Aihe: Kitaran efektilaitteen osto
1 2
jakasepp
10.07.2005 23:56:09
Mitä kitaraefektilaitetta suosittelette? Hinta olisi siinä 0-180e luokkaa ja vehkeestä pitäisi löytyä ainakin chorus, reverbi, erilaisia säröjä useita ja useita eri vahvistimia mallintavia efektejä. Myös pedaali olisi välttämätön samassa laitteessa.

Thomanilta olen katsellut noita zoomin vehkeitä, joita näyttää saavan alle 200e. Tekeekö niillä mitään?
Boltsa
11.07.2005 00:10:06
Zoomin 505 kannattaa kiertää kaukaa. Kaverilla oli ja aikasta turha peli mielestäni. Enkä niin tiedä noista muistakaan malleista, ei ole kokemusta niistä.
Boss ME-50 on hyvä jokapaikan höylä. Löytyy mainitsemasi ominaisuudet. Haulla löytyy tuosta paljon lisää tietoa.
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
Henkkiz
11.07.2005 00:26:04
Taidanpa suositella Podxt:tä. Niitä saa aika halvalla jo, ja ovat todella käteviä pelejä.
Tmp
11.07.2005 00:46:07
Zoomin 505 kannattaa kiertää kaukaa. Kaverilla oli ja aikasta turha peli mielestäni. Enkä niin tiedä noista muistakaan malleista, ei ole kokemusta niistä.
Boss ME-50 on hyvä jokapaikan höylä. Löytyy mainitsemasi ominaisuudet. Haulla löytyy tuosta paljon lisää tietoa.

ME-50:ssä ei ole vahvistinmallinnuksia. Muuten kyllä mainio peli.
"Suhteellisuusteorialla on merkitystä silloin kun puhutaan suhteellisista nopeuksista." -Krice
McNulty
11.07.2005 00:50:20
Mitä kitaraefektilaitetta suosittelette? Hinta olisi siinä 0-180e luokkaa ja vehkeestä pitäisi löytyä ainakin chorus, reverbi, erilaisia säröjä useita ja useita eri vahvistimia mallintavia efektejä.

Suosittelen käytettyä Bossia. Vahvistinmallinnuksia ei kaikissa vanhemmissa ole, mutta saundit on muuten erittäin käyttökelpoisia. Mielummin pari loistavaa saundia kuin kourallinen huonoja.

Myös pedaali olisi välttämätön samassa laitteessa.

Multiefekti siis... Boss ME-8, Boss ME-33, Boss ME-50, Boss GT-3, Boss GT-5, Boss GT-6... kaikki toimivat hyvin chorus, reverb, delay ja säristin osastoilla.

Thomanilta olen katsellut noita zoomin vehkeitä, joita näyttää saavan alle 200e. Tekeekö niillä mitään?

Mielestäni Zoomin häsäkät ovat aivan luokattomia. En tiedä ketään joka olisi voinut todeta että "olen täysin tyytyväinen Zoomin kanssa" :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
inot88
11.07.2005 01:11:33
todellakin Boss ME-50, omistan ja olen tyytyväinen, säröjä on vaikka kuin monta ja muut efektit toimii kans,Ja helppo säädellä:)
Tosin ei tuohon hintaluokkaan ainakaan uutena mene...
Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta.
JuliusCasablancas
11.07.2005 02:49:14
Mielestäni Zoomin häsäkät ovat aivan luokattomia. En tiedä ketään joka olisi voinut todeta että "olen täysin tyytyväinen Zoomin kanssa" :)

Olen tyytyväinen Zoomin kanssa.
Anyone who lives within their means suffers from a lack of imagination. - Oscar Wilde
Tmp
11.07.2005 08:26:43
Olen tyytyväinen Zoomin kanssa.

Mutta et täysin tyytyväinen.
"Suhteellisuusteorialla on merkitystä silloin kun puhutaan suhteellisista nopeuksista." -Krice
kanka
11.07.2005 09:45:47

Digitech GNX2
Poista henkilökohtaisia tietojasi.
jakasepp
11.07.2005 10:21:33
Tähän mennessä olen luottanut taitoihini kitaraa mättäessä, mutta kokeilinpa sitten erään tuttavani luona 70-luvulla tehtyä efektivehjettä ja kas miten villejä soundeja sieltä löytyikään. Kuulemma iskelmäkeikoilla käytetty. Pink Floydin Comfortably Numbkin sai aivan uutta tulta alleen :)

