Aihe: Kokemuksia Tokai SG:istä
1 2 3
dr_solo666
13.08.2007 19:52:03

Terve.

8 vuotta Epiphonen SG:llä on kuluttanut nauhat jo siihen malliin, että uutta kitaraa tarvittaan ja epi saa jäädä eläkkeelle.

Silmääni osui Musamaailman Tokai SG-75 ja SG-80.
Onko jollain kokemuksia tai omistaako joku tuollaisen skeban?
Mitä eroa on 75:llä ja 80:llä?

Näyttäisi ainakin, että virittimet ja mikit menisivät heti vaihtoon, mutta kitaran 750€-800€ hinta ei päätä huimaa.

Kertokaahan kokemuksista.
Maiden01
13.08.2007 22:11:20
Mitä pikaisesti olen kokeillut jotain kolmimikkistä versiota, niin aika hyvältä on käteen tuntunut. Kaula istui aika mukavasti, Tokaissa mun mielessä yleensäkin aika kohtuullisen kokoiset kaulat, ei halkoja, eikä kuitenkaan ihan tikkuja. Toki riippuu mallista. Akustisesti vain siis soitin, mikeistä ei mitään tietoa.

Enpä silti ainakaan itse ostaisi, jos tietäisit heti joutuvani vaihtamaan virittimet ja mikit. Hintaa tulee kuitenkin ainakin 250 (?) euroa, jolloin tuo on jo noin tonnin keppi.

En muista ovatko nuo Koreassa vai Japanissa tehtyjä. Korealaisissa Les Pauleissa body on ainakin agathista, mikä nyt ei ole aivan parasta;) Kyllähän sekin soi, mutta tonnin kun laittaa vaikka johonkin käytettyyn, niin saa mun arvion mukaan rahoilleen paremmin vastinetta. Minkäs verran esim. Giban jotkut käytetyt fadedit menevät yli tonnin? Tai jotkut vanhat Japanissa tehdyt kepit mitä näitä nyt on, mahtaiko esim. Orville, Greco tai Burny valmistaa SG- mallisia? Toki vanhemmat Tokaitkin voivat olla todella hyviä. Selaile toria vaihtoehtojen valossa.

Ja testimään, sehän se on se ohje, jota tulee viljellä;)
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Kalm
13.08.2007 22:25:49
..Kyllähän sekin soi, mutta tonnin kun laittaa vaikka johonkin käytettyyn, niin saa mun arvion mukaan rahoilleen paremmin vastinetta. Minkäs verran esim. Giban jotkut käytetyt fadedit menevät yli tonnin?

Eiköhän ne fadedit ole uutenakin vain luokkaa ~800 eypoa ja standardikin irtoaa hyvänä päivänä helposti alle tonnilla. Ei siis kannata pistää rahojaan uuteen Tokai SG:hen, kun on kuitenkin kauttaaltaan heikompitasoinen vehje (paitsi ehkä virheettömän muovilakan puolesta).
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Les Fender
13.08.2007 22:34:00
750 eurodollarin hinnalla alkaa jo saada Gibsonia.
http://www.coda-music.com/catalog/p … cPath=21_22_24&products_id=1657
"Living is easy with eyes closed!"
Paby
13.08.2007 22:37:46
Antivirus.
Les Fender
13.08.2007 22:40:02
590e (plus toimitus) riittääpi kans:
http://www.coda-music.com/catalog/product_info.php?products_id=2375

Halapaa ko. saippua................
Toksut on ylihintaisia ;)
"Living is easy with eyes closed!"
Paby
13.08.2007 22:49:45 (muokattu 13.08.2007 22:50:49)
Halapaa ko. saippua................
Toksut on ylihintaisia ;)

Kyllä ja mahtaa olla vielä pitempi matka tuoda ne Japanista Suomeen verrattuna Jenkeistä Enklannin kautta.

Nashville Tennesee - Helsinki 7656 km vs. Tokio - Helsinki 7843 km. Jep jep. Aika rangaa yleistystä, mutta ajatuksena hauska.

