Askorbiinihappo 06.08.2007 18:34:36 | |
---|
Okei, tuntuu vähän tyhmältä kysyä tällaista, mutta kysyisin, että onko esim. Tolulla kaulan puhdistaminen ihan turvallista, kun sinne tuota hikeä kertyy? Kitarassa on maali, jonka päällä lakka. Sää ja mää
Mää ja sää
On yhdessä lutuista lällättää |
hullu_ukko 06.08.2007 18:39:52 | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
InYourFace90 06.08.2007 18:45:46 | |
---|
Kyserillä on Dr.Stringfellow mössöjä, joilla voi puhdistaa. Up The Irons! |
poppamies 06.08.2007 19:00:16 (muokattu 06.08.2007 19:01:11) | |
---|
Okei, tuntuu vähän tyhmältä kysyä tällaista, mutta kysyisin, että onko esim. Tolulla kaulan puhdistaminen ihan turvallista, kun sinne tuota hikeä kertyy? Kitarassa on maali, jonka päällä lakka. Ei raa'lla Tolulla tietenkään mutta kyllä se laimeana liuoksena käy. Pyyhi lopuksi kostealla rätillä kaiken pesuaineen pois. Turvallinen valinta on myös mikä tahansa mieto saippualiuos. G strings are for strippers! |
ankkiz 06.08.2007 21:43:52 (muokattu 06.08.2007 21:44:17) | |
---|
Kuivattaakos vai kostuttaakos nuo fretboard cleanerit otelautaa? (Eben, ruusupuu). Kuivattaakos vai kostuttaakos nuo string cleanerit otelautaa? (Eben, ruusupuu). Kumpi on parempaa string cleanerit vai fast frett? Vai tarvitseeko molempia? Jotkuthan ei toki tarvitse kumpaistakaan, mutta siis tarkoitin kysymyksellä sitä, että jos on jo toista, niin tekeekö toisella mitään? Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni) |
masterhat 07.08.2007 02:36:17 | |
---|
älkää putsatko, soundi ja vibat hävii.. Snails against humanity |
StJerky 07.08.2007 09:52:18 | |
---|
Putsaan aina Fairylla ja Chifonetilla. Sitten öljyän kevyesti euroshopper oliiviöljyllä (ruusupuu otelaudan). Ei tietenkään ole niin hyvä kuin kalliit tarkoitukseen myytävät aineet (tai sitten on). |
duc 07.08.2007 10:01:01 (muokattu 07.08.2007 10:01:47) | |
---|
Putsaan aina Fairylla ja Chifonetilla. Sitten öljyän kevyesti euroshopper oliiviöljyllä (ruusupuu otelaudan). Ei tietenkään ole niin hyvä kuin kalliit tarkoitukseen myytävät aineet (tai sitten on). Eipä tuollainen "lemon oil" paljoa maksa, ja yksi purkki kestää kyllä vuosikausia. Ja ei haise sormet etlaantuneelle oliiviöljylle soittamisen jälkeen. |
ankkiz 07.08.2007 10:42:33 | |
---|
Eipä tuollainen "lemon oil" paljoa maksa, ja yksi purkki kestää kyllä vuosikausia. Ja ei haise sormet etlaantuneelle oliiviöljylle soittamisen jälkeen. Muistan kyllä useasta lähteestä lukeneeni, että lemon oil ei olisi välttämättä sitä parasta tököttiä otelaudalle. Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni) |
oiva tumpeloinen 07.08.2007 10:48:05 | |
---|
Muistan kyllä useasta lähteestä lukeneeni, että lemon oil ei olisi välttämättä sitä parasta tököttiä otelaudalle. Tuo ihmeessä joku linkki luettavaksi. Ihan mielenkiintoista olisi lukea, kun noita sotkuja tulee itse työnnettyä kitaroihin. Ettet vain tarkoittaisi, että öljy pehmentää puuta ja saattaa tehdä ongelmia nauhojen kanssa? Tuollaisia ongelmia ei tule kuin liian usein kylvettämällä otelautaa liejuissa. Silloin se on toisaalta aika sama, mitä öljyä käyttää. Kun käyttää sitä litkua harkiten (ei siis joka päivä upota öljytynnyriin kaulaa), niin ei noiden kanssa mitään ongelmia pitäisi olla. Mun suurin ongelma noiden kanssa tuntuu olevan, että se pullo on aina kadoksissa, kun sitä kaipaisi. Sitten joutuu hakemaan uuden ja kohta niitä on nurkat täynnä, kun ne pullot ei meinaa kulua loppuun millään. Mistä päästäänkin siihen, että noiden "kalliiden" törkyjen litrahinta on mulle oikeastaan aika sama, kun pullo maksaa 5 euroa ja kestää useamman vuoden. Kyserin sitruunaöljyä olen tykännyt otelautaan käyttää ja on mulla niiden Polish-pullokin, mutta eipä sille paljoa käyttöä ole. OStin sen ihan kokeilemisen ilosta. Dunlopin FF:ää tulee myös joskus käytettyä. |
