Aihe: Gibson lespojen erot? 1 2 | |
---|---|
![]() 09.08.2007 21:20:02 | |
http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_std_50_faded_tb.htm http://www.thomann.de/fi/gibson_lpstd5lb.htm Eli voisiko joku kokeneempi kertoa minulle eron/eroja noista kitaroista. Ja sitten, että mitä eroa on noissa mikeissä eli toisessa on mikkeinä alnico V burstit ja halvemmassa pro burstbucker humbuckerit? Kuitenkin rahaero on "näkyvä". Kiitoksia vastauksista. | |
![]() 09.08.2007 21:35:37 | |
Burstbucker Pro ja Alnico V Burstbucker on sama mikki. Aivan loistava mikki on se. Eroahan noissa on lakkauksessa. Toisessa ohuempi ja mattapintainen, toisessa paksu ja kiiltävä. Halvemmassa voi myös runko olla kahdesta palasta, kuin kalliimmassa on käsittääkseni käytännössä aina yhdestä. Liimapinnat syövät vähän soundia, mutta sitä voi itse miettiä että kuinka paljon siitä yksiosaisesta kannattaa maksaa :-) | |
![]() 09.08.2007 21:44:41 | |
Mutta oletko sitä mieltä, että voi harkita tuota halvempaa faded mallia? Kuitenkin tuo on sen verran iso sijoitus, että sitä haluaisi kerralla hyvän, ettei vaan rupeasi sitten myöhemmin kaduttamaan... | |
![]() 09.08.2007 21:50:01 | |
Mutta oletko sitä mieltä, että voi harkita tuota halvempaa faded mallia? Kuitenkin tuo on sen verran iso sijoitus, että sitä haluaisi kerralla hyvän, ettei vaan rupeasi sitten myöhemmin kaduttamaan... Jotkut hankkivat mieluummin fadedin, kuulemma sen takia, että soivat paremmin, mutta kyllä se hintakin vaikuttanee valintaan. Vähän fadedit voivat olla huonommin viimeisteltyjä, mutta mistä sitä tietää. Kannattaa varmasti kuitenkin kokeilla yksilö, ennen kuin tuon hintaista kitaraa ostat! On muuten tyylikkäämpi tuo tobacco burst ;). You Can't Put Your Arms Around a Memory | |
![]() 09.08.2007 21:50:26 | |
Mutta oletko sitä mieltä, että voi harkita tuota halvempaa faded mallia? Kuitenkin tuo on sen verran iso sijoitus, että sitä haluaisi kerralla hyvän, ettei vaan rupeasi sitten myöhemmin kaduttamaan... Paha mennä neuvomaan. Itse mietin samaa tässä vähän aikaa sitten, ja päädyin ostamaan käytetyn normaalin Standardin paikallisesta liikkeestä. Toinen vaihtoehto oli tilata tuolta faded standardi: http://www.maxguitarstore.com/store.php?categoryID=270 Tai mahdollisesti joku muu käytetty. Custom Shopin VOS olis kanssa hieno, eikä nyt niin mahdottoman kallis uuteen standardiin verrattuna: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=7c54d6 | |
![]() 09.08.2007 21:54:56 | |
Mutta oletko sitä mieltä, että voi harkita tuota halvempaa faded mallia? Kuitenkin tuo on sen verran iso sijoitus, että sitä haluaisi kerralla hyvän, ettei vaan rupeasi sitten myöhemmin kaduttamaan... Kyllä tuota harkita kannattaa. Ihan soitettavalta peliltä se tuntui kun kokeilin ja itse asiassa diggailin tuon faded-version kaulan satiinilakkauksesta enemmän kuin siitä perus stankkuLesPan gloss-lakatusta kaulasta. Onhan se toki coolimpaa ja uskottavampaa ostaa tuo perus-stankku ja kuluttaa se itse fadediksi ;) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf | |
![]() 09.08.2007 21:56:01 | |
