Aihe: Peavey vai marshall?
1 2
J onne
09.08.2007 18:16:13
Oon tässä nyt pitkään miettiny nupin ostoa, ja Peaveyn valveking ja Marshall AVT50HX pyörii mielessäni. Kaikkia mielipiteitä ja kommentteja kiitos. Ja kun toi marshall on hybridi, ni kuulostaako se yhtään putkivehkeeltä?
Alone an' Blue
Chieftain
09.08.2007 18:21:33

Oon tässä nyt pitkään miettiny nupin ostoa, ja Peaveyn valveking ja Marshall AVT50HX pyörii mielessäni. Kaikkia mielipiteitä ja kommentteja kiitos. Ja kun toi marshall on hybridi, ni kuulostaako se yhtään putkivehkeeltä?

Kyllähän tuolla Marsullakin soittelee, mutta molempien comboversioita testanneena suosittelisin Valvekingiä, taitaa olla vielä halvempikin.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
J onne
09.08.2007 18:34:39
Ja entäs onko kukaan tostannut VOX AD100VTH mallintavaa nuppia, siitä mielipiteitä?
Alone an' Blue
jussimus
09.08.2007 19:10:30
Ja kun toi marshall on hybridi, ni kuulostaako se yhtään putkivehkeeltä?

Eipä juuri. Putkivahvarimaisuus tulee aika pitkälti pääteasteputkien kautta, pelkkä etuasteputki trankkuvahvarissa ei tee kesää, eikä lahkeet lepata.
McNulty
09.08.2007 19:14:57
Miun täytyy sanoa, että mielummin ostaisin AVT:n kuin ValveKingin. Miksi?
a) Marshallissa on mainettaan parempi soundi... ihan oikeasti. Aika moni mutuilee näiden uusien AVT-sarjasten kohdalla, valitettavasti.
b) ValveKingeissä on huomattavasti enemmän ollut lapsuksia kuin Marshallin AVT-sarjassa.

Yksinkertaisesti näin.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
J onne
09.08.2007 20:09:10
b) ValveKingeissä on huomattavasti enemmän ollut lapsuksia kuin Marshallin AVT-sarjassa.

Mikä tuossa on miinusta?
Alone an' Blue
Chieftain
09.08.2007 20:22:08 (muokattu 09.08.2007 20:22:39)

Mikä tuossa on miinusta?

Se, että ostaessasi Valvekingin saat suuremmalla todennäköisyydellä vahvistimen, jossa on jotain vikaa, edes ihan pientä kuten potikoiden rahina, joku huono juotos ym. Enkä nyt tarkoita että suurella todennäköisyydellä, vaan suuremmalla.

E: Kirjotus virhe.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
J onne
09.08.2007 20:46:20
Aaa. Pyydän anteeksi tietämättömyyttäni =) Vieläkun saisi lisää plussia ja miinuksia, yms mielipiteitä, niin tietäs mihin suuntaan kääntyä!
Alone an' Blue
Lancelot
09.08.2007 22:55:32
Ei ne valvekingit ihan niin huonoja välttämättä ole mitä annetaan ymmärtää. Emmä sitä koskaan olekkaan mitenkä ylistäny, mut halpa ja hyvän saundin saa. Oma nuppi on pelannut kohta vuoden moitteettomasti. Voi se tietysti kärähtää ens viikollakin.
Miikathebest
10.08.2007 01:01:13 (muokattu 10.08.2007 01:06:47)

Aaa. Pyydän anteeksi tietämättömyyttäni =) Vieläkun saisi lisää plussia ja miinuksia, yms mielipiteitä, niin tietäs mihin suuntaan kääntyä!

Ota se mikä on paras! Selvitä, mene ja kokeile. Ei noista kumpikaan huono ole. Itseasiassa hyvin harva vahvistin on suorastaan huono. Soittajat on paljon useemmin huonoja.

Vielä yksi huomioitava asia: 50w trankkumarsussa ei välttämättä riitä teho rajuimpaan mätkeeseen.(?!?!)
En ole kyseistä vahvistinta kokeillut, mutta edes 120w transistorivahvistinbehringer ei ole aina riittänyt.
Hei sinä!
J onne
10.08.2007 01:05:34
Nii vissii pitäski, Helsinkii johki musaliikkeesee, Mis vois olla noit?
Alone an' Blue
hullu_ukko
10.08.2007 01:08:27 (muokattu 10.08.2007 01:09:09)
Nii vissii pitäski, Helsinkii johki musaliikkeesee, Mis vois olla noit?

