Aihe: Täydellinen clean-soundi haussa. 1 2 | |
---|---|
![]() 01.08.2007 17:30:03 | |
Investoin kerralla kunnon (ja kalliiseen) säröpärpättimeen ja nyt olis korvakäytäviä hivelevän cleanin vuoro. Tällähetkellä käytössä on paska marsu, josta käytän pelkkää clean-kanavaa ja saundi on jotenki todella kylmä. Oon aatellu ostaa tommosen Fenderin twin reverbin http://www.thomann.de/fi/fender_65_twinreverb.htm , mahtaakohan kenelläkään olla kokemuksia kyseisestä laitteesta? Ehdottakaa muitakin saman hintaluokan vahvistimia(saa toki olla halvempiakin), kuvailkaa myös mieluiten laitteen saundia. Eli siis säröt ym. efektit tulee pedaaleista. Skeba on mexicon strato ja musatyyli rock/blues. Hyvät vastaukset palkitaan + pisteillä. Nii ja vahvistimesta pitää irrota mökää(ja silti soida hyvin) sen verran että riittää bändisoitossa, eli siis ei jää esim. akustisten rumpujen jalkoihin. Kiitos. | |
![]() 01.08.2007 17:40:11 (muokattu 01.08.2007 17:43:26) | |
Ehdottakaa muitakin saman hintaluokan vahvistimia(saa toki olla halvempiakin), kuvailkaa myös mieluiten laitteen saundia. Eli siis säröt ym. efektit tulee pedaaleista. Skeba on mexicon strato ja musatyyli rock/blues. Hyvät vastaukset palkitaan + pisteillä. Nii ja vahvistimesta pitää irrota mökää(ja silti soida hyvin) sen verran että riittää bändisoitossa, eli siis ei jää esim. akustisten rumpujen jalkoihin. Kiitos. Vox ac30 mielellään vanhempi malli, mutta nämä uudetkin kiinalaiset käy... Voxissahan on semmonen peruspyöreä keskialueelta honottava soundi. Pedaaleja nuo syö hyvin ja on mielestäni oiva alusta oman soundin rakentamiselle. Lisäinfoa haulla.... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=125313&o=0 Miinuksia on laiskalle roudaajalle isohko koko ja paino. En ole gynekologi, mutta voin katsoa... | |
![]() 01.08.2007 17:54:35 | |
Vox ac30 mielellään vanhempi malli, mutta nämä uudetkin kiinalaiset käy... Voxissahan on semmonen peruspyöreä keskialueelta honottava soundi. Pedaaleja nuo syö hyvin ja on mielestäni oiva alusta oman soundin rakentamiselle. Lisäinfoa haulla.... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=125313&o=0 Miinuksia on laiskalle roudaajalle isohko koko ja paino. Riittääköhän tossa tehot? en noista putkivehkeistä tiiä, mut 30wattii kuulostaa aika vähältä. | |
![]() 01.08.2007 18:17:32 | |
Riittääköhän tossa tehot? en noista putkivehkeistä tiiä, mut 30wattii kuulostaa aika vähältä. Voi kuule. Pärjäät jo sillä 15 wattisella vaikka kuinka korston rumpalin kanssa mennentullen. Se 30 wattinen vie jo kuulon mennessään täysillä luukutettaessa. | |
![]() 01.08.2007 18:26:45 (muokattu 01.08.2007 18:37:29) | |
Riittääköhän tossa tehot? en noista putkivehkeistä tiiä, mut 30wattii kuulostaa aika vähältä. Mulla oli taannoin 30w 1x12" combo. Jos sen laittoi täysille rumpali ei pysynyt mukana. Yläkerrassa tuolit tärisivät ja vanhasta talosta rapisi kaikennäköistä... Okei, se oli vähän äänekäs 30w kyllä. Mutta niillä pärjää vallan mainiosti, jos ei nyt ihan edellä mainitulla tavalla välttämättä aina. E: Silti juu. Onhan se cleanin kannalta aina buenompi jos on vähän reserviä. Ettei sitten bändin kanssa mene muroille. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 01.08.2007 19:03:43 | |
eiköhän toi twini ole juurikin sen hyvän kliinin juttu tai sitten deluxe reverb! mikit kannattaa vaihtaa kyllä tuohon stratoon kanssa jos sulla on orkkikset siinä.. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... | |
![]() 01.08.2007 19:22:03 | |
Fender ja Vox ovat hyvät lähtökohdat taivaallisten puhtaiden metsästyksessä. Fenderistä halvimat (esimerkiksi Hot Rod Deluxe) eivät tuota mielestäni ihan sitä kuuluisaa Fender-soundia. Sen sijaan Twin ja Super Reverb ovat loistavia, varjopuolena molemmissa roudattavuus. Fendereissä vanhat ja kestävät koneet ovat vielä kohtuuhinnoissa, esimerkiksi http://www.custom-sounds.com/epages … c4274159fa3d3d06c0+FI/products/2182 . Isoissa Fenkuissa on myös loistava jousikaiku ja tremolo. Reissuet soivat myös hyvin, mutta piirilevytekniikka on mielestäni vikaherkempää tai ainakin vaikeampi korjata. Vanhojen Voxien hinnnat ovat nousseet melko korkealle, mutta kuulemani mukaan myös kiinalaiset ovat hyvin soivia pelejä. Vox ja Fender ovat soundiltaan erilaisia, suosittelen tiukkaa testaamista, jotta mieleisin soundi löytyy. Itselläni on ollut molempia, enkä ole osannut valita suosikkia... | |
