Zakk 17.07.2007 21:03:30 | |
---|
Mä ihastuin nyt ESP Eclipse-1 kun kävin tossa testailemassa sitä, mutta huomasin että se onkin Japanin kitara eikä Jenkki. Samaan hintaan saisi ulkomailta tilattu USA Eclipse-II:n onko teillä tietoa mitä eroa näillä on? Speksit on about samat käsittääkseni, mutta pitääkö tuo USA peli paremmin arvonsa tai onko jollain tavalla paremmin tehty?! "Where there's a whip there's a way" |
McNulty 17.07.2007 21:07:33 (muokattu 17.07.2007 21:08:48) | |
---|
Yksikään ESP ei valmistu enää USA:ssa. Se USA tarkoittaa sitä, että sen runko ja potikoiden sijoittelu on hieman erilainen, jotta se pääsee USA:n markkinoille ilman oikeusjupakkaa Gibsonin kanssa. ESP:n Custom Shop sijaitsee Japanissa ja sieltä tulee Hetfieldin skebatkin. USA:ssa ei taida olla muuta kuin ESP:n Artist Relations, Promotion ja Management osastot. Aivan varmaksi en mene tuosta osastojen sijoituksesta, mutta jotenkin näin muistelisin lukeneeni. if the shit fits... wear it! |
Zakk 17.07.2007 21:11:30 | |
---|
Ok, kiitoksia eli tämä selvensi asiaa huomattavasti! Vähän hämäävä tosiaan toi USA tossa perässä ja ESP:n sivuilla kaikki on Eclipse-II:ia. "Where there's a whip there's a way" |
jpg 18.07.2007 11:37:58 | |
---|
niin ja mikä hitto tuosta MADE IN USA taivaan tekee.jos kitara on muuten hyvä niin eihän se että se on tehty Japanissa siitä huonoa tee!?ja tuntuu oudolta jos jo tässä vaiheessa mietit sitä arvoa/jälleenmyyntiarvoa.sitä paitsi 30 vuotta soittamista harrastaneena olen huomannut että Jaappanin pojat ne hyviä soittimia tekeekin.omistan muuten Gibson Firebirdin.MADE IN USA. |
oiva tumpeloinen 18.07.2007 11:44:57 | |
---|
niin ja mikä hitto tuosta MADE IN USA taivaan tekee.jos kitara on muuten hyvä niin eihän se että se on tehty Japanissa siitä huonoa tee!?ja tuntuu oudolta jos jo tässä vaiheessa mietit sitä arvoa/jälleenmyyntiarvoa.sitä paitsi 30 vuotta soittamista harrastaneena olen huomannut että Jaappanin pojat ne hyviä soittimia tekeekin.omistan muuten Gibson Firebirdin.MADE IN USA. Osa tuntee itsensä niin hyvin, että arvelee kitaran jossain vaiheessa menevän kiertoon. Kyllä mun mielestä silloin voi ihan hyvin miettiä kitaran jälleenmyyntiarvoa. Ja jostain kumman syystä tuommoinen kolmen kirjaimen leima tekee myynnin kovin usein huomattavasti helpommaksi, olkoon kitara minkälainen hyvänsä. |
Zakk 18.07.2007 13:25:03 | |
---|
Osa tuntee itsensä niin hyvin, että arvelee kitaran jossain vaiheessa menevän kiertoon. Kyllä mun mielestä silloin voi ihan hyvin miettiä kitaran jälleenmyyntiarvoa. Ja jostain kumman syystä tuommoinen kolmen kirjaimen leima tekee myynnin kovin usein huomattavasti helpommaksi, olkoon kitara minkälainen hyvänsä. Jep juuri näin ajattelin. En usko että yksikään kitara tulee mulla välttämättä loppu elämää olemaan, ja onhan se kiva että siitä jotain saa irti sitten myöhemmin jos rahaksi tarvii muuttaa. "Where there's a whip there's a way" |
