Aihe: ENGL E530 vs. E570 tai E580
1
Michael Thomas
26.07.2007 14:46:22
Onks kellään kokemuksia ENGLin halvimman räkkietusen E530 saundeista verrattuna kalliimpiin midiohjattaviin isoveljiinsä?

Itelläni on toi E530 ja oon miettinyt antasko noi paremmat mallit jotain lisää saundiin..hintaa tulee heti tonni lisää ku vertaa 530:sta esmes 570:een..ei kai midiohjaus oo ainoo parannus..

Ite oon ollu tyytyväinen ton 530:n hevisaundiin erityisesti kompeissa..oon ajanu sitä ulos marshallin 9200 putkipäättärillä ja ENGLin komerolla..liideihin kuitenkin kaipais vielä jotain lisää..

Anyone? Myös kaikki yleiset kommentit E570:sta ja E580:sta kiinnostaa..
pekurides
26.07.2007 23:57:31

Kato rocksolidamps.com klippejä , siellä ainaskin yksi e580 vai olikse e570 klippi mikä aika murskaava verrattuna siihen halvimpaa josta en ainakaan itse yhden illan testailtuani saanut mitään irti...
Tunteella päin vittua.
Jaqqi1991
27.07.2007 00:06:28
Millaset puhtaat noista lähtee? E530 kokeilin joskus ja puhtaat oli aikas huonot mutta miten isoveljissään?
We may be humans, but were still animals
Focke Wulf
27.07.2007 00:07:51 (muokattu 27.07.2007 00:09:52)
Kato rocksolidamps.com klippejä , siellä ainaskin yksi e580 vai olikse e570 klippi mikä aika murskaava verrattuna siihen halvimpaa josta en ainakaan itse yhden illan testailtuani saanut mitään irti...

joo toi e570 on ton SPECIAL EDITION E 670 etuaste versio eli kannataa kuunnella myös SPECIAL EDITION E 670 klipit
Life is hard, then u die
oiva tumpeloinen
27.07.2007 00:10:03
E580 on kohtuullisen hyvä kaikessa, lukuunottamatta massiivisia alapäitä. Henkilökohtaisesti kaipasin rankemmalle puolelle enemmän alapäitä, joten vaihdoin sen pois. Toisessa projektissa, missä covereita paiskotaan, se oli kyllä hyvä kone.
Focke Wulf
27.07.2007 00:17:25
E580 on kohtuullisen hyvä kaikessa, lukuunottamatta massiivisia alapäitä. Henkilökohtaisesti kaipasin rankemmalle puolelle enemmän alapäitä, joten vaihdoin sen pois. Toisessa projektissa, missä covereita paiskotaan, se oli kyllä hyvä kone.

ootko tota e570 tyypänny? on pidemmän aikaa kiinostanu toi mutta en oo uskaltanu ihan tosta noin vaa tilata
Life is hard, then u die
oiva tumpeloinen
27.07.2007 00:21:31
ootko tota e570 tyypänny? on pidemmän aikaa kiinostanu toi mutta en oo uskaltanu ihan tosta noin vaa tilata

En ole. Kyllä se muakin kiinnostaisi, mutta mulla ei sellaiselle tällä hetkellä ole käyttöä, ja se on aika kallis lelu kotiin.
Metallikitaristi
27.07.2007 00:24:58 (muokattu 27.07.2007 00:36:19)
Sulla on oiva vissiin triaxis? Viitsisitko laittaa pienen vertailun niistä?

E. siis siitä ja E580
Petri-helena: "Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!"
Focke Wulf
27.07.2007 02:43:27

tää e570 pitäs olla englin paras mättö kone. mua henkilökohtaisesti kiinnostaa vain ja ainostaan mättö. (akustiset estevellä)
Life is hard, then u die
Michael Thomas
27.07.2007 09:30:54

Kyllä E 530 antaa kompeissa todella jämäkät saundit.....avainjuttu on se että gaineja ei saa laittaa liian kovalle, ehkä noin 60 prossaa maksimista...sit kun luukuttaa putkimarsun ja englin kaapin läpi niin potki munille aika tiukasti....
ääninäyte:
http://www.myspace.com/amberiandawn

ongelmanani on ollut vain siis liidisaundi, jossa E530 on ehkä liian "kireä" ja tiukka...
oon vakavissani harkinnu jopa sitä että ottaisin livesetuppiin kaksi eri etusta jossa olis kompeissa käytössä toi E530 ja liidikanavalle sitten joku ihan toinen etunen...

onkohan E570:ssa tai E580:ssa yhtään enemmän saundillisia variaatioita tuolla liidiosastolla...? se tässä eniten kiinnostas...luulen et komppisaundit noista lähtee vähintään yhtä hyvin kuin pikkuveljestään...
Nacher
27.07.2007 11:10:26 (muokattu 27.07.2007 11:11:10)
Olen käsittänyt, että tuo E530 on aika Screamerin sukuinen peli, joten epäilemättä siinä löytyy aikalailla kireyttä, joka voi tehdä leadisoundeista turhan kulmikkaita/teräviä. Jos nyt verrataan vahvistimina, niin kyllähän tuo Special Edition kävelee Screamerin ylitse mennen tullen ja palatessa, oli sitten kyse cleaneista, rosoista, mättökompeista tai leadeista. Tuo leadisoundien kireys ENGLeissä on juuri sellainen juttu, joka helpottaa sitämukaa kun listahinta kasvaa, joskin Invader on oman kokemukseni mukaan leadeissa paras/monipuolisin, vaikka häviää sitten komppien tiukkuudessa jonkin verran. Kaikkia muita ENGLejä olen siis soittanut, paitsi Special Editionia, josta kuullut vain clippejä/kokemuksia. Pakko sitä eroa on aika rajusti kuitenkin E530 ja E570 välillä olla, kun edellämainittu on enemmänkin entry-level räkkietunen, ja jälkimmäinen taas etunen yhdestä parhaista hi-gainereista, mitä rahalla saa.
oiva tumpeloinen
27.07.2007 14:00:40
Sulla on oiva vissiin triaxis? Viitsisitko laittaa pienen vertailun niistä?

E. siis siitä ja E580

Pienen? =)

Molemmista löytyy melkein laidasta laitaan tavaraa. Mesa pörisee enemmän, Englissä enemmän attackia. Jos nyt noin nimimerkkisi pohjalta arvotaan, niin Mesa on enemmän sitä särövallia, ja Engl on enemmän rässi-miehen valinta. Englistä vähän paremmat puhtaat mun mielestä. Molemmilla tulee toimeen melkeinpä tilanteessa kuin tilanteessa. Mä halusin enemmän Mesamaista pörinää, niin vaihdoin pois. Päinvastoin taas kävi siellä, mihin se Engl silloin meni. Mesa sai lähteä sieltä (tosin se Englkin on jatkanut matkaansa jo näköjään aika monien käsien läpi).

Jos nyt vielä fyysen koon puolesta ajattelee, niin Mesa kaipaa syvän räkin, kun taas Engl vie 2 unit tilaa. Tää ei nyt oikeastaan kuulu tähän ketjuun, niin mä voin vaikka pikana koittaa vastata muistikuvien pohjalta jotain, jos tulee mieleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)