Timothy 07.08.2007 12:59:49 | |
---|
Ajattelin vaihtaa squier stratooni telen kaulan, mutta haluaisin otelaudan jossa ei oo pisteitä. Paljonko otelaudan vaihto maksaisi jollain soitinrakentajalla? Onko joku joskus tällaisen operaation tilannut? Ei elämästä ole kukaan hengissä selvinnyt |
Metsämies 07.08.2007 15:14:19 (muokattu 07.08.2007 15:15:52) | |
---|
Ehkä kannattaisi teettää sellainen kaula missä ei ole pisteitä. veikkaan että tulee jonkin verran halvemmaksi, koska aika paljon isompi homma tuo otelaudan vaihtaminen kuin kaulan vaihtaminen. E: Hintoja kannattaa kysellä soitin rakentajilta (yleensä ainakin) R.I.P. Jimi Hendrix |
oiva tumpeloinen 07.08.2007 15:16:56 | |
---|
Ehkä kannattaisi teettää sellainen kaula missä ei ole pisteitä. veikkaan että tulee jonkin verran halvemmaksi, koska aika paljon isompi homma tuo otelaudan vaihtaminen kuin kaulan vaihtaminen. E: Hintoja kannattaa kysellä soitin rakentajilta (yleensä ainakin) Meinaat, että rakentajan on helpompi veistää koko kaula kuin irroittaa otelauta vanhasta ja liimata uusi tilalle? Enpä usko, mutta voinenhan mä väärässäkin olla..... |
Metsämies 07.08.2007 15:27:12 | |
---|
Meinaat, että rakentajan on helpompi veistää koko kaula kuin irroittaa otelauta vanhasta ja liimata uusi tilalle? Enpä usko, mutta voinenhan mä väärässäkin olla..... Sitä juuri. Otelaudan irrottaminen on aika inhottavaa puuhaa. Itse ainakin tekisin mielummin koko kaulan, kuin vaihtaisin vain otelaudan. R.I.P. Jimi Hendrix |
Jouni Antero 07.08.2007 15:27:22 | |
---|
Ajattelin vaihtaa squier stratooni telen kaulan, mutta haluaisin otelaudan jossa ei oo pisteitä. Paljonko otelaudan vaihto maksaisi jollain soitinrakentajalla? Onko joku joskus tällaisen operaation tilannut? Eri squiereista en ole varma, mutta esim edes MIJ Fendereissä ei Strato/Tele kaulan vaihto onnistu kun kaulan muoto on eri kaulataskussa: Stratossa pyöreämpi ja Telessä kulmikkaampi. Tai siis talttaa tarvitaan jos meinaa vaihtaa |
Niq 07.08.2007 15:28:52 | |
---|
Otat merkit pois ja laitat epoksia tilalle. Epoksin voi tarpeen mukaan värjätäkin vaikka ruusupuu-hiontapölyllä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
kimurantti1 07.08.2007 15:32:20 | |
---|
Ihme ettei kukaan ole vielä ottanut esille tätä, mutta kannattaa myös harkita tarkkaan, onko Squierin stratoon kaulan/otelaudan vaihtaminen sittenkään järkevää puuhaa. Kyse on kuitenkin niin halvasta kitarasta, että operaatio saattaa maksaa enemmän kuin kitara itse. |
discominister 07.08.2007 15:42:01 | |
---|
Ihme ettei kukaan ole vielä ottanut esille tätä, mutta kannattaa myös harkita tarkkaan, onko Squierin stratoon kaulan/otelaudan vaihtaminen sittenkään järkevää puuhaa. Kyse on kuitenkin niin halvasta kitarasta, että operaatio saattaa maksaa enemmän kuin kitara itse. On niintä kalliitakin Squiereita? |
kimurantti1 07.08.2007 15:46:33 | |
---|
On niintä kalliitakin Squiereita? Alle 300 euron tuntuisivat järjestään menevän nämä uudet. Sellaisesta luulen kuitenkin olevan kyse, eikä niistä vanhemmista. |
biibob 07.08.2007 16:05:02 | |
---|
Komppaan todellakin Kimurantti1:n kommenttia kannattavuudesta. Sikäli, kun haluat uuden kaulan, niin näiden hinta (etenkin teetettynä) on helposti siinä 500e. Joten tuolla hintaa saattaisi löytyä myös joku sopivampi kitarakin, jossa kaula olisi jo valmiiksi sellainen, kuin haluaisit. En nyt tiedä, mikä squir sinulla on käytössäsi, mutta mikäli kyseessä on näitä halvempia malleja, niin muutamassa vuodessa saattaa alkaa tuntua, että siinä olisi muissakin osissa huomattavasti parantamisen varaa. Ja itse en välttämättä alkaisi kuitenkaan ihan halvimpiin kitaroihin sijoittamaan useita satoja euroja, koska samoilla hinnoilla on mahdollista saada kokonaan uusia soittimia (mahdollisesti jopa hieman parempia). Toisaalta, jos tunnet, että Squier on itsellesi juuri se oikea, niin silloin se todennäköisesti on, ja jos tuntuu, että kaula on ainut joka kaipaa parantamista, niin silloinhan kaulaan sijoittaminen on hyväkin ajatus. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Timothy 07.08.2007 17:40:30 | |
---|
Juu, made in china squieri se on, halvin mitä löytyy varmaan. Taidan kysästä joltain soitinrakentajalta uuden kaulan hintaa, tuo nykynen kaula on huono, lapakin on jotenkin kielten voimasta huikan vääntyny ;) muuten kitara on kelvollinen. Kiitti vastauksista! Ei elämästä ole kukaan hengissä selvinnyt |
Johann Onn 07.08.2007 17:56:28 (muokattu 07.08.2007 18:06:14) | |
---|
|