Aihe: Putkinuppia Valvekingin tilalle.
1
ollikainen
15.08.2007 21:55:48

Olen päätynyt siihen että Valvekingini on aivan liian äänekäs, eikä soundikaan ole juuri sitä mitä minä etsin.

Eli siis nuppia etsiskelen, kohtuulinen monipuolinen vehje saisi olla kyseessä. Mielellään uusi, vaikka kyllä käytettyjäkin voi katsella.

-Soundit saisi lähteä kevyemmästä rokista death metalliin
-Korkeintaan 50 wattia
-Hintakatto reilut 700e
-Voi olla yksikanavainenkin, mielummin yksi hyvä soundi kuin monta keskinkertaista.
-Botnekas ja pehmeä soundi saisi olla

Näitä olen katsellut:

http://www.musik-produktiv.com/shop … 0035658/sid/!x32fific/quelle/listen
http://www.musik-produktiv.com/shop … 3233036/sid/!x32fific/quelle/listen

JCM 900 tai 800:sta voisi katella käytettynä, onko pohjanmaalla mahdollisuutta testata Englia tai Laneyta missään?

Thunder kiihottaa eniten, mutta miten se taittuu tuonne rankemman puolelle, saako buustilla kenties ihmeitä aikaan. Ja reverbiähän tässä ei ole?

P.S: Tiedetään näitä on ollut miljoona
''järkee hankkia joku perhe :D'' -Kurtcobain
Painajaismainen
15.08.2007 22:05:15
Randall RH50T.
-50 wattia
-Efektilooppi
-Kaksi kanavaa: Särökanava kahdella moodilla ja Clean kanava boostilla.
-Reverb
-Neljällä painikkeella varustettu Footswitch näiden yllämainittujen vaihteluun.
-4 ja 8 ohm kaiutinliitännät
+ paljon muuta jännää!
7gas
Räbbänä
15.08.2007 22:06:31
Olen päätynyt siihen että Valvekingini on aivan liian äänekäs, eikä soundikaan ole juuri sitä mitä minä etsin.

Eli siis nuppia etsiskelen, kohtuulinen monipuolinen vehje saisi olla kyseessä. Mielellään uusi, vaikka kyllä käytettyjäkin voi katsella.

-Soundit saisi lähteä kevyemmästä rokista death metalliin
-Korkeintaan 50 wattia
-Hintakatto reilut 700e
-Voi olla yksikanavainenkin, mielummin yksi hyvä soundi kuin monta keskinkertaista.
-Botnekas ja pehmeä soundi saisi olla

Näitä olen katsellut:

http://www.musik-produktiv.com/shop … 0035658/sid/!x32fific/quelle/listen
http://www.musik-produktiv.com/shop … 3233036/sid/!x32fific/quelle/listen

JCM 900 tai 800:sta voisi katella käytettynä, onko pohjanmaalla mahdollisuutta testata Englia tai Laneyta missään?

Thunder kiihottaa eniten, mutta miten se taittuu tuonne rankemman puolelle, saako buustilla kenties ihmeitä aikaan. Ja reverbiähän tässä ei ole?

P.S: Tiedetään näitä on ollut miljoona

Ehkä vaatimuksiisi tuo Laney olisi parempi. Hieman tummempi soundisia vehkeitä kun taitavat nuo olla.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
duc
15.08.2007 22:07:02 (muokattu 15.08.2007 22:07:25)
Randallissa on paljon jännää joo, mutta tuskin kannattaa Valvekingin tilalle vaihtaa kun on niin samanlainen.
Painajaismainen
15.08.2007 22:07:34 (muokattu 15.08.2007 22:08:40)
Randall RH50T.
-50 wattia
-Efektilooppi
-Kaksi kanavaa: Särökanava kahdella moodilla (vintage,lead) ja Clean kanava boostilla.
-Reverb
+ paljon muuta jännää!

Pikkaisen buustaamalla saa kunnon Kuolometalli-soundit. Puhdas kanava on mukavan pyöreä ja säröä voisi kuvailla sanalla "muhku". Mielestäni todella paksu soundi.

edit. Saakelin saakeli! Taas lainasin vahingossa itseäni, tuo painike on väärässä paikassa.
7gas
ollikainen
15.08.2007 22:12:39

Randall RH50T.
-50 wattia
-Efektilooppi
-Kaksi kanavaa: Särökanava kahdella moodilla ja Clean kanava boostilla.
-Reverb
+ paljon muuta jännää!

En halua Kiinan vehkeitä. Ja aikalailla sama kuin Valveking.
mailbag
15.08.2007 22:23:46
englin fireball, ihan pirun hyvä
ollikainen
15.08.2007 22:30:38

Näitkö budjetin? Kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
ReBeat
15.08.2007 22:48:15

Näitkö budjetin? Kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.

Sanoit että käytettynäkin voi katsella. Jos Fireball maksaa uutena tonnin niin kyllä se pitäisi 700 eurolla irrota käytettynä kun niitä on 15 joka neliökilometrillä.
HeavyMachinery
15.08.2007 23:39:30

Screamer pikemminkin. Thunder on hevinpi....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
tommiot
16.08.2007 00:27:28 (muokattu 16.08.2007 00:28:51)

En kyllä ymmärrä miten tämä muka soveltuu aloitusviestissä esitettyihin vaatimuksiin... Saundi ei ole pehmeä, hintaa on liikaa, ei sovi kevyeen rokkiin, liikaa tehoa (vaikka sillä 10 watilla ei mitään väliä olekaan)

Jos 100W on liikaa tehoa niin mä en kyllä 50-wattistakaan sitten ottaisi, eroa ei hirveästi ole.
Dropped C
16.08.2007 08:20:58
Tosin esim. tuo Lanikka on luultavasti ihan yhtä äänekäs peli kuin Röörikunkku. ValveKing ei mielestäni ollut kovin äänekäs peli 100W:ksi...
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
mhaarala
16.08.2007 08:29:56 (muokattu 16.08.2007 08:30:24)
Ja ValveKing toimii muutenkin yllättävän hyvin pienillä äänenvoimakkuuksilla. Samaa ei voi sanoa kaikista putkivahvistimista.

Fakta on se, että jos aikoo käyttää putkivahvistinta, on tyydyttävä siihen tosiasiaan että se on useimmiten äänekäs eikä asialle voi tehdä käytännössä mitään ilman keinokuormaa. Jos se tuntuu mahdottomalta, ei jää juuri muita vaihtoehtoja kuin harkita jotain muuta ratkaisua.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)