Aihe: Onnettomuus Line 6:n kanssa
1
Radiation
05.02.2007 11:58:16
Elikkäs nyt tapahtui sen sortin onnettomuus, että soiton (tai lopettelun) tiimellyksessä onnistuin irrottamaan plug in:in pultin tjs. ja tipauttamaan jotain osasia vaffarin syövereihin.
Vaikka mielenterveyteni alkaa hiljalleen rakoilla, kysyn kuitenkin:
1.) Voiko/kannattaako elektroniikasta ei-ihan-niin-hyvin perillä olevan käydä itse availemaan ja roplaamaan kamoja kohdalleen, odottaa torstaihin jotta iskä kattoo vai..
2.)..pitäisikö vahvari viedä mahdollisesti johonkin elektroniikkaliikkeeseen ronkittavaksi? Tätä neuvoivat, kun soitin lähimpään musiikkiliikkeeseen.
3.) Onko miten mahdollista, että koko hoito on paskana? Alanko pistää jengiä kylmäksi?

Vahvistin on siis mallia Line 6 Flextone 2

Kiitos ja kumarrus kaikista vastauksista jo näin etukäteen!
StJerky
05.02.2007 12:04:10 (muokattu 05.02.2007 12:05:22)
Jos jakkia paikallaan pitävä mutteri on irronnut ja jakki painunut vahvistimen sisään, niin uskoisin että jompikumpi vaihtoehto 1:ssä mainituista toimenpiteistä on paikallaan.

Tarvitsee vain ottaa vahvistinosa irti kotelosta (ylensä päältä päin pulteilla kiinni, en tiedä flextonesta) ja etsiä jakki. Työntää paikalleen ja kiertää mutteri takaisin kiinni. Johdotpois seinästä ja mihinkään muihin komponentteihin ei kannata koskea, kuin jakkiin ja etupaneliin. Isän odottaminen ei välttämättä huono vaihtoehto.

Joku Line6 asiantuntija voi omata paremman tiedon ko. vahvistimen sisuskaluista.
apenaattori
05.02.2007 12:09:32
Voxin (AD30VT) kanssa kävi aivan sama homma, helppo juttu oli. Tee vain niinkuin tuossa yllä neuvottiin, eli vahvari auki, jakki paikoilleen ja vahvari kiinni. Ei sitä isää kannata odottaa (ellet ole vieläkin tumpelompi kuin minä, mitä en usko mahdolliseksi).
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Radiation
05.02.2007 12:10:11
Phew! Toivoa siis on.
Radiation
26.07.2007 22:46:59
En viitsi uutta ketjua tehdä, kun huoli on melkein sama kuin ennenkin...

Elikkäs. Nyt kävi niin, että soitin vähän turhan innokkaasti ja siinä heiluessa onnistuin nykäisemään plugipiuhaa varsin väkivaltaisella tavalla. Tämän seurauksena jakkia koossa pitelevät ruuvit ynnä mutterit menivät ns. paskaksi. (Minkäköhän aivoriihen tulosta sekin on, että mutterit on tehty muovista...) Sain nuo pikaliimalla jotenkuten koottua, mutta nykyiset viritykset eivät varmaan paljoa kestä.
Eli: Minkälainen homma olisi korjata tuo ja onko mitään vinkkiä, mistä noita varaosia kannattaisi kysellä?
oiva tumpeloinen
26.07.2007 22:50:06
Mistä tahansa elektroniikkaromuihin erikoistuneesta liikkeestä löytyy sopivat osat. Eikä maksa paljoa.

Ongelmana mä näkisin enemmänkin sen, että ei siitä ole mitään iloa, jos sä jatkuvasti rikot sen näillä "onnettomuuksilla". Kestävämmällä osalla ei ehkä mene se jakki osiin, vaan saattaapi sitten hajota jotain vaikeampaa korjata. Sinänsä se jakki ei ole huono paikka.....
Radiation
26.07.2007 22:57:38
Nooh.. Ei tossa ekalla kerralla juurikaan mitään "onnettomuutta" sattunut, kunhan oli ruuvit löysällä (jakin ruuvit siis.)

Eniveis, kiitos avusta!
villeh
27.07.2007 10:28:13

jakki on sen takia muovia kun se ei ole mikään tavallinen mono/stereo jakki, uusia löysin musiikki likkeestä kun otin vanhan mukaan, liimauksella se mun oma pysyi hetken kasassa, vaihdoin itse.
www.psychemic.com
Mikko L
27.07.2007 10:42:20

Mitä ihimettä nää teet sen vaffarin kanssa?! :D
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)