zahmbba 06.08.2007 12:11:40 | |
---|
Olen lähdössä takaisin rapakon taa tuossa puolentoista viikon kuluttua, ja tulin siihen tulokseen että en ala omaa Epiphonen Flying V:tä sinne roudaamaan kun pitäis kova laukkukin haalia, vaan ostan sieltä sitten toisen kepin itselleni. Tälläinen pisti silmään nettikauppoja selaillessani, hintaluokka olisi sopiva ainakin. http://www.guitarcenter.com/shop/pr … _edition_les_paul_custom?sku=519391 Kokemuksia, mielipiteitä, minkä hintainen olisi Suomesta hankittuna? |
zahmbba 08.08.2007 16:25:14 | |
---|
Hah, ei taida olla tuttu keppi kenellekään. Pitänee jatkaa tiedonhankintaa ulkomaisilta sivustoilta. |
McNulty 08.08.2007 18:38:10 | |
---|
Jos sie jenkkeihin olet menossa, niin siellä sitä valikoimaa piisaa. Katsasta ihmeessä, esim. mestan minne olet menossa, soitinliikkeet ja heidän käytettyjen tarjonta. Epiphonea liikkuu aikas paljon Valloissa käytettynä. Ebay tulvii niistä myös. Saatat saada Epin Custom LP:n kera kovan laukun ja vaihdettujen mikkien + hardwaren kera halvalla... siis mikäli tuollainen Epi LP kiehtoo. Tokihan sieltä niin monia muitakin löytyy. Itse kyllä sijoittaisin Gibson Studioon. Ne on jenkeissä edukkaita ja niitä näkee myös kovasti usein. Kaveri osti 450 dollarilla Gibson LP Studion jossa oli mikkeinä Duncan SH-55 Seth Loverit. Ei paha diili lainkaan ja kitara on hyvä kuin mikä. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
fox 08.08.2007 18:55:20 | |
---|
Hah, ei taida olla tuttu keppi kenellekään. Pitänee jatkaa tiedonhankintaa ulkomaisilta sivustoilta. Kattele ihmeessä.. se on vähän "maahantuojasta kiinni" nuo spesiaalimallit..ja kun maahantuojan tietää, saattaa olla vähän harvemmassa. Limited Edition Standard on mulla, ja on hyvä puiltaan, muista osista en tiedä, koska hommasin sen Englannista ilman mikkejä + osia. Kuitenkin 'crusherin kanssa samoilla linjoilla, katsele ihmeessä Jenkeissä ympärilles, ja otapa huomioon, että Epiphonet kaikki on jenkkilässä tuontitavaraa, eikä japsit ynnä muut itäisten maitten kitarat kovin halpoja siellä ole. Sen sijaan vaikka juur Gibsonin Studiot voivat olla "kilpailukykyisempiä" sekä ehkä myös voivat olla paremmissa säädöissä kotimarkkina-alueella kuin vähän heikohkon maahantuojan tänne hankkimat... 8) |
Kalm 08.08.2007 18:56:07 | |
---|
Itse kyllä sijoittaisin Gibson Studioon... Komppia tälle. Eikä muutenkaan kannata mennä ameriikkaan asti hakemaan kaukoidän kitaroita jo ihan kuljetusekologisistakin syistä. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
zahmbba 09.08.2007 10:51:42 | |
---|
Jees, kiitoksia vaan vinkeistä. Olen tosiaan talveksi taas muuttamassa opiskelujen perässä jenkkilään, ja sinne ajattelin kitaran hommata, kun viime talvi meni kaverin Squier-kopiolla soitellessa. Pitää käydä hieman nuuskimassa, minkä verran siellä liikkuu käytettyä aitoa Gibsonia ja missä hinnoissa; tuo Epiphonen keppi oli aika mukavaa arvostelua saanut käyttäjiltään nimenomaan tuon hintaluokan vehkeeksi. |
mrk 09.08.2007 10:59:21 | |
---|
