Aihe: Stratocasterissa häikkää, takuuhuolto Saksassa??
1
föödel
20.08.2007 17:30:31
Terve,

Nyt on uusi strato ollut reilun kuukauden talossa ja siinä on ilmennyt nyt sellanen häikkä että keskimikissä on aika selvä kontaktihäiriö: välillä kuuluu, välillä rätisee ja välillä ei kuulu ollenkaan, ja tämä vaikuttaa myös kitaran 2. ja 4. asemaan. Olen avannut pleksin ja katsonut onko piuhoissa ongelmia, niin yksi piuha oli selvästi hieman kärsinyt, murtunut kahdesta kohtaa ja pienestä kohdasta puuttui eristeet kokonaan, mutta hieman tutkittuani huomasin ettei piuhan pitäisi millään tapaa olla suoraan yhteydessä keskimikkiin/mikkivalitsimeen.

Ongelman nimi on nyt siinä että ottamal kauppaan (Musicstore Koeln) yhteyttä voisin saada takuuseen kuuluvan huollon, joka todennäköisesti tapahtuu Saksassa eli aikaa voi hyvinkin mennä kuukausia ennen kuin kitara on taas kourassa! Ja kun bändivuorot alkavat jo tällä viikolla niin en raaskisi kitaraa heittää huoltoon heti pitkäksi aikaan, kysynkin siis voisiko johonki suomen liikkeeseen viedä kitaran huoltoon Suomessa, vai pitäisikö itse yrittää vaan katsoa mitä saan aikaan?
rainmaker
20.08.2007 17:44:02
Jos kyseessä olisi oma soittimeni, niin ensisijaisesti yrittäisin itse spotata mikä kohta on rikki ja sitten sitä korjata. Tuo straton elektroniikkaosasto kun ei loppujen lopuksi ole mitenkään erityisen vaikea huoltaa. Jos ei ole ihan varma, mitä pitää kolvata minnekin, niin netistä löytyy kyllä tolkuton määrä havainnollisia kytkentäkaavioita, joiden avulla kyllä saa skebansa toimimaan. Eli siis, 1.paikanna mikä osa on rikki 2. vaihda/korjaa se. :)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)