![]() 01.08.2007 19:23:49 | |
eiköhän toi twini ole juurikin sen hyvän kliinin juttu tai sitten deluxe reverb! mikit kannattaa vaihtaa kyllä tuohon stratoon kanssa jos sulla on orkkikset siinä.. joo, oon kyllä funtsinu sitä mikkien vaihtoo, en vaa oikee osaa valita ku niitä on markkinoilla enemmän ku tähtiä taivaalla, ideoita? perustelujen kera. | |
![]() 01.08.2007 21:04:29 | |
Riittääköhän tossa tehot? en noista putkivehkeistä tiiä, mut 30wattii kuulostaa aika vähältä. Uuden kiinan Vox AC-30:sen tyytyväisenä omistajana voin sanoa, että sellaista tilannetta ei tule vastaan, jossa tuosta pelistä teho loppuisi - sen ominaissoundikin on niin erottuva, että mitään "hevisoundini vaatii äänenpainetta, asentakaa tuplakuulonsuojaus" -ilmiötä ei tarvitse sietää. Look behind you, a three-necked guitar! Barry White, I won't let you Barry White | |
![]() 01.08.2007 21:25:10 | |
Voi kuule. Pärjäät jo sillä 15 wattisella vaikka kuinka korston rumpalin kanssa mennentullen. Se 30 wattinen vie jo kuulon mennessään täysillä luukutettaessa. ei pärjää. Mulla oli yhen kerran lainassa 15 wattinen. kaikki nupit täysillä ajoin 4x12 kaappia ja jäin alle. "Milk can hurt you" | |
![]() 01.08.2007 21:56:24 | |
ei pärjää. Mulla oli yhen kerran lainassa 15 wattinen. kaikki nupit täysillä ajoin 4x12 kaappia ja jäin alle. Et vaan osaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 01.08.2007 21:57:03 | |
...nyt olis korvakäytäviä hivelevän cleanin vuoro. Lehnert Sunbeam. Paras puhdas soundi mitä ikinä eläessäni olen kuullut. | |
![]() 01.08.2007 22:12:58 | |
Lehnert Sunbeam. Paras puhdas soundi mitä ikinä eläessäni olen kuullut. Täytyy sanoa että en ole ennen moisesta merkistä kuullutkaan, kerro toki lisää. Joku tietty malli/hinta ja yleistä kuvausta tästä "parhaasta" saundista. | |
![]() 01.08.2007 22:16:17 (muokattu 01.08.2007 22:18:23) | |
Voi kuule. Pärjäät jo sillä 15 wattisella vaikka kuinka korston rumpalin kanssa mennentullen. Se 30 wattinen vie jo kuulon mennessään täysillä luukutettaessa. Tuo on mielestäni ihan turhaa väitettä, että 15w vahvistimella pärjäisi tilanteessa kuin tilanteessa. Jos halutaan erittäin kovalla cleania soundia, ei ole muuta ratkaisua kuin tehokkaampi vahvistin. Kyllä monenlaisessa menossa saattaa tulla tarve enemmälle, eri asia sitten on kuinka järkevää on soittaa ns. helvetin lujalla. ;) On kyllä totta, että 15w riittää hyvin pitkälle; nostamalla vahvistin pois lattialta saavutetaan jo paljon. Ja kuulovaurionhan varmasti saa silläkin aikaan. Twini on kyllä hyvä clean vahvistin, toki muutkin Fenderit, joskaan ei kaikki. "I wish life could be Swedish magazines." | |
![]() 01.08.2007 22:30:19 | |
Täytyy sanoa että en ole ennen moisesta merkistä kuullutkaan, kerro toki lisää. Joku tietty malli/hinta ja yleistä kuvausta tästä "parhaasta" saundista. Lehnert on Ruotsalainen käsintehty "hard wired" vahvarimerkki. Tällä hetkellä mallistossa on kaksi mallia, Rambler ja Sunbeam. Uskomattoman hyväsoundisia vahvareita mielestäni melkein hävyttömän halvalla kun vertaa minkä hintaisia jenkkiläiset putiikkivempaimet, kuten Fuchsit, Kometit, Two-Rocksit ja muut vastaavat ovat. Pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan Sunbeamia viime vuoden Helsinki Guitar Showssa ja meinasi järki mennä kun en millään saanut härveliä sen jälkeen pois mielestä. Löytyy sekä nuppia että komboa. Lehnert on sanonut että hän mielellään juttelee jokaisen asiakkaan kanssa itse että asiakas saa vahvistimen joka mahdollisimman hyvin vastaa toiveita. Tässä on kotisivu: http://www.lehnert-amps.com/indexeng.htm PS: Ei kannata antaa kotisivujen hämätä. Hän on paljon parempi tekemään vahvistimia kuin kotisivuja. ; ) | |