McNulty 18.07.2007 13:47:52 | |
---|
Vähän hämäävä tosiaan toi USA tossa perässä ja ESP:n sivuilla kaikki on Eclipse-II:ia. Jep. Itse tosiaan vertailin vierekäin tuota "normaalia" Eclipseä ja sitä jenkkilän markkinoille menevää versiota. Erot olivat hyvin pieniä. Oikeastaan ainoa ero oli siinä USA-yksilössä potikoiden asettelu (3 potikkaa neljän sijasta, eivätkä olleet diamond-muodostelmassa kuten Les Pauleissa ja Eclipse I). Samoin tuo singlecutin sakara oli Eclipse I-mallissa pyöreämpi, eli enemmän Les Paul kuin siinä USA-mallissa kyseinen koukku on terävämpi. Siinäpä ne taisivat ollakin suurimmat erot. Nykyäänhän ESP:ltä on saatavissa Eclipseä myös "oikean paksuisella bodyllä". Muut yksilöthän ovat Gibsonin Les Pauleja ohuempia rungostaan, mutta tuo uusi Full Thickness-malli kasvattaa ESP:n bodyä täysiveriseksi LP-henkiseksi soittimeksi. Sitä en ole tosin päässyt kokeilemaan, ainoastaan nähnyt metrin päästä. PS. Olen itse kyllä Gibsonin miehiä, mutta ei tuo Eclipse ole lainkaan pöllömpi vaihtoehto kitaraksi, jos joku haluaa modernisoidun LP-henkisen soittimen. Listen To Psychedelic Rock - http://www.techwebsound.com/ |
Zakk 18.07.2007 15:26:52 | |
---|
PS. Olen itse kyllä Gibsonin miehiä, mutta ei tuo Eclipse ole lainkaan pöllömpi vaihtoehto kitaraksi, jos joku haluaa modernisoidun LP-henkisen soittimen. Jep, samoin itsekkin Gibson miehiä, mutta oon tässä yritellyt metsästellä hieman kevyempää keppiä tohon rinnalla, toi mun Classic:i painaa senverran mukavasti että olis kiva vähän muullakin välillä soittaa. Ei oikeen muun malliset kitarat mun käteen sovi, tosin SG:tä tossa aloin myös miettimään.. "Where there's a whip there's a way" |
McNulty 18.07.2007 15:34:21 | |
---|
Jep, samoin itsekkin Gibson miehiä, mutta oon tässä yritellyt metsästellä hieman kevyempää keppiä tohon rinnalla, toi mun Classic:i painaa senverran mukavasti että olis kiva vähän muullakin välillä soittaa. Ei oikeen muun malliset kitarat mun käteen sovi, tosin SG:tä tossa aloin myös miettimään.. SG on ihan kiva vaihtoehto myös. Itse pidän kovasti siitäkin. Tietysti jos ns. halvempaa kakkosskebaa etsit, niin tuo LTD:n Deluxe-sarja ei ole lainkaan pöllömpi. Jonkun aikaa omistin LTD EC-1000VHB:n jossa oli satiinilakkaus, Duncanin mikit, Earvana, Sperzelit jne. Se oli kevyt ja mukava "LP-tyylin" soitin tuossa kun kotosalla istui koneen edessä ja nauhoitteli. Se oli kevyt ja "huoleton", hyvin viimeistelty ja soikin vielä, kerpeles. Vastoin kaikkia olettamuksiani :) Listen To Psychedelic Rock - http://www.techwebsound.com/ |
Zakk 18.07.2007 16:13:57 | |
---|
Olinkin alkujaan tota LTD Deluxe EC-1000 menos kokeilee, mutta kun myyjä tyrkytti että testaile nyt tota Eclipseä, niin pakkohan se oli. Jäi sit siinä hötäkässä kokonaan toi LTD kokeilematta. Se olis kyllä hinnaltaan houkuttelevampi.. SG Standardikin olis sekin 300 halvempi. Vaikeita hommia nää ;) "Where there's a whip there's a way" |