Aihe: Vahvistin käyttäytyy oudosti (Tech 21)
1
Skebaaja
23.07.2007 20:04:18
Kyseessä on Tech 21 60W 2-kanavainen kitarakombo.

Soittaessa alkaa vahvistimen teho heilua kuin sinikäyrä. Kotivolyymeilla soitettaessa välillä ei kuulu mitään, ja välillä nousee meteli taas sinne minne volyymi-nappi antaa ymmärtää. Ylikuumenemisesta tuskin on kyse, kun kylmänäkin tekee samaa. Nyt taas vahvistin antaa enemmän hiljaisuutta kuin ääntä ulos, joten vitutuksissani aattelin kirjoittaa tänne, jos jollain olisi ollut samanlaista ongelmaa.

Kellään mitään käryä, mikä tota vaivaa?
En ole isäsi.
NoCo
23.07.2007 20:14:07 (muokattu 23.07.2007 21:22:40)
Ei ole kokemusta vioista, mutta töki plugilla eestaas niihin efekti/kuuloke reikiin. Eiköhän ala toimimaan.

Edit: siis itse liittimissä lienee hämminki.
N.C.
leijona
23.07.2007 20:31:57 (muokattu 23.07.2007 20:34:09)
Se näyttää olevan aika yleinen vika tuossa vahvistimessa. Omistin taannoin samanlaisen combon ja siinä ilmeni juuri samanlainen vika ja olen kuullut myös eräältä toiselta kyseisen vahvistimen omistajalta vastaavaa.

En tiedä mistä se johtuu, mutta näin olen kuullut, että Tech 21 vahvistimia on vielä kaiken lisäksi melko hankalaa korjata..
Geetar
23.07.2007 23:07:47 (muokattu 23.07.2007 23:08:47)
se johtuu siitä, että sinne säätönupikoiden ja piirilevyn väliin/piirilevyyn on kerääntynyt paskaa(hapettumaa).

Eli ne kun putsaa, niin ongelma katoaa (ainakin minulla, kun vielä ko. vahvistimen omistin).

Vie jollekin vahvistinkorjaajalle, niin se puhdistaa sen.
Keep practising
Skebaaja
24.07.2007 17:55:27
se johtuu siitä, että sinne säätönupikoiden ja piirilevyn väliin/piirilevyyn on kerääntynyt paskaa(hapettumaa).

Eli ne kun putsaa, niin ongelma katoaa (ainakin minulla, kun vielä ko. vahvistimen omistin).

Vie jollekin vahvistinkorjaajalle, niin se puhdistaa sen.

Kuulostaa helpolta, jos näin tosiaan on. Pitääpi viedä huollettavaks, tai sitte ite asennuskaljan kanssa alkaa tutkimaa tilannetta :D no ei sentään..

Kiitos vastaajille
En ole isäsi.
NoCo
24.07.2007 20:16:51
Kuulostaa helpolta, jos näin tosiaan on. Pitääpi viedä huollettavaks, tai sitte ite asennuskaljan kanssa alkaa tutkimaa tilannetta :D no ei sentään..

Kiitos vastaajille

Kokeile kuitenkin sitä plugia jakkeihin ennen huoltoa, kerrankun valmistaja + monet käyttäjät ovat aiheesta niin ohjeistaneet.
N.C.
Skebaaja
25.07.2007 21:17:11
Hohoo..

Jyystin plugilla vahvistimen reikiä, ja ei tuntunu auttavan. Päätin kuitenki jyystää lisää, ja johan auttoi. Vahvistin toimii jälleen, aamen.
En ole isäsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)