Jos ihan aiheeseen palataan, niin oma Ibanez Artist on ollut sangen kelpo yksilö ja jos tuo ARX500 on vastaavaa laatua, voin helposti suositella. | |
![]() 26.06.2007 20:37:17 | |
Olen kyttäillytkin muutamaa 80 luvun alun Artistia eBayssa ja olen parit tarjouksetkin heittänyt, mutta hinnat ovat sitten karanneet kohtuuttomuuksiin. Hyviä kitaroita ovat luultavasti olleet, mutta en halua ostaa keräilyesinettä (antiikkihintaan) vaan laadukkaan käyttötavaran kohtuulliseen hintaan. Toisaalta ymmärrän kyllä nämän vanhojen-Artist/Vintage-Ibanezien arvon nousun, sillä mitä niitä 80-luvulla kokeilin, niin ne olivat tosi Pro tasoa (ainakin mielestäni). Jos joku hullu maksaa 10000€ vanhasta Fenderistä, niin miks ei 3000€ vanhasta Ibanezista.. Kyllä ne on todella ihan käyttöpelejä, soitettavuudeltaan ehkä parhaat on nuo vanhemmat (eli ei AR-Artistit) ohuemman rungon (pienempi paino) ja tosi mukavan kaulaliitoksen (ns. smooth heel) vuoksi. Nuo AR-sarjalaiset (poislukien ne mallinvaihtokauden vanhoilla "säädöillä" tehdyt) on toki mikkien puolesta, jos pitää siitä LP-tyylisestä soundista, parempia, sekä kansipuut on komeammat. Painoa tosin on sitten paksummasta rungosta johtuen jopa enemmän kuin Les Pauleissa. Pitäisin kannattavana ostoksena, jos likimain kohtuuhintaan löytyy. Tuon ARX-500:n ja ARX-300:n välillä taitaa olla lähinnä kansipuu- ja muuta ornamentaatioeroa.
![]() 26.06.2007 20:43:37 | |
Fox ja Herbert: Siis mihin hintoihin nuo Ibanez Artist-kitarat ovat nousseet? Mulla taitaa olla vm.80 AR100, jonka ostin joku vuosi sitten mielestäni edulliseen hintaan. Kitara ei todellakaan ole mint-kuntoinen, mutta en etsinytkään mitään vitriinikitaraa, vaan työkalua. Pahoittelut off-topicista. Jos ihan aiheeseen palataan, niin oma Ibanez Artist on ollut sangen kelpo yksilö ja jos tuo ARX500 on vastaavaa laatua, voin helposti suositella. AR-100 on siinä 600-800 hujakoissa vissiin, en oo hirveän aktiivisesti seuraillut hintatasoa. AR-300 sitten jossain 800-1200, AR-500:sta ei juuri alta tonnin näe, paitsi toki silloin, jos se tarvittee "pientä laittoa" tai siihen on lyöty Kahler, EMG:t ja hukattu aktiivielektroniikka. AR-3000 ja 5000 on sitten jo ihan "isojen poikien liigassa" hinnoissa, juur tais mennä likelle 3500 yks viistonninen. AR-200 ja AR-400 on kumpikin niin harvinaisia, että on vaikea sanoa hintaa. Halvimmat mallit AR-50 (halvin) ja AR-30 alkaa myös olla tuolla 500 paremmalla puolella, kolmikymppi vallankin. Siin oli sitte AR-Artistien lyhyt hintakatsaus, jätin tarkoituksella pois kaikki "spessumallit" ja vibralliset.
![]() 27.06.2007 00:42:50 | |
Miulla oli myös monta vuotta tuollanen AR-100 ja aika hassu kepakko oli:) Aika painava ja jotenkin kaula kapea mutta kyllä siinä semmoinen laatutyö huokui läpi mutta tässä yksilössä sattu olemaan nauhat loppu ja intonaatiokin mahdoton saavuttaa nii loppujen lopuksi palo hihat viritellessä ja menin liikkeeseen vaihtamaan sen ilman parempaa tietoa arvosta Korean Epiphone lespaan!!! HOHOHO! voin kuullA JO MOJOVAT HÖRÖNAURUT tuosta vaihtokaupasta, no sain siitä kuitenkin omani pois :) (se surkea korean epi vaihtui nopeasti Tsekki-epi-lespaan joka varmaan tulee pysymään hautaan asti, on muuten pirun hyvä, enkä artistia ole enää sen jälkeen kaipaillut!) No en tiennyt silloin että nämä artistit mitään klassikoita ovat ja ei siinä mielestäni mitään hirveän erikoista silloin ollut , ihan ok ne V-2 mikit oikeastaan mutta kuitenkin ainakin silloisilla laitteilla oli aika tunkkainen saundi, vasta X2N rupesi tykittämään kunnolla metallicaa... mutta kyllä siinä sellainen "tihee" ja hieno särösointi mitä nykyisistä mahonkipeleistä ei välttämäti löydä! Tunteella päin vittua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)