Aihe: putkiradio vahvistimena
1
Huolevi
16.08.2007 19:17:04

Moi! Osaisko joku sanoa, minkä merkkistä putkiradioo kannattaa lähtee metsästämään kitaravahvistimeksi! Siis joku yleinen malli, jota on näissä hommissa aikaisemminkin käytetty.. Kuulemma eräällä tuttu jamppa nimittäin keräilee vanhoja putkiradioita.
"soitan, siis olen"
s151669
16.08.2007 20:07:13

Mikä tahansa, jossa on

1) kunnollinen verkkomuuntaja ts. yleisvirtakone EI käy, se on hengenvaarallinen
2) levysoitinliitäntä

Käytännön kannalta kannattanee vielä huomioida, että pääteputki on EL84. Jos se on joku muu, on masiinalla 95% todennäköisyydellä niin paljon antiikkiarvoa ettei kannata raiskata siitä vahvistinta. Samaten tuolla on huomattava merkitys varaputkien saannin kanssa.

Mitäs muuten noista nykyään pyydetään ? Saattaa piakkoin olla edukkaampaa tilata vaikka epiphonen valve junior tai sen suora kopio:

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ga5.htm
Jyrki
Jiaster
16.08.2007 20:48:36

Moi! Osaisko joku sanoa, minkä merkkistä putkiradioo kannattaa lähtee metsästämään kitaravahvistimeksi! Siis joku yleinen malli, jota on näissä hommissa aikaisemminkin käytetty.. Kuulemma eräällä tuttu jamppa nimittäin keräilee vanhoja putkiradioita.

Itse olen ainakin tykästynyt Philipsin NovoSonicin (B5SF62A) soundiin, sekä kitarakäytössä, että ulvovien susien ja kantritohtorin kuuntelussa. Omakuvasta on toinen vanhuksista. Pääteputkena EL84.
?
Huolevi
16.08.2007 22:28:59

Kiitos tiedosta molemmille. Vaikka mitä merkkiä olisi vaihtoehtona. Philips, Blaupunkt, Grundig, Salora, Asa, Saba, Helvar... Toki tuo Harley Bentonin vehje vaikuttaa aivan yhtä pätevältä ja kätevämmältäkin! :) Jotain satasta kait noista kunnostetuista vehkeistä pyydetään, mutta Sabasta luultavasti enemmänkin.
"soitan, siis olen"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)