parhaiten saat selvyyden, kun menet kauppaan ja testaat. Sikäli jos mikit noissa ovat samanlaiset niin suurin ero onkin vian tuo lakkaus. Varmasti hyvän yksilön löytyessä molemmat mallit ovat aivan loistavia kitaroita. Fadedia ei jostain syystä aina saa niin hyviä arvosteluja soittajilta. En tiedä oikeastaan, mistä tämä johtuu ( ei ole tullut lähiaikoina pahemmin les pauleja soiteltua), mutta varmasti yksi syy on ihan tuo lakkaus. Itsekkään en henk. koht. ole mikään suuri mattalakkauksen fani, mutta ei se lakkaus kitaraa missään nimessä huonoksi tee. Se on vähän makukysymys. Hyvä standard kohdalle sattuessa on varmasti aivan mahtava kitara. Itse joskus tuossa muutamia vuosia sitten olin todella vakavissani harkitsemassa les paulia, ja silloin tuli soitettua kyllä mallit laidasta laitaan. Standard oli ehdoton suosikki itselleni, mutta parhaitten saat selvyyden kun menet vain itse kauppaan ja kokeilet. mikäli faded ei tunnu paljoakaan huonommalta soitettavalta ja mikäli ulkonäkö ei ole aivan niin oleellinen, niin onhan tuossa useita satasia säästöä. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." | |
![]() 09.08.2007 22:06:37 | |
Taas kaikki puhuu, että joo mene kauppaan ja kokeile.. Mutta taas tullaan tähän yleiseen ongelmaan, että lähiseudun kaupoissapa ei myydä kyseisiä laitteita ollenkaan.. Jyväskylän seudulla musapörssissä lähinnä nuo esp:t ja sitten MINUN mielestäni surkeat tokain lespat ovat "in"(muistakaa, että tuo on minun mielipide:)). Eli kyseisen laitteen joutuisi tilaamaan, kuin sikaa säkissä ja se tuohon hintaan on jo arveluttavaa toimintaa, mutta tietysti esim. thomanille voi kyllä palauttaakin, mutta on työlästä hommaa se. Siksi ajattelin, että jos useat ovat sitä mieltä, että faded on hyvä kitara niin ostan sen ja TOIVON, että on kanssa hyvä. Ulkonäkö ei ole tärkeää jos laite "toimii". Mutta vielä tuottaa tämä hankinta miettimistä ja paljon. Käytettynä en ala ostamaan, koska haluan kuluttaa omat laitteeni itse. | |
![]() 09.08.2007 22:14:57 | |
Taas kaikki puhuu, että joo mene kauppaan ja kokeile.. Mutta taas tullaan tähän yleiseen ongelmaan, että lähiseudun kaupoissapa ei myydä kyseisiä laitteita ollenkaan.. Jyväskylän seudulla musapörssissä lähinnä nuo esp:t ja sitten MINUN mielestäni surkeat tokain lespat ovat "in"(muistakaa, että tuo on minun mielipide:)). Eli kyseisen laitteen joutuisi tilaamaan, kuin sikaa säkissä ja se tuohon hintaan on jo arveluttavaa toimintaa, mutta tietysti esim. thomanille voi kyllä palauttaakin, mutta on työlästä hommaa se. Siksi ajattelin, että jos useat ovat sitä mieltä, että faded on hyvä kitara niin ostan sen ja TOIVON, että on kanssa hyvä. Ulkonäkö ei ole tärkeää jos laite "toimii". Mutta vielä tuottaa tämä hankinta miettimistä ja paljon. Käytettynä en ala ostamaan, koska haluan kuluttaa omat laitteeni itse. Suosittelen harkitsemaan käytettynä ostoa, sillä käytetyt kitarat ovat yleensä melko hyvässä kunnossa(ei kai kukaan halua kitaroitaan hajalle?). Uusissa kitaroissa on lastentauteja, vaikkapa nauhojen törröttämistä ja satulakin voi kaivata viilausta. Käytetyissä nämä ongelmat ovat yleensä hoidettu jo valmiiksi ja saa heti loistavan kepin käsiinsä. Ja edullisiakin ovat. =) Etenkin nettikaupasta tilaaminen on riskialtista, koska sieltä voi tulla todella paha maanantaikappale kotiin. Itse en uskaltaisi, mutta jos rohkeutesi riittää ja mahdollisten pikkuvikojen korjailu ei kuulosta pahalta, niin siitä vaan tilailemaan. Täysin soittokelvotonta kitaraa sieltä tuskin tulee, varsinkin tuossa hintaluokassa. =) "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek | |
![]() 09.08.2007 22:22:46 | |
