Aihe: Kitaran säätö itse vai joku Pro?Omia kokemuksia?
1
Madman
12.08.2007 00:16:56
Eli kumman itse tekisit? Kun itse en oikeen uskaltais tän uuden kitaran kaularautaa säätää, etten pistäis pistäis sitä palasiksi. Mutta kannattaisko itse säätää vai viedä jollekkin Pro:lle? Itse kitara on Epiphone Les Paul
Jos elämä ei potki takaisin, olet varmasti kuollut.
Koaks
12.08.2007 00:20:56 (muokattu 12.08.2007 00:24:00)
Eli kumman itse tekisit? Kun itse en oikeen uskaltais tän uuden kitaran kaularautaa säätää, etten pistäis pistäis sitä palasiksi. Mutta kannattaisko itse säätää vai viedä jollekkin Pro:lle? Itse kitara on Epiphone Les Paul

Kaularautaa voi kyllä itsekkin säätää kunhan muistaa ettei väännä 1/8 kierrosta enempää kerrallaan ja antaa kaulan "asettua" ennen kuin vääntää lisää.

EDIT Ehdin ensin.
rainmaker
12.08.2007 00:22:20 (muokattu 12.08.2007 00:23:16)

Itse säätäisin. Ensin selvität pitääkö saada enemmän vai vähemmän reliefiä ja sitten käännät kaularautaa haluttuun suuntaan _maksimissaan_ 1/4 kierroksen kerrallaan, mieluiten 1/8 kierrosta, niin ei varmasti hajoa mitään. Muutokset eivät tapahdu heti, joten kannattaa esim. yön yli antaa kepin asettua.

Muistisääntönä tuosta kumpaan suuntaan sitä rautaa käännetään olen itse pitänyt lausahdusta "righty tighty". Eli siis myötäpäivään kännettäessä kiristyy, ja kaula suoristuu.

e: hidas olin, taas.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Troitek
12.08.2007 02:05:18 (muokattu 12.08.2007 02:06:03)

Jos kuusiokoloavain pysyy käessä nii kannattaa se tehä ite. On sen verran yksinkertanen homma kuitenki. Jos epäilyttää nii varmista täältä et kumpaan suuntaan kierrät. Ja tuollaki on ohjeet http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886
I feel good.
trih
12.08.2007 02:12:54
Kaularautaa säädetään ainoastaan tarvittaessa. Aika näyttää. On mitkä kielet tahansa. Säätöä jos TARVITSEE.
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
LaXu
12.08.2007 14:23:37
Nauhojen vaihto on oikeastaan ainoa juttu, jonka jätän ammattilaiselle. Se näet on vittumaista ja aikaa vievää hommaa. Muuten suosittelen kyllä opettelemaan tekemään perussäädöt itse. Ne ei ole mitään rakettitiedettä. Jos englannin kieli sujuu, suosittelen hommaamaan Dan Erlewinen "How To Make Your Electric Guitar Play Great" kirjan. Hyvät kuvat ja suunnilleen kaikki mitä tarvii tietää kitaran säätämisestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)