ReBeat 07.08.2007 11:11:18 | |
---|
Tuo ihmeessä joku linkki luettavaksi. Tuossa ainakin on juttua: http://www.muzique.com/schem/fret.htm Eli puhdas sitruunaöljy koostuu suurelta osin d-limoleenista, joka on voimakas liuotin ja liuottaa esim. liimoja. Kaupasta saatavat sitruunaöljyt ovat laimennettuja, mutta teoriassa tuo d-limoleeni voisi liuottaa bindauksia ja otelautamerkkejä pilalle. Martin mm. ei suosittele sitruunaöljyä kitaroidensa otelautaan, koska muualle kuin otelautaan kulkeutunut sitruunaöljy voi vahingoittaa ajan kanssa kitaran lakkapintoja. |
duc 07.08.2007 11:16:55 | |
---|
Tuossa ainakin on juttua: http://www.muzique.com/schem/fret.htm Eli puhdas sitruunaöljy koostuu suurelta osin d-limoleenista, joka on voimakas liuotin ja liuottaa esim. liimoja. Kaupasta saatavat sitruunaöljyt ovat laimennettuja, mutta teoriassa tuo d-limoleeni voisi liuottaa bindauksia ja otelautamerkkejä pilalle. Martin mm. ei suosittele sitruunaöljyä kitaroidensa otelautaan, koska muualle kuin otelautaan kulkeutunut sitruunaöljy voi vahingoittaa ajan kanssa kitaran lakkapintoja. Siis kitarakäyttöön myytävät "lemon oil" -valmisteet ovat kyllä ihan sitruunantuoksuisia mineraaliöljyjä. Niitä ei tarvitse peljästyä. |
Krice 07.08.2007 11:52:03 | |
---|
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Numb 07.08.2007 11:55:01 | |
---|
Enpä ole koskaan käyttänyt näitä juuri kitaran putsailuun ja öljyilyyn tarkoitettuja tuotteita. Mieto astianpesuainevesi tarvittaessa, yleensä ei tarvita sitäkään. Vettä ja riepua vain. Otelautaa olen öljynnyt ruokaöljyllä. Kyllä, juuri sillä, jonka härskiintymisestä ja pahasta hajusta täälläkin on varoiteltu. Ei ole härskiintynyt eikä haissut, vaan enpä ole sillä öljyllä varsin lotrannut. Pieniä ovat ne öljymäärät, joita otelauta kaipaa. Pikkuisen öljyä riepuun, sillä hangataan lauta, ja sitten vielä kuivalla rievulla ylimääräiset pois. Avainsana lienee säännöllisyys. Kun säännöllisesti laittaa hyvin pienen määrän öljyä, pysyy otelauta tasaisessa kuosissa. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
ankkiz 07.08.2007 12:09:28 | |
---|
Tuossa ainakin on juttua: http://www.muzique.com/schem/fret.htm Eli puhdas sitruunaöljy koostuu suurelta osin d-limoleenista, joka on voimakas liuotin ja liuottaa esim. liimoja. Kaupasta saatavat sitruunaöljyt ovat laimennettuja, mutta teoriassa tuo d-limoleeni voisi liuottaa bindauksia ja otelautamerkkejä pilalle. Martin mm. ei suosittele sitruunaöljyä kitaroidensa otelautaan, koska muualle kuin otelautaan kulkeutunut sitruunaöljy voi vahingoittaa ajan kanssa kitaran lakkapintoja. Juuri tätä meinasin. Ja jotkut kun ovat (saattaa olla mututietoa) itse- tai nopeastikuivuvia, niin ne kuulemma itseasiassa kuivattaa sisältä enemmän kuin kostuttaa. Näyttää päälle päin siis hyvältä, mutta ei ole. En väitä tuota todeksi tai tietäväni noista mitään, siksihän minä olen täällä kyselemässäkin. Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni) |