Valvekingiä ja Peaveyta ylipäätään ainakin löytyy Soundatasta. Tosin muistaakseni Valvekingiä ainoastaan nuppimallisena, mutta kannattaa silti käydä tsekkaamassa.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
J onne
10.08.2007 01:13:51
Kiitos Kiitos, ensikerralla kun hesaan pääsen, niin käväisen koklaamassa!
Alone an' Blue
LepakonNahka
10.08.2007 01:58:57 (muokattu 10.08.2007 01:59:42)
Omasta puolestani voin sanoa AVT50Hsta seuraavaa:

+Kiva puhdas
+Hyvä reverb
+Syö pedaaleita hyvin (MXR DD-11, ProCo Rat2 ja SD-1 sille on kelvanneet.)
-Särösoundi (Ilman boosteria, SD-1 tukevoitti soundia kivasti. Muttei tarpeeksi.)
-Puhtaan kanavan EQ (toisille saattaa riittää bass ja treble, miulle ei.)

Ääntähän siitä kyllä lähtee. Reeneissäkään ei tarvitse äärettömästi luukuttaa. Viimeistään puolenpäivän tienoolla kuuluu, lepatusta ei vain tule yhtä paljon kuin putkivehkeestä.

Valvekingin kokeilu rajoittuu lyhyeen testiin musaliikkeessä. Ei vakuuttanut, mutten kauaa ruuvaillutkaan.

Toivottavasti jeesasi,

Leppis
loituma
10.08.2007 09:40:23
Soundatassa oon testaillu Valvekingiä (ainoastaan nuppiversiota siellä) ja ostoslistalle meni. Tosin ei siinä kauaa ehtiny säätää, mutta pikasäätämisellä sain jo mielyttävät soundit. Ja se Bright kytkin on aika hyvä lisä, kuten on myös Gain Boost. Että semmosta.
Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi.
DaKiller
10.08.2007 10:10:39

Miun täytyy sanoa, että mielummin ostaisin AVT:n kuin ValveKingin. Miksi?
a) Marshallissa on mainettaan parempi soundi... ihan oikeasti. Aika moni mutuilee näiden uusien AVT-sarjasten kohdalla, valitettavasti.

Yksinkertaisesti näin.

Missäs vaiheessa hehkutus valvekingeistä ja hinta/laatusuhteesta on vaihtunut lapsuksiin?

Sen mitä itse olen testaillut AVT marsuja, niin ei voi kyllä hyvin mielin alkaa kehumaan laitteita. Todella sieluttomia vehkeitä omaan makuuni.
WinterMad
10.08.2007 10:12:18
Kävin testaamassa VK -nuppia Framuksen kaapin kanssa niin kuuluuko VK:n hurista aivan mielettömästi? Hurina oli aivan mieletön ja hävisi vasta kun volat veti vahvarista nollaan. Kitarana oli LTD Viper Deluxe EMG 81-81 -mikeillä.
Viinaa ja väkivaltaa! Myykää mulle "hevinuppi" hintaan 700-1000¤ Ks. tori-ilmoitukseni. Myydään Crate VC5212BW -putkicombo
McNulty
10.08.2007 10:23:07
Kävin testaamassa VK -nuppia Framuksen kaapin kanssa niin kuuluuko VK:n hurista aivan mielettömästi? Hurina oli aivan mieletön ja hävisi vasta kun volat veti vahvarista nollaan. Kitarana oli LTD Viper Deluxe EMG 81-81 -mikeillä.

Ei kuulu hurista... ei ainakaan niin että selvästi häiritsee. Toki kohinaa ja tietynlaista elektronisten laitteiden "häiriöääniä" kuuluu, jos on reilusti gainia ja volumea, mutta ei kyllä mitään häiritsevää pitäisi olla. Oisko tämä nyt niitä kuuluisia peaveyn "halpiksien ominaisuuksi"?
maggot
10.08.2007 10:35:03
Oisko tämä nyt niitä kuuluisia peaveyn "halpiksien ominaisuuksi"?

Tai sitten joku etuaste putkista vetelee viimeisiä..
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
McNulty
10.08.2007 10:37:14
Tai sitten joku etuaste putkista vetelee viimeisiä..

Jea... jotenkin automaattisesti ajattelin heti, että kyse oli kaupassa testatusta, uudesta yksilöstä. Saattaapi olla asia vallan toisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)