![]() 01.08.2007 22:57:28 | |
Täältä lähtee ääni tuonne twin reverbin suuntaan. Taannoin oli lukion musaluokassa semmonen silverface, ja jo silloin lupasin itselleni joskus sellaisen hankkivani. Soundi- ja musamaku on siitä kyllä heittäny häränpyllyä monren otteeseen, mutta tuo twini on edelleen mielessä. | |
![]() 01.08.2007 23:09:21 | |
Oon aatellu ostaa tommosen Fenderin twin reverbin http://www.thomann.de/fi/fender_65_twinreverb.htm , mahtaakohan kenelläkään olla kokemuksia kyseisestä laitteesta? Mä hommasin itelleni alkukesällä 70-luvun Silverface Twinin. Tässä tiivistelmä: -Volyymin kanssa ei tule olemaan ikinä mitään ongelmia. Vahvistimesta lähtee mökää härskeillä volyymeilla täydelliset cleanit, mikä nyt on selvää, mutta Twini toimii myös putkivahvariksi poikkeuksellisen hyvin hiljaisillakin asetuksilla. Ihan äärimmäiset hissiolosuhteetkin taittuvat -Tukee kaiken maailman säröspeduja sujuvasti, mä saan parhaimmat rokkisäröni nimenomaan twinistä pönkittämällä sitä Digitechin Tone Driverillä. Tosin en haekaan mitään marsusaundia. -Monipuolinen, lähinnä juuri tuon pedaaliystävällisyyden takia. Jazz, blues, rock ja kaikki siltä väliltä irtoavat takuuvarmasti. En sitten tiedä kuinka raskasta musiikkia pitää soittaa, ettei fenkku enää kuulostakaan niin hyvältä, kyllä sekin raja varmaan tulee jossain, viimeistään hevin kohdalla :p -Ainoa miinus on tietysti se roudauspuoli, mikä nyt on yleisesti tiedossa. Kyllä sekin taittuu ja täytyy hyvän saundin eteen vähän fyysistä työtäkin tehdä. Mutta jos saundi ratkaisee eikä fyysinen kunto, niin en mä usko että sä tätä joudut katumaan. Mitä nyt jos löydät reippaasti halvemmalla jonkun toisen styrkkarin, ei tämä mikään huokein ole. | |
![]() 02.08.2007 03:18:32 | |
Pakko omakin näkemys antaa tänne.. Täydellistä clean soundia ei ole olemassakaan! Hyvässä "puhtaassa soundissa on aina pieni putkiem luoma harmoninen särö. ts. jos laittaa vaikkapa 100w putkivahvistimen niin pienelle ettei säröä käytännössä ole, on soundi yksinkertiasesti hengetön. Siispä suosittelen jotain max 30w 2x12 A-comboa aluksi kokeiluun jossa on kanavaan sekä gain että master säätö, jolloin voit tilaan/volumeen/makuun säätä sopivan "reunan" joko etuasteesta tai mielummin pääteasteesta. Makuasioita toki, mutta oma orange ad 30 tc ei jää jalkoihin, ellei sitten lavalla ole monitorit täysillä, kitarastyrkkari nurkassa ja PA-täysillä. Myöskin kannattaa muistaa elementtien merkitys soundissa, joissain vahvistimissa tietylä kitaralla saattaa toiset elementit toimia paremmin kuin toiset.. niiden vertaileminen onkin sitten vaikeampaa.. Mutta omista kokemuksista voin kertoa että mitään 60w putkivahvistimia et tarvitse ellei ala keikat olemaan jo lähempänä osastoa "suuremmat lavat kuin hullu poro areena" (missä paikan oma ac-30 riitti vallan mainiosti). Omassa oranssissa olen joillain rokimmilla keikoilla käyttänyt 2x12 lisäkaappia governorin elementeillä joista straton kanssa saa hieman amerikkamaisemman klangin ah niin brittiläiseen soundiin. Mutta, kokeilemalla se selviää.. Freelancer show | |
![]() 05.08.2007 09:42:05 | |
joo, oon kyllä funtsinu sitä mikkien vaihtoo, en vaa oikee osaa valita ku niitä on markkinoilla enemmän ku tähtiä taivaalla, ideoita? perustelujen kera. Fenderin 57/62 on hyvä perusvalinta. Toisten mielestä niillä ei saa hyviä särosoundeja, mutta itse olen tallamikin särösoundiin oikein tyytyväinen (soittelen tanssi-/rautalankamusiikkia). Thomanilta vielä kohtuuhintaan: http://www.thomann.de/fi/fender_pickup_5762_vintageset.htm Eikä pidä unohtaa ulkonäköä mikä hivelee ainakin minun silmää (kerman väriset kuoret ja pyöreät sauvanpäät) Siihen kaveriksi jo mainittu AC30 niin jo pömisee... | |
![]() 05.08.2007 11:03:07 | |
Parhaan clean-soundin olen löytänyt Fenkun Bassman nupista tai Orange AD30 nupista. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)