Ibana prestige 13.03.2007 10:45:57 (muokattu 13.03.2007 13:52:27) | |
---|
Olen ostamassa uutta vahvistinta mieluiten mallia putki ja aattelin kysästä että mitä ehdottaisitte. ite aattelin peavey velve king 212 mallia, liekköhän tuo hyvä? Tarviisin kunnon hevisaundit. rahoo sais menä enintään 800 e siis kotikäyttöön ois tulossa : ) |
JuSu 13.03.2007 10:50:43 (muokattu 13.03.2007 10:53:20) | |
---|
Olen ostamassa uutta vahvistinta mieluiten mallia putki ja aattelin kysästä että mitä ehdottaisitte. ite aattelin peavey velve king 212 mallia, liekköhän tuo hyvä? Tarviisin kunnon hevisaundit. rahoo sais menä enintään 800 e Paljonko tarvitset tehoa? Eli mihin käyttöön (kotiin, treeneihin, keikalle...)? Kotikäyttöön 100 W 2x12" Valveking on aivan liian suuri. Valveking on kukkarolle ystävällinen ratkaisu, eli jos sen soundi miellyttää niin hyvä niin, halvaksi tulee. Mutta 800 euron budjetilla on paljon valinnanvaraa. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
pths 13.03.2007 11:52:47 | |
---|
itellä himottais jokin koch...twintoneII etunenässä. sitä kai ilmeisesti voi kotonakin luukuttaa. tosin menee tuon budjetin yli kylläkin. |
JuSu 13.03.2007 11:55:29 | |
---|
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
pths 13.03.2007 12:01:10 | |
---|
Vink vink... perhana.. tuo ei helpottanut tilannetta. mistä sitä nyt rahat repis tähän hätään? |
kojones 13.03.2007 12:06:21 | |
---|
Olen ostamassa uutta vahvistinta mieluiten mallia putki ja aattelin kysästä että mitä ehdottaisitte. ite aattelin peavey velve king 212 mallia, liekköhän tuo hyvä? Tarviisin kunnon hevisaundit. rahoo sais menä enintään 800 e Vink vink miunkin osalta :D |
Jack_J 13.03.2007 13:56:01 | |
---|
itellä himottais jokin koch...twintoneII etunenässä. sitä kai ilmeisesti voi kotonakin luukuttaa. tosin menee tuon budjetin yli kylläkin. luukutella kotona 20 putkiwatilla? toivottavasti ei oo kerrostalo.. "Liha on hyvää!" -Au Pair |
JuSu 13.03.2007 14:02:05 | |
---|
luukutella kotona 20 putkiwatilla? toivottavasti ei oo kerrostalo.. Niinpä. Eritoten, kun Twintone on 50-wattinen... Mutta ei ole tuo Studiotonekaan kahdellakymmenellä watillaan mikään makuuhuonevempele. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Faceless 13.03.2007 15:19:58 | |
---|
Minkälaiset kajarit muuten siinä valvekingin comboveriossa on? |
pths 13.03.2007 15:37:32 | |
---|
Niinpä. Eritoten, kun Twintone on 50-wattinen... Mutta ei ole tuo Studiotonekaan kahdellakymmenellä watillaan mikään makuuhuonevempele. eikös tuossa twintonessa ole kuulokeliitäntä? ja tiedä sitten miten siihen rakennettu keinokuorma pelittää.. |
McNulty 13.03.2007 15:44:00 | |
---|
Millaiseen kotiin? Mielestäni putkivaffarin hankinta kotiin on silkkaa hulluutta, kenties jopa typeryyttä. Jopa 5W Epiphone putkinuppi kera 1x12" rasian kanssa oli ihan liian äänekäs rivariin ja kerrostaloon. Tietysti jos omakotitalossa asuu, eikä naapureita ole parin kilometrin säteellä tai jos koti tarkoittaa isoa autotallia/navettaa/muuta ulkorakennusta niin sittenhän sinne kelpaa kone kuin kone. Harkitsehan Peavey Banditia kotosalle. Cleanit ihan ok, tight/loose-säädöt ja ihan asiallisen paketin kruunaa t.dynamics power-damping potikka tahi uudemmissa taitaa olla kytkin. Eli voit tiputtaa 80W combon tehoja siten että hönkää tulee vain 25% maksimista. Tällöin mastervolume ei toimi liian herkästi ja saat kotisoitteluunkin käypän volumetason. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
gator 13.03.2007 17:30:20 | |
---|
Näähän kuulostaa henkilökohtasuuksilta haha. Mulla on epiphonen 5w valve junior-nuppi ja hiwattin 1x12" skobe himassa ja melko tyytyväinen olen läjään ollu. Kyllä sitä päivällä voi soittaa ja ääntä lähtee mutta mun mielestä on hulluutta jopa typeryyttä väittää ettei sillä vois soittaa kerrostalossa. Volaa voi kyllä tollakin avata sen verran että alkaa hyvältä soundaamaan. Hippeily seis! |
varakeef 13.03.2007 19:38:08 | |
---|
Näähän kuulostaa henkilökohtasuuksilta haha. Mulla on epiphonen 5w valve junior-nuppi ja hiwattin 1x12" skobe himassa ja melko tyytyväinen olen läjään ollu. Kyllä sitä päivällä voi soittaa ja ääntä lähtee mutta mun mielestä on hulluutta jopa typeryyttä väittää ettei sillä vois soittaa kerrostalossa. Volaa voi kyllä tollakin avata sen verran että alkaa hyvältä soundaamaan. Hippeily seis! Naapureista viis, siitä olen samaa mieltä. Mitä kotiväkeen tulee niin menettely sopii poikamiehelle. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Lancelot 13.03.2007 20:18:03 | |
