Aihe: Konsultointiapua 20w kitaravahvistimeen (kotikäyttö)
1 2
Mntr
28.06.2007 12:20:34 (muokattu 28.06.2007 12:21:11)
Tere!

Eli tarkoitus olisi hankkia uusi kitaravahvistin nykyisen lainavehkeen paikalle..

Asun kerrostalossa, joten uskon että 20w riittää. Vahvistimessa tulisi olla valmiita efektejä ja jonkinlainen power squeeze toiminto (kuten rolandeissa).

Kitarana toimii rgr 321 EX (eli erona perus RG321 reverse lapa ja EMG:n mikit)

Olen vilkuillu tuota Rolandin x-20:stä, mutta kantakaa ihmeessä kortenne kekoon ja jeesatkaa miestä mäessä !

Kiitos jo etukäteen
Umas
28.06.2007 12:27:53 (muokattu 28.06.2007 12:43:01)

Tere!

Eli tarkoitus olisi hankkia uusi kitaravahvistin nykyisen lainavehkeen paikalle..

Asun kerrostalossa, joten uskon että 20w riittää. Vahvistimessa tulisi olla valmiita efektejä ja jonkinlainen power squeeze toiminto (kuten rolandeissa).

Kitarana toimii rgr 321 EX (eli erona perus RG321 reverse lapa ja EMG:n mikit)

Olen vilkuillu tuota Rolandin x-20:stä, mutta kantakaa ihmeessä kortenne kekoon ja jeesatkaa miestä mäessä !

Kiitos jo etukäteen

Vakio vastaus, notta mitenkäs rolandin microcube? Se riittää mun mielestä ihan hyvin kerrostaloon, ja kuullostaakin vielä hyvältä. Itselläni olu volume korkeintaan klo 10 kohdalla =P
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
Simo78
28.06.2007 12:30:23
Asun kerrostalossa, joten uskon että 20w riittää.

Riittää ja ylikin jää tehoja. Itsellä kotona 15w vahvari ja tollasella 2-3 sillä tulee soiteltua...
kojones
28.06.2007 12:34:24
Riittää ja ylikin jää tehoja. Itsellä kotona 15w vahvari ja tollasella 2-3 sillä tulee soiteltua...

Micro Cuben 2w on jo mulle liikaa, klo 9 paikkeilla siitä volat yleensä on..
Numb
28.06.2007 12:43:00

Micro Cuben 2w on jo mulle liikaa, klo 9 paikkeilla siitä volat yleensä on..

Sama täällä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Krice
28.06.2007 13:38:52

Jos trankkua etsit niin sehän voi olla vaikka 100W, ei sitä tarvitse pitää isolla. Isoissa vahvistimissa on usein myös yllättäen isompi elementti -> parempi soundi. Ei kannata ostaa mitään trankku-minilaatikkoa joka suhisee kuin ampiainen.
Putkivahvistimet on sitten erikseen, niissä pitää kyllä olla vähemmän tehoa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Umas
28.06.2007 13:42:40

Jos trankkua etsit niin sehän voi olla vaikka 100W, ei sitä tarvitse pitää isolla. Isoissa vahvistimissa on usein myös yllättäen isompi elementti -> parempi soundi. Ei kannata ostaa mitään trankku-minilaatikkoa joka suhisee kuin ampiainen.
Putkivahvistimet on sitten erikseen, niissä pitää kyllä olla vähemmän tehoa

Jos etsii vahvaria nimenomaan koti soittoon on 30wattiakin trankkua liikaa.
Eri asia jos tarttee bänditouhuihin ym. Niin itselleni ei riittäis edes 100w trankkua. =P
Krice
28.06.2007 13:45:09

Jos etsii vahvaria nimenomaan koti soittoon on 30wattiakin trankkua liikaa.

Ei sitä tarvitse laittaa täysille. Volume-nappi on keksitty juuri sitä varten, että äänentason voi sovittaa kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Umas
28.06.2007 13:53:36

Ei sitä tarvitse laittaa täysille. Volume-nappi on keksitty juuri sitä varten, että äänentason voi sovittaa kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi.

Mutta soundi onkin sitten kakelia
Mntr
28.06.2007 14:23:23
Ylempiin kirjoituksiin: Hyvä tietää....

Mutta voisiko joku mielipidettä ylipäätänsäkkin vahvistimista jotka sopisivat tuohon kuvaukseen.

Lisäksi mitä mieltä olette itse X-20:stä
Krice
28.06.2007 14:25:20 (muokattu 28.06.2007 14:25:49)

Mutta soundi onkin sitten kakelia

Kerropa miten soundi muuttuu kun äänenvoimakkuus on pieni. Jos sillä jokin vaikutus on trankkujen kanssa niin se on pikemminkin positiivinen vaikutus.
kojones
28.06.2007 14:29:45
Kerropa miten soundi muuttuu kun äänenvoimakkuus on pieni. Jos sillä jokin vaikutus on trankkujen kanssa niin se on pikemminkin positiivinen vaikutus.