Samasta firmasta saisi esim Gibsonin SG tai Flying V faded mallin lähes samaan hintaan. Itse piti pari vuotta sitten SG tuoda lomamatkalta kun olivat niin edullisia, mutta jätin ostamatta kuitenkin. "Short On Long Term Goals" |
zahmbba 09.08.2007 11:55:33 | |
---|
|
atha 09.08.2007 13:28:41 | |
---|
|
duc 09.08.2007 13:32:19 (muokattu 09.08.2007 13:32:47) | |
---|
|
atha 09.08.2007 13:39:43 | |
---|
Taitaa olla tarjous, kun noin halvalla lähtee. Speksien perusteella paljon parempi kuin Special. On tuo Ihan yleinen hintataso rapakon takana tuolle kepille. Ainakin nuo suuremmat nettikaupat 750-800 dollarilla tuota yleisesti myyvät. |
zahmbba 09.08.2007 13:53:38 | |
---|
Ei ollenkaan hullummalta vaikuttanut tuo Vintage Mahoganykaan. Yleensä tulee paiskottua rankempaa rokkia, ja ihan puhdasta heviäkin; kumpikas noista Gibsonin kepeistä soveltuisi moiseen menoon mikkiensä puolesta paremmin? Minulle ei nuo Gibsonin omat mikit kerro yhtikäs mitään. |
duc 09.08.2007 13:58:05 (muokattu 09.08.2007 14:31:48) | |
---|
Kyllä uskaltaisin väittää että Burstbucker Prot on parempia melkein mihin vaan. Tai en ole samassa kitarassa testannut kuin 498T:a, mutta silti :-) Tuossa VM:ssa on myös paksumpi runko, joten pitäisi murista enemmän kuin Special, jossa on ohut ja kevyt runko. edit: Tarkennuksena siis että minulla on tuollainen LP Special, jossa on 498T tallassa, ja samoin Les Paul Standard, jossa on Burstbucker Pro -mikit. Standard kuulostaisi tietenkin erilaiselta vaikka samat mikit olisivatkin käytössä, mutta veikkaan että osa soundierosta tulee kyllä noista mikeistä myös. |
-septimisti- 09.08.2007 16:04:55 | |
---|
Yhdysvaltojen markkinoilla liikkuu käsittääkseni runsaasti myös epiphonen elitist-sarjan malleja. Käytetty tuollainen saattaisi olla kova sana. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
jazzIII 09.08.2007 16:23:06 | |
---|
Vintage Mahoganylle ääni täältäkin, jos rapakon taakse on matkalla kannattaa kokeilla ainakin! Burstbuckerit on loistavat mikit, ainakin kaupassa kun soittelin faded Lespaa verrattuna Studioihin, oli soundi ihan eri tasolla, mukavan räyhäkäs. Tosin, jos myy Studion mikit ja ostaa siihen BB:t, saa jo vaahterakannenkin ym... |
Traditional 09.08.2007 17:15:06 | |
---|
Saisikohan tuosta ad-30:stä revittyä merkittävästi parempia saundeja Vai tiluihin ja mättöihin gt8:lla? Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
spadde 09.08.2007 18:47:15 | |
---|
Vintage mahonganylle täältä ääntä kans ! :) Tai ehkäpä hän on ostamassa 40 kiloa säröjä siihen eteen
- M4ss3 m/ |
McNulty 09.08.2007 19:00:49 | |
---|
Saisikohan tuosta ad-30:stä revittyä merkittävästi parempia saundeja Vai tiluihin ja mättöihin gt8:lla? Anteeksi mitä? Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
spadde 10.08.2007 11:15:28 | |
---|
Paino varmaan väärää topicia tossa vieressä tais olla tosta GT-8:sista keskustelua ? Tai ehkäpä hän on ostamassa 40 kiloa säröjä siihen eteen
- M4ss3 m/ |
zahmbba 18.08.2007 15:46:35 | |
---|
Ja eilen jai loppujenlopuksi kaupasta mukaan tuommoinen Gibsonin Vintage Mahogany tuommoisella faded-puuvarityksella. Aivan mahtava peli, iso kasi avulle minka taman palstan kautta sain! Hinta oli 769$. |