---|
Voi voi, mä vetelin jonkin aikaa Valveking half-stackillä kerrostalossa. Sillä sai hyvät säröt ihan miellyttävällä volumella. Ei kukaan ainakaan valittanut. Paljon mukavampi sillä oli soittaa kuin tolla Podin sukulaisella Toneportilla, missä ei toki mitään vikaa ole. |
Torniojaws 13.03.2007 20:22:34 (muokattu 13.03.2007 20:22:55) | |
---|
Kuka pakottaa soittamaan putkivahvistimella täysillä? Kyllä modernit putkivahvistimet kuulostavat hyviltä myös maltillisilla kotivolumeilla. |
Wäiski 13.03.2007 21:29:37 | |
---|
Kuka pakottaa soittamaan putkivahvistimella täysillä? Kyllä modernit putkivahvistimet kuulostavat hyviltä myös maltillisilla kotivolumeilla. Ihmettelen samaa asiaa. Vanhimmissakin putkikoneissa on yleensä volumesäätö ja ainakin Fenderin vanhat putkikoneet kuulostavat hienolta maltillisellakin äänenvoimakkuudella soitettuna. Toki putkikoneet ovat parhaimmillaan isommilla voimakkuuksilla, mutta mielestäni hiljaisellakin peittoavat transistorikoneet mallintavista puhumattakaan. Voi toki olla, että olen vain vanhanaikainen... |
Billsner 13.03.2007 21:43:35 | |
---|
Millaiseen kotiin? Mielestäni putkivaffarin hankinta kotiin on silkkaa hulluutta, kenties jopa typeryyttä. Paitsi jos hommaa samalla keinokuorman... Harkitsehan Peavey Banditia kotosalle. Cleanit ihan ok, tight/loose-säädöt ja ihan asiallisen paketin kruunaa t.dynamics power-damping potikka tahi uudemmissa taitaa olla kytkin. Eli voit tiputtaa 80W combon tehoja siten että hönkää tulee vain 25% maksimista. Tällöin mastervolume ei toimi liian herkästi ja saat kotisoitteluunkin käypän volumetason. Peavey Bandit loistopeli. Kuulostaa hyvältä kotivolumeilla. Tuolla t.dynamics namiskalla ei kyllä vaan tee yhtään mitään, minun mielestä. Tuntuu että sen pääasiallinen funktio on huonontaa soundia mitä pienemmälle prosenttimäärälle sen vääntää. Itse pidän sitä aina täysillä. Saa vaan olla tarkkana volumetason säätämisen kanssa, mutta ei sekään mikään ongelma ole. Assembled in blasphemy |
jpaa 13.03.2007 21:44:25 | |
---|
Kuka pakottaa soittamaan putkivahvistimella täysillä? Kyllä modernit putkivahvistimet kuulostavat hyviltä myös maltillisilla kotivolumeilla. Just näin! Mielestäni tavan putkivermes hakkaa kotivolyymeillakin PODit sun muut mallintavat 100-0. Itse vetelen Screamerilla hiljakseen (asun omakotitalossa), eikä todellakaan ole tullut entisiä trankkuja tai mallintavia vahvistimia ikävä. |
Jucciz 13.03.2007 21:55:40 | |
---|
Vanhimmissakin putkikoneissa on yleensä volumesäätö ja ainakin Fenderin vanhat putkikoneet kuulostavat hienolta maltillisellakin äänenvoimakkuudella soitettuna. Toki putkikoneet ovat parhaimmillaan isommilla voimakkuuksilla, mutta mielestäni hiljaisellakin peittoavat transistorikoneet mallintavista puhumattakaan. Voi toki olla, että olen vain vanhanaikainen... No tuota... puhutaanko nyt niistä putkikoneista, joissa on master volume vai niistä, joissa ei ole? Jälkimmäisissä kun säröä saadaan yleensä vasta siinä vaiheessa kun laite on jo käyttökelvottoman kovalla kerrostalo-olosuhteisiin. Tietty, jos on tarjolla hyväsoundinen säröpedaali, joka toimii hyvän putki-cleanin päällä niin mikä ettei. Tai sitten keinokuormaa päätteen ja kaiuttimien väliin. |
Ibana prestige 13.03.2007 22:06:23 | |
---|
Millaiseen kotiin? Mielestäni putkivaffarin hankinta kotiin on silkkaa hulluutta, kenties jopa typeryyttä. Jopa 5W Epiphone putkinuppi kera 1x12" rasian kanssa oli ihan liian äänekäs rivariin ja kerrostaloon. Tietysti jos omakotitalossa asuu, eikä naapureita ole parin kilometrin säteellä tai jos koti tarkoittaa isoa autotallia/navettaa/muuta ulkorakennusta niin sittenhän sinne kelpaa kone kuin kone. Harkitsehan Peavey Banditia kotosalle. Cleanit ihan ok, tight/loose-säädöt ja ihan asiallisen paketin kruunaa t.dynamics power-damping potikka tahi uudemmissa taitaa olla kytkin. Eli voit tiputtaa 80W combon tehoja siten että hönkää tulee vain 25% maksimista. Tällöin mastervolume ei toimi liian herkästi ja saat kotisoitteluunkin käypän volumetason. Kiitoksia vinkistä. Omakotitalossa asustelen vielä toistaiseksi joten isommankin hirviön uskaltaa kyllä ostaa ,mutta eriasia sitten kun lähtee opiskelemaan niin ei naapurit välttämättä tykkää jos 50 w putkikombolla tykittää armottomia riffiralleja. : ) |