Taas kaikki puhuu, että joo mene kauppaan ja kokeile.. Mutta taas tullaan tähän yleiseen ongelmaan, että lähiseudun kaupoissapa ei myydä kyseisiä laitteita ollenkaan.. Jyväskylän seudulla .... Jyväskylästä teet ekskursion Tampereelle DLX:n. Siel on ainakin Faded-malleja parikin, ja ihan kiva DC P-90 mikeillä.. ja muutamia muitakin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 09.08.2007 22:29:21 (muokattu 09.08.2007 22:30:37) | |
Joo, mutta minulla on myös rohkeutta laittaa laite takaisin ja kysellä miksi "taas" tuli tälläinen... Viimeksi kun tilasin thomanilta niin valitettavasti ei taas tullut kaikki mitä pyytelin ja en sitten jaksanut enää pyydellä ja päätin, että en enää tilaile netin kautta musakamppeita, mutta kas kas tässä sitä taas ollaan... Myös siksi haluan uutta, koska tiedän, mitä vikaa laitteessa on ja uudella on takuu. Motocrossia harrastaneena (vieläkin) ja siitä oppineena, että käytettyihin en palaa. Vaikka siinä lajissa uusissakaan ei ole takuita niin uudessa tiedät itse kaikki viat. Anteeksi, että olen näin "jyrkkä", mutta nämä ovat minun kokemuksiani käytetyistä laitteista. Tietenkin jos löytyy semmoisia käytettyjä, joista voin olla varma (pystyvät vakuuttamaan:), että ne ovat priimakunnossa niin sitten harkitsen kyllä. P.S. Käytettyyn pyörään (oston lisäksi) lähes 2000€ laittaneena ja ajoa tuli vajaa 5 tuntia..Vaikka ei lajista ymmärrä niin tajuaa, että rahaa upposi. ja pyörä oli kuitenkin 1 vuoden vanha. Vertailuun voin laittaa että nykyiseen pyörään (oston lisäksi) on mennyt rahaa vajaa 600 € ja ajoa tullut yli 100 tuntia. Tietenkin kyse on ihan eri "lajista", mutta ymmärrätte varmasti pointin. | |
![]() 09.08.2007 23:07:02 | |
Jeps, ja halpojahan noi Gibsonit ovat pyöriin, autoihin, asuntoihin ja muuhun turhaan verrattuna. Kerrankos sitä 600 euroa laittaa enemmän parempaan malliin mielenrauhan säilyttämisen vuoksi. Tuossa muuten olisi Jyväskylässä myynnissä käytetty Standardi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=179697 Ei paljoa uudesta näyttäisi eroavan... | |
![]() 09.08.2007 23:08:53 | |
Anteeksi, että olen näin "jyrkkä", mutta nämä ovat minun kokemuksiani käytetyistä laitteista. Eipä tuossa mitään, on ihan selvä etteivät kaikki ole käytetyn kitaran ostamisesta samaa mieltä. Hyvä näin. Symbioosihan tämä on, käytetyn ja uuden ostajat tarvitsevat toisiaan. Olkaamme sympaattisia toisillemme ;) "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 09.08.2007 23:12:34 | |
Joo, mutta minulla on myös rohkeutta laittaa laite takaisin ja kysellä miksi "taas" tuli tälläinen... Viimeksi kun tilasin thomanilta niin valitettavasti ei taas tullut kaikki mitä pyytelin ja en sitten jaksanut enää pyydellä ja päätin, että en enää tilaile netin kautta musakamppeita, mutta kas kas tässä sitä taas ollaan... Myös siksi haluan uutta, koska tiedän, mitä vikaa laitteessa on ja uudella on takuu. Motocrossia harrastaneena (vieläkin) ja siitä oppineena, että käytettyihin en palaa. Vaikka siinä lajissa uusissakaan ei ole takuita niin uudessa tiedät itse kaikki viat. Anteeksi, että olen näin "jyrkkä", mutta nämä ovat minun kokemuksiani käytetyistä laitteista. Tietenkin jos löytyy semmoisia käytettyjä, joista voin olla varma (pystyvät vakuuttamaan:), että ne ovat priimakunnossa niin sitten harkitsen kyllä. P.S. Käytettyyn pyörään (oston lisäksi) lähes 2000€ laittaneena ja ajoa tuli vajaa 5 tuntia..Vaikka