Aihe: Pod 2 vahvistimeen + floorboard
1
dust sucker
27.07.2007 01:52:44
Olen ajatellut tässä laiskuuttani jättää vanhan pedaalilautani lepäämään ja käyttää ainoastaa yhtä särkijää + podia + Fenderin vahvistimen kanavanvaihtajaa boostauksiin. Näin Podista tulisi ainoastaan delayt, tremolot, phaserit + muut avaruussähinät ja näitä ohjaisin floorboardin (FB4 tai FBV4) kanssa. Näin jäisi signaalireitti vapaaksi bybass-ongelmista + että homma olisi mukavasti järjestyksessä.

Olenko menossa metsään? Saako Pod + vahvistin yhdistelmällä mitenkään järkevää soundia aikaiseksi edes säätämällä?
Wezzer
27.07.2007 13:45:59
Sehän riippuu vaan siitä mitkä on kriteerit. Itse olen soittanu ihan keikkaa jopa Podin säröillä. Ja mielestäni saanu aikaan hyviä soundeja lyömällä pelkän Podin kiinni suoraan combon päätevahvistimeen. Ei varmasti tyydyttäis pro-äijiä, mutta tässä vaiheessa tuntuu ihan asialliselta.

Mikäli sulla on tarkoituksena ottaa podista pelkät efektit ja ohjata niitä, tulee tietysti vastaan se että kun siinähän on aina joku vahvistinmallinnus päällä, niin miellyttääkö kokonaissoundi korvaa. Eihän sitä kuitenkaan saa selville kuin testaamalla. Perushyvät ja sopivan yksinkertaiset efektit podissa kyllä on.
Allekirjoitus
-Cale
27.07.2007 14:58:31
Mikäli sulla on tarkoituksena ottaa podista pelkät efektit ja ohjata niitä, tulee tietysti vastaan se että kun siinähän on aina joku vahvistinmallinnus päällä, niin miellyttääkö kokonaissoundi korvaa. Eihän sitä kuitenkaan saa selville kuin testaamalla. Perushyvät ja sopivan yksinkertaiset efektit podissa kyllä on.

Jep, sama ongelma tuli eteen myös mulle ja jouduin toteamaan että Pod 2 on melkolailla käyttökelvoton tuohon tarkoitukseen. Tarkoituksena oli siis käyttää efektilenkin kautta Podin efektejä Edition Tubessa mutta kun aina on jokin vahvarimallinnus päällä niin se väritti saundia niin paljon että mieluummin soitan sitten ilman efektejä. Tarkoituksena olisi kyllä ostaa niitä erillisinä speduina tässä lähiaikoina.
Tami
27.07.2007 16:44:44

Jep, sama ongelma tuli eteen myös mulle ja jouduin toteamaan että Pod 2 on melkolailla käyttökelvoton tuohon tarkoitukseen. Tarkoituksena oli siis käyttää efektilenkin kautta Podin efektejä Edition Tubessa mutta kun aina on jokin vahvarimallinnus päällä niin se väritti saundia niin paljon että mieluummin soitan sitten ilman efektejä.

Toisaalta voisko miettiä sitä, että onko soundi hyvä. Toi "värittäminen" on aika suhteellinen käsite enkä mä siihen puutu. Varmasti podi luupissa kuulostaa erilaiselle kuin ilman, mutta jos podin ruuvaa looppiin siten että se kuulostaa aina samalle, niin pärjääkö siten? Eli esim. kaappimallinnukset ja muu ylimääräinen pois päältä ja podista käytetään sitten vaan tarvittavat efektit. Tällä tavalla podia voi käyttää boostina, wah-/volumepedaalina, virittimenä ja sitten efektinä. Loppujen lopuksi kysymys on vaan siitä, että kuulostaako se omaan korvaan hyvälle. Ja tuota vanhaa podiakin ruuvaamalla saa melkoisen toimivaa soundia aikaseksi..

Mä olen pääsääntöisesti käyttänyt podia omassa käytössä vahvarin edessä efektinä. Eli mallinnuksena on tubepreamp, ja sitten muu sälä tarpeen mukaan. Oman korvan mukaan hyvin on pärjännyt. Noita "vahvari-mallinnuksia" mä olen ajatellut enempi niinkuin erilaisina säröpolkimina kuin vahvistimina eli toisissa muistipaikoissa on joku mallinnus vain särön takia päällä...

Loopissa muuten noiden putkivahvareiden ( mesa, screamer, jcm900) kanssa olen törmänny ongelmaan, jossa vahvistimen loopista tulee liikaa hönkää, jolloin podi tai nuo dl4/mm4 yliohjautuvat ja tuottavat kaunista/kauheata säröä signaaliin. Niimpä loopissa käytettävissä laitoksissa olisi hyvä olla joku sisääntulon säätömahdollisuus.
Töissä intissä - vikaa vintissä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)