Aihe: Cube 20X vai 30X?
1
skellu
02.07.2007 13:58:41
Elikkä uutta vahvistinta olen ostamassa, enkä osaa päättää näiden kahden väliltä. 30X tietysti ei hirveästi enempää maksaisi, mutta tehoilla tuskin tulen koskaan kerrostalosoittelussa tekemään mitään, eli varmaan soitan koko ajan power squeezer päällä ja se ainakin tietojen mukaan tiputtaa tehon kahteen wattiin, mutta soundaa samalta kuin hyvällä volyymilla soitettuna ilman. Onkohan tuo suurempi kaiutinelementti ylimääräisen rahan arvoinen?
MTM
02.07.2007 14:07:55 (muokattu 02.07.2007 14:51:41)
Minulla on 30X, ja päädyin siihen pitkälti tuon 10" elementin takia. Soittelen makuuhuonevolyymeillä, mutten silti ole tarvinnut power squeezeriä lainkaan. Se tekee äänestä selvästi tummemman ja tukkoisemman eikä mainostettu sustainin lisäys ainakaan minun korviini kovin merkittävä ole. Volume pienellä äänentaso on riittävän hiljainen, ja jos yöllä soittelen niin laitan kuulokkeet päähän. Tehoreserviä tässä pytyssä on minun tarpeisiini tarpeeksi.
skellu
02.07.2007 14:25:19
Minkälaisessa asennossa volumepotikka on ilman power squeeseria, että vielä uskaltaa makuuhuoneessa soitella?
MTM
02.07.2007 14:29:02 (muokattu 02.07.2007 14:51:10)
Minkälaisessa asennossa volumepotikka on ilman power squeeseria, että vielä uskaltaa makuuhuoneessa soitella?

Riippuu vähän vuorokaudenajasta ym. olosuhteista, mutta varsin lähellä säätövaran alapäätä liikutaan. En ole tainnut sitä yli kello 11 uskaltaa vääntää, ja silloin ääntä tulee jo paljon...

EDIT: lisähuomautuksena, että asun omakotitalossa. Ei tarvitse ihan hirveästi naapurien takia jännittää. Vaimoväen takia sitten enemmän...

EDIT 2: VOX Valvetronics sarjaan saattaisi ehkä myös kannattaa tutustua. Näissä tosin efektien käyttö vaikuttaa ainakin minusta hankalammalta.
GNR Slash
02.07.2007 15:40:22
EDIT 2: VOX Valvetronics sarjaan saattaisi ehkä myös kannattaa tutustua. Näissä tosin efektien käyttö vaikuttaa ainakin minusta hankalammalta.

Mul on toi Vox Valvetronix sarjan 15 w... Hyvä se on ja ei noit efekteikää oo vaikee käyttää, mut en vaa käytä... Se auto wah on kyl iha roska, tai no en tiiä onks se muiski auto waheis sellanen mut ainaki tos se on iha paskan kuulonen.

Muuten oon ollu tyytyväinen... Ja siin pystyy säätä todella paljon kaikkee. volumi on ollu siin klo. 10:n kohal ja Masterkin on ollu klo. 10:n kohal. Gaini on melkei täysil
lärviapina
02.07.2007 18:14:35
itse päädyin tuohon 30x:ään ku kotivahvistinta hommasin...
soittelin liikkeessä rinnakkain 20 ja 30 ja mielestäni tuossa 30 oli sen verran parempi tai jytympi soundi nii valitsin sen....nii...johtunee varmaan tuosta 10 tuuman elementistä....
jos nuitten välillä arvot nii laita parikymppiä enemmän ja osta tuo 30x
pää tyynyn päällä eikä tyynyjen välissä
AZa
02.07.2007 21:19:03
Ite olin eka ostamassa 30x:ää kun ei ollut hinnassa niin paljoa eroa, mutta kaupassa oli vaan 20x ja otin sitten sen kun oli pakko joku saada. Kuulosti kaupassa ihan hyvältä ja sama kotona :) Kyllä tosta ihan tarpeeksi jyty saundi lähtee itelle.
MTM
03.07.2007 10:45:13
Tuossa demo X-sarjasta:

http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/CUBE-X_IT/index.html

kestää aika kauan latautua
skellu
03.07.2007 13:20:48
Tänään kaupoille ja testailemaan, harmi kun nuo kakskymppiset ovat loppuneet. Budjettia on varattu sen verran, että kolmekymppiseenkin on varaa. Tuskin tuon isomman ostosta ainakaan mitään haittaa on pienempään verrattuna?
MTM
03.07.2007 13:32:38 (muokattu 03.07.2007 13:41:35)
Tuskin tuon isomman ostosta ainakaan mitään haittaa on pienempään verrattuna?

No ei varmasti. Tässä kokoluokassa erot ovat muutenkin pieniä.

EDIT: Teoriassahan isompi kartio vaatii enemmän tehoja herätäkseen, ja volumea pitää avata enemmän, mutta tuskin pikkutrankkujen maailmassa tällä asialla oleellista merkitystä on.
Jonttu _
03.07.2007 13:46:25 (muokattu 03.07.2007 13:47:24)

Tänään kaupoille ja testailemaan, harmi kun nuo kakskymppiset ovat loppuneet. Budjettia on varattu sen verran, että kolmekymppiseenkin on varaa. Tuskin tuon isomman ostosta ainakaan mitään haittaa on pienempään verrattuna?

Juu haittaa ei ole, sanoisin että ota toi isompi, vaikka kerrostalossa ton 20w tehot riittää jo helposti yli, mutta se isompi elementti tuo kyllä helvetisti munaa soundiin, vaikka soittaisit ihan hiljasella niin ei sen 20 wattisen elementti toista niitä matalia ihan yhtä hyvin kun 30w:n. :)
skellu
04.07.2007 20:39:46
Tarttui 30X mukaan ja tovi on testailtu. Soundi on kyllä jotain uskomatonta V-amp kakkosen jälkeen. Pätkääkään ei harmita, vaikka meni kesän budjetti tuohon :)

Menenkin tästä takaisin soittelemaan. *kuolaa*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)