E# Ja anteeksi vuan, Tokaita kaivattiin mutta Gibsonia ehdotellaan... ;)
Antivirus.
Maiden01
13.08.2007 23:25:20
Juu-u. Eipä ollut Faidedilläkään enää paljon hintaa. Gibsonin hyvä tasoisiakin keppejä saa jo todella kohtuu hintaan.

Ja mikä ettei, vaikka Tokaita kysellään, niin miksei sitä Gibbonia ehdoteltaisi:) Onhan se varmasti todella varteen otettava vaihtoehto. Jopa suositellumpi itseasiassa. Mutta aloittajalle sen verran, että vaikka olisi hommaamassa Ison G:n tuotetta, kannattaa se silti pyrkiä testaamaan, varsinkin vähän halvemmat mallit.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
bfoc
14.08.2007 00:42:46
Ei ole kokemuksia.

Jos se Epi on muuten hyvä niin ainahan siihen voi tehdä /teettää nauharempan. Voi säästää vähän rahaakin. (Ja ostaa sille sit kaveriksi toisen SG:n...)
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Exhausted
14.08.2007 01:40:24

Tokain SG-75:llä on tullut soiteltua nyt kuukausi, ja aika lailla pelkkää hyvää sanottavaa. Tosin äänityshommiin en ole sen kanssa vielä päässyt.
MTM
14.08.2007 10:25:36
dr_solo666
14.08.2007 13:58:27

Mitä pikaisesti olen kokeillut jotain kolmimikkistä versiota, niin aika hyvältä on käteen tuntunut. Kaula istui aika mukavasti, Tokaissa mun mielessä yleensäkin aika kohtuullisen kokoiset kaulat, ei halkoja, eikä kuitenkaan ihan tikkuja. Toki riippuu mallista. Akustisesti vain siis soitin, mikeistä ei mitään tietoa.

Enpä silti ainakaan itse ostaisi, jos tietäisit heti joutuvani vaihtamaan virittimet ja mikit. Hintaa tulee kuitenkin ainakin 250 (?) euroa, jolloin tuo on jo noin tonnin keppi.

Vaikuttaa kelpo peliltä siis.

Noita mikkejä on jo valmiiksi nurkat täynnä, joten sen puoleen ei haittaa. Ja kyllä joka skebassa pitää kunnon schallerit olla :D
pnorman
14.08.2007 14:01:54
Terve.

8 vuotta Epiphonen SG:llä on kuluttanut nauhat jo siihen malliin, että uutta kitaraa tarvittaan ja epi saa jäädä eläkkeelle.

Etkö halua vaihtaa Epiin nauhoja? Eikö ole sen arvoinen keppi?
dr_solo666
14.08.2007 15:03:45

Etkö halua vaihtaa Epiin nauhoja? Eikö ole sen arvoinen keppi?

Onhan se hyvin palvellut keppi. Mutta tekisi mieli vaihtaa jo vähemmän ajettuun.
Epi voisi pysytellä backuppina kuitenkin.
dr_solo666
14.08.2007 15:05:10

Eiköhän ne fadedit ole uutenakin vain luokkaa ~800 eypoa ja standardikin irtoaa hyvänä päivänä helposti alle tonnilla. Ei siis kannata pistää rahojaan uuteen Tokai SG:hen, kun on kuitenkin kauttaaltaan heikompitasoinen vehje (paitsi ehkä virheettömän muovilakan puolesta).

