Aihe: Putket Peavey Classic 30 1 | |
---|---|
![]() 08.08.2007 12:32:03 | |
MItä pääteasteen putkia suosittelette Peavey Classic 30:een? Mistä kannattaa tilata? Putket eivät saa olla mitaan "kuraa", mutta kuitenkin maltillisella hintatasolla. | |
![]() 08.08.2007 12:36:46 | |
MItä pääteasteen putkia suosittelette Peavey Classic 30:een? Mistä kannattaa tilata? Putket eivät saa olla mitaan "kuraa", mutta kuitenkin maltillisella hintatasolla. Uraltonelta sovitettu nelikko vaikkapa JJ:n tai Electro Harmonixin EL84:a. Ja muistetaan se biasointi. | |
![]() 08.08.2007 13:10:38 | |
MItä pääteasteen putkia suosittelette Peavey Classic 30:een? Mistä kannattaa tilata? Putket eivät saa olla mitaan "kuraa", mutta kuitenkin maltillisella hintatasolla. Millaista musaa soitat ja millaista soundia haluat? Itse suosittelen Waffarikellarista TADin putkia. TAD/Svetlanat esim. Svetlanan putket ovat muutenkin varsin hyviä "perusputkia" eivätkä ihan järjettömän kalliitakaan. Niiden soundi on mukavan lämmin ja iso, nimenomaan kallellaan sinne vintage-suuntaan. Itselläni on H&K:ssa TAD Premiumit sekä päätteessä että etusessa. Päätteessä on tällainen nelikko: http://www.tubeampdoctor.com/TAD-EL … REMIUM-Matched-Quartett-pid-347.htm Premium TAD-leimatut Svetlanat siis ja hinta on mielestäni ihan kohtalainen. Biasoinnin kera joku 150-200e paukku, riippuu vähän kuka biasoi ja mistä putket on hankittu. Maltillisempaan hintatasoon JJ EL84 voisi olla passeli Clasu 30v:lle. Jos haet esim. räväkämpää päätemenoa, niin JJ ja TungSol toimivat. Ne voi "huoletta" biasoida hieman kuumemmiksi. Sovtekia ja EHX itse ainakin välttelen. Niiden soundi oli jotenkin kireä ja "näkkäriä". Niistä vain puuttui SE mitä putkilta odotin... lämpö ja kuulaus. Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton! | |
![]() 08.08.2007 13:15:55 | |
lämpö ja kuulaus - juu tuo on varmaan se mitä minäkin arvostan. Musatyyli on aika laaja, etin hyviä puhtaita, pop, rock ruohinnat, ei kuitenkaan mitään metallia - ei taida olla siihen muutenkaan oikea peli. Mites tässä tämä biasointi tapahtuu. Tarviiko mennä alan miehelle - itsellä ei juurikaan ole biasoinnista kokemusta, puhumattakaan jos siihen mittalaitteita tarvitaan? | |
![]() 08.08.2007 13:54:30 | |
lämpö ja kuulaus - juu tuo on varmaan se mitä minäkin arvostan. Musatyyli on aika laaja, etin hyviä puhtaita, pop, rock ruohinnat, ei kuitenkaan mitään metallia - ei taida olla siihen muutenkaan oikea peli. Mites tässä tämä biasointi tapahtuu. Tarviiko mennä alan miehelle - itsellä ei juurikaan ole biasoinnista kokemusta, puhumattakaan jos siihen mittalaitteita tarvitaan? Tee-se-itse biasointi on classic 30:ssä vähän hankalaa, kun siinä joutuu vaihtamaan vastuksia ja/tai laittaamaan trimmeri tilalle joten ei välttämättä ihan helpoin juttu jos ei kolvi ja yleismittaria ole tuttuja työkaluja, kun noissa putkissa on muutenkin hengenvaarallisia jännitteitä. Omaan classic 30:een heitin JJ:n putket enkä vaivautunut biasoimaan, hyvin on pelittänyt jo useita vuosia eikä käy liian kuumana - ja soundista olen tykännyt. Reilusti enemmän soundiin vaikuttaa sitten ämyrin vaihto, se onkin sitten ihan oma juttunsa. ei se siitä!! | |
![]() 09.08.2007 02:33:52 (muokattu 12.08.2007 18:09:33) | |
.................. | |
![]() 09.08.2007 08:26:02 (muokattu 09.08.2007 08:27:52) | |
Omaan classic 30:een heitin JJ:n putket enkä vaivautunut biasoimaan, hyvin on pelittänyt jo useita vuosia eikä käy liian kuumana Aika arpapeliä. Itse heitin classiciin myös JJ:n putket ilman biasointia. koko raakkine toimi noin kaksi minuuttia kunnes pimeni. Vaihdoin vanhat putket takaisin mutta vahvistin pysyi mykkänä vaikka putket hehkuivat. jotain taisi kärähtää. Varmaankin se oli sitten päättäri kun ei enään kuulu pihaustakaan koko laitteesta. Nothin' but the blues | |
![]() 09.08.2007 09:24:16 | |
Juu - tuota kanssa mietin. Olisi houkutusta säästää se muutama kymppi jos on mahdollisuus jättää biasoimatta. Mutta tuon kuultuani säästöä ei ehkä kannata tuossa kohtaa tehdä. Eli saundi syntyy etuasteen putkilla. Tarkoittaako tuo nyt sitä että mitä tahansa voidaan käyttää pääteputkina?Ei kai...Jos joku tekniikkaan perehtynyt voisi kertoa etu-ja pääteputkien syvimmästä olemuksesta niin kiitos! | |
![]() 09.08.2007 20:21:23 | |
Aika arpapeliä. Itse heitin classiciin myös JJ:n putket ilman biasointia. koko raakkine toimi noin kaksi minuuttia kunnes pimeni. Vaihdoin vanhat putket takaisin mutta vahvistin pysyi mykkänä vaikka putket hehkuivat. jotain taisi kärähtää. Varmaankin se oli sitten päättäri kun ei enään kuulu pihaustakaan koko laitteesta. Ikävämpi juttu... no mulla kävi sitten tuuria. Uraltonelta silloin kyllä suosittelivat biasointia mutta sanoivat että putket voi valita niin että ne todenäköisesti eivät käy liian kuumana. No ehkäpä tuon kuultua se biasointi ja trimmerin asennus voi olla hyödyllistä, omalla vahvarilla kaikki on onneksi mennyt ihan loistavasti ilman sen kummempia modauksia. (koputan puuta... ) ei se siitä!! | |
![]() 09.08.2007 21:16:59 | |
Aika arpapeliä. Itse heitin classiciin myös JJ:n putket ilman biasointia. koko raakkine toimi noin kaksi minuuttia kunnes pimeni. Vaihdoin vanhat putket takaisin mutta vahvistin pysyi mykkänä vaikka putket hehkuivat. jotain taisi kärähtää. Varmaankin se oli sitten päättäri kun ei enään kuulu pihaustakaan koko laitteesta. Tuolla classic 30 piirilevyllä on kaksi sulaketta 1A ja 10A. Tarkista ettei tuo 1 ampeerin sulake ole palanut. | |
![]() 10.08.2007 08:38:19 | |
Tuolla classic 30 piirilevyllä on kaksi sulaketta 1A ja 10A. Tarkista ettei tuo 1 ampeerin sulake ole palanut. Sulakkeet on tarkistettu. Signaalikin kulkee efekti-luuppiin asti joten ongelma lienee varmaan siellä pääte puolella. Pajalle tuo vissiin pitäisi raahata. Nothin' but the blues | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)