ei lajista ymmärrä niin tajuaa, että rahaa upposi. ja pyörä oli kuitenkin 1 vuoden vanha. Vertailuun voin laittaa että nykyiseen pyörään (oston lisäksi) on mennyt rahaa vajaa 600 € ja ajoa tullut yli 100 tuntia. Tietenkin kyse on ihan eri "lajista", mutta ymmärrätte varmasti pointin. Myönnän kyllä, että en tunne sinällään lajia motocross kovinkaan hyvin ja saatan olla täysin väärässä, mutta voisin sanoa, että kitaransoitossa ja motocrossissa välineiden käyttöikä ja sen aiheuttamat plaa plaa plaa ovat toistensa vastakohta. Eli moottoripyörät vanhenevat ja etenkin tuollaisessa maastoajossa jne... luulisi, että tietyn ajan kuluttua pyörä täytyy vaihtaa, koska osat kuluvat ja se tuskin parantaa ajoominaisuuksia tj. Kitaransoitossa asia on taas päinvastainen. Kitarat jopa paranevat ajan myötä, kun soittotunteja on saatu kasaan enemmän ja enemmän. Eli sisäänsoitettu useinkin uutta parempi. Eli käytetyt soittimet ovat useinkin todella loistavia kitaroita. Toki ymmärrän täysin, jos et halua ostaa käytettyä kitaraa. Ja se on ihan ok. ja puuttuuhan käytetyistä aina se "uutuudeninto". Kuitenkin, kun sanoit tuossa, että meinaat tilata tuon gibsonin fadedin, jos tarpeeksi moni täällä foorumilla sattuu sanomaan, että se on hyvä kitara. Minun mielestäni sinun ei kannata tehdä päätöstä uudesta kitarastasi sen mukaan, mitä joku/jotkut jollain foorumilla sinulle sanovat, kuitenkin kyseessä on todella kallis kitara, ja varmasti tahdot, että kun kitara tulee niin se tuntuu hyvältä ja on juuri sellainen mistä olet unelmoinut. ja vaikka saattaa tuntuakin tyhmältä, että kehotin tuossa käymään testaamassa kaupassa ja tekemään itse sen viimeisen päätöksen, niin omasta mielestäni tuntuisi huomattavasti tyhmemmältä, jos esimerkiksi minun tai kenen tahansa muun täällä foorumilla pitäisi tehdä lopullinen ratkaisu sinun puolestasi ja arvata, olisiko se faded juuri sinulle sopiva. Sitten en tiedä, olisiko esimerkiksi mahdollista käydä jossain lähiseudun kaupungissa vierailulla ja tutkimalla paikallisia liikkeitä, jos vaikka löytyisi joitain kitaroita testattavaksi. Onhan myös aina mahdollista, että se oma suosikki les paul löytyisi jopa suomalaisesta liikkeestä. Nykyisin kyllä hyvin monet liikkeet suostuvat myymään kitaroita hyvinkin samoihin hintoihin, kuin thomann, kun vaan uskaltaa kysyä. Ja liikkeen kautta ostettuna saat varmasti myös hienosäädöt ja tarkastukset samaan hintaan, ja voit olla melko varma, että kitara on hyvässä kunnossa ja laadukas. nettikaupasta tilattuna sinulle voi tulla millainen tahansa maanantaikappale, jos huonoa onnea on matkassa, ja valituksetkaan ei oikein auta, jos et pysty löytämään mitään erityistä vikaa soittimesta. Les paulit on jo sen verran kalliita soittimia, että kannattaa oikeasti nähdä jo vähän vaivaa niiden eteen. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." | |
![]() 09.08.2007 23:21:33 (muokattu 09.08.2007 23:23:10) | |