Digitech RP200 A ja Digitech RP300A näyttävät olevan alle 200e vehkeitä. Onko kellään kokemusta näistä? Zoomin kapistuksiin en koske, sillä kävin testaamassa sellaista läheisessä musiikkiliikkeessä ja laite tuntui tekevän äänelle enemmän hallaa, kuin hyvää.
Vainaja
11.07.2005 17:31:00
Onko noista V-ampeista mihkään? oon semmosta katellu enkä viittis ostaa sikaa säkissä...
The Land is silent...Before the storm!
Räbbänä
11.07.2005 18:03:04
Ite ostin viime kuun lopussa ton X V-Ampin ja ihan kelpo peli se on. Pitäs vain opetella vielä niitä säätö juttuja paremmin.
Migo
13.07.2005 16:37:44
Ite ostin viime kuun lopussa ton X V-Ampin ja ihan kelpo peli se on. Pitäs vain opetella vielä niitä säätö juttuja paremmin.
Itselläni meni hermot noihin säätö hommiin. Toivottavasti tuo Boss me-50 on hieman helpompi käyttää. Luulisin..
Melko mukavaa päivää kaikille.
alphamale
13.07.2005 16:48:34

noita vanhempia bossin multilattiapolkimia löytynee tuohon hintaluokkaan käytettynä, ja itse olin vuosikaudet ihan tyytyväisnä gt-3:seen.
Lahtelaista, totta kai
Boltsa
13.07.2005 17:19:51
ME-50:ssä ei ole vahvistinmallinnuksia. Muuten kyllä mainio peli. joo enpäs huomannut että nekin piti olla mukana. :) no mutta me-50 on hyvä laite ILMAN vahvistinmallinnuksia :)
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
Krice
13.07.2005 21:38:58

Mielestäni Zoomin häsäkät ovat aivan luokattomia.

En tiedä mitä kultakorvia täällä liikkuu, mutta itse olen saanut ihan kivat ja ennenkaikkea käyttökelpoiset särösoundit Zoom505:stä. Mitä tarkoittaa "luokaton" tässä yhteydessä?
Skebaristi
13.07.2005 21:54:31

En tiedä mitä kultakorvia täällä liikkuu, mutta itse olen saanut ihan kivat ja ennenkaikkea käyttökelpoiset särösoundit Zoom505:stä. Mitä tarkoittaa "luokaton" tässä yhteydessä?

luokaton=niin hirveän kuuloinen, että sitä ei voi käyttää :)

Kuka mistäkin tykkää...
Aivan
tommi_899
13.07.2005 21:58:09 (muokattu 13.07.2005 21:58:47)

onko loppupeleissä kukaan täysin tyytyväinen minkään kanssa, aina pitäisi saada isompaa,parempaa, putkia jne,, tai jotain sellasta :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä? -shovi-
Teemu78
14.07.2005 15:25:55 (muokattu 14.07.2005 15:27:08)
Onko topicin alottaja jo ostanut jonkun multipaavon?

Kanka ehdottikin jo samaa vehjettä mitä itse piti kans ehdottaa. eli Digitechin GNX 2.Hintakin on käsittääkseni laskenut jo rajusti 3 vuoden aikana....itse aikanaan maksoin TODELLA suolaisen hinnan mutta en kadu silti ostosta.

Itse omistan myös kyseisen värkin ja sanoisin että jos ylipäätään tykkää "digitech -soundista" niin sillon GNX 2 on loistava vehje.

Irtoo saundia humpasta heviin. Ja itse pidän laitteesta paljon siitäkin syystä että saundeissa on säätövaraa ja eritoten se antaa sellaiset säätömahdollisuudet että voi vähän luovuuttakin käyttää. ei tartte siis tyytyä pelkän vahvistin- ja/tai kaiutinmallin vaihtelemiseen +eq säätöön. Laitteella on tullu leikittyä nyt reilut 3 vuotta ja ne parhaat saundit on irronnu viimesen vuoden aikana kun on kerinny jo oppiin laitteen jippoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että aina tarvis tehdä asiat monimutkasesti/vaikeesti...pienemmälläkin säätämisellä pääsee, mulla nyt vaan sattuu oleen luontainen taipumus olla aina säätämässä ja kokeilemassa ;)

jos haluat jotain soundi näytteitä laitteesta niin pistäppä sähköpostia. Nyt pitääkin mennä kun UPSin mies kävi tuomassa tilauksen ovelle...Smokey vahvistinta testaamaan :P

E: kirovireitä poistin
Starlia
14.07.2005 16:41:38
BOSS GT-6
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)