Mä olen ainakin kuullut että uudet Gibson Les Paulit ovat laadultaan aika kuraa. SG:stä en osaa sanoa. Oletko itse soittanut Tokailla?
Iron Horse
14.08.2007 15:23:50
Japsi-SG:eitä olen jonnii verran soitellut, ja eipä niistä keksi mitään haukkumista, paitsi mikit, ja virittimet eivät tietty Schallerille pärjää, noon vaan Gotohit =) (halpissarjaa tosin, luulisin). Tietty nuo halvat Gibatkin on varmaan ihan hyviä, mutta en ostaisi itse kokeilematta. (en ostaisi kyllä Tokaitakaan/Epiä/Elitistiä kokeilematta myöskään) Epin Elitistit tosiaan kannattaa myös tsekata, maksavat tosin vähän enemmän vissiin.
Heavy Metal is THE LAW --+ -Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !!
stuugi
14.08.2007 15:58:10
Mä olen ainakin kuullut että uudet Gibson Les Paulit ovat laadultaan aika kuraa. SG:stä en osaa sanoa. Oletko itse soittanut Tokailla?

Mä oon kuullut että kaikki muut on vähän enemmän kuraisia..... Taitaa kuitenkin olla niin että yksilöitä ne Gibsonitkin ovat.
bfoc
14.08.2007 17:37:47

Kannattaa kokeilla. Viime viikolla Tampereen DLX:ssä kokeilin viittä eri Gibaa (hinnat 800-1800€) ja yhdessäkään ei ollut viimeistelyvikoja (nauhat, bindaus, kaulan säädöt ja intonaatio) mistä G:tä yleensä parjataan. Teknisesti niissä ei kait ole murheita ollut.

Ehkäpä tuo Gibson-problematiikka on vähän samanlainen että kukaan ei ihmettele kun perus-Fordiin tulee vika, mutta Mersun vika onkin maailmanloppu... Siis kovemman brandin tuotteen ongelma on isompi kuin muiden.

Aikanaan omassa lespassa oli nauhat törröllään ja satulassa pieni vika mutta eipä niiden korjaaminen mikään iso ongelma ollut kun keppi on muuten loistopeli.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Kalm
14.08.2007 17:48:25
Mä olen ainakin kuullut että uudet Gibson Les Paulit ovat laadultaan aika kuraa. SG:stä en osaa sanoa.

Itse sanoisin että mikä tahansa uusi Gibson palvelee hyvin instrumenttina, vaikka viimeistelyeroja varmasti löytyneekin. (käsin kun viilaillaan bindingejä yms. niin huonona päivänä saattaa tulla vähän hutiloidumpaa jälkeä tms). Tosin joku joka näkee esim. koko maahantuodun erän kerralla, voinee olla toista mieltä...

Oletko itse soittanut Tokailla?
Tokai SG ja SG standard ovat tuossa jo pidempään olleet kotona, eli onhan noita tullut vertailtua (niin kotona kuin kaupungillakin). Tokai toki näyttää karkilta, mutta virheettömän muovilakan alla on kuitenkin loppupelistä aika keskitason kitara keskitason HW:llä. Mielummin hyvin soiva ja mahdollisesti pienillä käsityön jäljillä maustettu gibboni, kuin puolitumppu "tiesmistäpuusta" tehty kiiltokuvakopio.

(SG:n kohdalla erityisesti näin kun mitoitus,puut ja hardiksen sijoitus ovat todella olellisia -> millin heitto sinne tänne, niin jo kaula painaa ja/tai soundi kusee yms)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
2randpo
14.08.2007 18:25:24

On se ihmeellistä, olen käyttänyt Tokaita vuosien varrella aika paljon (nykyinen bassokin on Tokain presari), en tosin aktiivisesti juuri SG:tä. Jos olisin viime viikolla puoliksi mutu-tuntumalta itsekseni ottanut kantaa Tokain/Gibson fadedin puolesta, olisin suositellut Tokaita. Vaan en enää; kokeilin tuossa SG fadedia, ja täytyy sanoa, että ainakin kyseisen yksilön rinnalla alkoi nuo Tokait tuntua vähän ylihinnoitelluilta. Toisaalta, minäkään en ole ollut tyytyväinen noihin uudempiin Gibsonin lespoihin (joten ostin, hinnankin takia vuoden alussa GR:n). Mutta eipä mene kauaa, kun tulee SG faded taloon se on varma juttu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)