Omistan Koch Powertonen ja käytän kanavien vaihtamiseen midi-loopperia, jossa on juuri sopivasti neljä midiohjattavaa kytkintä: kaksi kanavien valintaan, yksi soolokytkimeen ja yksi kaiun kytkemiseen. Powertonen jalkakytkin käyttää 7-pinnistä DIN-liitintä, joten tein kytkentäboksin, joka kytkee neljä monoplugiliitintä tuohon DIN-liittimeen. Eli periaatteessa sama laatikko kuin Kochin oma DJ-1 -boksi.
Kanavien vaihto toimii hienosti, mutta soolo- ja kaikukytkimet eivät. Olen tehnyt kytkennät oheiselta TC Electronicin G-major -supporttisivulta löytyvän kytkentäkaavion mukaan (pdf sivun alalaidassa).
http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … 4dD1rb2No&p_li=&p_topview=1 ..eli pinnit 1,3,4 ja 5 on kytketty monojakkien kärkiin, pinni 2 jokaisen jakin kaulukseen (sleeve, in englis), sekä pinnit 6 ja 7 vain toisiinsa. Käytin juuri samaa Lumbergin liitintä kuin alkuperäisessä Kochin jalkakytkimessäkin. Ja luonnollisesti olen mitannut ja tarkistanut kytkennät useasti. Loopperin kytkimiäkin olen vaihdellut, niissä ei ole vikaa.
Tietääkö joku, esim DJ-1 boksin omistaja, pitääkö tuohon kytkentään tehdä vielä jotain lisäystä että se toimisi? Tai onko tuo kaavio edes oikein? Kochilta ei vastausta heru..