Isompi elementti vaatii enemmän volumea syttyäkseen ja soidakseen kunnolla ja se sama watti tuottaa myös yleensä isomman mökän kuin pienemmässä kaiuttimessa.

Kustomin KGA65:ssa oli myös sellainen volumepotikka että oli kovasti vaikeaa saada siitä kotisoittoon sopivia voimakkuuksia..
Umas
28.06.2007 15:15:45 (muokattu 28.06.2007 15:16:49)

Ei ainakaan mun äässillä volume ykkösellä ääni syty lainkaan, siksi soittelenkin kotona microcubella. Yllä selitetty asia erittäin hyvin. Se microcube kahvilautasen kokonen elementti kun ei kauheasti volyymia tartte, mutta kyllä siitäkin sitä ääntä lähteen niin että metsän saa raikaan (kokeiltu mökillä)
edit. Niin ja 20w vahvarilla ei ainakaan akustisten rumpujen kanssa vedellä niin miksei microcube? Ei ainakaan maksa turhasta watti määrästä.
Axe83
28.06.2007 15:44:37

Olen testannut cube 20x:sää ja microcubea useammalla kitaralla ja tullut siihen tulokseen, että tässäkin tapauksessa isoveli antaa malliston kuopukselle kyytiä.
Ääni vain yksinkertaisesti kuulostaa muhkumalta, eikä 20x piere kun soitetaaan humbuckereilla.

Cube 20x:ssä on lisäksi 3 alueinen eq ja parempi viritin.
Jos en välttämättä halua paristokäyttöistä vahvaria, ostaisin kyllä cube 20x:n.
Axe-efekti on paras efekti
Umas
28.06.2007 15:46:32

Olen testannut cube 20x:sää ja microcubea useammalla kitaralla ja tullut siihen tulokseen, että tässäkin tapauksessa isoveli antaa malliston kuopukselle kyytiä.
Ääni vain yksinkertaisesti kuulostaa muhkumalta, eikä 20x piere kun soitetaaan humbuckereilla.

Cube 20x:ssä on lisäksi 3 alueinen eq ja parempi viritin.
Jos en välttämättä halua paristokäyttöistä vahvaria, ostaisin kyllä cube 20x:n.

Ei kyllä mun mcube piereskele ei humppareilla eikä sinkuilla =P
onko 20x:ssä mikille paikkaa? Sillä saa mikin kans vaikka huuliharpun kuulumaan
Axe83
28.06.2007 16:15:05

Ei kyllä mun mcube piereskele ei humppareilla eikä sinkuilla =P
onko 20x:ssä mikille paikkaa? Sillä saa mikin kans vaikka huuliharpun kuulumaan

On tossa joku tommonen aux-in - paikka, johon saa vaikka mp3-soittimen kiinni.
En oo kyl testannu sitä mikin kanssa.
Axe-efekti on paras efekti
Krice
28.06.2007 17:18:37

Isompi elementti vaatii enemmän volumea syttyäkseen ja soidakseen kunnolla

Mutua vai faktaa...
LaXu
28.06.2007 17:49:35
Mutua vai faktaa...

Itse olisin mutun kannalla. Enemmänkin kyse on minun mielestäni siitä, että ihminen kuulee eri tavalla kovemmilla volumeilla. Tämä on helppo kokeilla: Väännä kitaravahvari, kotistereo tai muu audiolaite aika pienelle ja sen jälkeen kuuntele sitä hieman kovemmalla volalla. Kovempi kuulostaa taatusti paremmalta. Tietysti sitten kun mennään sinne "helkkarin lujaa" osastolle tulee nopeasti käänteinen ilmiö kun korvat alkavat väsyä ja kova vola syö miestä.

Minusta vahvarien tehoja ei kannata juuri tuijottaa vaan selvittää, onko niissä toimiva master volume. Toisin sanoen tarviiko vahvari vääntää varsin kovalle ennen kuin kuulostaa hyvältä (esim. useimmat putki-Marshallit) vai onko soundi kiva jo maltillisemmallakin volalla.

Transistorivehkeiden kanssa lisätehosta ei ole myöskään haittaa.
noblige
28.06.2007 18:25:09
Itselläni on tuo 30X ja ostin sille kaveriksi keväällä tuo rgr321ex:n, näin aloittelevana "kitara harrastajana" voin sanoa olevani tyytyväinen vahvistimeen. Tuskin noiden cubejen kanssa pahasti mäkee menee, valitsee sitten minkä mallin tahansa (kokemusta ei muista kuin tuosta 30X:stä).
Numb
28.06.2007 18:29:18

Mitä olen noita cubeja testaillut, niin niiden hyviin puoliin kuuluu muun muassa kelpo soundi kerrostalovolumella.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)