... Motocrossia harrastaneena (vieläkin) ja siitä oppineena, että käytettyihin en palaa. Vaikka siinä lajissa uusissakaan ei ole takuita niin uudessa tiedät itse kaikki viat. Anteeksi, että olen näin "jyrkkä", mutta nämä ovat minun kokemuksiani käytetyistä laitteista. Tietenkin jos löytyy semmoisia käytettyjä, joista voin olla varma (pystyvät vakuuttamaan:), että ne ovat priimakunnossa niin sitten harkitsen kyllä. ... Kitarat paranevat vanhetessaan eivätkä ole krossipyöriä jotka kuluvat ja rikkoutuvat käytössä ja seuraava malli on parempi tehden vanhasta arvottoman. Suomesta saa uuden Les Paulin halvemmalla kuin Thomannilta. Tsekkaa vaikka Kitarapajan VOS-mallien ja Stanujen hinnat ja vertaa Thomanniin. Jos noin kalliin kitaran ostaa niin silloin pitää mennä kauppaan asti kokeilemaan, tai pyytää käytetyn myyjä tuomaan kokeiltavaksi. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 09.08.2007 23:46:08 | |
Jos noin kalliin kitaran ostaa niin silloin pitää mennä kauppaan asti kokeilemaan, tai pyytää käytetyn myyjä tuomaan kokeiltavaksi. Juurikin, ja sitä suuremmalla syyllä, jos ei oo vallan hirveän montaa ko. kitaraa kokeillut. Siksipä oon erityisen haluton yleensä mitään laittamaan näihin "oi valitkaa minulle kitara/sopivat mikit"- kyselyihin.. Sen verran vaan, että ainakin edes hiukka harkitsisin noita käytettyjä myös. Toki, jos niistä tulee sellainen "en mä toisen omaa kultaa rämpyttele"- fiilis niin ei sitten.. 8)
![]() 09.08.2007 23:50:46 | |
Taas kaikki puhuu, että joo mene kauppaan ja kokeile.. Mutta taas tullaan tähän yleiseen ongelmaan, että lähiseudun kaupoissapa ei myydä kyseisiä laitteita ollenkaan.. Jyväskylän seudulla musapörssissä lähinnä nuo esp:t ja sitten MINUN mielestäni surkeat tokain lespat ovat "in"(muistakaa, että tuo on minun mielipide:)). Eli kyseisen laitteen joutuisi tilaamaan, kuin sikaa säkissä ja se tuohon hintaan on jo arveluttavaa toimintaa, mutta tietysti esim. thomanille voi kyllä palauttaakin, mutta on työlästä hommaa se. Siksi ajattelin, että jos useat ovat sitä mieltä, että faded on hyvä kitara niin ostan sen ja TOIVON, että on kanssa hyvä. Ulkonäkö ei ole tärkeää jos laite "toimii". Mutta vielä tuottaa tämä hankinta miettimistä ja paljon. Käytettynä en ala ostamaan, koska haluan kuluttaa omat laitteeni itse. No siinä musikantissa vai mikä perkele se on, näytti olevan gisboonia hyllyssä. Ootko käynyt sieltä tsekkaamassa? Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 10.08.2007 01:20:02 | |
Onhan se toki coolimpaa ja uskottavampaa ostaa tuo perus-stankku ja kuluttaa se itse fadediksi ;) Tuo fadediksi kuluttaminen ei liene kovin hankalaa, sen verran pehmeähköltä vaikuttaa tuo lakkaus ainakin omassa standardissa. Ei paljoa tarvitse osumaa ottaa, niin jo lommoa syntyy. Vertailukohtana tässä voidaan pitää vaikka fenkun american standard stratoa. Sitä on välillä pidetty ku vierasta sikaa, mutta lommoja ei vaan tule. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz | |
![]() 10.08.2007 01:38:55 | |
No siinä musikantissa vai mikä perkele se on, näytti olevan gisboonia hyllyssä. Ootko käynyt sieltä tsekkaamassa? Juupa juu, Musikantissa, Harjun vieressä Väinönkadulla on mun muistaakseni tälläkin hetkellä 4 Giban lespaa hyllyssä. Varmasti ainakin Standard löytyy, ehkä parikin eri mallia. Mars testaamaan :) Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 10.08.2007 01:46:40 | |
Tuo fadediksi kuluttaminen ei liene kovin hankalaa, sen verran pehmeähköltä vaikuttaa tuo lakkaus ainakin omassa standardissa. Ei paljoa tarvitse osumaa ottaa, niin jo lommoa syntyy. Vertailukohtana tässä voidaan pitää vaikka fenkun american standard stratoa. Sitä on välillä pidetty ku vierasta sikaa, mutta lommoja ei vaan tule. Nitrolakka vs. polylakka on syy moiseen.. 8)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)